Hele goede instructie, wie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

langemans

Re: Hele goede instructie, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:38

Dan zul je waarschijnlijk toch een keer wat verder moeten reizen als je bij een professional wilt lessen. Friesland is met dat betreft toch een gat (evenals bijvoorbeeld NH). De meeste prof's zitten toch regio Gelderland/Brabant. Of je moet het geluk hebben dat er een clinic oid bij jou in de buurt georganiseerd wordt waar een prof langs komt om les te geven.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 12:39

Ja ik vrees het ook, maar ik denk dat ik dat dan beter in een later stadium kan doen Lachen

Bijvoorbeeld zodra mijn vriend zijn jonge paard in opleiding heeft. Dan kunnen we met twee paarden erheen en dat scheelt weer Lachen

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:42

tyrza van ieperen, is ook wel een aanrader...

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:43

Ik werk op ene stalletje, ben ook groom en ga ook regelmatig mee naar de lessen. Ze heeft ook een jong paard (Flemmingh wordt in april 4) Zij lest bij Antoinette Falandt, hele vriendelijke vrouw ook, vind ook dat ze goed kan lesgeven.
Antoinette heeft ook GP gereden met Jarwo. (Op haar site staat waarom Jarwo niet meer verder kon, lang verhaal)
(http://www.antoinettefalandt.nl)

Ohjaa ik weet ook dat Antoinette bij Coby van Baalen lest met Seigneur.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 14:27

mesastamp schreef:
tyrza van ieperen, is ook wel een aanrader...

Dat is helemaal 4 uur rijden voor haar.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 14:46

Met een jong paard kan je ook prima terecht bij bijvoorbeeld Pytrick Adema in Drogeham. Ze rijdt meerdere paarden Z2 en springt ook verdienstelijk. Naast Carmen (rijdt toch Grand Prix) heb je nog Miriam Hollander die bij de FEI rijdt en Laura Zwart, Annet Idema; voor een jong paard vind ik dat er ruime keuze is aan instructie in Friesland. Je hoeft met een groen paard echt niet bij Anky of Coby te trainen hoor; als je dat per se wilt is het imo meer een prestige kwestie dan noodzaak... Lachen

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 15:21

jiska van den Akker, Eshter liano, Andele Brennikmeier, Ilona Mens nog een aantal die ik zo niet kan opnoemen rijden ook subtop. Maar ben het met Yvonnelind eens er zijn in Friesland zat instructeurs die basis met je paard goed zouden kunnen begeleiden.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 15:29

Ik zelf vind Gotien Sipsma heel erg goed, heb ongeveer een jaar les van haar gehad en heel veel geleerd zij woont in Bergum.. Andele Brenninkmeijer is ook heel goed..

Sietske94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:15

van baalen Lachen

Sietske94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:16

maar de beste is leonie de jong! Bloos

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 08:01

Pletje123 schreef:
langemans schreef:
Wie heel goed is in het begeiden van jonge paarden is Johan Hamminga. Hij woont in Elspeet, wat niet zo gek ver van jou vandaan is.

Is met trailer al gauw 2,5 uur rijden. Helaas! Had het zeer interessant gevonden. Maar ik kan niet 5 uren besteden aan alleen het reizen..

Johan Hamminga is super, maar daar kom je echt niet zomaar bij in de agenda, half nederland wil bij die man lessen!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 10:09

smout schreef:
jiska van den Akker, Eshter liano, Andele Brennikmeier, Ilona Mens nog een aantal die ik zo niet kan opnoemen rijden ook subtop. Maar ben het met Yvonnelind eens er zijn in Friesland zat instructeurs die basis met je paard goed zouden kunnen begeleiden.

Oja, die was ik nog vergeten haha! Keuze genoeg tot aan het Z2 lijkt mij! Succes! Knipoog

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 10:17

Lijkt mij ook!

Bedankt Haha!

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 10:25

En als je daar uit gaat kiezen, zou ik Pytrick Adema doen..
Ik heb met die merrie waar ik op rij ook een aantal lessen gehad toen ze 3 was.. daarna nooit meer les gehad (vervoer gebrek), maar we touren nu wel lekker in het L1 rond en ze blijft vooruit gaan!

