Stalling regio Arnhem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:40

Mandarijn12 schreef:
O MY GOD. Ik zie gewoon nu pas dat jij Amanda bent (Daihyo). HOE DAN? Waar is je oude boktnaam?

_O-
Die is echt al een tijdje geleden veranderd :')

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:41

Daihyo schreef:
Mandarijn12 schreef:
O MY GOD. Ik zie gewoon nu pas dat jij Amanda bent (Daihyo). HOE DAN? Waar is je oude boktnaam?

_O-
Die is echt al een tijdje geleden veranderd :')

Ik let nooit op wie de berichten typt. Vind vaak de inhoud interessanter. Ik zal het onthouden. }:0

Daihyo

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:43

Ik ben blij dat ik inhoudelijk zo interessant ben dan _O- _O- _O- _O-

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:49

whaha, mijn hemel, lekker wakker

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:55

EmptyWords schreef:
whaha, mijn hemel, lekker wakker

Ja, jou vergeet ik natuurlijk nooit. Jouw naam blijft ook gewoon hetzelfde. Sinds 2012 heb ik een nieuw account, daarvoor had ik een andere (sinds 2002 al, hallo dan, toen was ik 14 haha). Maar daar werd ik op gestalkt door iemand.

Ik vind het zo leuk dat jij Pedro ook nog kent <3

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 14:04

kennen is een groot woord, maar ik heb hem ontmoet ja

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 14:05

Herstel: herkennen :D

Lekker geheel offtopic, deze vond ik van de week nog in m'n mailbox.

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Toen stond hij trouwens in Gaanderen, over stallen gesproken. Dat was ook echt een superfijne stal. @boemel, daar heb jij ook gestaan toch? Mooie binnenbak, buitenbak. Paarden de hele dag door in de wei (ook 's winters) en 's nachts in een keurige stal.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 14:45

Mandarijn12 schreef:

[ Video ]

Toen stond hij trouwens in Gaanderen, over stallen gesproken. Dat was ook echt een superfijne stal. @boemel, daar heb jij ook gestaan toch? Mooie binnenbak, buitenbak. Paarden de hele dag door in de wei (ook 's winters) en 's nachts in een keurige stal.

Daar stond ik inderdaad en sta ik weer. Woonde daar voorheen in de buurt.
Ik ben 2 jaar geleden naar Velp verhuisd. Mijn paard in 1e instantie in Spankeren gehad, maar was daar snel weg. Toen dik een jaar in Wolfheze gestaan, maar uiteindelijk weer terug naar Gaanderen.

En mijn paard doet het daar zo goed, dat ik ondanks de reistijd geen seconde spijt heb gehad.

En leuk dat filmpje van Pedro (Peetje). Ik heb m altijd erg leuk gevonden!

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 15:17

boemel schreef:
Mandarijn12 schreef:

[ Video ]

Daar stond ik inderdaad en sta ik weer. Woonde daar voorheen in de buurt.
Ik ben 2 jaar geleden naar Velp verhuisd. Mijn paard in 1e instantie in Spankeren gehad, maar was daar snel weg. Toen dik een jaar in Wolfheze gestaan, maar uiteindelijk weer terug naar Gaanderen.

En mijn paard doet het daar zo goed, dat ik ondanks de reistijd geen seconde spijt heb gehad.

En leuk dat filmpje van Pedro (Peetje). Ik heb m altijd erg leuk gevonden!

Ah! Wat leuk, ik vond het daar ook zo fijn! Alles is daar zo mooi afgestemd op het paard. En natuurlijk een fijne staleigenaar. In gaanderen hebben we elkaar dan gemist. In Didam niet ;) heeft C die stal nog?

Leuk dat je in Velp woont, ik ook tegenwoordig. Puur vanwege het praktische, dicht bij de snelweg en alle faciliteiten binnen handbereik. Zakelijk ben ik veel onderweg, dus vind het hier ideaal. :D Zag veel foto’s op je insta bij het Biljoen. Woon je daar in de buurt?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:23

Ja C heeft naar mijn weten de stal nog.
Ben daar destijds weggegaan omdat de bodem heel slecht geworden was.

Ik hoop dat Gaanderen nog mooi blijft bestaan voorlopig. Erg fijne stal en eigenaar.

Velp ligt inderdaad een stukje gunstiger,maar ik zelf vind de Achterhoek leuker .

