Pensionstalling amsterdam?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:05

Phantarei in waverveen?

Calente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:11

Keet: daar sta ik op de wachtlijst :Y)

Ghostattack: daar sta ik nu, het is verder prima, maar het kan beter :)

Veulen84: dat voldoet aan alle eisen, behalve dat ze 's winters maar 20 minuten buiten komen.

Ik ben wel lastig hè :o

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 08:58

Het is even geleden dat hier gereageerd is. Maar omdat mijn vraag in ongeveer hetzelfde rijtje valt, plaats ik het toch maar hier.

Vanwege ander werk ben ik binnenkort op zoek naar stalling in de omgeving van Hoofddorp of Zaandam voor 2 paarden.

Ik zoek eigenlijk het volgende:
- zomers overdag buiten, s'nachts op stal/ uitloopstal. in de winter zeker 4 uur overdag buiten.
- Een buitenbaan met verlichting en goede bodem. ( hele jaar te gebruiken)
- uitrijmogelijkheden te paard bereikbaar. ( ze zijn verkeersmak)
- ivm werk het liefst volpension, met de bereidheid om 1 paard dagelijks haar pilletje te geven. ) eet ze zo uit de hand met klein stukje brood.
- Ze zijn braaf in de omgang, maar geen dooie. Ivm PPID/zomereczeem zoek ik een plekje waar ik ze redelijk sober kan houden, met eigen krachtvoer in overleg. Met de juiste strook begrazing kunnen ze zomers 24/7 evt buiten.
- ik zoek bij voorkeur geen megagrote stal. Veel paarden is niet erg, maar voor de vos is een wat rustigere stal wel fijn.

evt. een binnenbak, en optie voor instructie in de buurt/ aan huis zou fijn zijn.

budget: in overleg, ik weet dat het niet de voordeligste regio is.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:53

Hoi Samirah,

met jouw pakket is het denk ik erg lastig om de combi met de binnenbak te maken. Die zoek ik ook en icm minimaal 4 uur buiten in de winter is dat zo ongeveer onmogelijk. Ik kan het iig niet vinden.
Is voor jou eventueel Het Podium niet wat? Krijgen ze onbeperkt ruwvoer en in de zomer halve dag paddock halve dag land wat voor jouw paarden misschien wel heel fijn zou kunnen zijn. Ben er niet zelf geweest maar kennis staat er heel erg fijn.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:11

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:17

Podium is geweldig ( ik les bij de eigenaresse) als je een binnenbak en alle voorzieningen wil, en een fijne club mensen.

Ik sta zelf net iets dichter bij voor mij bij Stal Bleijkmeer ( holysloot) . Geen binnenbak, wel zomer 24/7 weidegang ( in de kudde ) en in de winter 8 uur per dag op de paddock ( 30 x 80 meter met de kudde) en s' avonds op stal.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:19

Ooooh ja die vergeet ik ook steeds om te kijken, al ben ik er wel aardig uit waar ik naartoe wil :P

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 14:25

Bedankt voor de tips! Ik ga ze zeker meenemen.

@danoesje: Zou je mij evt per pb willen laten weten wat je op het oog hebt?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:46

Ik betwijfel of het te vinden is maar toch wil ik een poging wagen :) ik ken de reguliere stallen dus ik zoek meer iets kleinschalig of bij een particulier en niet te duur.

Het gaat om een plek voor drie fjorden. Iets waar ze zomer en winter naar buiten kunnen, maar dat hoeft niet 24/7 te zijn.
Gewone stallen of een goede schuilstal is een must. Daarbij iets aan voorzieningen zoals stromend water, electriciteit en opslagruimte voor spullen. Een bak hoeft niet als er buitengereden kan worden. Enig toezicht en een keer bijspringen met voeren of waterbakken vullen is een pré (geen eis)
Regio tussen Amstelveen en het gooi ongeveer. Richting Mijdrecht/Woerden kan ook nog.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 20:16

Wat is je budget nikass?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 17:15

Ja dat ligt niet helemaal vast maar omdat het drie paarden zijn wordt het al gauw duur natuurlijk. 200 pp is wel de max denk ik.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 21:20

Is Soest te ver Nikass?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 15:49

Dat is wel vrij ver ja, helaas.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 15:55

Snap ik. Bij de afslag Baarn-Noord (30min vanaf Amsterdam) heb je nog stal Evers, maar wellicht is dat ook te ver. Wel prachtige omgeving (midden in het bos)!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 15:58

Ik ga m even zoeken op Internet :) Valt het onder Baarn?

Ik krijg de indruk dat de paarden er geen schuilstal hebben?
Verder ziet het er prima uit! Al weet ik niet zeker of ze drie fjorden aannemen, aangezien ze zich vooral richten op ijslanders?

Het is idd ook nog wel een beetje ver...

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 16:06

Je hebt de paarden die 24/7 in het (grooooote) land staan, dat zijn met name ijslanders en er is geloof ik ook een tinkerkudde. Voor zover ik weet kunnen deze alleen schuilen onder de bomen.

