stalling omg Ede

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 20:23

kiko schreef:
.. Toen ik nog mensen in pension had was ik voor amper een €1 per uur aan het werk...
Hoeveel jaar is dat geleden :)

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 20:26

DubbelFun schreef:
kiko schreef:
.. Toen ik nog mensen in pension had was ik voor amper een €1 per uur aan het werk...
Hoeveel jaar is dat geleden :)

Amper een jaar geleden. Maar waren bekende van mij. Zou nu de stalling omhoog doen als ik weer iemand in pension zou nemen.

Hebben net een nieuwe heining gezet en nieuwe sproeiinstallatie in de bak. Alles is weer .. stallen geschilderd dus ziet er weer uit als nieuw!
Laatst bijgewerkt door kiko op 03-01-25 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 20:27

Dan is het niet onlogisch dat je er mee gestopt bent.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 20:31

Daarom.. en het is ook wel lekker zo. Al mis je wel aanspraak maar nu met de hengstveulens en mijn merries geen plek. Dus hoef ook niet over na te denken!

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 20:36

Benzz schreef:
Blacky94 schreef:
Ik begreep trouwens vandaag dat Unlimited Stables ook geen pensionstalling zou aanbieden?
Er blijft iig heel weinig over zo ;(

Hebben die de boel ( gedeelte) niet verhuurd aan een prof? Dacht zoiets gehoord te hebben. Snap ik persoonlijk wel.

Oh dat weet ik niet, zou kunnen idd. Dacht vorig jaar begrepen te hebben dat De Harn ook zoiets gedaan heeft. En ik snap het eerlijk gezegd ook wel. Zeker als ik soms hoor wat voor een gedoe er met of tussen stalgenoten is.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 20:42

Benzz schreef:
Blacky94 schreef:

Hebben die de boel ( gedeelte) niet verhuurd aan een prof? Dacht zoiets gehoord te hebben. Snap ik persoonlijk wel.

Oh dat weet ik niet, zou kunnen idd. Dacht vorig jaar begrepen te hebben dat De Harn ook zoiets gedaan heeft. En ik snap het eerlijk gezegd ook wel. Zeker als ik soms hoor wat voor een gedoe er met of tussen stalgenoten is.[/quote]
——
Klopt.. het is veel makkelijker als je met 1 persoon te maken hebt of met 10-15 personen waar er ook nog een paar zeurpieten tussen staan. Dan word je niet blij.

Partoess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 22:02

Ik snap heel goed dat jullie overal het stalgeld te duur vinden. Maar als je ALLE kosten rekent blijft er echt weinig over. Dat is bij de meeste stalhouders de reden om te stoppen. Huur, gas, licht, water, verzekeringen, afschrijvingen materiaal, schoonmaakkosten , bankkosten, accountant enzovoort. Ik heb het dan nog niet eens over voer en loonkosten. Het voer is op dit moment belachelijk duur geworden.

Het is voor de meeste stalhouders niet meer te doen.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 22:06

Nee je komt al snel boven de 500 uit en dan is het eigenlijk niet eens kostendekkend als je alles meerekent. Het wordt op termijn wel een beetje onbereikbaar voor veel paardenhouders denk ik. Ik hoor ook best veel om me heen "na deze komt er geen meer" of "ik heb één van de twee verkocht en ik hou het nu op eentje". Begrijpelijk. Wel heel jammer van het steeds beperktere aanbod voor de mensen die overblijven en dat weidegang tegenwoordig een luxe is waar je flink voor moet betalen. Vroeger was het andersom.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 22:38

Alhoewel het geld me ook absoluut niet op de rug groeit, maak ik me eerlijk gezegd momenteel meer zorgen over of er in de toekomst überhaupt nog een stal te vinden is waar ik mijn paard kwijt kan dan over wat het tzt moet kosten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 12:51

Deze staat op Facebook:

