Jansen van den Hout goede handelsstal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sayenti

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 23:09

Hier slechte ervaring, paard dat bij hun goedgekeurd was werd bij ons afgekeurd paard is naar meerdere bokkers geweest na wat opzoek werk, bij al de bokkers afgekeurd.
wij wouden het paard dan houden al weide maatje maar dan moesten we nog 1500,- opleggen en de eigen kosten die we gemaakt hadden. Ze zijn hem terug komen halen helaas nooit nog iets van gehoord.

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 23:18

Heb het topic even doorgelezen en wil toch even reageren.
Ben 2x bij Jansen geweest samen met iemand die een paard zocht.
Werden goed ontvangen en er was zeker niets geheim over de paarden oid en het blijft natuurlijk handel.
Ze krijgen paarden binnen van mensen die deze inruilen en weten verder ook nooit zeker wat de geschiedenis van dit paard is.
Zo kregen ze een paard binnen (toen wij daar waren) die volgens de eigenaren Z gelopen had en braaf was, alleen had ze wel eens ooit gesteigerd.
Meisje van daar klimt erop, paard slaat vervolgens achteruit en raakt op een haar na de andere ruiter niet. Vervolgens aangestapt en paard steigert/bokt en houd maar niet op.

Die hebben ze toen wel gelijk weer teruggebracht naar de vorige eigenaar.
Dat vind ik dan wel weer goed, een andere handelaar zou 't paard mss platspuiten? Want ja een z paard kan toch altijd nog wel een leuk zakcentje opleveren.

Shahsantosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:23

Nou.. Ik ben daar zelf gaan kijken en ben netjes geholpen en mijn droompaardje gevonden alleen hij was nog niet gekeurd dus ze konden ons niks garanderen dus hebben ze hem laten keuren en helaas afgekeurd op 3 benen... Ik ga misschien binnenkort weer kijken voor nog een erbij een vriendin heeft daar ook al een paard gekocht en bij ons op de manege staan 3 paarden van jansen van den hout en allemaal niks mee aan de hand alleen zijn de paarden daar wat drukker omdat ze geen weien hebben en als ze elke dag op de wei komen worden ze ook alweer rustiger ik raad het je wel aan ze hebben ook veel goeie paarden :) :j /3

Marii93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:14

Ik heb bij jansen tot nu toe 2 paarden gehaald alle 2 waren ze klinisch helemaal goed gekeurd en die ik nu heb ook röntenlogisch.
Ik had mijn eerste 2 weken op proef maar toen we haar wilde gaan keuren bleek ze droes te hebben we hebben dit gemeld bij dirk en afgesproken dat het ongeveer 2 maanden zou gaan duren voor ze beter zou zijn.
uiteindelijk was ze beter en heb ik haar nog een maand op die stal gehad daar begon ze al rare trekjes te vertonen maar ik had zoiets gwn de gebruiks aanwijzing leren kennen dan komt het wel goed.
uiteindelijk naar een andere stal verhuisd en daar kreeg ze meer brok omdat daar geen hooi en dergelijke bij werd gevoerd dus kreeg ze meer enegie.
dat kwam er weer uit en uiteindelijk werd ik bang van hoe ze deed.
ik heb dirk opgebeld en gezegt dat ik haar eng vond en dat ik er niks meer mee durfde en toen zij dirk dan kom haar maar omruilen want dat moeten we niet hebben. (ik heb haar 5 maanden gehad)
hoe jansen van den hout met mens en dier om gaat vind ik heel goed ze zorgen echt dat je een goed paard hebt en ze willen je er heel graag mee helpen ze verkopen je niet zomaar een paard van dat ze weten dat je er problemen mee gaat krijgen en bij mijn eerste konden ze dat ook niet weten want die was de donderdag aangekomen en wij hadden haar zaterdag mee genomen (heb oude eigenaar daar nog over gesproken)

wat ik met mijn verhaal dus duidelijk wil maken is dat dit hele vriendelijke mensen zijn die je graag een goed paard willen verkopen maar aangezien ze er zo veel binnen krijgen en er weer uit gaan zitten er inderdaad wel eens ooit wat minder goede tussen bijv. niet goedgekeurd.
maar als je hier dan achter komt mag je hem net zo goed terug brengen

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 23:48

Marii93, is dat die 14jarige merrie die je er vandaan hebt gehaald? Dat dier waar je een topic over hebt geopend?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 13:43

Moderatoropmerking:
Zojuist een aantal berichten verwijderd. Het is alleen toegestaan om ervaringen uit de eerste hand te delen en bovendien is het de bedoeling dat die ervaringen onderbouwd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 11:33

