stalling omg Ede

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 08:26

Ja bak is inmiddels af!

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 13:40

Ivm inslapen van onze paarden is ons fijne doe het zelf plekje aan de bosrand in Rhenen vrij gekomen. Het betreft een weide van plus minus 2500 m2, een ruime eigen paddock en schuilstal met kleine ruimte voor wat spullen. Geschikt voor 2 a 3 pony's tot ca 1.35 schofthoogte. Doordat het perceel hoger ligt, is het er nooit echt nat. Voor hooi wordt gezorgd. Verder is er ruimte in de schuur voor het plaatsen van een zadelkast. Vanaf de locatie is het mogelijk om direct het bos in te rijden en te genieten van al het moois dat de Utrechtse Heuvelrug te bieden heeft.
Geen activiteiten op zondag, uiteraard mag je wel gewoon voor de verzorging komen.
Bij serieuze interesse breng ik je in contact met de zeer vriendelijke en behulpzame eigenaar.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 18:40

Ik heb een voormalig stalgenootje even een berichtje gestuurd, Vilheide.
Veel sterkte!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 22:09

Stal Joel krijgt binnenkort een plekje vrij.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 14:33

Weet iemand toevallig of de Oscarhoeve er mee stopt?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 16:18

hoezo dan? Zijn er geruchten?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 19:15

Ben ik ook wel benieuwd naar, ik heb er iig nog niets van gehoord. Zou wat zijn... voor 100+ paarden vind je niet 1-2-3 een andere plek.
Of Blacky94 moet bedoelen dat het van Jan nu officieel naar Marcel is gegaan ??

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 20:10

Ik lees net dat Almaro weer stallen vrij krijgt.

Er is wel een stal die stopt in deze omgeving. Heb meerdere advertenties gelezen van mensen die wegens stoppen van de stal een nieuwe zoeken in deze regio, maar weet dus niet welke er stopt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 20:40

Stalkosten bij Almaro gaan wel omhoog per 1 feb. €490 volpension en je paard op hooi. (hooi is 45 per maand extra dus. Het (koeie)kuil zit er wel bij in. Dus dan zou je op €455 zitten.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 20:40

Blacky94 schreef:
Weet iemand toevallig of de Oscarhoeve er mee stopt?

Nee, wel prijsstijging.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 20:49

Nou ken er 3 die weg gaan/net weg zijn waarvan 1 zegt "vanwege stoppen stalling" (alhoewel ik die persoonlijk niet al te serieus neem mbt wat zij zegt). Kon op de website nog wel prijzen per 1 jan vinden dus snapte het al niet zo, maar vriendin dacht daardoor wel dat ze gingen stoppen. Dus was vooral benieuwd hoe het nu zat.

Almaro wordt 445 (410 bij zelf mesten), hooi is nog 41eu extra. En de boel wordt excl brok. Ze voeren wel brok wat je zelf klaarzet.

Ik ben wel zelf langzaam toch weer aan het rondkijken, maar het is maar ingewikkeld in deze omgeving.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 20:56

Wat een prijzen..

Ik weet inderdaad dat er veel mensen weggaan/ weg zijn gegaan bij de Oscarhoeve ook vanwege de aankomende prijsstijging daar.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 21:14

Blacky94 schreef:
Nou ken er 3 die weg gaan/net weg zijn waarvan 1 zegt "vanwege stoppen stalling" (alhoewel ik die persoonlijk niet al te serieus neem mbt wat zij zegt). Kon op de website nog wel prijzen per 1 jan vinden dus snapte het al niet zo, maar vriendin dacht daardoor wel dat ze gingen stoppen. Dus was vooral benieuwd hoe het nu zat.

Almaro wordt 445 (410 bij zelf mesten), hooi is nog 41eu extra. En de boel wordt excl brok. Ze voeren wel brok wat je zelf klaarzet.

Ik ben wel zelf langzaam toch weer aan het rondkijken, maar het is maar ingewikkeld in deze omgeving.

Kan ook zijn dat ze stoppen met een deel van hun stalling. Ik zag ook dat er iemand was vertrokken en die paarden stonden 24/7 buiten in een eigen paddock met container.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 21:46

Blacky94 schreef:

Vriendin van mij zegt dat het stukje over brok niet in haar mail staat...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 22:05

Wat een prijzen zeg. Bij ons wordt het ook duurder. Maar niet zo duur.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 00:27

Cinnepin schreef:
Ik lees net dat Almaro weer stallen vrij krijgt.

Er is wel een stal die stopt in deze omgeving. Heb meerdere advertenties gelezen van mensen die wegens stoppen van de stal een nieuwe zoeken in deze regio, maar weet dus niet welke er stopt.

Ik zag hem ook net voorbij komen op FB dat er stallen vrijkomen per 1 januari. Wilde net plaatsen hier maar je bent mij voor! :-)

Als je nu een stal zoekt is het volgens mij drama om wat te vinden. Ben blij dat ik ze aan huis heb en zou nu echt niet weten waar ik naartoe zou willen als ik zou stoppen met de paarden aan huis.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 02:00

Bellatrix schreef:
Blacky94 schreef:

Vriendin van mij zegt dat het stukje over brok niet in haar mail staat...

