Pensionstalling amsterdam?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:31

Veel weidegang voor randstad begrippen dan ;)
Vijf maanden per jaar zeven uur per dag.
En zeven maanden per jaar 1 uurtje in een paddock.
De rust is er wel prettig.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 23:09

Nikass schreef:
Veel weidegang voor randstad begrippen dan ;)
Vijf maanden per jaar zeven uur per dag.
En zeven maanden per jaar 1 uurtje in een paddock.
De rust is er wel prettig.

Hebben we het over zeinstra? Die hebben ook een hitactief stal! Ik was daar voor gegaan ware het niet dat ik nu naar het noorden verhuisd ben :) met paard aan huis
Geen amsterdamse pensionstallen meer voor mij *\o/* Iedereen hier veel succes nog met zoeken!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 13:13

Nee het ging over Bouman. Zeinstra zou ik geen rustige stal willen noemen met continu het geraas van de snelweg in je oren ;)
Ja Zeinstra heeft een hit actief. Waar ik echter mijn paard nooit zou zetten. Ben er deze winter regelmatig geweest en het was een grote modder ellende (van die zware klei waar je tot je knieën in wegzakt: welkom blessures...)
Er is ook een flink stuk bestraat, maar ik hou daar zelf niet van: Veel paarden met te kort gesleten hoeven, en rennen op de verharding is mij ook een te groot risico op blessures, vooral als je een paard met ijzers hebt. Ik moet zeggen dat er geloof ik wel plannen zijn om de hit-actief op te knappen, dus wellicht wordt het nog wat. Maar in deze staat zeker geen optie voor mij.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 05-04-16 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast aan de regels en richtlijnen van ED.

danoesje

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:33

Zo, ik heb wel weer wat teweeg gebracht met mijn activiteit haha.

Klopt over Bouwman, in de winter uur buiten, maar mogelijkheid tot meer staat op de site, niet overlegd nog. Aangezien ze goed voeren en ik dus veel minder hoef bij te voeren, betaal ik graag wat extra zodat hij extra naar buiten kan. Ook is hij een echte allemansvriend en komen er veel mensen daar overdag, dus hem vast als vriendje erbij willen op de paddock, op mijn huidige stal iig wel. Als ik er dan een uur of 3 per keer ben, zoals nu vaak ook het geval is, komt hij er toch nog aardig wat uit en kan de tijd in zijn box bijna altijd knabbelen aangezien ze echt veel voeren als je dat wilt (mijne wordt niet snel dik en ze voeren ruwstengelig hooi)
Zomer is beperkt in die zin dat ze tot 15:00 buiten staan, wat ik eerst een no go vond, maar ik ben er zelf redelijk op teruggekomen als ik het anders ga bekijken: dan kan ie nog 2 uur lekker staan en hooi eten tot ik er ben om vijf uur. Die 2 uurtjes zullen het niet doen en hij ging op mijn huidige stal ook niet meer naar buiten omdat ik vaak zo laat was dacht ik niet meer langs de weg mocht.
mariekeB, klinkt fijn, maar aangezien ik altijd s avonds ben, wil ik echt heel graag een binnenbak. Vind het echt niks om na mijn werk op de scooter door het donker alleen een buitenbak te hebben, in de winter de kou in en dan weer koud op de scooter. Misschien best ego, maar ik weet uit ervaring dat ik de lol dan echt kwijt ben en dat vind ik zonde.
Zeinstra trekt mij ook nog niet heel erg, maar dat was echt uit mijn eigen perspectief, ik wil er nog een keer gaan kijken vanuit Pieter zijn perspectief. Hit actief wordt m voor mij ook niet, werd me ook echt afgeraden door de smid...

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:43

Ben je bij het amstelhorse hotel geweest, danoesje? Wat meer naar buiten in de winter, en meer rust en regelmaat op de stallen dan bij zeinstra en bouwman. Ze waren daar indertijd ook best mooie uitloopboxen aan het maken. Geen idee hoe het er nu uit ziet moet ik bekennen, ben er al een paar jaar niet meer in de buurt geweest. Maar het was altijd een behoorlijk nette stal en veel mogelijkheden voor een goede prijs. (De weg op om buiten te rijden is alleen daar net zoals bij bouwman echt een no-go.)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:22

danoesje schreef:
Zo, ik heb wel weer wat teweeg gebracht met mijn activiteit haha.

