Pensionstalling amsterdam?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 19:33

Ja met 250 kom je al een heel eind verder. Vijf tientjes is echt een wezenlijk verschil hoor ;)
Nee Ellen heeft geen site of zo, geloof wel dat ze op Mp staat met haar stal
(Den ilp)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 07:16

Blijft ook gewoon een lastige regio voor paarden. Kom oorspronkelijk uit Twente, schrok me dood hier! Heb Mn eisenpakket enorm aangepast. En Mn uitgavenpatroon ook haha

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 09:15

Ik heb me hier een poosje terug gemeld met omdat ik door ander werk ook een nieuwe stal zocht. Via dit topic heb ik een paar hele fijne tips gekregen. Uiteindelijk is het een ander adres geworden waar ik stomtoevallig tegenaan liep. Een kleine stal tussen Amsterdam en Utrecht waar we sinds afgelopen weekend staan. Tot nu toe bevalt het prima.

Ik kom oorspronkelijk ook niet uit de regio en qua prijzen is het idd wel even aanpassen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 10:32

Mag ik weten welke stal? En wat je betaalt?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 13:09

Pff schiet niet op hier.
Sta nog steeds op een wachtlijst ergens maar die schiet dus niet op. Paard voor de zoveelste keer kreupel maar niet warm, dik of wat dan ook dus zal wel weer verrekt hebben. Nu weer aan het opbouwen maar de moed zakt me echt in de schoenen. Denk dat ik echt wat moet veranderen aan t management of hem moet weg doen maar vind het maar lastig.
Ben zelfs aan het overwegen om de brui te geven aan een binnenbak, wat ik erg lastig vind aangezien ik fulltime werk en dan dus iedere avond in de winter sta te klooien in het donker, vind ik echt niet aantrekkelijk, maar paard steeds stuk is ook niks. Daarbij blijft minimaal 4 uur naar buiten een harde eis, net als een (hele) goede bak en veel ruwvoer. Moeluk!

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 13:43

En die relatief nieuwe stal in starnmeer? Podium heet het. Als het jou type mens is, is de stal met voorzieningen wat je zoekt. 2 binnenbak, 1 buiten, weide, paddock (ook binnen) longeerkraal is binnen, stampmolen binnen en water trainer binnen. Ze hebben ook een sport schooltje en geven kickboks lessen... Mocht je dat ook nog willen. Komen een dag deel buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 13:51

Ik kan je het Podium aanbevelen. Ik les daar bij de eigenaresse en mijn Haf heeft er in de zomervakantie gestaan om doorgetraind te worden.
Wel echte dressuurstal, met veel wedstrijdruiters ( van B tot Grandprix) . Maar ik vind het er gezellig. Ik kom er met mijn haflinger ( L dressuur) , en dat vindt iedereen leuk, wordt niet anders naar gekeken ( wel mee geknuffeld )

Maar wat betreft een binnenbak in het algemeen.
Ik werk ook fulltime, en sta in Holysloot met alleen een buitenbak.
Met goede verlichting red ik me prima in de winter. Natuurlijk is een binnenbak lekkerder zeker als het regent of sneeuwt, maar het is te doen. ( en voor mij belangrijk omdat de paarden de hele dag in de groep buiten komen en de helft van het jar 24/7 op het land )

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:34

danoesje schreef:
Pff schiet niet op hier.
Sta nog steeds op een wachtlijst ergens maar die schiet dus niet op. Paard voor de zoveelste keer kreupel maar niet warm, dik of wat dan ook dus zal wel weer verrekt hebben. Nu weer aan het opbouwen maar de moed zakt me echt in de schoenen. Denk dat ik echt wat moet veranderen aan t management of hem moet weg doen maar vind het maar lastig.
Ben zelfs aan het overwegen om de brui te geven aan een binnenbak, wat ik erg lastig vind aangezien ik fulltime werk en dan dus iedere avond in de winter sta te klooien in het donker, vind ik echt niet aantrekkelijk, maar paard steeds stuk is ook niks. Daarbij blijft minimaal 4 uur naar buiten een harde eis, net als een (hele) goede bak en veel ruwvoer. Moeluk!

