VValar schreef:Abrahams schreef:Eens! Ik had hem ook voor mijn nieuwe zadel. Hij neemt er inderdaad alle tijd voor. Ik ben tot de dag van vandaag erg tevreden
Ja gek hè?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
VValar schreef:Abrahams schreef:Eens! Ik had hem ook voor mijn nieuwe zadel. Hij neemt er inderdaad alle tijd voor. Ik ben tot de dag van vandaag erg tevreden
Ja gek hè?
grobo schreef:Ik moet een ander zadel maar ik lees zulke enge verhalen over slechte adviesen
en slecht passende zadels, dat ik er een beetje duizelig van word.
(Ik woon in het noorden van het land.)
Ik wil graag van jullie weten waar jullie een goed zadel hebben gekocht die perfect past,
goede uitleg hebben gehad, kortom goed zijn geholpen. En natuurlijk mag je ook je slechte ervaringen vertellen.
Wat is je budget? Want elk advies heeft z'n prijs.....
Volgens Groeneveld, dus "Kootstra" dient een goed zadel aan kortweg aan 3 eigen voldoen:
- goed op het paard liggen;
- goed zitten voor de ruiter/amazone; (voor de meensten de belangrijkst onderdeel)
- aanpasbaar zijn indien noodzakelijk. (bijvoorbeeld opvullen kussens)
Vooral bij het laatste onderdeel wil ie bepaalde zadels niet "zien", in zijn handen hebben.
Zo moet je dus naast Wintec ook niet bij hem over Kiefer beginnen.
Wat ik verder gehoord heb is dat "Kootstra" geen nieuwe klanten meer aanneemt. Maar ik weet niet zeker of dat waar is.
Heb verder geen ervaring met zadel passend makers in Groningen. Divoza is een zadelverkoper en dat is even wat anders.
Weet dat zadelmakerij "Olde Maten" in Rouveen veel tijd besteed aan het passen(d maken) van een zadel. Begin bedrag is daar voor een passende 2de handsje ca 350,-.
ellepel schreef:en waar zit die?
Quidou schreef:De Heuvelhoeve..http://www.de-heuvelhoeve.nl
Ben ik heel tevreden over!
Alleen geen idee of die ook in het noorden van het land komen..
Citaat:Wat is je budget? Want elk advies heeft z'n prijs.....
Volgens Groeneveld, dus "Kootstra" dient een goed zadel aan kortweg aan 3 eigen voldoen:
- goed zitten voor de ruiter/amazone; (voor de meensten de belangrijkst onderdeel)
Vooral bij het laatste onderdeel wil ie bepaalde zadels niet "zien", in zijn handen hebben.
Wat ik verder gehoord heb is dat "Kootstra" geen nieuwe klanten meer aanneemt. Maar ik weet niet zeker of dat waar is.
Heb verder geen ervaring met zadel passend makers in Groningen. Divoza is een zadelverkoper en dat is even wat anders.
Weet dat zadelmakerij "Olde Maten" in Rouveen veel tijd besteed aan het passen(d maken) van een zadel. Begin bedrag is daar voor een passende 2de handsje ca 350,-.
leonietje schreef:Citaat:Wat is je budget? Want elk advies heeft z'n prijs.....
Ik wil een passend zadel, budget ligt aan het advies en aan het zadel. Heb geen bedragen in mijn hoofd maar ga geen 800 euro uitgeven wil een tweede handse die eventueel passend gemaakt kan worden.
ellepel schreef:denk ik een kwestie van gokken.
nadeel van kootstra vind ik dat je hem op moet halen en ik rijd geen auto.
dus zal er iemand anders moeten komen![]()
vond dit nog wel:
http://www.zadelmakers.com/view.cfm?page_id=6539
zit misschien wel een adresje tussen?
zadelmakerij de olde maten heb ik es gezien op een concours,daar stonden ze met een stand.
ik vroeg info over mijn wintec,maar kreeg meteen het anwtoord dat ze geen wintec deden want dat was niet op te vullen.
nou ja belachelijk??dus die vallen voor mij in elk geval al af
ik kreeg nog een adres van tom van den Brink uit nijeveen' die schijnt ook goed te zijn
en die zit weer aangesloten bij deze stal:
http://www.staljongsma.nl/Zadels.php
ik heb zelf wat mails rondgestuurd naar andere bedrijven,ben benieuwd wat voor antwoorden ik krijg of ze m'n wintecje willen doen
Nibbit schreef:Ja goedkoop ja...