Zadelmaker Van Triest; gegevens?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

2misty2

Re: Zadelmaker Van Triest; gegevens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 12:32

Ja klopt dat is ook heel vreemd.Ze zouden hem opvullen en ze hebben tekeningen gemaakt en waarschijnlijk wordt die heel iets verbreed.De singelstoten zouden ze lijmen en de beugelriemen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 12:34

hmm tja, hangt ervan af wat er precies gedaan wordt ook denk ik, maar mijn zadel zou verbreed worden, en de kussens zouden aangepast worden. je zou toch mogen denken dat ze de mijne in dat geval eerst doen dan... tenminste mij lijkt dat logischer. heb jij ook een afspraak gemaakt mbt de kosten? wat moet je betalen?

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 12:38

Ja het lijkt mij dat wie het eerst komt wie het eerst maalt.Dus jij zou eerder recht hebben dan mij.
Volgens Venema was ik €225 euro kwijt.Mits ze besluiten hem te verbreden.Van van Triest moest hij toch nog tekeningen maken dat wou Venema eerst niet doen.Naar aanleiding daarvan gingen ze verder kijken.

Edit: Waar moet jij je zadel ophalen dan?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 12:41

ik vind het een vreemde zaak, dat ze jou beloven dat je je zadel afgelopen week zou krijgen. voor mij zijn ze bezig met een zadel, dat ze nog in de werkplaats hadden. mijn eigen zadel kon niet optimaal op maat gemaakt worden.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 12:43

Dat is zeker vreemd.Maar hij heeft het wel gezegd maar ik heb tot op heden dus ook niks weer gehoord.Ik ga dus morgen gewoon weer bellen en kijken hoe het in mekaar zit.Heb niet zo'n zin om nog 4 weken mijn zadel kwijt te zijn terwijl er 2 weken voor stond!Ben juist net begonnen met een paard op te pakken en wil hem niet zollang stilzetten!

Edit: En ik vind het heel erg vervelend voor van Triest en begrijp indd ook best dat het nu zo is maar ik verwacht hem dan binnen 3 a 4 weken terug dus 2 weken verlenging.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 12:54

merrieveulen, wat bij jou is gebeurd hebben ze bij mij ook gedaan, alleen kreeg ik naar dat alles een heel ander zadel terug, de beugels kwamen halverwege de zweetbladen er ondervandaan en niet aan de onderkant zoals het hoort, en dan krijg ja dat hoort zo het is een teruggesneden zweetblad, ja daaag, mijn zadel was een paar centimeter te smal, voor de rest lag hij goed.
Ik ben dus heeel erg boos, zeker omdat hij ons maar vond zeuren.
Helaas is van triest ziek, zonder hem had hij mijn zadel niet mee terug genomen, en ik ben er van overtuigd dat ik uiteindelijk ergens anders mijn zadel kan laten (goed) maken, ik heb er geen vertrouwen meer in, maar mijn geld krijg ik niet terug, weg 225 euro.

die andere heeft van triest helemaal nagekeken voor wij hem terugkregen en die is wel goed gemaakt, nee zonder van triest kan venema een zadel niet verbreden/verbouwen, opvullen nieuwe singelstoten enz, oke dat kan die prima maar voor de rest is mijn vertrouwen in venema verdwenen.

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 13:56

Hey hoi allemaal.
@merrieveulen. In dezelfde week dat van triest bij jou is geweest (dacht een maandag) is hij die vrijdag bij mij geweest. Mijn KN moest zwaar gerenoveerd worden en heeft ook wel langer geduurt dan de bedoeling (van 2 weken naar 3 weken). Wat ik op zich wel acceptabel vind. Wel raar dat jou zadel nog niet terug is mijne heb ik al weer een tijdje in gebruik.

Venema heb ik het ook nog niet zo op. Ik werk in Ruinerwold en kon mijn zadel dus makkelijk ophalen. Komt Venema het langbrengen in Zwolle en rekent hij daar 25 euries voor. Mijn moeder betaald gewoon maar dat was niet afgesproken. Beetje jammer geld.

Over van Triest zelf alleen maar goede woorden. Ik kwam laatst langs om iets anders op te halen en toen was er ook een vrouw aan het werk samen met van triest, zadels aan het vullen en stikken. Weet iemand wie dat is?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 14:05

nope geen idee,

als hij bij mij komt kan hij echt fluiten naar brenggeld, hij heeft het zelf verprutst de eerste keer,
wij moesten de zadels in een gehucht een uur rijden hier vandaan in friesland ophalen,

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 14:28

Van Triest vroeg aan mij waar ik hem liever op wou halen.In Meppel of Ruinerwold.Voor van Triest is het makkelijker in Ruinerwold omdat zijn werkplaats daar is.Dus ik ga er tot nu toe nog steeds vanuit dat ik hem daar op kan halen.
Wat wel jammer is dat ze hem niet komen passen zelf om te kijken of die indd wel goed ligt nu.Want ik heb er dus geen verstand van!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 21:41

Geen paniek jongens...
Het betreft hier een bedrijf van 2 heren op leeftijd die echt niet onder de indruk raken van een paar daagjes langer wachten en een paar jongedames die menen op hun strepen te moeten gaan staan Haha!