Ik weet niet hoe dicht je bij Amsterdam moet zitten perse? Voor zover ik weet komen er over periode X ruimte vrij ivm verhuizing. Zeer goede buitenbak met verlichting. veel ruwvoer, en ook in de winterdag halve dag buiten op gedraineerde paddock. Mijn " PPID-kneusje" ziet er puik uit.En dat is een kunst.Pb maar voor meer info.
Enige nadeel is dat het misschien iets verder is van Amsterdam. Maar zowel per auto als Ov goed te doen.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 14:14

Probleem is dat ik in principe afhankelijk ben van de scooter. Zou heel graag bij laurien staan, zeker omdat ik erg enthousiast word van haar voerbeleid en ze organiseert vanalles, maar qua reistijd is het gewoon echt niet te doen :S Eigenlijk is 15 km vanaf Amsterdam Zuid wel echt de max..

woodynobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:38

Heeft iemand goeie ervaringen met stal wennekers?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:39

Ik ben redelijk bekend met Wennekers, al wil ik er zelf niet staan. Dat heeft vooral te maken met mijn harde eis om ook in de winter een aantal uren naar buiten te kunnen (service) wat bijna overal moeilijk is, ook hier. Het kan wel maar dan is je landje in de zomer waarschijnlijk bagger.
Verder hele uitgebreide accommodatie, recent schijnt er veel te zijn opgeknapt ook. Mooie bakken, springtuin, overdekte longeers en in veel verschillende prijsklasses wat te vinden qua stal. Gezellige kantine ook waar je prima kunt eten, wedstrijden op locatie en diverse keuzes qua zomerland.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 19:38

Ik sta nu bijna 2 jaar op wennekers en kwam er ervoor al als bijrijder. Het stukje buiten in de winter vind ik nog steeds een groot minpunt, maar gezien verder wel veel mogelijk is en qua prijsklasse voor mijn zorgenkindje op dit moment nog steeds de beste optie.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 09:17

Ik vind Wennekers ronduit verschrikkelijk.
De stank en lawaai overlast van de vliegtuigen. Het in de winter niet naar buiten kunnen (tenzij half uurtje in een kleine paddock met loshangende draad waarvoor je eerst in de rij moet gaan staan).
Slecht ruwvoer en slecht krachtvoer.
Ja je hebt een mooie binnenbak en ook genoeg buitenbakken en een kantine. Maar wat heeft je paard eraan?
Daarbij is Wennekers ook duur: bijv 300,- voor een stal van 2,40 x 3 mtr. Weliswaar volpension, als je het niet erg vindt dat ze uitmesten terwijl je paard in dat kleine hokje staat (met alle risico's en stress vandien).
Constant machines over het terrein.
Wordt 2 x PD gevoerd waarvan de laatste verbeurt rond 16.00 uur.
Geen goede poetsplaats tenzij vol in de wind buiten.
Enz.

Als het ergens een slecht leefklimaat is voor je paard is het daar wel. Mijn vriend heeft er een half jaar gestaan. Paard kwijnde helemaal weg. Had steeds onverklaarbare kleine lichamelijke problemen, die bij elkaar een steeds groter probleem werden. Veel da gezien maar hielp allemaal niet.
Ik geloof er heilig in dat als de omstandigheden niet juist zijn en het paard niet happy, het paard niet zal genezen.
We hebben haar daar weggehaald en op een hele fijne stal gezet. En zonder enige verder behandeling verdwenen alle klachten als sneeuw voor de zon.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 09:35

Mja ieder z'n ervaring, mijn paard vindt het juist fijn dat er veel om hem heen gebeurd en is er beter in zijn vel gaan zitten. Er wordt overigens ook om 22u gevoerd voor een kleine bijdrage die naar het goede doel gaat. Krachtvoer is een simpele basisbrok van subli, maar je kunt ook zelf bakjes klaar zetten. Ruwvoer kwaliteit is idd helaas wisselend, maar mijne staat dankzij de extra ruwvoer optie wel met onbeperkt hooi. Wat in deze regio ook niet vanzelfsprekend is en naar mijn mening wel noodzakelijk. Maar ik ben het met je eens dat er absoluut nog verbeterpunten zijn.

