Pensionstalling amsterdam?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FCSA

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:07

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:35

die zou ik al lang geleden gaan kijken maar is er nooit van gekomen:) Het is gewoon verdraaid moeluk om wat fijns te vinden voor je paard, zeker als je perse een binnenbak wilt maar ook voldoende naar buiten En voldoende voer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 09:47

Ik weet niet hoelang het geleden is dat jullie op Wennekers zijn geweest maar inmiddels zijn er 3 overdekte longeerkralen bij, 8 of 10 extra paddocks, 2 extra stapmolens en een nieuwe binnenbak. Wachten komt tegenwoordig nog maar zelden voor, er zijn zoveel uitwijkmogelijkheden nu en alle pensionklanten komen door de dag heen naar hun paard dus piekuren zijn er minimaal.

Wat betreft de groepswei, hiervoor dien je je gewoon in te schrijven bij kantoor. Je mag hier alleen geen gebruik van maken als je ook een eigen landje hebt. Er is een merrie en ruinen weide en een dag/nacht land maar hoe dat laatste precies zit weet ik niet want ik heb daar nooit gebruik van gemaakt.

Als je echt interesse hebt adviseer ik je even te bellen met kantoor en een afspraak te maken, dan krijg je netjes een rondleiding en uitleg over alles.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 11:38

Kralen zijn er wel al een tijd, maar daar is helaas toch wel regelmatig een wachttijd. Zeker nu met de vorst omdat buiten en de vierkante paddocks dan bevroren zijn.
T aantal paddocks is nog steeds dusdanig laag in vergelijking met t aantal paarden, maar dat de buitenbak nu als groepspaddock is in de ochtend scheelt zeker wel in de wachttijd.
Ze hebben ook absoluut iets gedaan met de feedback van het tevredenheidsonderzoek van afgelopen jaar.
Grote land mag ook met prive weide, maar dan dien je wel bij te betalen.

Maar al met al sta ik er nog steeds naar volle tevredenheid. Wat Geryon zei herken ik me wel in: dat je soms raar wordt aangekeken. Ik werk namelijk ook veel vanaf de grond met mijn paard, en heb hem niet puur voor het rijden. En rijdt ook regelmatig bitloos. Maar ik trek me weinig aan van die opmerkingen, maar kan me voorstellen dat niet iedereen daar tegen kan.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 17:30

Geen idee of sommigen raar worden aangekeken, misschien word ik ook wel raar aangekeken (rij western maar gebruik ook veel uit de klassieke dressuur, werk ook veel aan de hand, en maak bij beide soms gebruik van de meest vreemde attributen :D ) maar ik merk het niet. Het interesseert me ook vrij weinig. ik vind het juist het fijne dat er zoveel verschillende soorten mensen op Wennekers rondlopen en dat (zo ervaar ik dat tenminste) iedereen z'n ding kan doen zonder (openlijke :+ ) bemoeienis van een ander.

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 20:13

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 21:49

ninahaakk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 16:31

Ik ben ook zoek naar een pensionstalling in omgeving Amsterdam, Almere/Eemnes.

Vorige week bij Stal Pronk wezen kijken in Naarden, zoek rond de € 300,- euro maar vind dit al erg lastig!

Het liefst een stal met een binnenbak, en waar ze buiten gezet worden. Iemand nog suggesties?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 19:51

http://www.boerderijvechtzicht.nl/#70-2

Dit lijkt mij een fijne stal. Ik ben er uiteindelijk niet gaan kijken omdat ze, toen ik nog op zoek was naar een stal, vol zaten.
Ik weet natuurlijk niet hoe dat nu is en of ze met wachtlijsten werken ofzo (en hoeveel haast je hebt met het vinden van een plek).

Ik weet ook verder niks van de sfeer op stal.
Maar de faciliteiten die ze te bieden hebben (volgens de website) in combinatie met de prijs sprak mij wel aan.

joannetaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 20:10

Ik weet niet of deze al genoemd is maar in Mijdrecht is een goede pensionstal/manege genaamd Lucky Stable, 2 buitenbakken, 1 binnenbak, 2 longeerkralen, paddocks, en veel weide. Sta er zelf niet maar woon er vlakbij.
http://www.luckystable.nl/
Laatst bijgewerkt door joannetaris op 14-02-17 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 20:11

ninahaakk schreef:
Ik ben ook zoek naar een pensionstalling in omgeving Amsterdam, Almere/Eemnes.

Vorige week bij Stal Pronk wezen kijken in Naarden, zoek rond de € 300,- euro maar vind dit al erg lastig!

Het liefst een stal met een binnenbak, en waar ze buiten gezet worden. Iemand nog suggesties?

Veldhuizen misschien, of is dat te ver uit de buurt voor je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 20:14

joannetaris schreef:
Ik weet niet of deze al genoemd is maar in Mijdrecht is een goede pensionstal/manege genaamd Lucky Stable, 2 buitenbakken, 1 binnenbak, 2 longeerkralen, paddocks, en veel weide. Sta er zelf niet maar woon er vlakbij.

