Pensionstalling amsterdam?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:45

Zou kunnen dat ze vol zitten hoor. Die gaan wel heel hard door de plek waar ze zitten.
Volgens mij zelf mesten 400 en full service 500.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:51

Jezus wat een geld..

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:58

Veulen, gevonden. Is als je het doorrekent helemaal niet eens duurder dan wat ik nu betaal, aangezien ik E400 betaal voor stalling en paddock (+service) en dan nog eens voor bijna E100 aan voer, dus ook E500. Als ze dus goed voeren en paddock niet extra kost (en ik uiteraard zelf mest) kost het me zelfs minder en zit ik 7 km vanaf huis. geen idee alleen wat het beleid is wat betrekking tot voeren/paddocks/wei dus dat antwoord wacht ik even af, net gemaild of ik evt op een wachtlijst zou kunnen, mocht het een optie zijn.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:08

Danoesje, dan zouden ze inderdaad wel ideaal voor jou zijn. Ze hebben een goed beleid wat betreft buiten. Goeie mensen ook daar. Vragen kan inderdaad nooit kwaad. Zeker als je geen haast hebt om te verhuizen. Ken volgens mij geen stal dichter bij zuid die aan je voorwaarden voldoet.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:14

Nee heb geen haast. Hou het prima uit waar ik nu sta dus als ik een half jaartje moet wachten ofzo, prima. Eerst maar mail afwachten. Dank voor de tips en het meedenken tot nu toe iig iedereen! _/-\o_

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:38

Nakita's heeft dus ook goede weidegang inmiddels en 's winters een aantal uur in de paddock. Verder alle faciliteiten die je zoekt. Waarom had je die afgestreept ook alweer?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:42

FCSA, heb ik niet, zat vol :) Sta wel op de lijst daar maar kon nog wel even duren :)

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:45

Ah ok! Kan me voorstellen dat het vol is, fijne stal :j

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:05

FCSA schreef:
Manege de Jong? Wennekers? Dat is heul goed te doen vanuit Zuid :)

Deze manege heeft twee paddocks (die in de winter onder water staan) op 100 paarden. Er is geen weidegang. Sommige mensen huren een weitje bij de buren, maar als nieuw pensionklant kom je daar echt niet tussen want er zijn bij lange na niet genoeg landjes te huren.
Eerder in dit topic schreef ik wel eens over de gebruiksaanwijzing van de eigenaar van stal Braam, maar die is slechts een fractie van de gebruiksaanwijzing van de eigenaresse van De Jong. Wie daar meer info over wil kan me pben.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 26-04-16 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast aan de regels en richtlijnen van ED.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:08

2 paddocks op 100 paarden? Daar zou ik heel ver weg van blijven :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:29

Hadden ze bij de jong geen nieuwe beheerder?

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:58

Danoesje, al eens op Manege de Eenhoorn in Diemen gekeken? Paarden staan 's zomers dag en nacht in groepjes op het land, krijgen bijgevoerd zodra het gras te weinig wordt. In de winter staan ze elke dag van 10-15 ongeveer buiten in groepen in goed gedrainneerde zandpaddocks. In het weekend wel zelf binnenhalen, maar er valt altijd onderling wat te regelen. Krijgen veel ruwvoer, in principe kuilgras (geen koeienkuil!), maar op indicatie is hooi ook mogelijk. Er wordt uitgemest en de paarden staan goed in het stro.
Binnenbak met net nieuwe bodem en de buitenbak en longeerkraal worden op dit moment vernieuwd (maar de huidige bak en kraal zijn ook prima). Er zijn ook plannen om op termijn nieuwe stallen neer te zetten. Er is een stapmolen en een solarium aanwezig.
Enige nadeel vind ik is dat het weiland een stukje lopen is (over een afgesloten pad, niet langs de weg). En dat het een manege is is niet ideaal.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:23

Sanned, nee nog niet naar gekeken, maar over het algemeen is dat slecht te doen als je in de avond moet komen ivm werk. Bak is dan bijna altijd volgeboekt voor lessen. Kan paard naar buiten maar kan de baas niet trainen, das ook weer niet zo handig. Dilemma dilemma!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 16:32

Vraag over Wennekers, ben er vandaag even langs geweest om eens te oriënteren. ( ik sta op een geweldige stal, maar ik zou zo graag buiten willen kunnen rijden, dus ik kijk wel eens voorzichtig om me heen )

Ondanks het massale leek het me er best goed en professioneel, en door de inrichting viel het me meer dan mee.

Echter : ik krijg toch wel het beeld dat de paarden in de winter niet buiten komen. Zijn er mensen die hun dieren dagelijks een aantal uur op het/hun landje hebben ?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 16:41

MariekeB ik ken het alleen van vroeger toen ik er bijreed. Je hebt een eigen, vast landje dat je in principe geloof ik ook in de winter kunt gebruiken, maar ligt echt aan het weer of dat lukt.
Verder zijn er paddocks waar je zelf los kunt gooien of je kunt met iemand wat regelen natuurlijk. Toen moest je er wel altijd zelf bij blijven, weet niet hoe dat nu is.
Niks meer van Hof van Amstel terug gehoord, dus even langsfietsen binnenkort, kreeg ook geen antwoord over paddock in de winter en voerbeleid enzo, dus gok zo dat het een streep gaat worden:P

Blijft over amstelhoeve en bouwman, maar van amstelhoeve weet ik niet meer hoe t zat qua weidegang...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 16:51