Ik heb vernomen dat mijn ex-pony is verkocht, zou het kunnen om aan JvdH te vagen aan wie hij verkocht is? Ik heb destijds wel vermeld dat ik graag in contact zou willen komen met de nieuwe eigenaar, en dat ze mijn gegevens dus mee mochten geven..
Het gaat om de haflinger-ruin Lambik.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 11:43

Je kunt het altijd proberen toch

riekie1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:30

@shanna vaak als er gegevens van de oude eigenaar bij zitten en je hebt aangegeven dat je t fijn vind om nog te horen hoe het gaat, geven ze dat door aan de nieuwe eigenaar! En jvdh bellen kan altijd toch.... succes

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:41

dees21 schreef:
Bloed trekken zit standaard in elke klinische keuring en moet tot een halfjaar na datum bewaard worden.

Heb nog nooit eerder terug gevonden dat ze in het paspoort bij het enten de stal naam zetten. Normaliter staat daar de dierenarts die geent heeft????? incl. stempel van de praktijk.

Met een naam, afstamming en evt chipnr kunnen ze veel voor je betekenen met het zoeken naar een pony of paard.

Tevens word er maar al te graag contact gelegt met de vorige eigenaar/ eigenaren. Mits deze bekend zijn! dat is natuurlijk ook niet altijd zo.

En dan kan het nog altijd zo zijn dat de verkopende particulier niet eerlijk is over de geschiedenis van een paard of pony.

Er wordt namelijk maar al te graag '' slecht gepraat'' over handelstallen. Zogenaamd mug olifant verhaal.

Wel wordt er dagelijks vergeten dat paarden leuk lief en aardig geboren worden en indien er gedrag onstaat wat niet wenselijk is ze zo gemaakt zijn door toe doen van de mens.

Zal karakter allicht mee te maken hebben maar geen enkel paard wat de stempel vervelend of stout heeft is zo uit zich zelf geworden. Ze worden zo gemaakt door het toedoen van vaak ''ondeskundige'' mensen.

En dan vindt ik het erg fijn dat er toch nog stallen zijn waar deze paarden wel een kans krijgen.

Je krijgt het paard immers vrijblijvend op proef, je mag het laten keuren en noem maar op. Dat is een service waar ik in elk geval goed over te spreken ben. En het is overaL waar je iets koopt je ogen en oren open houden.

Ook ik heb contact met de vorige eigenaar van mijn paard en ben niks wijzer geworden als ze me bij jvdh verteld hebben. Wel kreeg ik te horen dat de mensen het erg fijn vinden dat ik wel de klik met het paard heb en ik er wel mee uit de voeten kan omdat het bij hun nooit niet gelukt is.

Zo zie je maar dat vaak op elk potje een dekseltje past. Bij elk paard is een passende ruiter te vinden.

Soms is het een makkelijke zoektocht en soms is het zoeken naar een speld in een hooiberg.

Ik heb twee keer klinisch later keuren, door dierenarts in mijn woonplaats, en door grote praktijk in omgeving Ehv. Is echt geen bloed getrokken...

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 10:04

Bloed prikken zit er inderdaad niet standaart bij in hoor, ze vragen het vaak aan het onderzoek of je nog bloed af wilt nemen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:42

Bloed trekken is idd alles behalve standaard. :j
Ik ga er deze maand weer heen voor klanten! :)

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 23:08

Bij mijn merrie werd er ongevraagd tijdens de klinische keuring al bloed afgenomen, volgens de kliniek was dat standaard, het buisje wordt een half jaar bewaard. Bloedonderzoek wordt echter alleen op verzoek gedaan :)

Ik heb mijn merrie trouwens niet bij JVDH gekocht, maar las toevallig mee ;)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 09:06

Standaard bij die kliniek dan. Niet standaard bij klinische keuringen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:47

Tja groot bedrijf. Ik vergeet ook wel eens mensen terug te mailen of te bellen. En ik ben maar een klein 'bedrijfje' . :P

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:04

Wie geeft je een paard min. 2 weken op proef mee?(zonder betaling!!!!!!!!!!)
Waar kun je je paard inruilen (meestal ruil je je paard in omdat je er zelf niks mee kunt!)
Niet goed ander paard!!!!!!! Tot dat je je wenspaard hebt gevonden....!!!!
Leg de vraag bij jou neer....
ZOU JIJ DAT DOEN????????
Ik vind het een super handelsstal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:21

Sorry dat ik het zeg Bir, maar ik vind je leestekengebruik zeer vervelend lezen.

Niet goed ander paard, net zo lang tot je je wenspaard hebt gevonden.
Dat hoort toch niet de juiste manier van kopen te zijn?