Dat is bijzonder want lijkt me dat we toch allemaal dezelfde PDF gehad hebben.

Sure_lee; ah wellicht zoiets dan idd...

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 10:20

Prijzen zijn ontzettend hoog. Maar er is veel vraag, dus kunnen het vragen....denk ik

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 11:27

De prijsstijgingen zijn echt extreem he.. en weinig plek in de omgeving, dus weinig keus...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 12:01

Op zich vind ik betalen naar waarde niet erg. Maar ik begrijp ook dat er lessen gegeven worden bij Almaro, er lijkt me weinig land bij te zitten ( kan ik verkeerd hebben) dus ik denk dan meteen, weinig buiten en veel uren dat je de bak niet kunt gebruiken. Dat staat niet in de omschrijving. En hoe groot zijn de stallen? Dat is ook belangrijk om te weten. Wat je vaak ziet is dat je oa meer betaalt voor meer ruimte. Of een buitenluik.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 12:46

Er zijn stallen met buitenluik, paard van mijn vriendin heeft zo'n stal. Qua afmeting, ik denk 3x3? Maar dat is een gokje. Er zijn paddocks en wat weilandjes.

Afbeelding

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 13:02

Jaren geleden (7-8?) betaalde ik daar bij een vorige eigenaar 315 euro, ik ben daar destijds weggegaan omdat ik het toen te beperkt vond qua buiten staan van mijn paard. Het sloot niet bij ons aan.

Maar wat ik nu kwijt ben aan geld voor mijn rijpaard en mini aan huis, vind ik pensiongeld van 400-550 euro inclusief de service welke je krijgt (zoals uitmesten, maar ook de faciliteiten) echt niet verkeerd. Ik zou het niet anders meer willen dan aan huis, ze kunnen 24/7 buiten/binnen staan en ik voer ze onbeperkt bij en ik vind het zo makkelijk dat ze direct aan huis staan. Maar wanneer ik afhankelijk zou zijn van een pensionstal, ben ik daar echt wel bereid om voor te betalen.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 13:06

Er zijn aan 2 kanten stukken weiland waarvan het aan 1 kant praktisch doorloopt tot aan Ederveen zelf. Zeker nu alles in beheer is van Alice word er qua paarden ook nog wel wat geschoven met aan welke kant ze in de wei staan. Maar grote stukken wei, zoals bij Roosendaal bijv. zijn het idd niet.
Ip komen ze de hele dag buiten, zeker in de zomer. Nu in de winter komen ze, al dan niet in overleg met de pensionklanten, bij slecht weer soms wel maar halve dagen buiten. Maar vaak gooit ze er dan even een poll in en kan je kiezen wat je wil.

Die van mij staat aan de binnenbakkant, met buitenluik. Denk idd 3x3? Er zijn wel een aantal stallen die wat groter zijn, dus wellicht dat daar idd nog wat verschil in zit.

Ik geloof dat Alice op maandag en donderdagavond ponylessen geeft. In de zomer buiten, nu idd wel binnen. Dus dan is meerijden idd niet handig. Wel zijn er veel privélessen, ook voor mensen van buiten, door o.a. Alice en Corina. Daar mag je gewoon bij inrijden maar het beperkt idd soms wel, zeker nu de buitenbak veel minder gebruikt wordt door het weer. Ik ben iig blij dat mijn jonkie vanaf het begin nul moeite heeft gehad met andere paarden in de bak want anders had ik idd wel een uitdaging gehad :=

Ik snap de kosten wel, zeker omdat het natuurlijk niet van Alice is dus zij ook nog met huur van Corina zit. En alles wordt duurder. Maar als je hooi wil (blijven) geven betekent dit wel een verhoging van meer dan 100eu per maand in nog geen jaar tijd (tm mei was het 380/maand). En dat vind ik wel fors. Zeker omdat er bijv. geen bos in de buurt is en er idd wel (veel) lessen gegeven worden. Wat dat betreft ben ik bijv. wel benieuwd wat de kosten nu bij de Jonkershoeve zijn? Daar betaalde je eerder dit jaar (ook) 475 geloof ik, maar dan had je iig wel vanalles qua faciliteiten etc.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 14:42

Bellatrix schreef:
Er zijn stallen met buitenluik, paard van mijn vriendin heeft zo'n stal. Qua afmeting, ik denk 3x3? Maar dat is een gokje. Er zijn paddocks en wat weilandjes.

[ Afbeelding ]

Deze foto's zijn niet actueel en waren van de tijd dat Amanda deze kant in beheer had. Nu veel modder en kapotte heiningen en nog kleinere paddocks.

En veel ruwvoer met schimmel erin. Blij dat ik een andere plek gevonden heb. Dan maar geen binnenbak. Er is erg veel achterstallig onderhoud helaas.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 14:50

Ze adverteren wel met deze foto op Facebook. :+