Ik ben ook even bij Amstelhoeve langs geweest.
Zag er gezellig uit, maar met 2 a 3 uur weidegang in de zomer en 1 uur paddock in de winter zou dat voor mij nooit een optie zijn.
Hun HIT Aktief stal was erg leuk om te zien. Veel schuilmogelijkheid en in de zomer hele dag op een grote weide ( overdag, s avonds in de Hit aktief) . Onbeperkt ruwvoer.
Er stonden nu 5 ruinen als ik goed heb geteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 16:51

danoesje schreef:
MariekeB ik ken het alleen van vroeger toen ik er bijreed. Je hebt een eigen, vast landje dat je in principe geloof ik ook in de winter kunt gebruiken, maar ligt echt aan het weer of dat lukt.
Verder zijn er paddocks waar je zelf los kunt gooien of je kunt met iemand wat regelen natuurlijk. Toen moest je er wel altijd zelf bij blijven, weet niet hoe dat nu is.
Niks meer van Hof van Amstel terug gehoord, dus even langsfietsen binnenkort, kreeg ook geen antwoord over paddock in de winter en voerbeleid enzo, dus gok zo dat het een streep gaat worden:P

Blijft over amstelhoeve en bouwman, maar van amstelhoeve weet ik niet meer hoe t zat qua weidegang...

Paddocks is over het algemeen maximaal 20 minuten, en idd er zelf bij blijven.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 16:57

oke, dikke vette streep door Amstelhoeve haha. Beetje jammer, 2 uur op t land..zucht.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 17:57

Er zijn op wennekers ook wel paarden die s winters een paar uur op hun landje komen. Zelfs deze winter die echt het heel erg nat was. Met een paard dat aan het rennen is op het landje wordt dat m alleen niet, dan trap je alles kapot.

Januari en februari was dit jaar behelpen door het slechte weer. Mijn paard wordt dan s ochtends met zijn maatje een half uur in de paddock gezet, s avonds gaan ze meestal ook nog ff.

Nu staan ze uur of 2 op land.

Als het dit weer blijft wordt het snel meer.

Verder bevalt het mij inderdaad erg goed. Sfeer is prima, ruwvoer goed en bos dichtbij is echt heerlijk.

Voor volgende winter worden er grotere paddocks bijgemaakt waar ook grotere groepen in kunnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 10:41

@Gaucho dankjewel voor je aanvullingen.
Blijft voor mij nog te weinig, maar ik vond het er verder erg leuk, dus als ze inderdaad meer mogelijkheden gaan hebben voor minimaal halve dagen buiten in de winter, dan zal het zeker en optie zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:12

MariekeB schreef:
@Gaucho dankjewel voor je aanvullingen.
Blijft voor mij nog te weinig, maar ik vond het er verder erg leuk, dus als ze inderdaad meer mogelijkheden gaan hebben voor minimaal halve dagen buiten in de winter, dan zal het zeker en optie zijn.

Die mogelijkheid is er wel maar dan moet je het zelf doen. Als je zelf je eigen landje in de winter wilt laten stuklopen dan kan dat gewoon. Voor de paddocks zijn maximale tijden.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:16

Je krijgt alleen geen nieuw landje als ie stuk gelopen is (bij veel regenval mogen ze er dan ook officieel niet op). Dus dan zou je er al 2 nodig hebben zodat de een bij kan trekken tussendoor.
Ik zou mijn paard liever ook nog meer buiten zien in winter, maar helaas, die rent wel dus gaat alleen op landje als t droog genoeg is. Verder sfeer idd prima, dus voorlopig blijf ik er nog wel staan. (Wennekers)

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:21

Ik ben wel benieuwd wat jullie mij zouden aanraden...
Mijn zoekgebied is best groot... Zelf woon ik in omgeving Haarlem.

Wat ik niks vind voor verschillende redenen incl geen hengsten welkom:
- Schoteroog
- Naaldenhof
- Dijckhoeve
- Jasper
- Sgravenweg
- HPS (komen ze volgens mij niet lang buiten)
- Wennekers (groot....)
- Kwadijk KL stables (ver)
- Bouwman
- Cruquius

op zoek naar een stal met:
- Hengst toegestaan
- minstens 1 grote rijbak
- Liefst binnen en buitenbak
- Mogelijkheid stapmolen
- Minstens(!) 2-4 uur buiten per dag
- Longeerbak
- Eigen instructie welkom

Het enige wat tot nu toe een beetje in de buurt komt wat mij iets lijkt is Sportstal het podium in Starnmeer..maar is ook nog 40 min rijden...
Verder heb ik Poko loko benaderd maar die zaten vol.

Amstelhoeve weet in niet?
Horse paradise stables en wennekers zitten weer dichter bij huis.. mogen wel hengsten. Maar HPS komen ze volgens mij niet lang buiten...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:29

Bij Wennekers is het ook moeilijk om ze swinters een aantal uur buiten te hebben staan. Maar als je dat niet zo erg vind, zou ik het als ik jou was gewoon eens een maandje proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:46

Het podium heb ik les van de eigenaresse. fijne stal ( ze stonden in de hoefslag deze maand ) .Snap dat het wat te ver voor je is, dat is oa ook mijn bezwaar.

Wennekers kreeg ik laatst een rondleiding , het is wel heel lastig om ze daar in de winter meer dan een half uur buiten te hebben per dag.