Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dees21 schreef:Bloed trekken zit standaard in elke klinische keuring en moet tot een halfjaar na datum bewaard worden.
Heb nog nooit eerder terug gevonden dat ze in het paspoort bij het enten de stal naam zetten. Normaliter staat daar de dierenarts die geent heeft????? incl. stempel van de praktijk.
Met een naam, afstamming en evt chipnr kunnen ze veel voor je betekenen met het zoeken naar een pony of paard.
Tevens word er maar al te graag contact gelegt met de vorige eigenaar/ eigenaren. Mits deze bekend zijn! dat is natuurlijk ook niet altijd zo.
En dan kan het nog altijd zo zijn dat de verkopende particulier niet eerlijk is over de geschiedenis van een paard of pony.
Er wordt namelijk maar al te graag '' slecht gepraat'' over handelstallen. Zogenaamd mug olifant verhaal.
Wel wordt er dagelijks vergeten dat paarden leuk lief en aardig geboren worden en indien er gedrag onstaat wat niet wenselijk is ze zo gemaakt zijn door toe doen van de mens.
Zal karakter allicht mee te maken hebben maar geen enkel paard wat de stempel vervelend of stout heeft is zo uit zich zelf geworden. Ze worden zo gemaakt door het toedoen van vaak ''ondeskundige'' mensen.
En dan vindt ik het erg fijn dat er toch nog stallen zijn waar deze paarden wel een kans krijgen.
Je krijgt het paard immers vrijblijvend op proef, je mag het laten keuren en noem maar op. Dat is een service waar ik in elk geval goed over te spreken ben. En het is overaL waar je iets koopt je ogen en oren open houden.
Ook ik heb contact met de vorige eigenaar van mijn paard en ben niks wijzer geworden als ze me bij jvdh verteld hebben. Wel kreeg ik te horen dat de mensen het erg fijn vinden dat ik wel de klik met het paard heb en ik er wel mee uit de voeten kan omdat het bij hun nooit niet gelukt is.
Zo zie je maar dat vaak op elk potje een dekseltje past. Bij elk paard is een passende ruiter te vinden.
Soms is het een makkelijke zoektocht en soms is het zoeken naar een speld in een hooiberg.