Per 1 maart: Stalplek beschikbaar op onze kleinschalige privéstal in Terschuur
Ben jij op zoek naar een fijne en betrokken plek voor jouw paard? In het buitengebied van Terschuur (gemeente Barneveld) komt per 1 maart een stal vrij op onze gezellige privéstal met 3-4 paarden.
Wat bieden wij?
· Rijbak: Een uitstekende buitenbaan van 20x40 meter, altijd goed berijdbaar, voorzien van verlichting én springmateriaal.
· Ruime paddock: In de winter staan de paarden dagelijks buiten in een paddock van circa 20x30 meter. Deze is grotendeels droog, gedeeld met 3-4 paarden, en voorzien van overdekte hooihuisjes met onbeperkt, onverpakt hooi.
· Weidegang: In de zomer streven we naar volle dagen op de wei, afhankelijk van het weer. 's Avonds en in de winter komen de paarden op stal.
· Zadelkast: Iedere eigenaar beschikt over een grote, persoonlijke zadelkast.
· Voer: Wij voeren Agrobs vitaminen- en mineralenbrok. Aanvullend krachtvoer dien je zelf aan te leveren in bakjes.
· Dagelijkse verzorging: Wij verzorgen het binnen- en buitenzetten, hooi geven, waterbakken vullen en (indien nodig) dekens, vliegenmaskers in de ochtend of medicatie toedienen. Zelf mest je dagelijks je eigen stal uit. De bodembedekking is krullen.
Wie zijn wij?
Wij zijn een gezin dat op locatie woont. Onze dochter (rond de 25 jaar) rijdt fanatiek dressuurmatig. Onze 10-jarige merrie kan helaas niet meer bereden worden, daarom komt er binnenkort een jonge merrie bij voor de sport. Onze stalgenoot (ook 25-30 jaar) heeft een vriendelijke 3,5-jarige, nu nog onbeleerde merrie. Samen creëren we een rustige, gezellige en fijne omgeving waarin iedereen plezierig met zijn of haar paard bezig kan zijn.
Wat zoeken wij?
Een passende aanvulling op onze stal in de vorm van zowel een paard als eigenaar:
Voor het paard:
· Een sociale merrie of een niet-dekkende, iets oudere ruin zonder achterijzers.
· Het paard moet goed kunnen samenleven met onze twee merries.
Voor de eigenaar:
· Je bent actief met je paard bezig en laat alles netjes achter.
· Je bent vriendelijk, respectvol en verantwoordelijk in de omgang met je paard én met ons.
· Je helpt mee met het netjes houden van paddocks en weilanden (ongeveer 2-3 keer per week een ronde uitmesten).
· Je denkt graag mee over verbeteringen, zoals verrijking of gezamenlijke klusjes.
· Het is belangrijk dat je goed klikt met ons en de andere stalgenoten.
Onze insteek
We zijn op zoek naar iemand die zich thuis voelt op onze stal en bijdraagt aan de fijne sfeer die we met elkaar hebben opgebouwd. Zowel de klik tussen ons als de klik tussen de paarden vinden we essentieel. Interesse? Stuur ons een berichtje en vertel iets over jezelf en je paard. We kijken ernaar uit je te leren kennen!

Bericht geplaatst door Laura van Riemsdijk.

eva85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 22:22

Benzz schreef:
Blacky94 schreef:
Ik begreep trouwens vandaag dat Unlimited Stables ook geen pensionstalling zou aanbieden?
Er blijft iig heel weinig over zo ;(

Ik kreeg gisteren aan de telefoon heel wat anders te horen, ga van de week even kijken of ze een fijn plekje hebben voor mijn merrie. Ik houd jullie op de hoogte!

