Pensionstalling amsterdam?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:53

Stal easy riders?

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:54

Stallen geen hengsten Beloven zie ik net

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:02

MariekeB schreef:
Het podium heb ik les van de eigenaresse. fijne stal ( ze stonden in de hoefslag deze maand ) .Snap dat het wat te ver voor je is, dat is oa ook mijn bezwaar.

Wennekers kreeg ik laatst een rondleiding , het is wel heel lastig om ze daar in de winter meer dan een half uur buiten te hebben per dag.

Klopt! Heb de eigenaaresse ook op Facebook dus ik heb alles voorbij zien komen.. Het enige is de reistijd.. Wat voor meer paarden op een locatie nog wel kan. Maar voor een... Plus dat ik ivm gezondheid liever niet te ver weg wil. Mijn huidige stal ben ik binnen 10 minuten.. ideaal alleen geen hengsten en krijg hem gewoon niet in shape hier... Zoals het er nu uitziet ga ik wel voor het podium...

Er staat een stal 5 minuten van mijn huis. Alleen is dat een manege, betaal je belachelijk veel geld voor slechte faciliteiten, en heb je dus slechte faciliteiten: te mulle paddocks/slecht onderhouden, 30 minuten buiten per dag...

Enige plus is dus om de hoek... hengsten mogen er staan en dat je goede uitrijd mogelijkheden heb (duin en strand)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:28

Ah overheen gekeken :). Misschien willen ze een uitzondering voor je maken!
Je hebt het nieuwe Taams, misschien hebben hun een plekje vrij nog? Is in Oostzaan, ook pokke end denk ik.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:26

Stal in Vogelenzang? Ik weet niet of daar hengsten mogen staan. Bij Amstelhoeve komen ze ook weinig buiten: in de zomer een uurtje of drie op een postzegel en in de winter een uurtje (?) in de paddock.

Edit: horse paradise komen ze ook bijna niet buiten.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 00:10

Nikass, In vogelenzang mogen geen hengsten staan.
De stal op 5 minuten is niet in Vogelenzang overigens.
Hm dan valt Amstelhoeve ook af.

Beloven, ja dat is idem een eindje weg...

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:33

Als je veel weidegang wil, zou ik toch voor Wennekers gaan. In de winter niet helemaal wat je wil, maar komt denk ik het dichtst bij... En dat Wennekers groot is, ja dat klopt, ik en vele met mij zagen daar ook tegenop, maar de meeste mensen hebben er uiteindelijk echr helemaal geen last van.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 14:09

Ik heb er een die niet op de weide mag, dus veel weidegang is helaas niet een plus punt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 16:06

Wat ik storend vindt op Wennekers is oa dat het terrein zo vies is (je loopt altijd door de drek) en dat er geen poetsplaatsen zijn.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:27

Nikass schreef:
Wat ik storend vindt op Wennekers is oa dat het terrein zo vies is (je loopt altijd door de drek) en dat er geen poetsplaatsen zijn.

Ik denk toch echt dat jij bij een andere Wennekers komt dan ik (en meer met mij).

GeryonJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:19

Haha nou achter is het op zich wel een beetje viezig inderdaad. Mijn stiefvader noemt het de achterstandswijk. Maar ik vind het niet viezer dan de gemiddelde stal. Alleen maneges of dure pensionstallen zijn schoner naar mijn ervaring.

Poetsplekken zijn er toch gewoon?

GeryonJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:22

Duijfje schreef:
Ik heb er een die niet op de weide mag, dus veel weidegang is helaas niet een plus punt.

Dan is Wennekers toch niets voor je denk ik. Zijn daar geen paddocks waar ze lang in mogen. Moeilijk hoor! Is stal Meerweide (heeft nu een andere naam geloof ik) misschien iets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:24

Wennekers is ook best duur. Stal ,trailer, landje, binnen buiten zetten, stapmolen, tweede landje voor de winter en je zit al boven de 500 per maand.
Genoeg stallen met meer wiedegang en winter paddock voor een honderd euro minder.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:37

@Nikass Je kunt op zich de spuitplaats prima ook als poetsplaats gebruiken, al doe ik dit zelf niet. Die drab valt ook wel mee, alleen bij de uitlopen (idd beetje dorp op zich zoals Geryon ook zegt) is het altijd wel wat rommelig, doordat iedereen daar zelf mest, dus er altijd wel iets aan stro/hooi ligt en minder vaak wordt schoongeveegd. Mij stoort het persoonlijk niet.

@MariekeB Is ook wel beetje je eigen keuze. Ik sta er in uitloop, heb geen molenabo, binnen- buiten regelen we onderling en alleen die keer dat t niet lukt huur ik iemand in, heb maar 1 landje en geen trailer.

