Jansen van den Hout goede handelsstal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 20:40

sumic schreef:
Ok hier een ervaring uit eigen hand, kerry was van ons en hij is niet bij ons terug. Misschien dat hij al weer verkocht was geweest en weer terug naar hun is gegaan,maar anders is inderdaad het verhaal niet waar.

Verder heb ik alleen een goede ervaring met deze handelstal. Wij hebben kerry ingeruild tegen een haflinger,omdat mijn schoonvader een recreatieve ruiter is die zijn paard wel eens 2 weken laat staan en dan weer op wil stappen en wegrijden. Kerry had meer aandacht nodig en met deze haflinger gaat dit prima. In de tussentijd is hij een grasmaaier en heeft hij gezelschap van mijn ponys. Wij zijn erg tevreden.

nu breek mijn klomp mag ik vragen hoe lang geleden u kerry heeft in geruilt
ik ben de vriendin van het meisje die kerry wilden kopen vandaag en was gisteren bij het verhaal wat zij hier schrijft
en volgens jansen was de haflinger die u nu heeft gevallen in een sloot en had iest aan zijn rug en zo
hoop wat terug te horen mag ook via bp hoor

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:55

Ik heb via pb al contact gehad met saky. Ze kent ons verhaal. Ik denk dat we kerry zon 3 weken geleden hebben geruild tegen haflinger winston.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 20:47

Moderatoropmerking:
Off topic berichten verwijderd. Als je een paard zoekt kan je een topic openen op Opsporing Verzocht. Alvast bedankt.

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 00:02

Wij hebben van de week op Hedel een paard verkocht aan JVDH welke hun nu te koop hebben staan op MP enzo. Met de melding dat het paard direct van de fokker komt dat ze haar hebben gekeurd etc. Dat ze heel braaf is onder het zadel en al oefeningen uit het M kent. Ik moet van de mod's neutraal zijn maar op een neutrale manier een mening geven kan toch niet? Maar ik ben niet de fokker en ze hebben haar van mij gekocht. Keuringspapieren zijn van de handelaar waar wij haar vandaan hebben.
Paard hebben wij opgekocht bij een handelaar, op hedel verkocht aan JVDH en nu verhandelen hun het weer. Toen wij het paard een halster wilde aan doen brak ze hier de boel helemaal af en nog geen week later kent ze dingen uit het M?

maiteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 00:00

ik heb mijn paardje daar ook van. Hij heeft mij duidelijk gezegt dat het geen simpele was. Wel een hele brave en lieve maar dat ze al wel 2 keer is terug gekomen na proefperiode. Ik heb er daar mee gereden en ja ze was idd braaf. Pak ze op broef en merkte meteen wrm ze al 2 keer was terug gekomen. Maar even laten zien wie den baas is en het was over. Ik rijd er nu dressuur proeven mee in belgië l niveau. En dit doet ze geweldig. Ok ze is heel erg bang en kijkerig maar eens ze vertrouwen heeft in u doet ze alles voor u. Bij jansen van den hout hebben ze mij echt heel goed en duidelijk uitgelegt dat het een heel mooi en lief paardje is maar dat het een pittige dame was. Ik was echt tevreden. Eerst proef periode bij u thuis en dan pas betalen. Echt zalig

grtjs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:09

Barendshoeve jij doet toch mee met deze manier van handelen? Hedel is ook een bekende dumpplaats vor speciaal soort paarden....? >;)

Annenas

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:26

Russel, ik denk dat Barendshoeve bedoelt dat er gelogen wordt in de de advertentie en daar heeft JvdH voor gekozen niet Barendshoeve zelf.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:32

Moderatoropmerking:
Hierbij het dringende verzoek om alleen te reageren als je een ervaring uit de eerste hand wilt delen of op een andere manier een toevoeging voor de topicstarter kan plaatsen. Vanaf hier graag weer on topic.

Shahsantosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 15:35

Ik ben heel tevreden we gaan binnenkort kijken voor een paardje daar de eerdte keer niet de ware gevonden maar we gaan nog een keer

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 02:11

Wij zijn nog altijd heel blij met ons toppertje Darco! Goede ervaring dus. Vriendelijk geholpen. Stallen schoon en netjes.
Darco hebben we in April gekocht bij jvdh. Mijn dochter heeft er t hele weekeind toen mogen rijden en meerdere paardjes uitgeprobeert. Maar met Darco had ze gelijk een klik. Darco is een ondeugende Tinker maar kan springen als de beste, loopt leuk dressuur en kan ook nog voor de kar.