Persoonlijk ben ik van mening dat Venema uitstekend zadels kan verbouwen/herstellen. Dat deed hij namelijk ook al vrij aardig toen Van Triest nog gewoon in redelijke gezondheid in Meppel Feike aanstuurde. En bovendien, over iedere zadelmaker is wel ergens een 'verhaal' te vinden, hoef je niet eens lang te zoeken. Elkaar hier in dit topic opnaaien heeft helemaal geen zin.

Zie, die heren wisten een paar weken geleden ook niet dat 1 van hen (50% van de arbeidscapaciteit!) uitgeschakeld zou worden door ziekte. Ze hebben teveel hooi op hun vork genomen, oftewel teveel klanten tegelijk willen bedienen. De vraag is gewoon simpelweg veel groter dan ze aankunnen. Waren jullie wel tevreden geweest als ze hadden gezegd "okee, we willen je wel helpen, maar het gaat zeker 6 weken duren"? Hoe had je gereageerd als ze je handel gewoon helemaal niet hadden aangenomen?

Wil je ze 'pushen', doe het met zeer zachte hand. Ze laten zich echt niet onder druk zetten. En gelijk hebben ze. Dan kan je wel boos worden en verontwaardigd zijn dat het allemaal iets langer duurt dan in eerste instantie is afgesproken, maar ergens moet je ook gewoon begrip kunnen opbrengen voor situaties die gewoon een bedrijf kunnen overkomen.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 21:46

uhm wil niet vervelend doen dees. maar van triest werkte zo wie zo maar 1 dag in de week een beetje, verder nog helemaal niet, die man is al heel lang ziek,

Overgens hebben ze ons zelf verteld dat Venema het van van triest zou leren, tenminste het verbreden endergelijke, en zelf zecht venema ook gerust dat hij lang niet zo goed is als van triest. allemaal uit zijn eigen mond, en met mijn ervaring erbij maakt dat bij mij het vertrouwen in venema behoorlijk gedaald is, helaas.

tuurlijk is over elke zadelmaker wat te vinden, maar ook de slechte ervaringen mogen wel verteld worden, en niet alleen de goede, over dat het lang duurt zal je mij niet horen klagen daar lig ik niet wakker van.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 21:49

Ach, zo hebben ze bij Van Triest voor mij een zadel nooit goed kunnen krijgen en heeft Venema juist wel goed kunnen helpen. Trouwens, VOORDAT de combinatie Van Triest/Venema in beeld kwam. Venema is echt niet zomaar een prutser uit een of ander gehuchtje, die man kan echt wel goed werk afleveren zonder begeleiding.

Van Triest is goed maar... de kans dat die nog 100% gaat terugkomen.... ik zou er maar niet te hard op rekenen

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 21:51

Idd.. hij levert wel goed werk af, maar je moet er wel errug lang op wachten. Echt duur is hij ook niet. Hij verzint soms ook ter plekke prijzen volgens mij. Eerder goedkoper dan duurder..
En ik weet ook dat hij al enige tijd ziek is en dat hij idd nu in Ruinerwold woont. Mensen bij ons op stal proberen hem ook al enige tijd te pakken te krijgen, maar hun is t ook nog niet gelukt.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 21:54

ik verwacht niet dat van triest voor 100 procent zal terug komen, en daarom ga ik straks maar op zoek naar een goede vervanger, misschien tom van brink wel, eens kijken wat daar de ervaringen van zijn.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 21:58

Zo is het maar net Dees.
Plannen is nooit een sterk punt geweest bij van Triest.

Doe zoals ik en breng je zadel voor je vakantie weg Lachen

Ik bel morgen Feike of mijn zadel wat ie open ging maken klaar is ...

Ik denk dat die dame uit Rouveen een handje aan het helpen is?
Sandra heet ze volgens mij..

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 12:13

@ dees, opnaaien of mensen onder druk zetten past niet bij mijn stijl. wel vind ik, dat als het maar liefst 8 weken langer duurt dan afgesproken, er tenminste een telefoontje gedaan mag worden dát het langer duurt. onze afspraak was tien dagen tot twee weken, en dat het door omstandigheden langer duurt vind ik het probleem niet, wel dat er dan beloofd wordt dat er gebeld gaat worden, wat niet gebeurt en 8 weken vind ik wel heel ver gaan. ondertussen worden er ook nog nieuwe klanten aangenomen waaraan ook beloofd wordt dat het met een week of twee/ drie gepiept is, en dat vind ik niet juist.

ook aan de telefoon (ik had dus zelf gebeld) heb ik duidelijk gemaakt alle begrip voor de situatie te hebben, en dat ik het telefoontje dan wel zou horen. echter, tot op heden heb ik nog niks gehoord. en dat vind ik wel kwalijk.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 12:15

