Spijtig genoeg was erbij de keuring van de merrie een minpuntje en hebben we haar terug gebracht, het was helemaal niet ernstig maar omdat mijn dochter al twee paarden uit de sport heeft moeten halen durfden we het risico niet nemen, hebben dan gekozen voor een ruin waar Dirk ons voor verwittigde dat het een moeilijkpaard is, dat je er alles kunt mee winnen ofwel er niet kunt mee rijden maar de klik met mijn dochter was er en we hebben hem meegenomen, hij was gekeurd met CD rom door vorige eigenaar maar we hebben hem zelf ook laten keuren en alles is pico bello in orde, het zal zeker nog een tijdje duren voor hij terug wedstrijdklaar is maar hij gaat alle dagen vooruit, het voornaamste was zijn vertrouwen winnen, hij was blijkbaar heel hard aangepakt door de vorige eigenaar maar nu is hij eindelijk tot rust gekomen bij ons en hij heeft een superkarakter. Als we ooit nog een paard zoeken gaan we zeker terug.
Wij zijn er afgelopen week geweest, en erg tevreden. Ziet er erg netjes uit, paarden hebben mooie boxen, ze zijn ook eerlijk in wat ze verkopen (1 van de paarden liep onregelmatig, toen ik dit zei vertelde hun stalmeisje dat zij dit inderdaad ook merkte terwijl het echt amper te zien was), raden ook paarden af als hun denken dat het niet een geschikt paard is voor de koper. Het is inderdaad wel een handelstal, maar voor een handelstal is het zeker geen slechte! Ben benieuwd hoe onze nieuwe aanwinst het thuis doet!
Olena, ben benieuwd naar je wedstrijdresultaten..maar je bent nu bokker dus we horen het wel, succes en leuk om foto's te zien van jullie kanjer. Soms worden goede paarden verkeerd begrepen en in de juiste hand gaan ze goed, ook dat soort paarden belanden helaas in de handel.
Olena1
Geplaatst: 27-07-12 09:20
Beankt Russel voor de leuke reactie, we zitten nu volop in de verhuis en gaan 10 dagen zonder internet zitten maar zogauw alles terug in orde is ga ik zeker foto plaatsen, als alles goed gaat word er op 5 augustus de eerste wedstrijd gereden. Zealous komt nu aan huis te staan en we verwachten dat dit hem nogmeer goed gaat doen, kunnen we hem lekker verwennen.
Ik heb ons nieuwe paardje niet laten keuren, ik verwacht namelijk geen problemen met hem bij puur recreatief gebruik, en dat is precies alles wat we met hem willen doen.
Ook niet nadat je dit topic van te voren had gelezen??
Anoniem
Geplaatst: 27-07-12 17:59
Neen, we hebben ook nog google bekeken voor ervaringen en recensies, en daaruit blijkt dat de stal in het algemeen goed bekent staat (geheel anders dan stal doorstap), en mocht het paard toch iets mankeren dan doen ze niet moeilijk om het paard terug te nemen. Het is alleen wel een handelstal, met de handels-valkuilen. Maar welke handelstal heeft dat niet?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-07-12 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt
En hoe zit dat dan als je dat paard terug brengt? Krijg je dan geld terug of ben je dan min of meer verplicht via hun een paard te kopen? En wat als die duurder is?
Betteke
Geplaatst: 27-07-12 18:17
Ze hanteren toch 1 prijs? Alle paarden kosten 5500 euro.
Chaos
Geplaatst: 27-07-12 18:18
Je bent nooit verplicht daar wat te kopen weet ik uit ervaring. Bij betalen is logisch. En terug brengen is no problem met een goede reden.
Chaos
Geplaatst: 27-07-12 18:19
Betteke schreef:
Ze hanteren toch 1 prijs? Alle paarden kosten 5500 euro.
Haha, zou wat zijn als alle paarden 5500 zouden kosten.. Nee dat is echt een fabeltje. En bij een handelaar ben je dom als je niet handelt, dan betaal je standaard te veel
IKbenEllen
Geplaatst: 27-07-12 18:28
Chaos schreef:
Je bent nooit verplicht daar wat te kopen weet ik uit ervaring. Bij betalen is logisch. En terug brengen is no problem met een goede reden.