Klopt over Bouwman, in de winter uur buiten, maar mogelijkheid tot meer staat op de site, niet overlegd nog. Aangezien ze goed voeren en ik dus veel minder hoef bij te voeren, betaal ik graag wat extra zodat hij extra naar buiten kan. Ook is hij een echte allemansvriend en komen er veel mensen daar overdag, dus hem vast als vriendje erbij willen op de paddock, op mijn huidige stal iig wel. Als ik er dan een uur of 3 per keer ben, zoals nu vaak ook het geval is, komt hij er toch nog aardig wat uit en kan de tijd in zijn box bijna altijd knabbelen aangezien ze echt veel voeren als je dat wilt (mijne wordt niet snel dik en ze voeren ruwstengelig hooi)
Zomer is beperkt in die zin dat ze tot 15:00 buiten staan, wat ik eerst een no go vond, maar ik ben er zelf redelijk op teruggekomen als ik het anders ga bekijken: dan kan ie nog 2 uur lekker staan en hooi eten tot ik er ben om vijf uur. Die 2 uurtjes zullen het niet doen en hij ging op mijn huidige stal ook niet meer naar buiten omdat ik vaak zo laat was dacht ik niet meer langs de weg mocht.
mariekeB, klinkt fijn, maar aangezien ik altijd s avonds ben, wil ik echt heel graag een binnenbak. Vind het echt niks om na mijn werk op de scooter door het donker alleen een buitenbak te hebben, in de winter de kou in en dan weer koud op de scooter. Misschien best ego, maar ik weet uit ervaring dat ik de lol dan echt kwijt ben en dat vind ik zonde.
Zeinstra trekt mij ook nog niet heel erg, maar dat was echt uit mijn eigen perspectief, ik wil er nog een keer gaan kijken vanuit Pieter zijn perspectief. Hit actief wordt m voor mij ook niet, werd me ook echt afgeraden door de smid...

Ja Bouman lijkt mij een van de betere opties en ik snap je redenering als je zelf vaak einde van de dag er bent. Dan is het fijn dat hij er sochtends lekker op tijd uit gaat en buiten is geweest in de periode dat jij er niet bent. Verder hebben ze ook goede faciliteiten. Fijn dat ze goed ruwvoer voeren ook! Ben je geen buitenrijder? Want dat zou ik dan weer wel een nadeel vinden.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:11

Nikass, heb een jonkie en ben door niet al te beste ervaringen met mijn vorige paard behoorlijk angstig geworden. De drempel is hierdoor erg groot geworden icm dat deze behoorlijk braaf is, maar als ie ploft, ploft ie goed en hij is vreselijk snel en kan knetterhard. Bij elkaar voldoende om er nog niet heel happig op te zijn. Dat ving ik tot voor kort op door geregeld met hem aan de wandel te gaan, helaas heeft hij een paar weken geleden besloten dat ie best even een paar rondjes goed rond kon galopperen in het Twiske, dus ook dat maakt het niet makkelijker en/of aantrekkelijker. Zit er echt aan te komen hoor, rondje Twiske, maar op dit moment niet een van mijn prioriteiten, hoe graag ik ook buiten rij.

Het verbaast me overigens telkens weer hoe weinig ruwvoer er gevoerd wordt op heel veel stallen, uitzondering daar gelaten. Voer nu zelf per dag 2 plakken hooi en speedibeet/slobber bij maar dat loopt aardig in de kosten, wat niet nodig zou moeten zijn..

Amstelhorse hotel nog niet geweest, wel contact gehad. gaan maar van 10:00 tot 15:00 naar buiten en alleen op een landje, wat ik geen optie vind voor een jong erg sociaal paard. In de winter dus heel fijn met 3 uur paddock (best veel naar randstad begrippen) maar de zomer weer karig...

Pfff MOELUK!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:06

Oja, dat weet ik, dat heb je vertelt idd. Op zich wordt het dan misschien iets makkelijker zoeken :) Wat jammer dat mijn ouwe stalletje niet meer bestaat, dat zou perfect zijn geweest voor je.
En pension Zeldenrust in Driemond? Ik ben er zelf niet geweest dus ken alleen de website, maar die ziet er best goed uit vind ik. Weet niet of het te ver voor je is?

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:29

Stal Braam is ook wel fijn.
Veel land en in overleg is er vrij veel mogelijk.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:13

Moderatoropmerking:
Een bericht dat niet voldeed aan [ED] Regels en richtlijnen [ED] Ervaringen en Diensten aangepast. Omdat op dat stukje van het bericht meerdere mensen reageerden, betekent het automatisch dat ik die berichten ook heb verwijderd, daar de quote waarop gereageerd werd reeds verwijderd was.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 00:29

Zeldenrust heeft geen binnenbak toch? Misschien dat de double rr (tegenwoordig stammerdijk) in de winter aan weidegang doet? Ben er niet 100% zeker van alleen.
Niet super luxe daar wat ik me herinner.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:28

