Agradi problemen, lang wachten op pakketje, wie ook?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:46

Ik heb nog nooit problemen gehad met agradi altijd netjes en snel geleverd

jasmijnvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:55

het is bij mij een beetje om en om het ene pakketje komt mooi op tijd aan het ene komt zelf sneller aan dan aangegeven en soms moet je er 6 weken op wachten, als je haast heb moet je bij divoza bestellen als je het daar voor 17.00 bestelt heb je het de volgende dag al in huis (behalve als je op zondag bestelt) soms duurt het 2 dagen maar dat is eigenlijk bij mij nog nooit voor gekomen verder vooral goede ervaringen met agradi gehad

vosscot

Re: Agradi problemen, lang wachten op pakketje, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:41

Ik had een aquariumpompje en een cavallo broek besteld, bij beide stond aangegeven dat het direct leverbaar was. Dat bleek niet zo te zijn, de broek was pas 3 maanden later leverbaar. 3 maanden is wel erg lang. Heb het pompje inmiddels thuis... maar de broek wacht ik nogsteeds op, en op de site is niks gewijzigd er staat nogsteeds direct leverbaar. Denk niet dat ik hier weer snel iets zou bestellen.

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 11:40

Ze hebben het netjes opgelost, bestelling is inderdaad geleverd en de 3 euro staat al terug op de bank.

Interupted

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 12:41

Heb het de laatste keer toen ik iets bestelde op Agradi gehad, moest 2 weken wachten, terwijl ik op de site keek : Binnen 2-5 dagen verstuurd. (Ik heb bij bestellingen gekeken.), maar alles kwam gelukkig compleet aan zonder een schrammetje :)

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:33

Ook de ervaring dat de informatie op de website niet klopt. Tot 3 x toe geprobeerd een deken te bestellen die als snel leverbaar op de website stond. Alle keren (pas na enkele dagen) het bericht dat de deken niet leverbaar was. En toen ook nog moeite moeten doen om al m'n geld terug te krijgen. Agradi: voor mij nooit weer. :n

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 23:28

Heb de gok nog eens gewaagd want vliegendeken in maat b pony was hier nergens aan te komen (of belachelijk duur) ben benieuwd of deze geleverd gaat worden maar het vorige hebben ze toch wel netjes opgelost.

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:39

Ik heb ooit eens een witte rijbroek bij de Agradi besteld, er stond dat deze de volgende dag geleverd zou worden. Helaas kreeg ik daarna een mail dat het nog 1-2 weken zou gaan duren.
Heb toen de bestelling af gezegd omdat ik het diezelfde week nog nodig had. Baalde er van dat er eerst stond volgende werkdag en daarna de mail kreeg.

Dkschrute

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 19:53

Ik heb weken moeten wachten. Ik heb er zeer slechte ervaringen mee. Ik merk dat ik dus absoluut niet de enige ben.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:08

Iedere levering hetzelfde en dan baal ik weer dat ik er toch besteld heb. Het duurt lang, spul wat op voorraad staat is niet op voorraad etc. Pas na 5 weken mail dat ze niet kunnen leveren. Nee zeker niet mijn favo webwinkel!!

Dkschrute

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:15

Suzan_bobar schreef:
Iedere levering hetzelfde en dan baal ik weer dat ik er toch besteld heb. Het duurt lang, spul wat op voorraad staat is niet op voorraad etc. Pas na 5 weken mail dat ze niet kunnen leveren. Nee zeker niet mijn favo webwinkel!!

Ik heb ook na de eerste keer weer een keer besteld met het idee; 'Ach, het was eenmalig'.

Hopelijk lezen ze dit en komt er verbetering!

James2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 23:09

nooit problemen, ze leveren keurig en als we niet thuis zijn. heel simpel dan gelijk naar een afhaalpunt ideaal z'n bedrijf

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 01:00

pakket is inderdaad 2 dagen later geleverd maar wij waren niet thuis....er is toen getekend door ??? met mijn achternaam en we vonden het pakket aan de voordeur....niet zo netjes dus.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 08:14

Daar kam Agradi niets aan doen. Dat ligt bij de pakketdienst. Wel ff een klacht indienen. Want dit soort zaken mogen ze absoluut niet doen. Als het pakket verdwijnt heb jij geen poot om op te staan.

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 10:16

ja dat is ook zo :) Lag ook niet aan Agradi en die klacht is de deur al uit

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:17

Dkschrute schreef:
Ik heb ook na de eerste keer weer een keer besteld met het idee; 'Ach, het was eenmalig'.

Dat kan je vergeten echt. Ik heb op het moment een kleine aanvaring met Agradi. En deze gaat dus zover dat de directeur himselve mij via de email met een arogantie om u tegen te zeggen probeert belachelijk te maken.

Dus bij deze de volgende tips!!!!

