Stalling regio Arnhem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 21:35

Dan bel je even, toch? Kun je meteen al je vragen stellen. ;)

De eigenaresse bijt niet.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 21:52

Het is mij te ver weg. Gaat me om het principe, waarom zo geheimzinnig doen over de prijs?
Als er 400 euro staat hoef ik de rest van de website niet te bekijken, dan valt het sowieso af. Wel zo makkelijk.
Dan hoef je helemaal niets op je website te zetten, kan je ook wel even bellen of er een binnenbak is, of een paddock of... Waar is die website nou voor?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 21:57

Dat zou je de eigenaresse moeten vragen.

Van mij hoeft het niet online te staan hoor. Het hoeft andere mensen niet persé iets aan te gaan wat wij betalen voor de stalling van onze paarden.

En ik denk dat je met de prijzen in de regio een prima inschatting kunt maken van de prijs die met deze faciliteiten gevraagd wordt. :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 22:00

Hoezo maakt dat uit dan? Je zegt zelf één telefoontje en je weet het.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 22:01

Ja klopt. Daarmee filter je dus meteen de geïnteresseerden van de mensen die gewoo even de website af gaan.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 22:24

Eens met Nikass. Ik zou ook geen zin hebben om te bellen over tarieven. Wil gewoon een eerste schifting kunnen doen dmv bezoek aan websites. Word er ook achterdochtig van als het niet vermeld staat. Staat bijna overal toch wel vermeld. En echt geheimzinnig hoeft er niet over gedaan te worden toch? Dat paarden houden duur is, weet de hele wereld.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 22:39

Snap gewoon niet zo goed waarom het overal online moet staan. Er zijn zoveel stallingen waar je achteraan moet bellen. Alleen al van de Enkhoeve, de stal tegenover de Spreng en een aantal andere stallingen in de omgeving weet ik dat er geen prijzen te vinden zijn. Wij zijn gewoon gaan bellen, kijken en hebben het daar over de prijzen gehad.

Je kan ook vanaf de site snel genoeg inschatten in welke prijscategorie het valt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 22:47

Nou kan anders soms vies tegen vallen hoor :)
En van een andere stal die ik heel mooi vind verbaasde ik me zeer over hoe goedkoop die is, dus je kan het echt niet altijd zien.
Maar het is wat mij betreft gewoon essentiële informatie, en vreemd dat het wordt weggelaten. En dan wel een kopje tarieven op je site zetten. Dat slaat dan helemaal nergens op.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 22:54

Tarieven kunnen ook afschrikken als je niet precies weet hoe er met je paard wordt omgegaan. Dat haal je nergens van een site af, daarvoor moet je echt gaan kijken. Ik betaal liever wat meer en 0 zorgen dan goedkoop en denken van ja heeft ze wel genoeg eten of is de stal wel schoon. Verhalen op een site kunnen heel mooi zijn en tegen de tijd dat je er komt is je gevoel ineens toch anders.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 23:01

MarjanB schreef:
Tarieven kunnen ook afschrikken als je niet precies weet hoe er met je paard wordt omgegaan. Dat haal je nergens van een site af, daarvoor moet je echt gaan kijken. Ik betaal liever wat meer en 0 zorgen dan goedkoop en denken van ja heeft ze wel genoeg eten of is de stal wel schoon. Verhalen op een site kunnen heel mooi zijn en tegen de tijd dat je er komt is je gevoel ineens toch anders.

Exact dit. :)

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 23:15

upendo schreef:
Snap gewoon niet zo goed waarom het overal online moet staan. Er zijn zoveel stallingen waar je achteraan moet bellen. Alleen al van de Enkhoeve, de stal tegenover de Spreng en een aantal andere stallingen in de omgeving weet ik dat er geen prijzen te vinden zijn. Wij zijn gewoon gaan bellen, kijken en hebben het daar over de prijzen gehad.

Je kan ook vanaf de site snel genoeg inschatten in welke prijscategorie het valt.

Omdat we in een maatschappij leven waarin we alles graag willen weten zonder daar al teveel moeite voor te moeten doen. :+ ;)
En, wat al gezegd wordt, een website verklapt niet altijd al wat ze dan wel niet aan bedragen vragen. Dat is het nu juist. Er valt soms echt niks over te zeggen, verbaas me over de verschillen in prijzen.
Als je een indicatie hebt aan prijzen plus wat er dan allemaal geboden wordt (en vaak wat niet), dan weet je ook waar je wel en niet gaat kijken.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 23:26

upendo schreef:
MarjanB schreef:

Exact dit. :)

Maar dat is inherent aan een website. Dat er op staat dat de paarden binnen en buiten worden gezet bijvoorbeeld, vertelt je ook niets over de kundigheid van degene die dat doet.
Lijkt mij dat je op een website een aantal essentiële zaken vermeld. Om dan te denken dat het tarief niet interessant is, is misschien een beetje raar?
Willen weten hoe duur een stal is, wil niet zeggen dat je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 08:55

Oh dat zeg ik ook niet, maar een gevoel bij een eigenaar van een stal krijg je niet door op een site te kijken. Daar moet je toch echt voor bellen of even bij langs.