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 12:58

gotien sipsma is een aanrader! nella bijlsma
en voor buiten friesland, DHr Goudsmit, is jurylid en geeft onwijs goed les en zorgt dat je er thuis ook mee verder kunt

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 13:04

Vanavond heb ik les van Nella met de Fries. Ben benieuwd!

Dat is in het kader van de ORUN Lachen

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 13:14

Oja, van haar heb ik (heel lang geleden) ook een paar keer les gehad! Ze had wat minder gevoel voor mijn dominante paard toen, maar gaf wel vanuit een goeie visie les (vond ik toen)! Heel veel succes! Lachen

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 16:18

Ik heb les van Jan Willem Vooren, die man kan ook onwijs positief les geven Ja

Ment

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 16:25

Citaat:
Wat betreft rijstijlen: ik hou van rust en ontspanning en trainen door middel van belonen. Vooral het paard ook zelf mee laten denken en zo samenwerken Geen geruk en gepluk, daar heb ik een hekel aan! Ik laat het paard graag in zijn waarde, maar geef wel duidelijk de grenzen aan.

Bovenstaande rijstijl past precies bij Lammert Haanstra (je hebt hem ook bovenaan je lijstje staan).

Ik heb een keer of 7 bij hem gelest en mijn paard ging er super van lopen in alle rust en ontspanning!! Bovendien is hij heel positief naar zowel paard als ruiter en hij vindt lesgeven erg leuk (dat kan je merken).

Hij woont ook in Friesland (ik niet), als ik jou was zou ik het wel weten Clown

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 00:03

Ik les ook met veel plezier bij Carmen, het ligt je, of het ligt je niet. Dat is toch persoonsgebonden. Ik krijg les op een paardvriendelijke eerlijke manier en er wordt heel veel aandacht besteed aan de basis en de opbouw van de training en je paard.

Er zijn hier in het Noorden toch wel een aantal ruiters die op nationaal niveau leuk meedraaien en daar hun winstpunten rijden.
Daarnaast een aantal trainers die zelf niet (meer) in de wedstrijdsport meerijden, maar wel goed bekend staan als trainers. In alle gevallen geldt dat het moet klikken.

Het is vrij normaal dat je eerst een proefles neemt om te kijken of jullie als ruiter en instructeur met elkaar door 1 deur kunnen. Als het dan klikt/past kan je altijd meer lessen nemen toch?

Lammert Haanstra Zit in/bij Lippenhuizen. Hij is wel vrij prijzig.

Laura Zwartzit in Oosterwolde, lest zelf o.a. bij Anky van Grunsven en Christa Laarakkers. Dochter van een collega lest bij haar en zij zijn zeer tevreden. Ze heeft ook een trainingsstal, dus opleiden jonge paarden zal geen probleem zijn.

Ilona Mens zit in Noordwolde. Amondi op bokt kent haar heel goed, die kunnen je vast verder helpen met info, prijzen en contact.

Dehr. Kloosterboer zit inderdaad ook in het noorden.

Esther Liano
Andele Brenninkmeijer

Rensche de Haan uit Jubbega rijdt ook nationaal. Ik weet dat haar vader les gaf en dat vroeger Herman Wientjes bij hun kwam om les te geven, maar of dat nog steeds gebeurd weet ik niet.
Over Herman wientjes heb ik ook positieve verhalen gehoord. Ik geloof dat hij nu in Zwolle zit.

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 23:28

ik hem ook gelest bij lammert haanstra maar ik vond dat als het paard niet nageeflijk wou blijven dat hij er iets te snel een slof om deed maar ik les met onze fries bij esther liano en vind het heel leuk en leerzaam en ik les met de kwpner bij marjo corperaal ook zeer leuk en erg leerzaam maar wel streng en ik heb vandaag voor het eerst les gehad van claudia vega die woont net in friesland maar ook super leerzaam

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 00:23

Heeft jouw toetsenbord ook leestekens en hoofdletters, MiSzNiTa?!?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 09:51

--> EA GZ

Moniqueedgar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:16

ik Krijg les van Annemarie van Saan,en dit bevalt mij zeer goed.
Ze legt alles goed uit en blijft altijd erg rustig.Ik ben erg blij met haar!

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:22

Wy hebben vaak workshops van Sander Marijnissen, geeft goed les!!