Jansen van den Hout goede handelsstal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:28

Moderatoropmerking:
Ervaringen die niet uit de eerste hand zijn en de reactie er op zijn verwijderd. Hierbij nogmaals het dringende verzoek om eerst de Regels en Richtlijnen van Ervaringen en Diensten goed door te lezen voordat je een reactie plaatst.

Chaos

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 23:08

Ik vind het alleen maar slim dat hij ze veels te duur aanbied. Vaak kan er nog een eind van de prijs af, hij zet sowieso hoog in. Maar dan moet je wel kunnen handelen.

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 07:55

Helemaal mee eens! En, ze bestaan al meer dan 40jaar! Dat zegt toch genoeg.... ;)

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 08:43

Haha nou ze bestaan geen 40 jaar hoor Haha! Dirk is namelijk nog geen eens 40 haha en hij heeft het opgezet!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 09:27

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om on topic te blijven. Bedankt alvast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:26

Chaos schreef:
Ik vind het alleen maar slim dat hij ze veels te duur aanbied. Vaak kan er nog een eind van de prijs af, hij zet sowieso hoog in. Maar dan moet je wel kunnen handelen.

Dat vind ik ook alleen maar slim, en neem aan iedereen die iets verkoopt zoveel mogelijk voor wil krijgen? En daar zijn ze nu eenmaal erg goed in, want ze verkopen genoeg!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:12

bir schreef:
Helemaal mee eens! En, ze bestaan al meer dan 40jaar! Dat zegt toch genoeg.... ;)

Volgends mij bestaan ze nog niet zolang hoor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 13:08

bir schreef:
Waarom kiezen jullie voor een handelaar en niet voor een particuliere verkoper?
Op MP staan er toch voldoende .....
Chaos@ dank je wel... ;)

Bij mij heel simpel omdat particulier niet werd aangeboden wat wij zochten, in een prijsklasse die binnen onze portomonee paste. Plus dat ik particulier afhankelijk zou zijn geweest wanneer ik mij pony verkocht had. Bij JvdH hebben we met inruil precies het paardje gevonden dat wij zochten, die door de inruil ook binnen onze portomonee paste.
Ik ben best wel kieskeurig wat betreft handelstallen, nog meer as het gaat om waar mijn oude paardje heen gaat. En JvdH heeft alles keurig in orde dus daar heb ik geen rotgevoel bij gehad om mijn paardje daar achter te moeten laten.

Wat betreft de prijzen, dat is handelen. Ons nieuwe paard had een vraagprijs waar wij zo ongeveer de helft vanaf gehandeld hebben. Ik heb aan inruil gekregen wat ik wou, en niks teveel bijbetaald. Ze hadden ons nieuwe paard de week ervoor verkocht voor ruim 1500 meer dan dat wij ervoor betaald hebben. Reden dat die koop niet door was gegaan was vanwege relatiebreuk.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:32

Waarom kiezen voor een handelaar? Omdat je bij een particulier het paard meestal niet op proef kunt krijgen. Omdat indien zich binnen 6 maanden na aankoop verborgen gebreken voordoen, de bewijslast in het geval van aankoop bij een particulier bij jou zelf ligt. Bij aankoop bij een handelaar is dat andersom en in de meeste gevallen moet hij dan het paard terugnemen. Of je dan geld terugkrijgt of een ander paard meeneemt ligt aan de afspraken die je met de handelaar hebt gemaakt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 14:40

Moderatoropmerking:
Hierbij nogmaals het verzoek om een beetje on topic te blijven. De discussie over wel of niet kiezen voor een handelaar kan in een apart topic op een ander forum worden gevoerd zodat dit topic open kan blijven voor het delen van ervaringen over deze handelsstal. Bedankt alvast.

Saky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 14:48

En volgens mij bestaat deze stal ook niet lang meer als hun zo doorgaan!!!! SCHANDALIG wat hun doen!! Ik daar me paardje gevonden vrijdag zaterdag en zondag hem bezocht.. maandag keuring geregeld voor dinsdag.. kom ik daar gister aan is die mooie knappe lieve kerry gewoon WEG!!!!!!!!?????!!! hallo we hadden wel een afspraak hoor ik zou hem kopen en nu flikt hij zoiets nou morgen gaat hij me bellen hij zegt dat kerry terug komt.... maar geloof je het zelf!?!? hij is niet terug na de oude eigenaar hij heeft hem na mijn mening gewoon voor meeer geld dan wij hadden afgesproken verkocht aan een ander en is zn verhaal wat hij vertelt gewoon een grote leugen... Maar tot op morgen wacht ik af maar ik geloof er in ieders geval geen bal meer van!!!!!!

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 14:53

ik denk dat ze nadat je dit soort berichten plaatst ook niet meer erg hun best voor je gaan doen het paard terug te halen en het probleem op te lossen!! Kun je beter doen als alles geregeld en achter de rug is

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 14:54

Ja inderdaad, ik zou pas berichten openbaar op internet plaatsen als een zaak afgehandeld is.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 14:56

Begrijpelijk dat je teleurgesteld bent, maar ik vind het wel een beetje raar dat je hier meteen dit soort dingen rond gaat schreeuwen, terwijl die man ook de kans moet hebben om zijn fout goed te maken.....

sjaanie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:36

Zowel bij handelsstallen als particulier kun je goede, of (hoe zeg je dat) verkeerde keuzes maken qua paarden betreft. Je moet natuurlijk eerst zelf gewoon goed kijken en ook voor jezelf beslissen of het iets is wat je wilt. Ik heb nu wel een paard bij Jansen van den hout en ben daar echt super blij mee.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:47

Nou idd, wat een geschreeuw. Word de situatie echt niet beter op.
+ Zwart maken op internet zal je situatie geen goed doen.