-Denk erom, agradi bied GEEN omruilservice. Als je dus ergens van de verkeerde maat besteld je deze alleen maar retour kan sturen. En je als je een andere maat moet hebben, je een tijdlang dubbel je geld kwijt bent, of moet wachten tot eerst je retour afgewerkt en terug betaald is, voordat je opnieuw kan bestellen. Wat natuurlijk een x aantal dagen in beslag neemt.
-Ze echt stug vasthouden aan hun beleid. Meedenken kunnen ze niet.
-Advies, als je dingen wilt bestellen, bestel alles apart van elkaar (zolang het boven hun 39 euro verzendkostenvrije bedrag is). Mocht je nl meerdere dingen bestellen en iets retour moeten sturen (omdat de maat niet klopt, toch te groot/klein is) je met de rest van je bestelling onder hun verzendkostenvrije bedrag kan komen. En dan trekken ze dus de verzendkosten (die je niet betaald hebt) van het bedrag wat ze terug storten. En als je dan opnieuw dat product besteld wat je wilde ruilen, worden die verzendkosten niet vergoed. Omdat ze omruilen dus niet in hun systeem hebben.
-Let goed op op de site bij de maten, ze willen nog wel eens door elkaar staan.
-De levertijd kan afwijken van wat er op de site staat.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:21

rina schreef:
Dkschrute schreef:

Dat kan je vergeten echt. Ik heb op het moment een kleine aanvaring met Agradi. En deze gaat dus zover dat de directeur himselve mij via de email met een arogantie om u tegen te zeggen probeert belachelijk te maken.

Dus bij deze de volgende tips!!!!

-Denk erom, agradi bied GEEN omruilservice. Als je dus ergens van de verkeerde maat besteld je deze alleen maar retour kan sturen. En je als je een andere maat moet hebben, je een tijdlang dubbel je geld kwijt bent, of moet wachten tot eerst je retour afgewerkt en terug betaald is, voordat je opnieuw kan bestellen. Wat natuurlijk een x aantal dagen in beslag neemt.
-Ze echt stug vasthouden aan hun beleid. Meedenken kunnen ze niet.
-Advies, als je dingen wilt bestellen, bestel alles apart van elkaar (zolang het boven hun 39 euro verzendkostenvrije bedrag is). Mocht je nl meerdere dingen bestellen en iets retour moeten sturen (omdat de maat niet klopt, toch te groot/klein is) je met de rest van je bestelling onder hun verzendkostenvrije bedrag kan komen. En dan trekken ze dus de verzendkosten (die je niet betaald hebt) van het bedrag wat ze terug storten. En als je dan opnieuw dat product besteld wat je wilde ruilen, worden die verzendkosten niet vergoed. Omdat ze omruilen dus niet in hun systeem hebben.
-Let goed op op de site bij de maten, ze willen nog wel eens door elkaar staan.
-De levertijd kan afwijken van wat er op de site staat.

Agradi biedt nu wel een omruilservice.
Helaas voor mij een beetje te laat. Ik heb een rijbroek die ik al in verschillende kleuren heb besteld en deze valt 2 maten kleiner uit. Die heb ik terug gestuurd en nogmaals de rijbroek met wat andere spullen besteld. Krijg ik weer precies dezelfde broek terug die veel te klein was.

Maar aangezien ik de andere spullen die ik had besteld wel heb gehouden geldt de waardebon niet meer en moet ik verzendkosten betalen en dat dus 2x.

Nu ben ik al 30,- euro kwijt en heb nog steeds geen broek (en de broek kost maar 30,-). En van Agradi krijg ik te horen dat ze nog geen klachten hebben gehad over die broek. Kortom, het zou dan wel aan mij liggen. Mail terug gestuurd met foto's waarbij je duidelijk kan zien dat de broek echt te klein is. Krijg ik te horen dat ze het nakijken zodra de broek terug is. En ze zeiden dat ik een retourformulier er bij kon doen om deze kosten te voorkomen. Ik had inmiddels het pakketje al opgestuurd, dus ze zou het bij de aantekeningen zetten en ze hoopte maar dat haar collega dit zou zien..

Dat is inmiddels al een week geleden en ik heb nog steeds niets gehoord..

Andere problemen die ik met ze had hebben ze wel goed opgelost. Dus ik hoop maar dat dit ook wordt opgelost.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:33

Ik blijf het bizar vinden dat ondanks zo veel negatieve ervaringen er toch nog zo veel mensen telkens blijven bestellen en de negatieve ervaringen ermee alleen maar groeien.

Als webshop zelf moet je je toch ook achter je oren krabben en bedenken dat je zo niet echt op de goede weg bent? Als ze zo doorgaan is het denk ik een kwestie van tijd voordat ze echt klanten gaan verliezen.