1200m van Biljoen. Een leuk rondje wandelen

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 20:21

Mandarijn12 schreef:
Daihyo schreef:
En besef ook dat ieder paard andere dingen nodig heeft. Zo doet die van mij het beter op beperkt eten (want anders wordt hij moddervet) en geen stal (want stofallergie). Terwijl een ander paard behoefte heeft aan onbeperkt eten en een stal voor de nacht. Maar dat maakt de ene stal niet slechter dan de ander, alleen minder passend.

Precies dit is hetgeen wat mensen goed dienen te beseffen.

Mijn huidige pony was vet en hoefbevangen op 24/7 weiland, terwijl mijn vorige pony (ze stonden samen) prima op gewicht bleef. Nu staat m'n huidige in de HIT-actief in de Wolfskuil. Daar moest hij wel even een paar maanden aan wennen, het voer, de setting, meer zand. Heb hem vooral 3-4 maanden rust gegund. Toen ben ik weer gaan rijden en trainen, kwamen er spieren op en werd hij mooi breed. Maar opeens viel hij terug in gewicht. Dat was onlogisch, want de situatie was niet veranderd. Staleigenaar gevraagd: hij at gewoon normaal ruwvoer. Dus dierenarts: wormen. Daar heeft hij weer maanden van moeten bijkomen. Sterker nog: we zijn nu 10 maanden verder, maar hij is nu weer op het gewicht waar ik hem wil hebben. Heeft me wat moeite én voer gekost, maar dan zijn we ook weer ergens.

Zoals je online veel leest (en ik ervaren heb met m'n paarden): een verhuizing vergt echt een hoop van een paard. De mijne hadden altijd 4-6 maanden nodig om écht te acclimatiseren. Daarnaast kan niet-passend voer of niet-passende huisvesting ook zorgen voor ongewenst psychisch gedrag. Alles staat met elkaar in verbinding.

Long story short: paardafhankelijk wat past, veel verschillende factoren, en wat voor de een niet werkt kan voor de ander perfect werken. Goed naar je paard kijken, niet te snel handelen.

Het spreekt toch voor zich dat je een stal zoekt die bij de behoeften van jouw paard past? En dat je concessies moet doen, ja op luxe, geen probleem, maar op basisvoorwaarden :n :n :n
En helaas voldoen heel veel stallen niet aan de basisvoorwaarden.

Slim opgelost van de pensioneigenaar om te zeggen ik voer in de winter niet bij, dan zet ik ze wel eerder binnen. Dan kan je dus wel raden hoe "lang" ze buiten staan. Is dat een korte periode dan is dat misschien nog te overzien, maar bij veel stallen duurt "de winterperiode" van 1 oktober tot 1 mei, oftewel zeven maanden, meer dan de helft van het jaar -O-

Inleveren op een basisvoorwaarde zoals veiligheid zie ik bijvoorbeeld ook niet zitten. Een veilige stal en een veilige omheining omheining is een must! En paarden los naar de wei laten rennen over oa een gladde betonnen ondergrond is een onnodig risico waar ik mijn verantwoording niet voor neem.

Dat je aan huis alles kan doen zoals je het zelf wil is een illusie (tenzij je heel veel geld hebt) Maar het is inderdaad wel het fijnste om er zelf over te gaan en zelf je prioriteiten te kunnen bepalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 20:26

Nou inderdaad.
En daarbij zouden basisvoorwaarden zoals afspraken nakomen en voor ELK paard voldoende ruwvoer basis moeten zijn.
En niet alleen t recht van de sterkste.
En je boeltje onderhouden.

Daarnaast komen luxe dingen zoals de bak, het bos, enzo.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 20:34

Precies :j
Voor mijn paard is daarbij een veilige kleine kudde een basisvoorwaarde (zij past gewoon niet in elke groep)
Dus stallen die één grote kudde hebben vallen voor mij ook al snel af.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 21:53

Ik vind het wel heel subjectief.

"Boeltje onderhouden".. Bij de Munnikenhof hebben(/hadden?) Ze rubber matten liggen op het pad naar de weitjes. Zou ik daar blij van worden? Nee. Maar ik geef wel eerlijk toe dat ik een luxepoes ben en hou van een stal die top in orde is. Daar betaal ik dan ook voor.

Maar als het functioneert, dan functioneert het. Zeker als je daardoor betaalbaar kan staan en de rest is wel op orde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 22:34

Tuurlijk. Ik doel op basis voorzieningen.
Veiligheid.
Luxe hoeft voor mij ook niet.
Al is ieder daar weer anders in en dat mag ook.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 23:09

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:09

Eeehh ja, daar hoor ik echt de gekste verhalen over.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:21

Niet helemaal meer regio Arnhem, maar iemand ervaring met de Gompert in Hengelo?

Regio Doesburg is echt een ramp...