Citaat:
Dagelijkse verzorging, “standaard pakket”

Ruime boxen
Zadelkast in een afgesloten ruimte
Van mei tot oktober weidegang (evt. 24 uur per dag)
Uw paard wordt 6x per week uitgemest en opgestrooid
De 7de dag wordt er alleen gestrooid
Paarden krijgen standaard 2x per dag ruwvoer (vaker kan ook)
Krachtvoer moet u zelf verzorgen maar voeren wij wel
In de zomermaanden brengen wij uw paard naar de wei
Uw paard staat 24 uur per dag onder professioneel toezicht
Uw paard wordt 3x per jaar ontwormd
en 1x per jaar ingeënt tegen influenza en tetanus
In overleg kunnen wij uw paard rijden of longeren
Lucky stable heeft:

Een team van 5 vaste medewerkers, allen gediplomeerd en met liefde voor de dieren
Een vaste dierenarts
2 vaste hoefsmeden die iedere maandag aanwezig zijn
3 gediplomeerde ervaren instructrice`s
Er is mogelijkheid tot het nemen van zowel groepsles als privé les.
Het kuilgras en hooi wordt gewonnen van eigen land.
Jaarlijks doet een onafhankelijk bedrijf kwaliteitsonderzoek op het ruwvoer. Aan de hand van deze resultaten wordt een bemestingsplan gemaakt voor het volgende jaar. Hierdoor krijgen onze paarden het beste ruwvoer

Staat niet over dat ze in de winter genoeg buitenkomen, dus denk niet dat dit in dit topic past.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 20:46

joannetaris schreef:

Maar daar komen ze in de winter niet buiten?

Nielojram je was me voor :D

Ook leuk trouwens dat de paarden in de zomer 24/7 buiten staan en dat de service van de stal is dat ze je paard buiten zetten :)
Dat is dan maar 1 x lijkt me, en bij Lucky Stables laten ze de (100 dacht ik) paarden los naar de wei rennen.

joannetaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 21:10

Volgens mij gaan ze in de winter in de paddocks naar buiten. En in de zomer kan je er voor kiezen of je paard 24/7 buiten staat en anders worden ze dus buiten en binnen gezet. Van dat paarden los naar de wei rennen heb ik nog nooit gehoord.
En nogmaals ik sta er zelf niet dus weet ook niet alles, dacht alleen dat het wel een goede stal was, wordt in ieder geval hier in de buurt als zeer positief ervaren. Dus ik dacht ik deel het even :)

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 22:02

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 22:46

joannetaris schreef:
Volgens mij gaan ze in de winter in de paddocks naar buiten. En in de zomer kan je er voor kiezen of je paard 24/7 buiten staat en anders worden ze dus buiten en binnen gezet. Van dat paarden los naar de wei rennen heb ik nog nooit gehoord.
En nogmaals ik sta er zelf niet dus weet ook niet alles, dacht alleen dat het wel een goede stal was, wordt in ieder geval hier in de buurt als zeer positief ervaren. Dus ik dacht ik deel het even :)

Ik heb er regelmatig filmpjes van op Internet gezien en er is een topic van op bokt geweest.

Even opgezocht:

[ITP] Knallend pasen in met 100 hele blije paarden!!

In het topic komt ook naar voren dat er drie paddocks zijn op 100 paarden.
Misschien is het inmiddels veranderd, maar het is niet te verwachten dat er ineens genoeg paddocks zijn om 100 paarden dagelijks 4+ uur buiten te laten staan.

joannetaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:40

Net even het topic gelezen, dat ze dat zo deden wist ik niet. Nouja weet ik dat ook weer :)
Over die paddocks, klopt inderdaad wat je zegt. Sorry voor de niet bruikbare info, had ook eerst niet helemaal mee gekregen dat je wilt dat je paard lang buiten kan staan.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 08:45

Joannetaris alle opties kunnen besproken worden hoor, dus is toch prima als je iets oppert :)

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:01

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:40

joannetaris schreef:

Klopt helemaal wat je zegt :) In winter paddock en zomers weide.

ninahaakk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 17:47

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:59

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 21:10

Hoi allemaal!

Hopelijk kunnen jullie mij ook wat advies geven. Eind april/begin mei ga ik voor mijn studie verhuizen naar Amsterdam en uiteraard gaat mijn kleine vriendje ook mee.

Ik ben opzoek naar een stalling:
- In de buurt van Amsterdam-zuid / Amstelveen
- Waar hengsten welkom zijn (enorm sociale, lieve hengst die graag bij andere paarden is)
- Waar weidegang mogelijk is (iig in het zomerseizoen, winter zijn paddocks ook oké)
- Uitrijmogelijkheden
- Binnenbak
- Volpension
- Een gezellige, behulpzame sfeer op stal vind ik heel belangrijk!
Budget ongeveer €350 per maand

Bij Stal Wennekers ben ik al eens wezen kijken en dat beviel mij qua faciliteiten zeker, maar het liefst heb ik een wat kleinschaligere stal.

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:25

Amstel horse hotel kan je proberen. Hoeveel wil je hem swinters buiten hebben en wil je dat dit voor je gedaan wordt?
Wanneer je 24/7 stal oké vind met alleen zelf buiten zetten voor korte tijd lukt het denk ik wel. Overdag buiten met een hengst kan wel eens behoorlijk lastig zijn.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:45

Stal zeinstra wellicht? Niet heel veel buiten alleen.. Wel laten ze hengsten toe