Jansen van den Hout goede handelsstal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:26

Vorige week zaterdag gebeld naar Dirk of ik langs kon komen. Was daar in de buurt met staleigenaresse en wilde dan daar gaan kijken. Zouden er met een half uurtje staan en dat was geen probleem.
Had op de site Sally en Jerom gezien en vond die al langere tijd erg leuk.
Toen we aankwamen, mochten we eerst even zelf rondlopen en later kwam er een meisje met ons mee. Om ons Sally en Jerom te laten zien.
Voor mij was het de eerste keer dat ik op een handelsstal kwam, en vond het er erg schoon en netjes uitzien.
Eerst werd Sally gepoetst en gezadeld, en ging het meisje van daar haar voor rijden. Toen mocht ik erop. Ook werd er ondertussen wat over haar veteld.
Daarna het zelfde met Jerom. Die liep een stuk vlotter dan Sally, en je kon zien dat deze kwa rijden al wat verder was. Nadat het meisje hem had voorgereden mocht ik erop. Helaas ging dit niet vlekkeloos. Zijn jonge leeftijd en mijn rij ervaring was geen goede match. Ik wilde aandraven, en hij schoot er in galop vandoor en kreeg hem niet stil. Tot een meisje zijn teugels kon pakken toen stopte hij. Ik gaf iets te veel been, of hij schrok van iets. Wie zal het zeggen.
Toen ik weer een beetje van de schrik was bekomen nog even met Dirk naar zijn kantoor gegaan, en daar kwam hij met een voorstel. Maar op dat moment zag ik dat ook niet zitten.

Maandagnacht had ik besloten dat Sally toch degene was waar ik voor wilde gaan, dus dinsdag 's morgens weer naar Dirk gebeld of ze er nog was, en ik graag op zijn aanbod wilde ingaan. Afspraak gemaakt voor 's avonds. Alles doorgesproken, overeengekomen over een prijs.
En morgen wordt ze gebracht en komt ze 2 weken op proef, die eventueel nog uit te breiden zijn naar 4 weken. En dan moet ik haar betalen, maar heb dan nog 6 maanden omruilgarantie. Mocht het toch niet gaan lukken.

Ik heb vorig weekend veel paarden gezien en denk dat je bij jansen van den hout, maar zeker ook bij andere iemand met verstand van zaken moet meenemen.
En iemand die goed in onderhandelen is, is ook mooi meegenomen.
Ik betaal voor Sally precies de prijs die ik in gedachten had, en dat scheelt wel met het eerste bedrag van Dirk.

Ik denk dat als ik later ooit weer een paard zou zoeken ik zeker weer hier naar toe zou gaan. Al was het alleen al voor die garantie. Daar had ik nog nooit van gehoord, dat je dat zo lang krijgt.
Hier dus zeker een zeer positieve ervaring.

Belker

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 10:28

Ik vind Jansen van den Hout net een autohandelaar/garage. Ik heb er ook gekeken naar een pony, maar die was hun vraagprijs niet waard.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 10:48

tinker_sally schreef:
Ik denk dat als ik later ooit weer een paard zou zoeken ik zeker weer hier naar toe zou gaan. Al was het alleen al voor die garantie. Daar had ik nog nooit van gehoord, dat je dat zo lang krijgt.

Die 6 maanden "garantie" heb je in principe bij iedere handelaar, al zeggen ze dat er niet allemaal bij. Dat is wettelijk zo bepaald en heet consumentenkoop. Sigaar uit eigen doos dus :D :D :D

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:31

Dat is dus niet zo ik zit al veel langer op bokt en juist door bokt kun je de ervaringen lezen en delen.
En ik heb juist goede ervaringen. En een super paardje bij Jansen vd hout gekocht.
En het ging mij niet om de gerantie enz..... Ik kwam gewoon op internet een leuk paardje tegen die toevallig bij Jansen vd hout stond.
Je moet wel wat verstand van paarden hebben en durven onderhandelen. We zijn er goed geholpen ik had er 2 dagen voor uit getrokken om samen met mijn dochter de stal te bezoeken. Waarbij mijn dochter op meerdere paarden heeft gereden. Zowel in de binne bak als buiten in de omgeving.
Alle paarden waar ze op had gereden zagen er goed verzorgd uit, mooi bekapte hoeven, glanzende vacht enz..... Een paar paarden hadden schurft maar dat is begrijpenlijk als het paarden aanbod steeds wisseld.
Uiteidelijk hebben we Darco de tinker waar we ook voor heen gingen gekocht en zijn nog steeds blij met hem.
Darco is erg veel zijdig, kan springen als de beste, loopt leuk dressuur en kan voor de wagen.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 12-01-13 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 16:31