Zeldenrust heeft idd geen binnenbak voor zover ik weet. stammerdijk zou een optie zijn, alleen heeft paard snel dikke benen van kuil, dus da's daar weer een nadeel.
Braam ken ik redelijk goed, staat een vriendinnetje van me, mooie buitenbak en veel hooi van eigen land, maar idd geen binnenbak en geen kip te bekennen daar. Zie mezelf niet iedere avond in mijn eentje alleen met mijn paard in het donker. Pff wat een zeurmiep ben ik zeg :S
Superluxe hoeft van mij ook niet zo, is Bouwman ook niet. Sta nu vrij luxe maar vind belangrijker dat ie genoeg voer krijgt en ik dak boven de bak, dan dat alles er gelikt uitziet :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:34

Coster dan?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:54

Coster staan ze weer weinig buiten in de winter, maar is wel al tijdje terug dat ik daar contact mee heb gehad, inmiddels geleerd dat ik mijn eisen aan moet gaan passen. Aangezien ik een erg makkelijk sociaal paard heb, best kans dat ie snel vrienden maakt en vaker naar buiten kan ;)
Ik ga idd coster nog weer ns bekijken, goeie tip!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:58

En anders als je er een stukkie voor wil rijden: Veldhuizen?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:00

veulen84, probleem is dat ik bijna iedere dag met de scooter moet. We hebben een auto, maar die heeft mijn vriend vaak in gebruik. Natuurlijk kan ik bij nood prima eerst naar huis, maar niet dagelijks. In principe is 20 km vanaf Amsterdam Zuid absolute max, dat rijd ik nu naar Taams, maar das wel 45 min heen 45 min terug. Lekker gedoe allemaal haha

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:01

Manege de Jong? Wennekers? Dat is heul goed te doen vanuit Zuid :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:19

Stal ouderkerkerplas?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:43

Op de ronde hoep oost (dus de andere kant van de polder waar zeinstra zit) zit net voorbij de voetangel (restaurant) ook een nieuwe stal.
Ik rijd er elke dag langs en zie altijd paarden buiten. Ze hebben een stapmolen, buitenbak met spiegels, paddock en weiland. Binnenbak weet ik niet.
Ziet er vanaf de weg netjes uit.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:52

danoesje schreef:
veulen84, probleem is dat ik bijna iedere dag met de scooter moet. We hebben een auto, maar die heeft mijn vriend vaak in gebruik. Natuurlijk kan ik bij nood prima eerst naar huis, maar niet dagelijks. In principe is 20 km vanaf Amsterdam Zuid absolute max, dat rijd ik nu naar Taams, maar das wel 45 min heen 45 min terug. Lekker gedoe allemaal haha

Brrr, daar moet ik niet aan denken...

vanaf mijn werk (Amsterdam Houthavens) is het als ik pech heb een uur rijden naar stal, en ben dan blij dat ik daar vervolgens maar een kwartiertje rijden vanaf woon.
Het moet wel leuk blijven.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:05

Gulpje, dat is een van de redenen dat ik graag wil verhuizen maar niet ten koste van t peerd. Als ik halve dagen paddock in de winter op moet geven is dat te overwegen (mits iig een aantal uren vrije beweging), maar dan wel omdat hij bijvoorbeeld meer goed ruwvoer krijgt. Maar eerlijk is eerlijk, met dagen als vandaag en dus veel regen vind ik het niet echt heel lollig, je krijgt het gewoon niet meer warm als je om 21:00 thuis komt tenzij je onder de douche/in bad duikt.
Rivendell, ik heb geen idee welke je bedoelt? Zal eens opletten als ik weer in de buurt ga kijken daar :)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:23

danoesje schreef:
Gulpje, dat is een van de redenen dat ik graag wil verhuizen maar niet ten koste van t peerd. Als ik halve dagen paddock in de winter op moet geven is dat te overwegen (mits iig een aantal uren vrije beweging), maar dan wel omdat hij bijvoorbeeld meer goed ruwvoer krijgt. Maar eerlijk is eerlijk, met dagen als vandaag en dus veel regen vind ik het niet echt heel lollig, je krijgt het gewoon niet meer warm als je om 21:00 thuis komt tenzij je onder de douche/in bad duikt.
Rivendell, ik heb geen idee welke je bedoelt? Zal eens opletten als ik weer in de buurt ga kijken daar :)

Snap ik ook :j

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:33

Overigens lijkt het me heerlijk om in een kwartier weer naar huis te kunnen! *\%/*
Maar wie weet straks. meer dan mijn best doen kan ik niet, toch?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:39

danoesje schreef:

Respect. Dat is toch behoorlijk zwaar elke dag. Kom ik aan met me auto luxe.
Voor zuid is het echt jammer dat het hof van amstel zo duur is. Die is verder namelijk wel erg goed.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:43

Hof van Amstel zat de laatste keer dat ik informeerde ook vol. Geen idee of ze evt wachtlijst hebben en hoe beleid is. Hoe duur is duur?