Edit: betreffende paard moet een buitenstal en op vlas, onbeperkt hooi en kan zomers niet 24/7 buiten zonder schuilplek.
Ander paardje die ik deed en verplaatst heb is juist wel opgeknapt en relaxter geworden op kleinere stal. Voor hem waren er daar duidelijk teveel prikkels.
Laatst bijgewerkt door darkadia op 26-01-17 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 09:41

Wat gezelligheid is prima, maar continu lawaai (startende en opstijgende vliegtuigen, en dat afschuwelijke alarm elke keer) is ziekmakend :r

Wij kregen destijds ander krachtvoer, misschien is dat verandert. Het ruwvoer hebben we geweigerd vanwege de zure lucht en de vele schimmel (soms was het blauw van kleur) en ons eigen ruwvoer meegenomen en gevoerd. Uiteraard moesten we wel gewoon de volpension prijs blijven betalen. Daarbij mestten wij dus ook zelf uit omdat we het niet verantwoord vonden om dat het personeel te laten doen terwijl het paard in stal staat. (Ik heb hier teveel ongelukken van zien komen, paarden die geprikt werden met de riek)

Dan de afmeting van de stal... en ja je hebt ook grotere stallen maar dan betaal je al bijna 400,- pm.
En die machines die continu (te hard) over het terrein rijden. Weer lawaai en stank. En risico als je er met je paard loopt.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 11:01

Elke stal heeft z'n voors en tegens, en overal zijn wel verbeterpunten, maar er is absoluut geen sprake van continue lawaai van vliegtuigen, en er rijden ook niet continue machines te hard over het terrein. Zelfde geldt overigens voor de stank. Wij staan er inmiddels bijna 10 jaar ontzettend naar onze zin, en paardlief, die die tien jaar zonder kleerscheuren heeft overleefd, zit in alle opzichten prima in zn vel. Ruwvoer is over het algemeen prima en je kunt zelf (zonder bijbetaling) genoeg extra halen, al voeren wij eigen hooi (onbeperkt) omdat die van ons niet goed tegen voordroog kan. En omdat ie vrij gevoelig is voor suikers zetten we ook zijn eigen voerbakjes klaar. Dat heeft dus niets te maken met de kwaliteit van het voer. Er gaat inderdaad niets van de stalprijs af (en ik ken zat stallen waar dat precies zo geregeld is) maar dat is dan een keuze die je zelf maakt. Gezelligheid heeft voor ons geen prioriteit overigens. Kom maar zeer zelden in de kantine. En Wennekers is groot, dat klopt. Maar heb op kleinere stallen gestaan waar het in verhouding vele malen drukker was, en waar de (sociale) controle op je paard ook niet was zoals hier. Prijs/kwaliteitverhouding is gewoon niks mis mee.
@ Woodynobel: ga gewoon eens een paar keer kijken op willekeurige dagen/tijden, en spreek eens wat mensen aan die daar rond lopen. Dan kun je jezelf een oordeel vormen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 13:46

Ik was hartstikke tevreden met wennekers! Pony stond er ook super. Zijn echt heel veel mogelijkheden, ook betreft voer enz. Vond het er helemaal niet zo druk, het is groot genoeg :)

woodynobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 13:55

Bedankt vor de informatie! ben al 2 x wezen kijken om de sfeer te proeven en heb dit weekend een afspraak. de sfeer leek mij prima vond de drukte ook erg mee vallen gelukkig. Maar wilde graag nog jullie ervaring over horen :) @Sandra_H je staat er wel erg lang! een goed teken, graag wil ik nu ook een stal hebben waar ik kan blijven staan dus wilde zeker weten dat stal wennekers de juiste keuze is. klopt het dat de paarden tegen betaling van 8 tot 11:00 buiten staan? of zit dat anders in elkaar? en komen ze samen te staan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 15:02

woodynobel schreef:
klopt het dat de paarden tegen betaling van 8 tot 11:00 buiten staan? of zit dat anders in elkaar? en komen ze samen te staan?