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:25

Niet met Gompert, hoor wel enthousiaste verhalen over Stal Evers in Didam en Manege de Liemers in Beek. Voor mij niet helemaal je van het vanwege de individuele weidegang en gebrek aan buitenrijmogelijkheden bij de eerste, en standaard halve dag buiten bij de tweede. Maar als je dat niet erg vindt, is het misschien wat.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:31

@Shalimar
Evers staan ze imo in de winter op veel te kleine paddocks zonder ruwvoer en te kort. Die valt sowieso af.
De Liemers in Beek eigenlijk ook. Zeker als je de prijslijst hebt gezien :wow:

Vind ruwvoer en voldoende buiten in groepsverband echt noodzakelijk.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:36

Ja ik ook, vandaar dat ze af zijn gevallen voor mij.

Hoe ver wil je ervoor reizen. Ik ga 1 mei naar Stal Went, daar lijkt alles top, ook via Bokt goeie dingen over gehoord in PB *D

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:41

@Shalimar maximaal 20-25 min met de auto. Stal Went is voor mij minimaal 35 min. Helaas voor mij echt te ver.. Ben gewend ze aan huis te hebben.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 13:43

Shalimar schreef:
Eeehh ja, daar hoor ik echt de gekste verhalen over.

Oh oeps :=
Ik heb er zelf geen ervaring mee

Elisa_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 00:02

Normaal doe ik dit niet, maar ik wil het toch delen.

De wolfskuil in de Steeg zou ik afraden.
Misschien mooi als je paard jong, sterk en dominant is, en verder niks heeft.

Check vooral of je paard wel in het voer systeem staat! Stond die van mij namelijk niet voor brok!
En de groep is te onrustig, en er zijn te weinig voerplekken. Ze staan veel te wachten en/of jagen voor een voerplek.

Je betaald een bedrag voor volpension, en dan zou je nog elke dag zelf bij moeten voeren..

Schandalig, toen ik vroeg om meer informatie over het voersysteem en om hem apart op stal oid te voeren, maar nee dat was allemaal onzin.
Hierna een mail gestuurd voor opzegging met uitleg en dat ik alsnog het voer schema wil hebben of zien, en kreeg als antwoord dat hun mijn verhaal niet konden plaatsen en dat ik maar een afspraak moest maken om bij hun te komen praten.
Hoezo handjes er vanaf willen houden en niks zwart op wit willen hebben....

Ik ben hierna tot de dag dat ik ging genegeerd, ik heb het (helaas) netjes afgehandeld en ik ben gegaan.
Laat mn paard niet verhongeren en afbeulen.

Ze doen graag zo min mogelijk. Daarom de hit actief, en in de weide (alleen ponys) waar je zelf mest moet ruimen.

Dekens, bontjes of beenbeschermers is volgens de eigenaar allemaal onzin. Als t paard zich niet kan redden, kan die het volgens hun wel prima, dan zegt ie dat paarden overal tegen kunnen.
en de bak is ook bagger slecht.
Ijzers moet je ook nemen, want de hoeven zijn zo afgesleten.
Ook de spoorovergangen gaan daar veranderen. Dan wordt het bos in ook moeilijker of omrijden.

Niet meedenkend of meelevend.

Enige stal die ik ken, in de buurt waar je borg moet betalen voor stalling.

Elke stal kan wel wat hebben maar ik heb mij zeer vergist in deze hit actief stal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:05

Wat naar dat je zo'n negatieve ervaring hebt gehad Elisa.

Ik wil mijn positieve ervaring er even tegenover zetten.. ik heb de eigenaren juist als heel meelevend ervaren. Toen ik daar kwam staan was dat de eerste stal voor mij en pony. Na een aantal weken kwam naar boven dat het echt niet klikte tussen mij en die pony en het werd steeds erger. Eigenaren van stal hebben me hier heel lief bij geholpen (les geven, pony elke keer uit de wei gehaald (met mij liep ze niet meer mee :+)) dat soort dingen. Ook advies over verkoop. Dat hoeft een staleigenaar niet te doen, maar deden ze toch. Achteraf aangeboden om mee te gaan kijken als ik een nieuw paard op het oog zou hebben om te zorgen dat ik niet weer een 'miskoop' zou begaan. Ben daar zo dankbaar voor! Dus ze kunnen zeker wel meelevend zijn.

Wat je zegt over dat dingen onzin zouden zijn kan ik wel deels begrijpen. Het is een stal zonder poespas. Dus dat past bij je of niet. Toen ik daar stond, 1,5 jaar terug, stonden er ook wel oudere paarden.