stalling omg Ede

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiko

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 20:31

Kun je wat meer vertellen? Ik ken iemand die misschien wel interesse heeft. Mag ook in pb.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 20:53

Soort stalling, wat zit erbij (wei, paddock, box, bak?), zelfzorg, all in of daar tussenin?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 08:53

fannetje schreef:
Die op de hoekelumse brinkweg is op zich een mooi plekje, als het die naastde Jehova'sgetuigen is. Maar dan moet je wel mee kunnen draaien in het rooster. Stallen zijn wel ouder en donkerder, maar het was ook vrij goedkoop. Wei en paddock is prima. En vlakbij het bos, je moer wel een drukkere weg over. Maar het schema was voor mij niet te doen.

Wij hebben hier 30 jaar geleden gestaan, toen het nog van de vorige eigenaar was. :D Maar er zitten er daar twee naast elkaar. (tenminste als dat nog steeds zo is) Vroeger reed je er heel makkelijk het bos in maar toen was er nog een pad langs de oude Halderhof. Nu is het volgens mij onder het viaduct door en via Hoekelum het bos in.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 09:16

De haflinger van mijn stal genootje wordt helaas ingeslapen dus het is bij mijn haflinger van 22.
Het is een doe het zelf stal in directe omgeving van Kwintelooijen.
Je hebt een stal van ongeveer 4 bij 4 en weide. Er is een buitenbak aanwezig.
( kosten mag je een pb sturen mij oprechte interesse ).
Mijn haf is 22 en lekker rustig op de weide. Wij rijden alleen nog in het bos eigenlijk.

Wat ik voor hem zoek is een niet heel jong paard die op de weide eigenlijk ook lekker rustig is. Dat ie niet achteraan gejaagd wordt. We hebben iets minder dan een half hectare aan weide voor 2 paarden. Buiten bak moet gedeeld worden met nog 4 andere paarden die op een ander stukje van het perceel staan. verder is die stal los van onze stal en weide.

Bij interesse mag er een pb gestuurd worden

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 13:45

Elisa2 schreef:
Wij hebben hier 30 jaar geleden gestaan, toen het nog van de vorige eigenaar was. :D Maar er zitten er daar twee naast elkaar. (tenminste als dat nog steeds zo is) Vroeger reed je er heel makkelijk het bos in maar toen was er nog een pad langs de oude Halderhof. Nu is het volgens mij onder het viaduct door en via Hoekelum het bos in.
[/quote]

Je kan nog steeds daarlangs alleen is het een smal pad en zit er een parkeerplaats naast. Als ze daar niet om geven is het prima te doen. Ik sta nu in het bos dus hoef niet meer zo te rijden maar vroeger kwam ik helemaal vanuit de Kraats die kant op.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 14:08

Oh dan moest je best een eind rijden! Via het tunneltje zeker ook onder de Dreesweg door?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 14:19

Zo ga ik ook vanuit de kraats naar het bos inderdaad.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 14:22

Dat tunneltje is ideaal he? Dat was er vroeger nog niet maar weet wel dat het toen speciaal gebouwd is ook voor ruiters. Onze rijvereniging zat in de Kraats dus wij gingen andersom, daarheen langs de weg.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 16:26

Elisa2 schreef:
Oh dan moest je best een eind rijden! Via het tunneltje zeker ook onder de Dreesweg door?

Ik stak altijd over bij de Dreeslaan. Was voor mij korter en ze was heel braaf. Stond altijd relaxed te wachten bij de stoplichten. Met mijn huidige paard hoef ik dat denk ik niet te doen.. op het zandpad daarna en door de woonwijk over het gras draafde ik dan en het bosje achter de Jehova’s. Was inderdaad een eindje maar was het zeker waard. Als ik rondje Hoekelum deed was ik 1,5 uur weg.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 16:36

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 20:00

Toen ik op de hoek van de viermorgenweg/krommesteeg stond, was het tunneltje er nog niet, dus staken wij daar gewoon over. Later toen ik op de Mars stond, gingen we bij het stoplicht over. Was prima te doen. Ik ging zowel via het smalle paadje na de oversteek bij Hoekelum, als over Hoekelum zelf, net waar ik heen wilde.
Nu sta ik aan de andere kant van Ede en is de mijne met pensioen, dus rij ik helemaal niet meer. En na Fan komt er ook geen nieuwe meer. Maar heb goede herinneringen aan de Kraats tijd. Wij zijn daar al 14 jaar weg denk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 11:27

De Kraats is sowieso een prachtig gebied.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 12:11

SusanH schreef:
De Kraats is sowieso een prachtig gebied.

Jaaa altijd met veel plezier daar gereden. Als je paard verkeersmak is kun je zo 1,5 uur weg en genoeg draven en galopperen.
Ik heb 15 jaar bij de Harn gestaan met heel veel plezier! Sinds maart 2020 toen de corona uitbrak heb ik mijn merrie naar huis gehaald en dat beviel zo goed dat ik de stal heb opgezegd na een paar maanden thuis en inmiddels heb ik er 3!

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 18:29

Heeft iemand toevallig een idee waar ik gebruik mag maken van alleen de accomodatie huur.

Wil met mijn jonge paard elders oefenen tegen betaling geen probleem.

Wellicht iemand ideeën. Fijne buitenbaan of binnenbaan

Omgeving lunteren en omstreken max 15 km

Plonspony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 18:53

Iccc schreef:
Heeft iemand toevallig een idee waar ik gebruik mag maken van alleen de accomodatie huur.

Heel ietsje verder weg: D-sportstables in Nijkerk.
Binnenbak en buitenbak ter beschikking.

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 19:20

Plonspony schreef:
Iccc schreef:

Heel ietsje verder weg: D-sportstables in Nijkerk.
Binnenbak en buitenbak ter beschikking.

Zie 15 minuten dus valt mee bedankt!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 19:36

De Schalm in Renswoude.

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 20:30

SusanH schreef:
De Schalm in Renswoude.

Die had ik via facebook een berichtje gedaan maar geen reactie website deed het verder niet

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 22:17

Bij valunaruiters in lunteren kun je accommodatielid worden voor 200 euro per jaar.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 22:25

Iccc schreef:

Stal Oudenhorst, buitengebied Scherpenzeel/Woudenberg. Heel fijne plek, binnenbak, buitenbak met hindernissen en 20x60 dressuurbaan buiten. Vond ik een fijne plek om met een kijkerig paard te gaan oefenen. Volgens mij was het €10 per keer. De schalm is ook fijn, die was geloof ik wel €20. Verder hebben wij ook wel eens manege Groenewoude gemaild of we direct na een wedstrijd mochten komen rijden in de ringen. Dat mocht, wel tegen startgeld gewoon, maar dat vond ik prima.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 22:28

Dreamstables Stoutenburg kan je ook terecht

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 06:10

Otterlo stal welgelegen ook, 10 euro per keer

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 07:00

Bedankt voor jullie reacties zeg super!

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 07:38

Naast camping de groeperkade zit ook een stal met binnenbak. Ook 10 euro per keer. Valt onder Renswoude.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 08:10

O ja is de binnenbak eindelijk af? Wij hebben daar gestaan met de paarden maar zijn weg gegaan omdat de bouw heel lang duurde en de buitenbak steeds nat was. Plus na de bouw van de bak bleef er niet veel weiland over. De verzorging was verder prima.