Het ligt aan de buitenzetter die je hebt. In de winter zetten ze je paard of in de paddock of in de molen en in de zomer op je eigen wei of op de groepswei: net wat je hebt/wilt. Zomers is het meestal een dagdeel en afhankelijk van de warmte op welke tijden.

Ik heb er ook met jaren naar tevredenheid gestaan, er zijn maar weinig stallen waarbij je zoveel vrijheid hebt in de keuze van voeren, buiten staan, mesten etc. En dat het bos op loop afstand is was voor mij ook echt een grote plus.

woodynobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 15:15

@[***] thx voor de info mogen ze in de zomer ook 24/7 op het land?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 16:20

Ik heb nergens gezegd dat het op Wennekers druk is, wel dat je moet wachten voor de longeerkraal en voor de paddock (Hoeveel waren het er ook al weer, stuk of 12 op 350 + paarden?)
Je paard staat er 24/7 en dat is 24 uur in het lawaai/stank en kerosine dampen van Schiphol.
Maar goed, ieder zijn keus... ik doe het mijn paard in geen 100 jaar aan.

En wat betreft de machines, sowieso 2 x anderhalf uur voeren per dag, dus dat is sowieso drie uur dat er rondgereden wordt. En dan wordt er nog een soort van machinaal geveegd (waardoor er altijd een laagje drab op het terrein achterblijft en het nooit echt schoon is, maar dat terzijde), ook weer machines.
En meneer T (ik zal geen namen noemen) rijdt niet erg sociaal en rookt tijdens het voeren en mesten (dus in de buurt van de stallen)

Sta je nu ook in de regio, Woodynobel?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:51

woodynobel schreef:
@[***] thx voor de info mogen ze in de zomer ook 24/7 op het land?

Daar zijn twee aparte weilanden voor. Er moet wel plek zijn en je paard in de kudde passen. Volgens mij is het niet heel makkelijk om daarin te komen.

Nikass het is ook gewoon heel persoonlijk.

Het wachten vond ik bijvoorbeeld persoonlijk erg meevallen maar ik ging overdags. Naar mijn ervaring is het op elke wat luxere pensionstal zo dat je soms moet wachten.

En de machines vind ik ook eigenlijk helemaal geen probleem, eerder fijn juist, leren ze er goed aan wennen :P

Ik vind wel dat er best wel wat oordelende mensen zijn. Heb je natuurlijk overal maar op zo'n grote stal zijn het er wel meer :P
Op mijn kleine pension stal van nu kan ik heerlijk m'n gang gaan met 'probleem'paarden zonder rare blikken. :)

woodynobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 19:37

Sta nu in de buurt van Halfweg maar heb toch liever iets dichterbij. En wil meer mogelijkheden voor m'n paard. Opzich is mijn paard heel makkelijk dus ik hoop dat ze wel in de kudde zou passen. Ik hoorde al dat er een wachtrij is voor de privé landjes helaas. Hopelijk duurt dat niet zolang

woodynobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 19:41

Nah even goed over nadenken! Veel informatie van jullie gehad en ervaringen

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 19:56

Ja het klopt het is persoonlijk. En dat er mensen zijn die er wel prettig staan is natuurlijk prima.
Misschien reageerde ik een beetje fel, ik wil niemand aanvallen ofzo (hoop niet dat het zo overkwam), maar ik vond het er echt zo'n foute leefomgeving voor de paarden, zag de merrie, die altijd heel makkelijk is, zo ontzettend achteruit gaan. Ik gun dat gewoon niemand.

Je zoekt dus iets omgeving Aalsmeer begrijp ik? Ik denk even mee :)