Ik heb juist hier een account aangemaakt omdat ik nu een tinker heb gekocht dat mijn eerste paard is, en zeker nog veel moet leren.
Ik heb voordat we daar zijn gaan kijken eerst heel dit topic doorgelezen. En dan kom je positieve en negatieve ervaringen tegen. Dus ben toen met eigen ogen gaan kijken.
En zoals ik het neer heb gezet is hoe ik het ervaren heb. Iemand anders kan dat heus wel anders ervaren.
Maar mijn Sally is vanmiddag gebracht en ik ben blij dat ik daar ben gaan kijken.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:01

Moderatoropmerking:
Zojuist enkele berichten verwijderd die niet aan de Regels en Richtlijnen van Ervaringen en Diensten voldeden.
Graag alleen reageren als je een ervaring uit de eerste hand wilt delen of op een andere manier inhoudelijk wat kan toevoegen waar de topicstarter wat aan heeft.

madelief1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:06

Wij hebben hele goede ervaringen met Handelsstal Jansen van den Hout.
We hebben een half jaar geleden een Haflinger gekocht uit Brabant en we gingen er van uit dat het precies zo zou zijn als de verkoper ons had doen geloven. Lief, betrouwbaar, voor jong en oud, niet schrikkerig, wedstrijden gelopen, makkelijk in en uit de trailer. Dat hij toen niet makkelijk de trailer inliep vonden we niet raar. Hij voelde immers ook wel dat er iets raars ging gebeuren. Nou ja het begin van een aantal flinke blessures, racepartijen omdat meneer gewoon niet geschikt is voor dressuur. Buiten racen, dat wel. Maar in de binnenbak en de buitenbak is niet zijn ding.
Kortom na veel wikken en wegen besloten te verkopen en we hebben onze ruin ingeruild bij JVDH. Super service. We kwamen uit Groningen en hadden een afspraak gemaakt. Er was duidelijk op ons geregeld. We hadden al aangemeld dat we voor de friezen kwamen. Maar het is gelijk duidelijk gemaakt dat 1 van de friezen super geschikt was, ondanks heel groot. Maar de andere fries duidelijk minder. En we hebben Jelle gekocht. Een prachtige fries met een enorm front. Prachtig. Maar zo lief en zacht dat mijn dochter van 9 er direct een buitenrit op kon maken.
Dirk komt ons binnenkort onze tweede fries brengen. Ik weet nu al dat deze ook goed zal bevallen. Maar mocht dit niet zo zijn, dan zijn de garanties perfect geregeld. Een echte handelsstal, maar wel eerlijke handel. Ze doen er alles aan om hun naam hoog te houden en dat is iets wat je van veel particulieren niet kunt zeggen.
Kortom warm aanbevolen!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 15:51

madelief1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 22:29

Ik moet terugkomen op mijn vorige bericht...Tweede fries is absoluut niet wat beloofd was helaas. Een lieve 'knol', leuk voor een buitenrit. Maar totaal niet geschikt voor in de les. Beetje jammer. Gaat dus weer terug.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:34

Ook ik heb hele slechte ervaringen met deze stal. Paarden die niet zuiver zijn, of zelfs afgekeurd of met een heel ander karakter dan verteld die toch voor de hoofdprijs verkocht worden :(. Ik zou hier zelf nooit (meer) gaan kijken!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:56

madelief1973 schreef:
Ik moet terugkomen op mijn vorige bericht...Tweede fries is absoluut niet wat beloofd was helaas. Een lieve 'knol', leuk voor een buitenrit. Maar totaal niet geschikt voor in de les. Beetje jammer. Gaat dus weer terug.

Maar ben je zelf niet gaan kijken en proefrijden dan?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:27

Nou mijn goede reactie is helaas ook verweiderd omdat het niet voldeed ? Ik vindt het jammer dat jvdh zo afgeschilderd word... Het is zo dat hun klakkeloos overnemen wat de eigenaar zegt ze keuren niks en je kunt zo je kapotte knol om ruilen voor een goede met dikke bij betaling... Het is dus zo als je nog wat centen wil zien voor je paard met een peesblessure je geeft hem een flinke pijnstiller alvorens je hun laat proefrijden en plop je kunt zo een ander met bijbetaling mee krijgen en vervolgens zitten hun met het kapotte dier welke ook weer meegaat met de volgende onoplettende kijker... Het blijft dus gewoon zaak dat je zelf controleerd wat je meeneemt en laat keuren... Doe je het niet vindt ik ook niet dat jvdh afgeschilder mag worden als slechte handelaar