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:47

Waarom kiezen jullie voor een handelaar en niet voor een particuliere verkoper?
Op MP staan er toch voldoende .....
Chaos@ dank je wel... ;)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:52

Ik heb geen moeite met deze stal, voor veel mensen is dit systeem een uitkomst. Je moet de paarden door je eigen DA laten keuren (liefst zo uitgebreid mogelijk) en goed daar uitproberen en kritisch zijn (en als je dat niet kunt iemand meenemen die dat wel is). Je hebt dan nog twee weken proeftijd; nou, niet veel op aan te merken toch?

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:55

dat is het hem net ze maken beloftes, dat als er iets mankeert het paard altijd terug kan en je een andere kan kiezen. De beloftes zijn ze bij mij niet nagekomen, en emotioneel was het voor mij al te zwaar om ten eerste het eerste paard al af te geven na alles wat ik er voor gedaan heb! en ten tweede gewoon een ander paard gaan uit te kiezen en te doen alsof dat het is, je kiest niet zomaar een paard. Je kiest een paard om alles mee te doen, in mijn geval wou ik er iets mee bereiken en dan moet het ook klikken... En dan blijf je ophalen en terug doen... Voor mij is het duidelijk, 1 keer maar nooit meer.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:58

Mijn ervaring is niet super negatief, maar zou ze zeker niet aanraden. Het is voor mij ruim 200 km rijden naar hun. Had bij mijn eerste bezoek een leuk paard gezien. Alleen was Dirk er niet om te gaan praten over de prijs. Ik het hele eind weer terug gereden. De volgende dag werd ik door hem terug gebeld. Het paard was echt ver boven mijn budget. 5500 euro voor een 6 jarig paard zonder wedstrijd ervaring!

Ik wilde dan ook graag nog een keer terug komen. Spreek met hem af dat ik twee dagen later weer terug kom om het paard nogmaals te bekijken, en neem een vriendin mee die me kan adviseren. Kom ik daar, wordt me doodleuk verteld dat het paard de dag ervoor verkocht is!

Ik zie nog een ander paard, een twaalf jarige zonder papier en zonder wedstrijd ervaring. Alleen sturen en remmen zat erop. Beest had voor de kar gelopen. Ik wilde mijn tuiger van 7 met papieren inruilen. Wilde hij er alsnog 2500 euro voor hebben!!! Zonder grappen.

Toen ben ik in mijn auto gestapt en heb ik het hele eind weer terug gereden.

Wil wel even zeggen dat de meiden die er werken erg vriendelijk en behulpzaam zijn. Ook het uitprobeer verhaal sprak me erg aan. Maar voor mij geen Jansen van de Hout meer.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 18:03

Amen, heb je volledig gelijk in RensiePensie het budget voor de paarden daar ligt ruim te hoog! Toen ik een tijdje geleden terug ging kijken om eventueel mijn ander paard dat ik bij hun vandaan heb in te ruilen voor een andere, was er 1 waar ik interesse in had. Een 5 jarige die op het eerste zicht correct was, en niet scheef gereden. Maar het enige wat ze kende was lopen en stoppen... Prijs was 5500 euro. Ik heb mijn haflinger ingeruild, tegen een ander paard daar. Mijn haflinger was KERNGEZOND en hij heeft mijn haf gekocht voor 1250 euro en VERKOCHT voor 3500 euro... En mij een paard op mijn nek gelazerd dat niets anders als problemen heeft, waar ik meer als duizenden euro's heb ingestoken en nog zijn ze te gierig om iets van hun prijs te doen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 18:07

Je had je haflinger zelf toch ook kunnen verkopen? Dan had je eventueel ook meer kunnen vragen. Ik vind het een beetje onsportief om daar over te vallen eigenlijk; jij kiest er tenslotte voor om in te ruilen.

Had je dat paard wat je ervoor terug had helemaal laten keuren? :)

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 18:11

Wat ze probeert te zeggen is dat je daar de hoofdprijs betaald. En ze doen net alsof wat je inruilt geen zier waard is. Maar later zie je terug dat ze heel duur de deur weer uit gaan.

Ja dat is handel. Maar een paard hoef je niet twee keer over de kop te laten gaan om lucratief bezig te zijn. Maar goed, koop jij hem niet, dan koopt een andere gek hem wel voor die veel te dure prijs. Hij slijt ze toch wel. Alleen geen fijn gevoel.

tessxponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 18:50

stal janssen van den hout ?? daar komt mn pony vandaan het is daar heel mooi en goed verzorgt schoon en ze hebben longeerbak poetsplek was plek binnebak buittenbak spring balken je mag proefrijden buiten en in de bak heeeeele aardige mensen leuke paarden alle paarden wore=den er ca om de dag bereden ik hou niet van handelstallen maar deze is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed xx