En wat is er tegenwoordig toch mis met even iemand bellen :)

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 08:59

Ik vind het eigenlijk ook altijd heel irritant als dat soort dingen niet op de site staan. Maakt toch dat je alvast dingen tegen elkaar af kunt wegen. Bellen is al gelijk weer zo'n stap verder, dan wordt het al gelijk zo concreet. Terwijl je soms gewoon wat denktijd wil hebben. En ook al krijg je dat natuurlijk ook wel als je belt, zo voelt het soms voor jezelf niet.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 09:06

Ik vind het ook prettig als ik op een site basis details kan zien; de prijs, de faciliteiten, de service, of ze buiten komen en het liefst ook direct of ze hengsten stallen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 09:58

Nou, ik ook hoor. Sommige vallen bij voorbaat al af als er geen prijzen staat, dan ziet het er duur uit en ga ik echt niet alleen bellen voor de prijs.

Maar dat heb ik met alles. Ah heeft er ook een handje van om bij de trays (s) met speciale producten voor kerst/Pasen/sinterklaas, de prijsstickertjes eraf te halen. Zo’n hekel aan, dan haal ik het gewoon niet.

En natuurlijk wil je het eerst zien voordat je je paard daarheen verhuisd. Staat toch los van het feit dat de site onvolledig is? Komt op mij altijd een beetje over alsof de prijzen niet vast staan en je maar net geluk moet hebben of je kan onderhandelen ofzo.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 10:05

Het gebeurd ook wel eens dat de stalling zo wordt afgestemd op de wensen van paard en ruiter, dat die prijs persoonlijk is en ook wordt afgestemd. Ruimte voor onderhandeling en een heel eigen programma.. Maar of dat hier is weet ik natuurlijk niet. O:)

Op de stalwebsite waar wij staan staat een prijs die al vijf jaar niet meer klopt.. :') Zo kan het ook.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 10:10

Laten we wezen, alle goede stallingen staan vol. Waarom zouden zij moeite moeten doen? Geïnteresseerden bellen toch wel.

Maargoed, ik denk dat deze discussie niet zo nuttig is. Als je niet wil bellen kun je altijd iemand die er staat een berichtje doen. :) Ik weet alleen dat ik tig stallingen heb gebeld of bezocht zonder te weten hoe duur ze waren, omdat dat voor mij minder relevant was dan alles goed voor elkaar hebben voor de paarden.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 11:19

MarjanB schreef:
Oh dat zeg ik ook niet, maar een gevoel bij een eigenaar van een stal krijg je niet door op een site te kijken. Daar moet je toch echt voor bellen of even bij langs.

Dat klopt, maar het is wel fijn dat je eerst een eerste selectie kan maken in plaats van alles afbellen. En voor een eerste selectie heb je graag zo'n compleet mogelijk verhaal.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 11:30

upendo schreef:
Laten we wezen, alle goede stallingen staan vol. Waarom zouden zij moeite moeten doen? Geïnteresseerden bellen toch wel.

Maargoed, ik denk dat deze discussie niet zo nuttig is. Als je niet wil bellen kun je altijd iemand die er staat een berichtje doen. :) Ik weet alleen dat ik tig stallingen heb gebeld of bezocht zonder te weten hoe duur ze waren, omdat dat voor mij minder relevant was dan alles goed voor elkaar hebben voor de paarden.

Je suggereert nu alsof mensen geen afweging maken voor hun paard maar de prijs bepalend laten zijn, alleen omdat ze de website onvolledig vinden.
Is natuurlijk de grootste flauwekul -O-

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 11:54

Dan kunnen ze net zo goed hun website sluiten, klanten hebben ze toch wel :j Maar als je dan een website hebt, zie ik niet in waarom je niet gewoon open bent over wat je biedt en wat het kost.

Ik denk dat zo goed als elke stal in Nederland wel binnen het budget ligt waarvoor ik bereid ben te betalen, maar ik wil gewoon een overzicht op de website kunnen zien, wat betaal ik en wat krijg ik :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 11:59

Nikass schreef:
upendo schreef:

Je suggereert nu alsof mensen geen afweging maken voor hun paard maar de prijs bepalend laten zijn, alleen omdat ze de website onvolledig vinden.
Is natuurlijk de grootste flauwekul -O-

Ik suggereer niks. Ik zeg alleen wat ik heb gedaan. Beetje flauw. ;)

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 21:48

Liesje1611 schreef:
En hoe is de Waterberg in Arnhem? Grote stal waar ook veel gelest wordt zie ik, maar heeft iemand daar ervaring mee? :)

Ik heb er jaren gereden. Beschikken alleen over een stapmolen en een paar paddocks. Geen weiland. Paarden komen vrijwel niet buiten.. Ik wil mijn paard minimaal 8 tot 10 uur per dag buiten hebben..

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:49

Wij gaan toch niet meer naar de Enkhoeve, maar een kleine stal getroffen via swartbeessie 5 minuutjes van ons huis in Rheden :) Word wel even spannend natuurlijk of het gaat passen met de kudde, en voor het eerst naar 24/7 buiten ipv de nachten op stal.
Zijn nu opzoek naar een goede hoefsmid in die omgeving, iemand daar nog tips voor? Mijn paard heeft een scheef stijlvoetje die heel goed bijgehouden moet worden en waarbij je echt wel moet weten wat je moet doen zegmaar. Onze huidige hoefsmid komt daar helaas niet in de omgeving

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:55

Oeh dat klinkt goed! Hoor goede verhalen van Swartbeesie zelf!