Linn1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 16:06

Ik moet zeggen dat ik ook geen slechte ervaring met ze heb.
Voor een lesklant ook een paard daar vandaan gehaald.
Zocht een jong, onbeleerd paard, zo gezegd zo gedaan en paard gevonden.
Werden prima ontvangen, paarden staan er keurig bij en meiden en Dirk zijn erg aardig.
Tuurlijk er staan zat rotte appels maar dat weet je bij een handelsstal die ook onderling handelt met andere handelsstallen.
Gewoon iemand met gezond verstand meenemen, beestje volledig laten keuren en dan is er niets aan de hand.
Zijn trouwens ook nog eens geïnteresseerd in hoe het in de sport gaat met desbetreffend paard. En dat voor een handelsstal?!
Al was het wel een paard met potentie alleen een heel moeilijk karakter.
Dus al met al, voor iemand met gezond verstand en verstand van zaken een prima stal!

nancxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:20

Ik ben er een keer geweest.
Is ondertussen alweer 2 jaar geleden, maar ik vondt het wel een fijne stal.
Je moet alleen goed je ogen open houden, maar dat is bij alle (handels)stallen wel neem ik aan.
Ik kwam aan en ze vroegen waar we naar op zoek waren. Zocht een damespaardje tussen de 4 en de 12 jaar.
Ze lieten mij gelijk een grote vos zien, was al ietsjes ouder had weinig uitstraling en een dik been dus ik heb gelijk gezegt dat dat hem niet wordt. Toch begonnen ze hem aan te smeren, hij rijd zo fijn blabla, als hij geen dik been had gehad had ik hem misschien wel willen proberen maar dat dikke been en dan die verkooppraatjes, nee bedankt.
Gelukkig lieten ze mij daarna nog een paar zeer leuke paarden zien en ik heb er ook een behoorlijk aantal uitgeprobeert.
Ze namen het paard mee naar de poetsplaats haalde er een borstel overheen en zadelde hem. Vond wel dat ze het netjes deden en als je wilde kon je het zelf ook doen.
Daarna ging er iemand van daar op en daarna ik.
Helaas zat mn droompaard er niet tussen maar als ik weer eens opzoek ben zal ik zeker wel even gaan kijken daar.
Vindt de proeftijd ook wel erg fijn.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 10:20

Barendshoeve schreef:
Wij hebben van de week op Hedel een paard verkocht aan JVDH welke hun nu te koop hebben staan op MP enzo. Met de melding dat het paard direct van de fokker komt dat ze haar hebben gekeurd etc. Dat ze heel braaf is onder het zadel en al oefeningen uit het M kent. Ik moet van de mod's neutraal zijn maar op een neutrale manier een mening geven kan toch niet? Maar ik ben niet de fokker en ze hebben haar van mij gekocht. Keuringspapieren zijn van de handelaar waar wij haar vandaan hebben.
Paard hebben wij opgekocht bij een handelaar, op hedel verkocht aan JVDH en nu verhandelen hun het weer. Toen wij het paard een halster wilde aan doen brak ze hier de boel helemaal af en nog geen week later kent ze dingen uit het M?

Het klinkt niet netjes maar als er staat 'paard is gekeurd' is daar dus niets van gelogen, alleen is hij dan eerder gekeurd. Dat het beest bij jullie de boel afbrak en bij hen misschien oefeningen uit het M kent zou toch kunnen? Wellicht lukt het een andere ruiter wel? Daarbij wordt er in advertenties altijd overdreven qua africhting. Door handelsstallen maar ook door particulieren. Alleen direct van de fokker is dan echt een leugen

Conquesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 11:27

Heeft er iemand hier op bokt ervaring met het verkopen van het eigen paard/pony aan Janssen van den Hout?

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 11:34

Wat wil je daar over weten dan?

Conquesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 16:26

Ik zou graag info willen hebben over de ervaring van andere bokkers hoe het verkopen gegaan is. Ben nl zelf aan t dubben of ik mijn paard wil verkopen, ik weet niet of janssen van den hout alleen maar sportpaarden of ook recreatiepaarden inkoopt? En hoe het qua afspraken zit over de verkoop? Ik wil hen zelf benaderen maar zou ook de ervaring van anderen willen weten :)

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 17:19

ze kopen ook recreatiepaarden, verder kan ik je vragen niet beantwoorden.

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 18:13

Ze kopen idd allerlei soorten paarden op. Maar waarom verkoop je niet particulier? Dan kun je zelf een goed plekje voor je paard zoeken

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 12:42

@Conquesta, ze kopen allerlei soorten paarden op, van jong tot oud, recreatie of sportpaard het maakt nks uit.
Ze kwamen kijken en vroeger wat de paarden konden en vroegen of er hij papieren bij waren, er werd een prijs genoemd en kwamen overeen, dezelfde week zijn ze de paarden nog op wisten halen. Paar dagen daarna stonden de paarden op marktplaats en op de site van JVDH maar het verhaaltje bij sommige klopte niet echt werd iets mooier voorgedaan als dat het paard in werkelijkheid was. Verder zijn ze niet kieskeurig maar betalen wel weinig.

LokiDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 01:14

Zelf heb ik er slechte ervaring mee, zelf een jaar geleden een paard verkocht (toen nog in lichamelijk goede staat) en is helaas bij Jansen terrecht gekomen, daar zag hij er in vergelijking bij mij ontzettend slecht uit (zijn hele body was weggevallen, een bonk spanning en stress) en kreeg ook lichamelijk gebreken.
Ik wou hem uiteindelijk zelf weer terug kopen nadat hij daar meerdere keren is verkocht en teruggebracht, maar dit wilden ze niet. Hij zou geslacht worden, erg jammer.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 01:20

Loki, maar lag het dan aan stal JvdH dat hij er zo slecht uit zag, of aan degene die het paard daar gebracht heeft?
Dat het paard daar dus al in slechte toestand gebracht is?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 09:39

Paard heeft misschien heel veel heimwee gehad, sneu dat het dan zo loopt Loki.

willemijn98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:37

ik wil hier ook even mijn ervaring delen.
ik ben gisteren met een vriendin daar wezen kijken voor een paardje. we moesten een rustig betrouwbaar hebben omdat ze een ongeluk heef gehad en ze nu geen risco's kunnen nemen i.v.m haar gezondheid. we gingen voor een tinker kijken dus uit stal gehaald even gepoetst, en toen nog een paardje (faith) uit de stal gehaald ook gepoetst. we waren al laat dus eigenlijk ging de stal al dicht maar we mochten toch nog even rijden. uiteindelijk werd de tinker niks hij was te onrustig (wat ze ookal hadden gezegd( het andere paardje was super braaf. nu gaan ze hem misschien halen. maar ik ben erg tevreden over de hulp die je daar krijgt met het zoeken naar een paard. ze geven eerlijk hun mening of het wel of niet wat is. ze doen er alles aan je zo goed mogelijk te helpen.

mariieke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 20:28

Ik ben er 2 jaar terug eens geweest. Een kennis van mij zocht een pony voor de dochter. Eerst dacht ik van hmm wat moet ik hier van denken, maar toen ik een zwarte dreamcatcher merrie van 2,5 mocht longeren dacht ik van je mag hier ook gewoon alles en geven hun mening. Ze zullen gerust niet van alle paarden de geschiedenis weten dus dat hou je in je achterhoofd en je moet ook net vinden wat je zoekt maar dat paard was ik wel mee verkocht ondanks ik zelf niet op zoek was, maar wel getwijfeld of ik haar niet alsnog zou laten keuren.

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 22:05

Ik heb mijn merrie nu een jaar en ben er nog steeds erg blij mee. Ze heeft nog geen pas kreupel gelopen, geen rarigheid mee gehad, buiten de normale dingetjes om. Ze waren eerlijk over haar karakter, ze was terug van proef gekomen omdat ze zou steigeren, heeft ze bij mij toen niet gedaan, wel na een week thuis. Fysio laten komen en ze heeft het niet meer "zomaar" gedaan. Ik zou er zo weer een paard kopen!

Het enige wat ze niet gezegd hebben is dat ze dagelijks haar voer of waterbak vol poept ;-)