Stalling omgeving Apeldoorn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 08:46

Voor wie plek zoekt. Ik weet niet het fijne van de verzorging. Ben zelf ook niet op zoek. Maar de locatie is geweldig: oude stal Prins (bij rijvereniging Semper Fidelis) bij Gorssel heeft nieuwe eigenaren en gaat half juni weer open.

Afbeelding

Hommage

Re: Stalling omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 11:23

Iemand die een plekje weet voor een oude haflinger merrie die absoluut niet meer op gras mag? Mocht iemand wat weten, stuur gerust een pb!

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 12:38

Hi iedereen!

Ook ik ben opzoek naar een pensionstalling. Het liefst in de omgeving apeldoorn maar eventueel richting Amersfoort en Epe is ook prima.

Ik ben van plan om een veulen aan te schaffen, dus het zou fijn zijn als ze in kudde verband het liefst 24/7 naar buiten kan en anders zo veel mogelijk buiten en 's nachts op stal.

Ik heb niet veel eisen alleen dat het op loopafstand is van het bos en er een bak aanwezig is.

Ik heb niet veel ervaringen met opfok stallen, maar mocht iemand een goede weten mogen die ook doorgestuurd worden!

Mocht iemand wat weten, hoor ik het graag!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 19:17

Bij Het Vossenbroek hebben ze kleinschalige opfok. Daar zijn nu 2 merrieveulens geboren, dus ik verwacht dat er van het najaar weer een nieuw groepje is.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 21:18

Niet voor mezelf:

Eigenaresse zoekt stalling voor een brave Friese ruin 14 jr. liefst met ( binnen-en ) buitenbak en uitrijmogelijkheden in het bos.

Nef1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 12:55

Willeke_ schreef:
Niet voor mezelf:

Eigenaresse zoekt stalling voor een brave Friese ruin 14 jr. liefst met ( binnen-en ) buitenbak en uitrijmogelijkheden in het bos.

Oude manege de cannenburgh misschien?
Stal het Vossenbroek in Emst of Jetty jongman stables in Heerde ?
Echt een lastige zoektocht in deze omgeving… vooral bij de juiste een flinke wachtlijst… weet niet hoe snel ze weg moet/wil, maar dan is zichzelf op een wachtlijst zetten misschien wel een optie!

Amahoela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 12:57

het Swarte paard in Emst, kan je ook prachtig rijden en binnenbak aanwezig. Weet alleen niet of ze plek hebben

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 15:54

Wat zouden jullie een realistisch bedrag vinden voor dit in de omgeving van Brummen? (dit leek mij wel in dit topic passen aangezien het relatief in de buurt van Apeldoorn is). Wij hebben zelf ook al een bedrag in gedachten, maar ik ken de regio niet zo goed dus ik weet niet of ons bedrag realistisch is.

- Kleinschalig (is aan huis, maximaal 1 of 2 pensionklanten, in totaal max 5 paarden)
- 24/7 buiten, met inloopstal, verhard stuk, paddock en stuk track. 's Zomers ook weidegang. Verder verschillende bomen voor schaduw, en ook zal er veel beplanting komen (voederhagen, kruiden, etc.).
- Volpension (onverpakt hooi, uitmesten en brokjes worden gevoerd)
- Wel zelf brokjes aanschaffen en klaarzetten (e.g., in bakjes, maar dit wordt wel gevoerd voor je)
- Gedraineerde buitenbak (20x40) waar ook mag worden losgewerkt/gelongeerd/gesprongen. Op 3 minuten met de trailer is een binnenbak van een rijvereniging.
- Direct aan klein bos waar je een rondje kan doen, of 800 meter over fietspad (wel naast 80 weg) om bij de officele ruiterpaden te komen. Die verbinden ook met Veluwezoom, maar daarvoor moet je toch nog wel een weg oversteken en een spoor, dus ik denk dat het fijner is om de trailer te pakken als je daar heen gaat. Met de trailer is het 5 minuten naar de veluwezoom.
- Wasplaats
- Zadelkast (of ruimte voor je eigen)
- Trailerstalling mogelijk
- Elke dag open van 7.00 tot 22.00
- Uiteraard zijn bijrijders, eigen instructie, eigen hoefsmid, e.d. toegestaan.

En, wat zou je hiervoor betalen als het ipv volpension half pension is (bv 2x per week mest/voer beurt).