Ik vindt het er super netjes gaan... Mijn oude merrie kwam dr ook vandaan prima merrie was ook heel braaf maar voor mij te sensibel..
Later heb ik mijn oude kruising draver daar zien staan... Dit betrof een klinisch goed gekeurde merrie dus er staat zeker niet alleen maar troep :)

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:47

Ik ben ook nog steeds tevreden

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:53

Het is altijd lastig. Iedereen weet dat je er gemakkelijk een paard weg kunt brengen. Dat is ook niet verkeerd, hoewel je er dan altijd mensen bij hebt die daar gebruik van willen maken ten koste van een dier. Het valt en staat dus vaak bij zelf kritisch kijken en goed laten keuren door een eigen dierenarts. Dan kun je er best wat leuks vandaan halen, als je het niet erg vindt dat er op een bepaalde manier nog wel wat werk aan een diertje zit.

Mijn merrie komt er vandaan... en ook daar zat werk aan. Ze heeft er best lang gestaan, want het is geen heel gemakkelijke dame (nog steeds niet). Rijtechnisch zat er bergen werk aan en nog valt ze wel terug in oude gewoontes en heeft ze onverklaarbare angsten voor andere paarden (die ze volgens de fokker waar ze tot aan verkoop gestaan had niet had). Geen idee wat er in de tussentijd gebeurd is, misschien ook wel toen ze ergens op proef was, maar ze heeft er wel een tik van de mallemolen van meegekregen. Ze is kerngezond, heeft een kleine afwijking in de vorm van haar voeten, maar ik ben blij met haar. Als ik heel eerlijk ben zou ik er niet nog een keer aan beginnen, omdat het verleden toch altijd wat duister blijft als je een paard bij een handelaar vandaan haalt. Maar dat geldt niet alleen voor JvdH.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:06

leonie87 schreef:
Het probleem is tat_jana dat er troep tussen staat! Een goede handelaar heeft alleen maar gezonde paarden staan. En als er een iets mankeert in zijn lijf of zijn kop, dan stel je die niet voor voor de verkoop.
Natuurlijk heeft hij ook goede paarden staan, maar wil je het risico lopen? Ik niet!

Ik doe in het vervolg ook mijn paarden gewoon netjes keuren voordat ik wat koop dus of dat nou bij jvdh is die een kapot paard kan verkopen of particulier.
Ik ben het niet met je eens dat een goede handelaar alleen goede paarden heeft staan... Ik ken persoonlijk niet eens een handelaar die nooit een wrak verkoopt.

Wil je echt zeker zijn zul je moeten keuren... Dus ook bij jvdh waar welleens een rotte appel tussen staat..

En de goede paarden zijn niet te koop... Dus elk paard staat daar met een rede... Je wisselt hem of haar niet voor niets in.

Al met al ben ik dus wel blij met jvdh ondanks dat zijn prijzen best een beetje overdreven zijn..
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 18-03-13 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:09

Moderatoropmerking:
Zojuist weer een aantal berichten verwijderd die niet aan de Regels en Richtlijnen van Ervaringen en Diensten voldeden.
Je ervaring moet uit de eerste hand zijn. Het is niet toegestaan om ervaringen uit de tweede hand te beschrijven, of roddels/geruchten te noemen.
• Kritiek moet gefundeerd zijn. Dus niet alleen melden dat iets niet goed is, maar uitleggen waarom.
• Je ervaring moet neutraal geschreven zijn.
Posts die niet aan deze voorwaarden voldoen, zullen worden verwijderd.
Reageren in een topic op ED is ook toegestaan als je zelf geen ervaring hebt met de dienst. Maar, alleen als je reactie inhoudelijk wat toevoegt en de topicstarter wat aan je reactie heeft. Berichten waarin gespeculeerd wordt, of die opruiend of beledigend van aard zijn, zijn niet toegestaan.
Graag vanaf hier eerst even de regels doornemen voordat je een bericht plaatst.

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:25

Het is en blijft een handelsstal en ik moet zeggen dat ze het daar nog best netjes doen. Er zijn weinig stallen waar je zomaar een paard op proef mag nemen. Ik heb zelf daar ook een paard of proef gehad die helaas werd afgekeurd. Had er echt een enorme klik mee. Het is jammer maar helaas. Als je het niet bevalt waarom ga je dan überhaupt naar een handelstal? Moet zeggen dat ze paarden wel gwn overnemen zonder te vragen waarom en hoe en wat. Heb er ff gewerkt. Er komen leuke binnen en paarden die je niet onder je kont wil hebben maar dat is handel. Ik heb er uiteindelijk welvoorzien gekozen om particulier te kijken omdat ik dan de hele geschiedenis ken en ik er nog leuke contacten opna houd ;)

madelief1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 19:46

Colway schreef:
madelief1973 schreef:

Maar ben je zelf niet gaan kijken en proefrijden dan?