Ik betaal tegenwoordig liever een paar euro meer dan dat ik het er nog op waag om daar iets te bestellen.
Mijn pakketje makkelijk en snel thuis hebben met de juiste spullen is me toch ook wel wat waard.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:43

@ JustLizz, Ik bestel er ook regelmatig en heb het eigenlijk altijd op tijd binnen, dus ik blijf daar wel bestellen. Ik ga af op mijn eigen ervaringen.

Overigens, als ik zeker wil weten dat ik het morgen of overmorgen in huis omdat ik niet zonder kan ga ik naar een fysieke winkel, dan weet ik zeker dat ik het op tijd binnen heb.
Ik snap dan ook nooit dat mensen helemaal in de paniek raken dat ze iets per se op die en die datum nodig hebben en het pas op het allerlaatste moment bestellen. Dan is er ook wat mis met je eigen planning.
Laatst bijgewerkt door ingvdh op 18-09-14 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:44

Ik bestel regelmatig wat bij agradi , nooit problemen gehad heb het altyd binnen 2 dagen thuis .

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:45

Ik moet zeggen dat mijn laatste bestellingen allemaal goed zijn verlopen, zelfs met een tijdelijk niet-leverbaar product. Voor mijn gevoel is het dus verbeterd t.o.v. mijn eerdere ervaringen.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:00

Het scheelt soms erg veel in prijs. Als ze mijn probleem nu ook netjes oplossen blijf ik daar gewoon bestellen. Je kan immers nu wel ruilen en ik vind het niet echt een probleem als iets (tijdelijk) niet leverbaar is. Als ik het direct nodig heb annuleer ik dat product en laat ik de rest verzenden.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:03

De laatste keer duurde het wat langer door niet leverbare producten, maar dat stond heel duidelijk op de site al aangegeven. Ook stond de verwachte levertijd aangegeven bij elk product als ik op de site van Agradi bij mijn gegevens inlogde. Vervolgens kreeg ik automatisch van DPD bericht wanneer ze het pakket aangeboden hadden gekregen en nog een mail van DPD dat het pakket onderweg was.
Al met al goed geregeld.
Ook een halsterhoofdstel waarvan na 5 minuten al een gesp kapot knapte heb ik vlug vervangen gekregen. Ik heb de defecte niet eens retour hoeven te sturen, dus daarmee ben ik naar de zadelmaker gegaan en die heeft me een nieuwe gesp eraan gemaakt voor een paar €. Nu hebben we dus 2 halsterhoofdstellen :).

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:25

LesleyxLinn schreef:

En sinds wanneer zou dat dan zijn? Gister hadden ze nl nog geen omruilservice (staat ook echt letterlijk op de site). Het is een retourservice, waarbij jij (zoals je ook al schrijft) je artikel retour moet sturen en opnieuw bestellen. Dat is geen omruilservice ;) Jij moet nl retour sturen, krijgt je geld terug en moet opnieuw bestellen en betalen. En dan krijg je dus precies wat ik al geschreven heb, dat als je onder het verzendkostenvrije bedrag komt, en je die porto moet betalen.

Zouden ze een omruilservice hebben, zou jij terug kunnen sturen en zij sturen je de goede maat. DAT is omruilservice, niet dat wat Agradi doet. En dat is wat alle andere webshops die ik ken (en ik ken er een hoop ;) ) wel zonder enig probleem doen. Ik stuur terug en zij sturen, zodra het paket weer bij hun is, de goede maat naar je toe.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 22:40

rina schreef:
LesleyxLinn schreef:

En sinds wanneer zou dat dan zijn? Gister hadden ze nl nog geen omruilservice (staat ook echt letterlijk op de site). Het is een retourservice, waarbij jij (zoals je ook al schrijft) je artikel retour moet sturen en opnieuw bestellen. Dat is geen omruilservice ;) Jij moet nl retour sturen, krijgt je geld terug en moet opnieuw bestellen en betalen. En dan krijg je dus precies wat ik al geschreven heb, dat als je onder het verzendkostenvrije bedrag komt, en je die porto moet betalen.

Zouden ze een omruilservice hebben, zou jij terug kunnen sturen en zij sturen je de goede maat. DAT is omruilservice, niet dat wat Agradi doet. En dat is wat alle andere webshops die ik ken (en ik ken er een hoop ;) ) wel zonder enig probleem doen. Ik stuur terug en zij sturen, zodra het paket weer bij hun is, de goede maat naar je toe.

Ik kreeg dit mailtje van Agradi:
Wanneer er iets mis is met het artikel en u wilt een vervangend artikel ontvangen dan kan u op het formulier aangeven dat u het artikel wilt laten vervangen. U kruist dan optie ‘Y’ aan.
U hoeft dan geen andere order te plaatsen en zit dan ook niet met waardebonnen en verzendkosten welke mogelijk van de order afgehaald worden of juist berekend worden.

https://www.agradi.nl/cusimages/retourformulier7.pdf

Edit: Dit is blijkbaar alleen zo als er iets mis is met het product.