Hij wordt echt niet gemotiveerder je te helpen op deze manier.

:') Maar dat kun je zelf vast ook verzinnen.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:48

Saky schreef:
En volgens mij bestaat deze stal ook niet lang meer als hun zo doorgaan!!!! SCHANDALIG wat hun doen!! Ik daar me paardje gevonden vrijdag zaterdag en zondag hem bezocht.. maandag keuring geregeld voor dinsdag.. kom ik daar gister aan is die mooie knappe lieve kerry gewoon WEG!!!!!!!!?????!!! hallo we hadden wel een afspraak hoor ik zou hem kopen en nu flikt hij zoiets nou morgen gaat hij me bellen hij zegt dat kerry terug komt.... maar geloof je het zelf!?!? hij is niet terug na de oude eigenaar hij heeft hem na mijn mening gewoon voor meeer geld dan wij hadden afgesproken verkocht aan een ander en is zn verhaal wat hij vertelt gewoon een grote leugen... Maar tot op morgen wacht ik af maar ik geloof er in ieders geval geen bal meer van!!!!!!

Opheldering: Paard is terug naar de oude eigenaar gegaan. Niks verkocht.
Je kan het beste het telefoontje afwachten zodat je meer informatie hebt inplaats dit rond bazuinen. Denk niet dat de eigenaren van Stal jansen van den hout op dit soort berichten zitten te wachten. Terwijl ze je eerlijk vertellen waar het paard heen is. Ik zou in ieder geval me paard niet eens meer verkopen mocht die alsnog terug komen voor de verkoop.
Laatst bijgewerkt door _Kimmm op 30-10-12 15:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:50

Ja maar dat geloofd ze niet. :P

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:53

Moderatoropmerking:
Hierbij het dringende verzoek om de ervaringen uit de eerste hand op een neutrale manier te onderbouwen.
Off topic berichten verwijderd.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:54

_Kimmm schreef:
Saky schreef:

Opheldering: Paard is terug naar de oude eigenaar gegaan. Niks verkocht.
Je kan het beste het telefoontje afwachten zodat je meer informatie hebt inplaats dit rond bazuinen. Denk niet dat de eigenaren van Stal jansen van den hout op dit soort berichten zitten te wachten. Terwijl ze je eerlijk vertellen waar het paard heen is. Ik zou in ieder geval me paard niet eens meer verkopen mocht die alsnog terug komen voor de verkoop.

En jij weet dit omdat???

TS schrijft juist dat paard NIET terug is naar de oude eigenaar.Het is een overeenkomst tussen TS en de stal dus hoe jij nu weer hierbij komt ben ik heel benieuwd naar :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:56

maikeltje schreef:
En jij weet dit omdat???

TS schrijft juist dat paard NIET terug is naar de oude eigenaar.Het is een overeenkomst tussen TS en de stal dus hoe jij nu weer hierbij komt ben ik heel benieuwd naar :)

TS schrijft dat ze dat niet geloofd....................................
Niet dat het niet waar is.

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:58

Juist Sjaanie1988. Ik heb mijn paard er ook vandaan. Ik ben op een donderdag voor het eerst gaan kijken. Van alles met het paard gedaan, gepoetst, gereden, mee naar buiten geweest. Ik heb een optie voor koop genomen op het paard en ben toen op een zaterdag terug gegaan. Toen het paard gelongeerd en weer gereden, ook nog aan de hand gestapt en gedraafd op het erf. Ik mocht er alles mee. Omdat ik een nare ervaring had met een andere handelsstal mocht ik het paard 2 maanden op proef, heb het aankoop bedrag ook pas na deze 2 maanden moeten betalen. Paard is netjes gebracht en alles is keurig afgehandeld. Ik heb zelfs de contact gegevens gekregen van de vorige eigenaar. Mijn ervaring is goed met deze handelsstal en zou er zo weer naartoe gaan. Gewoon je ogen goed open houden, en zelf gewoon een dosis gezond verstand meenemen als je naar een paard gaat kijken. Dat geld voor elk paard wat je gaat kopen, particulier of bij een bedrijf

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:59

Chaos schreef:
maikeltje schreef:
En jij weet dit omdat???

TS schrijft dat ze dat niet geloofd....................................
Niet dat het niet waar is.

Volgens mij heb ik kimm gequote en daar de vraag aan gesteld toch? :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:00

Moderatoropmerking:
Hierbij nogmaals het verzoek om on topic te blijven en alleen te reageren als je ervaringen uit de eerste hand wilt delen of op een andere manier een nuttige bijdrage kan leveren. Vanaf hier worden off topic berichten verwijderd.

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:09

Ok hier een ervaring uit eigen hand, kerry was van ons en hij is niet bij ons terug. Misschien dat hij al weer verkocht was geweest en weer terug naar hun is gegaan,maar anders is inderdaad het verhaal niet waar.

Verder heb ik alleen een goede ervaring met deze handelstal. Wij hebben kerry ingeruild tegen een haflinger,omdat mijn schoonvader een recreatieve ruiter is die zijn paard wel eens 2 weken laat staan en dan weer op wil stappen en wegrijden. Kerry had meer aandacht nodig en met deze haflinger gaat dit prima. In de tussentijd is hij een grasmaaier en heeft hij gezelschap van mijn ponys. Wij zijn erg tevreden.