Paardenfysio/osteophaat in het noorden gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

saden

Re: Paardenfysio/osteophaat in het noorden gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:28

De eerste keer dat ik kwam dit jaar had ik veel problemen met mijn pard. Normaal als ik bij hem kom neem ik de mijne gewoon mee omdat de fries toch moet.
Ik kom daar aan en hij ziet me en hij zegt tegen de gene waar mee hij bezig was: Zij heeft nooit problemen met het paard maar ik vind er altijd iets aan.
Hij vroeg daarna aan mij of ik problemen had.
Ik antwoorde deze keer wel.
Hij : Laat hem dan maar op de kar staan, dan wil ik hem niet eens zien.
Toch op gehaald en laten zien en inderdaad veel problemen. Onder de behandeling wat aan het kletsen. We kregen het over de laatste wedstrijd die ik gereden had. Ik had toen 193 en 3de.
Aan het einde van de behandeling vroeg ik zoals gewoonlijk wat ik moest doen.
Hij: Als jij nog zulke punten kunt halen met een paard die zo in de knoop zit, ga ik je niet vertellen wat je moet gaan doen, dat weet je zelf wel.

Ik heb even rustig gedaan en hem paar dagen rustig gelongeerd maar een week later was ik er al weer. Het ging totaal niet.
Wijers schrok daar zo van dat ik een dag later weer mocht komen. Wij weer heen en ja hoor eerst had hij het linker schouder behandelt en nu het rechter. Direct ook nog even goed naar de achterhand gekeken en die ook goed gezet.
Weer een week later problemen. Ik weer gebeld en kon vlot komen. Ik laat hem lopen en nu was het de achterhand.
Ik tegen Wijers volgende week het laatste been?
Volgens hem was dat niet nodig dus ik gewoon weer rijden en na een tijdje weer problemen. Dus weer naar Wijers. en toen kreeg ik de bewuste schop onder m`n kont en nu loopt mijn paard weer heel fijn.

BerwicowaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:55

O ja zo is hij ook dat hij er is als je hem echt nodig hebt. Nou ja ik wacht wel af wat mijn paard mankeert ik weet het niet honderd procent zeker dat er wat is maar haar gedrag is er wel naar. Nou ja baat het niet schaadt het niet

Jast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 14:21

Hallo,

Ik zie dat je al een aantal reacties hebt.
Toch wil ik je nog een tip meegeven .. Ik heb zelf een slechte ervaring met de paardenfysiotherapeut.
Toen ik een aantal rijtechnische problemen kreeg met mijn paard ben ik ook op zoek gegaan naar een goede behandelaar. Ik ben uiteindelijk terechtgekomen bij Martine Burgers, een paardenosteopaat. Na één behandeling was het probleem verholpen.
Tevens is het paard van mijn zusje door Martine behandeld na een val in de sloot. Na deze val was er meer niet goed bij hem dan wel, hij had echt overal last van.
Mijn zusje liep al met het idee rond om hem in te laten slapen, mede omdat de (paarden)dierenarts, Dr. Rutgers, er ook niets mee kon. En na X-foto's ook geen duidelijke diagnose kon geven.
Het paard is door Martine behandeld en hij liep na een 2/3 tal behandelingen weer met veel gemak een M1 proef. Ze rijden nu samen in de M2 en het paard heeft nergens meer last van!
Meestal is 1 behandeling voldoende, maar dit is natuurlijk afhankelijk van de ernst van de problemen. Zij raadt aan om jaarlijks een follow-up te doen.

Martine heeft een eigen site .. http://www.osteopathiepaard.nl, er is op het internet veel over haar en haar compagnon Mariëlle Kamphorst te vinden. Zij hebben heel Nederland verdeeld over een aantal prijszone's, dus de prijs is afhankelijk van waar je woont. Waarschijnlijk zit jij in de zone 85 of 90 euro per bezoek, dit is incl. reiskosten.

Kijk maar eens op de site voor meer info.
Hopelijk heb jij, en vooral je paard, hier iets aan!