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:09

Mag ik even, heel brutaal, vragen waarom je specifiek voor deze reactie een account hebt aangemaakt? :o
Alhoewel ik heel benieuwd ben wie jij dan gesproken hebt, vind ik dit altijd een beetje verdacht overkomen :o

eva85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:27

Blacky94 schreef:
Mag ik even, heel brutaal, vragen waarom je specifiek voor deze reactie een account hebt aangemaakt? :o
Alhoewel ik heel benieuwd ben wie jij dan gesproken hebt, vind ik dit altijd een beetje verdacht overkomen :o

had vroeger al een account, maar met een oud mailadres. Ben sinds dit weekend op zoek naar een andere stal door een ruzie op mijn huidige stal, heel jammer… twijfelde al langer maar voel me nou echt niet meer op mijn gemak. Vandaar dat ik maar eens op bokt ging kijken/meelezen wat er zoal in deze omgeving is. Een vriendin van mij heeft langere tijd haar paarden daar in training gehad en heeft voor mij het eerste contact gelegd vandaar. Dacht plaats even een vriendelijk berichtje, doe er je voordeel mee zal ik zeggen

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:29

Volgens mij kun je prima staan bij Unlimited Stables. Professionele omgeving. Wel wolvenomgeving.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:35

eva85 schreef:
Blacky94 schreef:

had vroeger al een account, maar met een oud mailadres. Ben sinds dit weekend op zoek naar een andere stal door een ruzie op mijn huidige stal, heel jammer… twijfelde al langer maar voel me nou echt niet meer op mijn gemak. Vandaar dat ik maar eens op bokt ging kijken/meelezen wat er zoal in deze omgeving is. Een vriendin van mij heeft langere tijd haar paarden daar in training gehad en heeft voor mij het eerste contact gelegd vandaar. Dacht plaats even een vriendelijk berichtje, doe er je voordeel mee zal ik zeggen

Ah okee, duidelijk :) ik heb al vaker, al dan niet via PB, gehad dat bekenden (waar ik niet zonder reden geen contact meer mee hoefde) een soort "schuilaccount" aan hadden gemaakt om weer contact te zoeken. Dus excuus voor mijn wantrouwendheid.

Nu scheelt dat laatste wel al een hoop heb ik het idee, weet dat het op wel meer stallen zo gaat. Ik begrijp wel waarom, maar maakt het als "buitenstaander" wel heel moeilijk om nog ergens binnen te komen. Heel jammer, want zij spraken mij dus idd ook wel aan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 12:49

Benzz schreef:
Volgens mij kun je prima staan bij Unlimited Stables. Professionele omgeving. Wel wolvenomgeving.

Dat is alles in de omgeving van Ede.

eva85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 20:58

Helaas toch geen plek… heel jammer. Want had er graag willen staan! Ga van de week op een stal in Rhenen kijken, heerlijk aan de rand van het bos. Ben benieuwd. Wat een zoektocht weer

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 21:31

eva85 schreef:
Helaas toch geen plek… heel jammer. Want had er graag willen staan! Ga van de week op een stal in Rhenen kijken, heerlijk aan de rand van het bos. Ben benieuwd. Wat een zoektocht weer

Blauwendraad?

eva85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 21:45

_San87_ schreef:
eva85 schreef:

Blauwendraad?

Yes, lijkt me heerlijk zo het bos inrijden. Kan die hittepetit van een merrie van mij wel gebruiken. Heb je ervaring met de Blauwendraad?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 21:52

eva85 schreef:
_San87_ schreef:

Blauwendraad?

Yes, lijkt me heerlijk zo het bos inrijden. Kan die hittepetit van een merrie van mij wel gebruiken. Heb je ervaring met de Blauwendraad?

Enkel dat er nooit een paard buiten staat :).

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 22:25

Daar zou ik mn paard nooit willen hebben staan. Grillige stalbaas, en de paarden staan inderdaad nooit buiten. Vroeger was het zo dat de pensionpaarden op een dunne laag stro stonden, de manegepaarden in een dikke laag stro. Geen idee of dat nog steeds zo is.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 22:27

Ik heb er tegenover privé gestaan. Maar daar zou ik nooit een paard neer zetten. :o

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 10:44

En mensen hebben daar hun paard staan :?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 10:45

Bellatrix schreef:
En mensen hebben daar hun paard staan :?

Ja enkele...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 10:46

Absurd. :n