Sinds een poosje heb je ook een inloopstal met een verhard stuk en paddock er aan vast, hier staan verschillende soorten rassen! Ik ben er in februari wezen kijken en hij vertelde dat er gevoerd wordt voor 'robuuste rassen', dus dat veel paarden snel te dik zijn en dat daar ook naar gevoerd wordt. Dus ik ben er niet met mijn opgefokte draver gaan staan. :D Op de site onder het kopje tarieven zie je ook een foto van de paddock.

Hij vertelde toen dat ze deze winter nog een schuilstal-paddock idee willen maken en dat er een kleine binnenbak gaat komen!

Het valt officieel gezien inderdaad onder Baarn, het ligt in het bos van kasteel Groeneveld. Vanaf de A1 ben je er via afslag Baarn-Noord in 5 minuten :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 16:09

Het is wel één hele mooie omgeving en het klinkt goed wat je beschrijft. Opties dichterbij zijn welkom maar ik hou dit wel even in gedachten.
Ik begrijp uit de site dat het gedeelte met inloopstal wel op 250 pm komt en dat wordt te duur. Ik vind het wel erg mooi en verzorgd uitzien.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 00:02

Nikass ik weet nog een stal in nessersluis. Vlakbij Uithoorn
Staan nu twee paardjes. Eigenaar van de stal kan voeren en mesten als je zelf een keer niet kan. Grote stallen met 24/7 uitloop in de bak mogelijk. Zomer 24/7 land of s nachts op stal.
Pb maar als je het telefoonnummer wil, hij heeft geen email. Past in je budget

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:35

Je hebt Pb! :)

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 16:14

Toch stiekem aan het oriënteren op een paard, maar daar hoort ook een stal bij :') Vandaar dat ik even binnen kom vallen.
Afgelopen 10 pagina's terug gelezen maar kom toch wel erg veel luxe stallen tegen. Of stallen die behoorlijk verderop zitten.

Ben eigenlijk op zoek naar een stal dichtbij het Twiske (of eventueel het Purmerbos.)
- er moet gemest worden (iig mogelijkheid toch)
- paard moet buiten gezet worden
- paard moet minimaal 8 uur buiten komen op een dag, in de zomer het liefst 24/7.
- buitenbak of iets wat er op lijkt
- om en nabij de 200 pm

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 17:48

KellyR schreef:
Toch stiekem aan het oriënteren op een paard, maar daar hoort ook een stal bij :') Vandaar dat ik even binnen kom vallen.
Afgelopen 10 pagina's terug gelezen maar kom toch wel erg veel luxe stallen tegen. Of stallen die behoorlijk verderop zitten.

Ben eigenlijk op zoek naar een stal dichtbij het Twiske (of eventueel het Purmerbos.)
- er moet gemest worden (iig mogelijkheid toch)
- paard moet minimaal 8 uur buiten komen op een dag, in de zomer het liefst 24/7.
- om en nabij de 200 pm

Das best wat eisen voor je lage prijs...
maar stal rep (Ellen rep) heeft een box vrij
Ik dacht 225,-? Maar dat kan veranderd zijn. Inclusief mesten was het toen. Ze staan overdag in de buitenbak, stal is tegenover ingang twiske

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 17:59

Ojajoh schreef:
KellyR schreef:

- er moet gemest worden (iig mogelijkheid tot)
- om en nabij de 200 pm

Das best wat eisen voor je lage prijs...
maar stal rep (Ellen rep) heeft een box vrij
Ik dacht 225,-? Maar dat kan veranderd zijn. Inclusief mesten was het toen. Ze staan overdag in de buitenbak, stal is tegenover ingang twiske

Vind het eigenlijk wel meevallen, maar dat zal dan wel aan mij liggen. :')
Hebben zij ook een site of fb pagina waar je op kan kijken? Hebben zij voor in de zomer ook een weide?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 19:12

Stal Bleijkmeer voldoet ook aan je eisen ( al is het niet bij Twiske maar Holysloot)
8ha land. Ze staan nu nog 24/7 buiten. Eind van de week gaan ze snachts op stal.

Maar ook daar kom je niet met de prijs die jij opgeeft. ( 260)

Ik ken geen enkele goede stal met de mogelijkheden die jij noemt voor onder de 250

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 19:14

Afbeelding

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 19:29

Ja daarom ook om en nabij de 200 :) 250/260 is wel de max die ik vast per maand kwijt wil zijn. Prima als er in het weekend gemest moet worden of zo. Maar ik red het doordeweeks gewoon niet om er elke dag te zijn. En slaap zelf ook graag in een schoon bed :D

Hoeft verder ook geen super stal te zijn. Zolang er ook een mogelijkheid om zo nu en dan (eens in de week of zo) wat om de bak te kunnen doen is het prima.

Stal ziet er netjes uit! Holysloot moet ik ff Googlen. Nog nooit van gehoord..