Vijf maanden per jaar zeven uur per dag.
En zeven maanden per jaar 1 uurtje in een paddock.
De rust is er wel prettig.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nikass schreef:Veel weidegang voor randstad begrippen dan![]()
Vijf maanden per jaar zeven uur per dag.
En zeven maanden per jaar 1 uurtje in een paddock.
De rust is er wel prettig.
danoesje schreef:Zo, ik heb wel weer wat teweeg gebracht met mijn activiteit haha.
Klopt over Bouwman, in de winter uur buiten, maar mogelijkheid tot meer staat op de site, niet overlegd nog. Aangezien ze goed voeren en ik dus veel minder hoef bij te voeren, betaal ik graag wat extra zodat hij extra naar buiten kan. Ook is hij een echte allemansvriend en komen er veel mensen daar overdag, dus hem vast als vriendje erbij willen op de paddock, op mijn huidige stal iig wel. Als ik er dan een uur of 3 per keer ben, zoals nu vaak ook het geval is, komt hij er toch nog aardig wat uit en kan de tijd in zijn box bijna altijd knabbelen aangezien ze echt veel voeren als je dat wilt (mijne wordt niet snel dik en ze voeren ruwstengelig hooi)
Zomer is beperkt in die zin dat ze tot 15:00 buiten staan, wat ik eerst een no go vond, maar ik ben er zelf redelijk op teruggekomen als ik het anders ga bekijken: dan kan ie nog 2 uur lekker staan en hooi eten tot ik er ben om vijf uur. Die 2 uurtjes zullen het niet doen en hij ging op mijn huidige stal ook niet meer naar buiten omdat ik vaak zo laat was dacht ik niet meer langs de weg mocht.
mariekeB, klinkt fijn, maar aangezien ik altijd s avonds ben, wil ik echt heel graag een binnenbak. Vind het echt niks om na mijn werk op de scooter door het donker alleen een buitenbak te hebben, in de winter de kou in en dan weer koud op de scooter. Misschien best ego, maar ik weet uit ervaring dat ik de lol dan echt kwijt ben en dat vind ik zonde.
Zeinstra trekt mij ook nog niet heel erg, maar dat was echt uit mijn eigen perspectief, ik wil er nog een keer gaan kijken vanuit Pieter zijn perspectief. Hit actief wordt m voor mij ook niet, werd me ook echt afgeraden door de smid...
danoesje schreef:veulen84, probleem is dat ik bijna iedere dag met de scooter moet. We hebben een auto, maar die heeft mijn vriend vaak in gebruik. Natuurlijk kan ik bij nood prima eerst naar huis, maar niet dagelijks. In principe is 20 km vanaf Amsterdam Zuid absolute max, dat rijd ik nu naar Taams, maar das wel 45 min heen 45 min terug. Lekker gedoe allemaal haha
danoesje schreef:Gulpje, dat is een van de redenen dat ik graag wil verhuizen maar niet ten koste van t peerd. Als ik halve dagen paddock in de winter op moet geven is dat te overwegen (mits iig een aantal uren vrije beweging), maar dan wel omdat hij bijvoorbeeld meer goed ruwvoer krijgt. Maar eerlijk is eerlijk, met dagen als vandaag en dus veel regen vind ik het niet echt heel lollig, je krijgt het gewoon niet meer warm als je om 21:00 thuis komt tenzij je onder de douche/in bad duikt.
Rivendell, ik heb geen idee welke je bedoelt? Zal eens opletten als ik weer in de buurt ga kijken daar
danoesje schreef:veulen84, probleem is dat ik bijna iedere dag met de scooter moet. We hebben een auto, maar die heeft mijn vriend vaak in gebruik. Natuurlijk kan ik bij nood prima eerst naar huis, maar niet dagelijks. In principe is 20 km vanaf Amsterdam Zuid absolute max, dat rijd ik nu naar Taams, maar das wel 45 min heen 45 min terug. Lekker gedoe allemaal haha