Ik heb in de regio iig geen goedkopere optie gevonden waar ze net zoveel faciliteiten en vrijheid (vla/stro, eigen smid en instructie, eigen hooi etc: er is in overleg veel mogelijk) bieden (en in mijn geval iets wat flink beperkt: bereikbaar is zonder auto).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:51

@darkadia goed om te horen. Dat samen regelen is afwachten uiteraard of dat lukt. Ik wist niet die mogelijkheid er ook is. Trailer heb ik al en stap molen hoeft van mij niet,tenzij ze weinig buiten komt. Dankjewel voor de verheldering

GeryonJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:58

Hier ook niets goedkopers te vinden. Maar je kan het er inderdaad wel heel duur maken, of goedkoop houden. :)

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 20:02

De opmerking dat het vies is op Wennekers snap ik wel. Het mag van mij ook soms wel wat schoner. Maar goed overal is wat. En dan heeft dit voor mij geen hoge prioriteit. Het is niet heel heftig (vind ik).
En wat je allemaal extra wil is natuurlijk een eigen keus. Daar heb je dan ook weer gemak van. Zo heb ik dus wel een buitenzetter, en molenabbenement maar zo weet ik ook al mijn pony elke ochtend zijn stal uit komt, terwijl ik dan nog thuis of aan het werk ben. En mijn land word 1x per week schoongemaakt. (Vind ik wel erg gemakkelijk) maar je kan er natuurlijk ook voor kiezen om dat zelf te doen.
Ik heb zelf nog geen goedkopere stal gevonden.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:41

Tja misschien ben ik een beetje ouderwets ;) Ik ben nog van de stallen waar het terrein geveegd wordt. Ik snap dat dat met de oppervlakte van Wennekers wat lastig te doen is, maar door er alleen met een machine overheen te gaan wordt het niet echt schoon -O-

En de spuitplaats als poetsplaats, tja ik vind het niet erg handig, je neemt dan toch een plek in beslag waar een ander even zijn paard wil afspuiten. Ook kun je er nergens dan je spullen neerzetten (of in het water). Maar goed, ik zal wel weer te negatief zijn :(:)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:49

Ik wordt altijd erg nerveus van de super strak geveegde stallen waar geen strootje mag liggen :') Dus daar heb ik geen last van. Trek laarzen of stalschoenen aan als ik uit de auto stap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:50

Hier nog mensen die ervaring hebben met Taams?
Buiten staan in de winter, sfeer etc?

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:52

Danoesje staat met haar paard op Taams

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:56

gaucho schreef:
Ik wordt altijd erg nerveus van de super strak geveegde stallen waar geen strootje mag liggen :') Dus daar heb ik geen last van. Trek laarzen of stalschoenen aan als ik uit de auto stap.

Er is nog wel een verschil tussen er mag geen strootje liggen of een laagje drek over het hele terrein ;)

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:06

Wennekers heb ik een winter gestaan (om een winter door te kunnen rijden, heb mijn paard nl. aan huis staan) een aantal jaren terug. Sfeer/groepjes heb je helemaal zelf in de hand vond ik, ik ging mijn eigen gang en had het wat dat betreft prima naar mijn zin, als ik een stal zou zoeken zou dit een serieuze optie zijn. Ik stond in het 'dorp' helemaal achterin in een container met uitloop, in de winter ietwat afzien qua vuil (vnl. door de uitloop: een voordeel maar je paard is gewoon iets vuiler ;-) ) maar het idee dat ze in de uitloop stond vond ik fijn. Dat zou ik toch weer doen. Een laag drek lag er echt niet, en dan stond ik er in de slechtste maanden (sneeuw en vorst).

Wilde nog zeggen dat ik van een van de genoemde stallen weet dat daar een paard wat ik kende (paar jaar terug nog) 's ochtends nog zonder gegeten te hebben (geen hooi gehad) eerst aantal uren de paddock inging. Paard kreeg na aantal dagen daar fikse koliek. Aantal uren paddock klinkt mooi maar let daar op, ook het aantal uren (ik doe zelf thuis 4 of echt max 5 uren zonder hooi). Dat zou ik van tevoren echt willen weten.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:22

Wat mij betreft geen paddock zonder hooi. Er is toch al zo weinig aan :D
Goed dat jij andere ervaringen hebt met Wennekers. Zo zie je maar hoe dat kan verschillen. Dat maakt het wellicht nog wel lastiger om iets uit te zoeken, dat wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:24

Nee uiteraard geen paddock zonder hooi. Leek mij vanzelfsprekend,maar dat is het dus blijkbaar niet overal