Je hebt gelijk hoor..we hebben niet gekeken. Omdat onze eerste ervaring zo goed was hebben we een zoekopdracht geplaatst. Dirk heeft ons dit paard gebracht. (wij wonen in groningen en hij was toch in de buurt..) maar wij wisten na een halve dag al dat dit helemaal niet was wat we zochten. We weten inmiddels dat ze alleen voor de kar heeft gelopen en af en toe onder het zadel op buitenrit. Niet geschikt voor lessen dus. Terwijl we dat wel duidelijk vermeld hadden.
En als het niet zo ver weg was, waren we zeker gaan kijken. Maar ja, na die eerste ervaring geloofden we er helemaal in. We zijn benieuwd hoe het afgehandeld wordt.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:03

Als ik dirk een beetje ken kan het paardje gewoon terug en mogen jullie een ander meenemen of op proef... Staat er niet direct bij wat je kan gebruiken dan zal hij waarschijnlijk zijn zoektocht voort zetten voor jullie.

Ik heb eens een mis communicatie gehad met hem,, vanuit Amsterdam er heen gereden met het paard dat ons niet beviel.. En ons andere paardje op te halen verkeerde dag doorgesproken en hij is vliegend onze kant uit gekomen om ons alsnog te helpen (avonds)

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:27

Ik neem ook aan dat het goed afgehandeld gaat worden hoor. Vind het trouwens niet helemaal eerlijk dit hier neer te zetten als negatieve ervaring als je de afloop van het hele verhaal nog niet kent, omdat je zelf niet aan je onderzoeksplicht hebt voldaan, je bent niet wezen kijken, hebt niet proef gereden.

madelief1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 17:00

Of het niet eerlijk is om dit hier te melden, het lijkt me wel. Want ik ben eerlijk over alle toedrachten, positief en negatief.

Vandaag heb ik uitgebreid gesproken met Dirk. Er is hier duidelijk een misverstand geweest. Dirk was oprecht van mening dat dit het paard was wat we zochten en had ook niet begrepen dat dit paard niet in de bak of in de lessen had gelopen. Hij dacht van wel en heeft nu ook zijn excuses aangeboden. Het wordt netjes opgelost. Of ik er een ander paard koop...dat weet ik nog niet. Maar voor nu ben ik weer tevreden.

madelief1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 17:20

Kijk, dat kan...Maar bij ons is er gewoon sprake van een fout en deze fout wordt netjes door de handelstal hersteld. Dus wat mij betreft is het vertrouwen ook gewoon hersteld. En ik ben erg blij met mijn Jelle. Al boden ze me het tienvoudige..dan ging hij nog niet weg. En waar mensen zijn, worden fouten gemaakt. Je hebt natuurlijk je eigen verantwoordelijkheid. Deze neem ik natuurlijk ook. Een leer voor allebei.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:15

Moderatoropmerking:
Zojuist weer een bericht verwijderd die niet aan de Regels en Richtlijnen van Ervaringen en Diensten voldeed.
Je ervaring moet uit de eerste hand zijn. Het is niet toegestaan om ervaringen uit de tweede hand te beschrijven, of roddels/geruchten te noemen.
• Kritiek moet gefundeerd zijn. Dus niet alleen melden dat iets niet goed is, maar uitleggen waarom.
Reageren in een topic op ED is ook toegestaan als je zelf geen ervaring hebt met de dienst. Maar, alleen als je reactie inhoudelijk wat toevoegt en de topicstarter wat aan je reactie heeft. Berichten waarin gespeculeerd wordt, of die opruiend of beledigend van aard zijn, zijn niet toegestaan.
Graag vanaf hier eerst even de regels doornemen voordat je een bericht plaatst.

Olena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:46

Wij hebben 3 maal een paardje op proef gehad voor we de juiste vonden maar alles is heel netjes en korrekt afgehandeld, het paard wat we nu hebben is super en volledig goedgekeurd, hebben er ook nog een leuke tinker vandaan, als je goed oplet is het zeker een aanrader, ook particulieren zijn niet altijd betrouwbaar, daar weten we spijtig genoeg van mee te spreken en daar zit je dan met een paard waar je geen kant mee uitkunt. Nu hebben we er alleen maar wat tijd moeten insteken en hebben nu Doerak een fantastisch en getalenteerd dressuurpaard. Wat we ook ondervonden hebben met het tweede paard is dat de vorige eigenaresse flink gelogen had tegen Dirk en ook tegen ons, waar ligt de fout dan ?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 03:15

Moderatoropmerking:
Off topic berichten verwijderd. Graag voor het plaatsen van een bericht de Regels en Richtlijnen van Ervaringen en Diensten doorlezen.