Ik heb ook ooit eens een paard terug gebracht, kreeg mn geld terug maar wel wat minder terug als wat ik ervoor betaald had. Maar was allang blij dat ik ervan af was. Paard was verkocht als zeer braaf, was hij de dag van verkoop ook. Later bleek dat het beest heel wat schroeven in zn koppie los had zitten.
Nou gezien de ervaring boven je. Dan moet je paard dus serieus wat gemankeerd hebben als je volledig geld terug krijgt. Ik heb het nog nooit gehoord namelijk.
Je moet gewoon een goede reden hebben. De klik is er toch niet valt daar niet meestal (terecht) niet onder. Lijkt me toch logisch?
Ik weet nog van vroeger de handelaar paar dorpen hier verder die deed het ook zo dat je ze terug mocht brengen en geld terug. Gevolg: iedereen kocht een paard in de lente en bracht hem 's winters weer terug ivm: geld te kort/ruimte te kort/aandacht te kort/etc .....
Ik vind het dus niet meer dan normaal dat je een goede rede moet hebben om een paard na verloop van tijd nog terug te brengen.
Loop je tegen problemen aan dan kun je binnen 6 maanden je bij de handelaar aangekochte paard terug brengen. Staat ook in de wet. Dit zijn dan wel gezondheids gebreken ja. Geen klik is jammer, dan verkoop het beest zelf maar weer door.
Hebben zo veel beesten op stal gehad, verkocht/gekocht/gefokt/getraind/in pension. Ik heb ze allemaal al een keer gezien hoor.
Heb er nu eentje bij JVDH weg die absoluut niet verkeersmak zou zijn. Zou dan steigeren etc. Heb hem gekocht voor een meidje van 13. En we rijden er gewoon mee buiten.
Met haar ouders erbij is ie idd buiten niet te rijden, dat zijn geen paardenmensen. Als ik er naast fiets kunnen we rustig 2 uur op pad zonder ook maar een keer tegen een probleem aan te lopen.
Je moet er mee om kunnen gaan. En dat geld voor bijna alle paarden. Een paard kan bomproof zijn maar als de ruiter dat niet is op wie moet het paard dan vertrouwen? Zichzelf? Dat moeten ze leren. Een mindere ruiter kan dat ws niet aanleren. Konden ze dat wel leerden ze het paard wel dat ze naar de ruiter moesten luisteren. Als een paard zelf het nadenken gaat doen, tja, dan ontstaan de problemen.
Denk dat ik mijn verhaal al eens eerder in dit topic heb verteld.
Ik had een paar jaar geleden een 4 jarige ruin gekocht. Was echt mijn droompaardje. Niet te groot, jong, braaf en bont. Klinische laten keuren en goed bevonden en mee naar huis genomen voor een proefperiode van een maand. Helaas werd hij eerst ziek. En vervolgens bleek hij toch een 'gebrek' te hebben. Was namelijk bij het proefrijden al aanwezig en ik dacht dat het jongigheid was. En hij werd goed gekeurd. Dus hup mee naar huis met het idee dat rijden we er wel uit. Helaas was dat dus niet waar. Omdat het voor mij het perfecte droompaard was. Heb ik jansen van den hout altijd op de hoogte gehouden. En mochten we hem nog langer op proef hebben. Ik ben dan ook 6x in de kliniek geweest. Voor foto's en fysiotherapie. Helaas heeft dit alles niet geholpen. En heb ik na een halfjaar het moeilijke besluit genomen om hem terug te brengen.
Omdat ik Jansen van den hout altijd op de hoogte had gehouden en we er ook alles aangedaan hebben om hem goed te krijgen. Heb ik het aankoopbedrag + een groot gedeelte van de gemaakte kosten terug kregen.
Omdat deze service zo goed was bevallen. Heb ik daar als nog een paardje gekocht. En die heb ik nu al weer een paar jaar.