Merrieveulen.
Ben het wel met je eens.
Wat is nou zo'n klein telefoontje?
Daarmee kun je heel wat klanten houden.
Heb je inmiddels alweer contact gehad?
En hoe gaat het verder met Faram?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 12:30

net vijf minuten geleden gebeld, mijn zadel is nog niet klaar, maar Venema gaat zijn best doen om het voor vrijdag in orde te krijgen. hij kwam hier zelf mee, omdat hij vrijdag naar Zwolle komt. ik hoop van harte dat het gaat lukken, en wederom werd ik hartelijk bedankt voor mijn begrip. waarschijnlijk ben ik niet gebeld omdat ze mijn gegevens (voor de tweede keer dan) kwijt waren. ik heb mijn nummers opnieuw doorgegeven.

met Faram gaat het heel erg goed, ik rij weer een beetje, nu met een build up pad onder het westernzadel, wat Faram erg goed lijkt te bevallen. hij ziet er echt heel goed uit, de bespiering begint op de juiste plaatsen te verschijnen (met name onder de zitbeenknobbel, achter de schouders en in de hals, ikke blij!) en hij loopt ook goed. vorige week hebben we een klein sprongetje gemaakt, maar dat is echt niks met westernzadel, ik klapte vol op de knop met mijn buik, haha!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 12:39

Ik ben blij dat het met faram de goede kant op gaat.
Misschien een sprongetje zonder zadel dan?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 12:44

hihi ja dat was wel het plan, maar ik ga niet springen met helemaal niets, want hij heeft een mooie schoft... ik rijd zonder zadel meestal met een niet-elastische dekensingel met een voltigepad, om de druk nog enigszins te verdelen en om te voorkomen dat ik met mijn zitbeenderen pijnlijk in hem prik. ik moet deze spullen nog even naar stal halen, dan kunnen we weer eens springen. Faram had er erg veel zin in, maar na de knop in de buik heb ik het maar niet meer gedaan... Bloos

[edit] effe offtopic, ik zie je onderschrift net staan, hihi! het zadel dat ik nu krijg is nl een bruine... een bruin hoofdstel had ik al, dus wordt mooi dan hoop ik!

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:08

Merrieveulen ik hoop dat je je zadel indd dan vrijdag ook hebt.Vrijdag komt die mijne brengen die was bijna klaar.Ik ben benieuwd!
Ik heb gehoord dat van Triest op de ic ligt en dat het niet zo best gaat.Ik hoop dat die gauw opknapt!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 21:51

Merrieveulen ook ff ontopic
:
Ik rijd ook vaak zonder zadel.
Dan met een dik dekje en een elastische singel die niet zo erg rekt of ik doe de beugelriemen van het zadel af halen.
Mijn paard heeft namelijk ook een flinke schoft! Bloos

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 22:42

Ik zag het topic voorbij komen en dacht, ook even mijn verhaal erbij:

dinsdag 24 juli is de heer Van Triest bij mij geweest (helemaal zelf naar Brabant gesleept;)) omdat ik de tocht per trailer iets teveel van het goede vond voor een pasbeurt. Hij heeft toen uitgebreid tekeningen gemaakt en zei dat het ongeveer 2 weken zou duren voordat het klaar was. Mijn boom moest verbreedt worden van 29 naar 31 en er moest een hele nieuwe vulling in, prijs afgesproken van € 200,-.

Na twee weken gebeld, toen kreeg ik van Venema het verhaal van de heer Van Triest te horen. Net als jullie had ik daar natuurlijk begrip voor, hij legde uit dat het wat langer zou gaan duren. Omdat ik inmiddels al weer bijna twee maanden niet met zadel had gereden zat ik toch wel een beetje te springen om mn zadel en heb ik vorige week donderdag nog een keer gebeld. Hij zei toen dat het de komende dinsdag of woensdag verstuurd zou worden.

Ik heb het inmiddels in huis, en het ziet er super uit! Vandaag voor het eerst weer gereden en hij liep er goed mee! Tis alleen even balen dat ik nu vanuit Brabant nog iets verder moet rijden om mn zadel na de 20 rijuren na te laten vullen, maar goed, tis niet anders!

Hoop dat het snel beter gaat met Van Triest! En succes met jullie zadels, komt vast goed, hoop ik!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 23:09

jaaaa, het komt ook zeker goed, daarvan ben ik overtuigd! fijn ook om te horen dat er toch doorgewerkt wordt, je begrijpt dat ik een beetje zat te twijfelen in hoeverre dat nu nog gebeurde.

ik heb vandaag lekker zonder zadel gereden, en ook een sprongetje gemaakt. Faram liep op zich best lekker, maar we werken aan zijn draf en die is niet altijd even comfortabel nog. moet wel goedkomen, maar het is voor hem toch prettiger als ik dat nog even laat wachten en de draf vanaf de grond onder handen neem.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 23:55

SuzyE, gelukkig, er zijn ook nog positieve geluiden.
Bedankt dat je het mee hebt gedeeld.
En merrieveulen, gaat helemaal goed komen hoor!