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 16:06

Ik denk rond de 300? Al ben ik er nu niet meer in thuis, misschien 350. Voor 2 voerbeurten of mesten zou k nieteens minder vragen, zo kleinschalig hoort dat er een beetje bij om af en toe elkaar te helpen toch? Bij iemand thuis verwacht je toch een bepaalde klik en samenwerking naar mijn idee

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 16:43

Volpesioen tussen 300-350. Halfpensioen zou ik zelf minder voor overhebben, rond de 280.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 17:43

Denk dat je moet kijken of het voor jullie uit kan: 350 per maand is ca 11 euro per dag. Kan je het daar voor wegzetten of niet (denk vooral aan de arbeidsuren). Zou er als stalhouder sowieso nooit bij in willen schieten en dat is best moeilijk in deze tijd. Rijk word je er nooit van, maar gelijk spelen zou ik op zijn minst willen: er zitten tenslotte ook voordelen aan die niet perse in geld uit te drukken zijn :D Je zou op de FB pagina stalling in Gelderland beetje vergelijkend warenonderzoek kunnen doen :)

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 17:49

Zeer gewilde omgeving, woon er zelf.
En er zijn eigenlijk niet veel plekjes, en zéker weinig 24/7 buiten…

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 18:09

Bedankt voor jullie input!

Marrit13 schreef:
Denk dat je moet kijken of het voor jullie uit kan: 350 per maand is ca 11 euro per dag. Kan je het daar voor wegzetten of niet (denk vooral aan de arbeidsuren). Zou er als stalhouder sowieso nooit bij in willen schieten en dat is best moeilijk in deze tijd. Rijk word je er nooit van, maar gelijk spelen zou ik op zijn minst willen: er zitten tenslotte ook voordelen aan die niet perse in geld uit te drukken zijn :D Je zou op de FB pagina stalling in Gelderland beetje vergelijkend warenonderzoek kunnen doen :)

Ja, de prijzen die hier worden benoemd zijn inderdaad toch wel fors lager dan wij hadden berekend. We hoeven er inderdaad niet veel aan te verdienen, we hebben ook niet de illusie dat dat kan :+ maar we willen het niet voor niks doen. Wij hadden zo tussen de 400 en 450 in ons hoofd voor volpension, en dan halfpension wel wat lager. Maar als dat echt te hoge prijzen zijn voor deze omgeving, dan moeten we nog even nadenken of we het voor minder wel willen doen.

@muze, dankjewel, goed om te weten! Op marktplaats zag ik wel een paar andere paddock paradise achtige plekjes in de buurt en sommige heb ik al een paar keer langs zien komen. Ik vraag me af waarom die nog niet gevuld zijn.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 18:14

Ligt aan de plekjes, met sommige plekjes “ is wel wat…”
Wel denk ik dat je enigszins hoog zit met 400/450…
Maar ligt ook wel aan kwaliteit van alles wellicht, als je als eigenaar echt compleet ontzorgd kan zijn, bijna altijd kan rijden, de trailer kan stallen, mooi hooi…. Dat is zeker een goede prijs waard.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 18:33

Ook ik woon daar in de buurt en heb tot een jaar geleden pensionklanten gehad (wel ‘s avonds op stal en het jaarrond overdag in de wei, afhankelijk van het seizoen korter of langer), inclusief hooi en strooisel maar met zelf mesten vroeg ik €225 en dat kon eigenlijk net uit als ik niks voor het werk rekende. Het voor andermans paarden zorgen ging me steeds meer tegenstaan, ook al had ik best fijne pensionklanten. Maar toen de laatste 2 afzegden door een verhuizing en een andere baan, besloot ik even geen klanten meer aan te nemen. Wel heb ik nog een paar keer de vraag voor plek gehad, dus gewild is het zeker hier in de regio. Maar ik geniet momenteel meer van de rust in alle opzichten dan van het kleine beetje extra geld van klanten. Je mag me evt ook pb’en als je wat tips oid wil.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 15:32

Bedankt, hier kan ik veel mee!

@LaDonna, ik stuur je een pb :)

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 15:27

mingming schreef:
Bedankt voor jullie input!

Marrit13 schreef:

Ja, de prijzen die hier worden benoemd zijn inderdaad toch wel fors lager dan wij hadden berekend. We hoeven er inderdaad niet veel aan te verdienen, we hebben ook niet de illusie dat dat kan :+ maar we willen het niet voor niks doen. Wij hadden zo tussen de 400 en 450 in ons hoofd voor volpension, en dan halfpension wel wat lager. Maar als dat echt te hoge prijzen zijn voor deze omgeving, dan moeten we nog even nadenken of we het voor minder wel willen doen.

@muze, dankjewel, goed om te weten! Op marktplaats zag ik wel een paar andere paddock paradise achtige plekjes in de buurt en sommige heb ik al een paar keer langs zien komen. Ik vraag me af waarom die nog niet gevuld zijn.

Je kan natuurlijk een advertentie plaatsen met de prijs en kijken of er mensen zijn die het wel willen betalen. Als ik kijk naar hierboven met die 900 euro, die stonden ook zo vol.

Voor mij zou ik ook meer betalen als je er rust een fijne plek voor terug krijgt. Sta nu volpension bij particulier en die vernevelen zelfs mijn paard drie keer in de week. Betaal 260 en zou het echt geen ramp vinden als ze naar de 300 gaan.