Groetjes van Janet

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:15

jalo schreef:
Hallo,

Toch wil ik je nog een tip meegeven .. Ik heb zelf een slechte ervaring met de paardenfysiotherapeut.
Toen ik een aantal rijtechnische problemen kreeg met mijn paard ben ik ook op zoek gegaan naar een goede behandelaar. Ik ben uiteindelijk terechtgekomen bij Martine Burgers, een paardenosteopaat. Na één behandeling was het probleem verholpen.
Tevens is het paard van mijn zusje door Martine behandeld na een val in de sloot. Na deze val was er meer niet goed bij hem dan wel, hij had echt overal last van.
Mijn zusje liep al met het idee rond om hem in te laten slapen, mede omdat de (paarden)dierenarts, Dr. Rutgers, er ook niets mee kon. En na X-foto's ook geen duidelijke diagnose kon geven.
Het paard is door Martine behandeld en hij liep na een 2/3 tal behandelingen weer met veel gemak een M1 proef. Ze rijden nu samen in de M2 en het paard heeft nergens meer last van!
Meestal is 1 behandeling voldoende, maar dit is natuurlijk afhankelijk van de ernst van de problemen. Zij raadt aan om jaarlijks een follow-up te doen.

Martine heeft een eigen site .. http://www.osteopathiepaard.nl, er is op het internet veel over haar en haar compagnon Mariëlle Kamphorst te vinden. Zij hebben heel Nederland verdeeld over een aantal prijszone's, dus de prijs is afhankelijk van waar je woont. Waarschijnlijk zit jij in de zone 85 of 90 euro per bezoek, dit is incl. reiskosten.

Groetjes van Janet

mag ik even opmerken dat je nu een groep van dik 200 collega's over 1 kam scheert? Boos!
vervelend voor je dat je 1 vervelende ervaring hebt gehad met 1 (!) dierenfysiotherapeut, maar om nu maar te beweren dat dierenfysio's geen goede behandelaars zijn gaat mij toch echt véél te ver.

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 19:49

jalo schreef:
Hallo,

Groetjes van Janet

Ik denk niet dat je pagina 2 ook hebt gelezen maar ik ben er inmiddels al geweest, dus een beetje late reactie Clown

Jast

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:13

Ik had alles gelezen hoor .. Wilde je alleen deze tip meegeven hoor!
Succes in ieder geval ..

BerwicowaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 17:25

Zo vandaag is Wijers bij paardje geweest. Heeft haar weer even lekker los gemaakt aan de linkerkant. Alleen wou madam niet zo goed galoperen aan de longeerlijn. Bak was nat en ze heeft een hekel aan natte voeten. Of ze stopte voor een plas of ze sprong er overheen en wisselde van galop en weer terug Haha!

Mogen lekker doorgaan zoals we al doen en zien of er weer meer verbetering optreed.

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 22:54

Die van mij wou ook helemaal niet aangalloperen aan de longe, maar dat komt omdat hij aan het halster gelongeerd moest worden, en tja dan heb ik er ook geen controle over haha.
Wat mankeerde je paard precies Berwicowa?
Ik heb er trouwens alweer een paar x opgezeten en het voelde echt 10x anders dan normaal, maar wel super goed. Na maanden zonder druk op de linkerteugel gehad te hebben, pakte hij nu in één keer de linkerteugel aan, heerlijk gevoel! Hij voelt gewoon recht nu, wat een verschil zeg, nu kunnen we pas echt verder voor mijn gevoel.
Wou dat nog even laten weten Knipoog

BerwicowaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 09:37

De eerste keer dat Weijers kwam was ze scheef en zat behoorlijk vast. Dit keer zat ze dus alleen links een beetje vast waren er op tijd bij.

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 12:56

Ik las op internet dat de fysio alleen komt, als je doorverwezen bent door een DA, klopt dat?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 13:07

Nee hoor, over het algemeen kun je gewoon een afspraak maken.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 18:17

nou, mag ik dat even nuanceren? Knipoog als dierenfysio zijnde.

je hebt indien je paard iets mankeert een verwijzing van de dierenarts nodig (dat mag ook een mondeling accoord zijn). als het gewoon om een check-up, of om sportbegeleiding ofzo gaat, dan heb je géén verwijzing nodig.

je kunt dus wel een afspraak maken, maar indien het om een lichamelijke klacht gaan, zul je wel toestemming van de dierenarts moeten hebben (omdat die wettelijk eindverantwoorldijek blijft over de behandeling; dat staat nou eenmaal in de wet, ik kan daar ook niks aan doen Tong uitsteken ).

ik heb nog nooit meegemaakt dat dat problemen gaf, hoor. dierenartsen willen normaal gesproken graag paarden beter zien worden namelijk! Haha!

dus: gewoon even een belletje naar je d.a.:"Is het goed dat er een fysio naar mijn paard kijkt". That's all folks! Clown