Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gekke_koei

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 11:28

nou hier mijn verhaal.

ik had hem vorig jaar april al gemailt e.d, maar steeds geen antwoord.
toen in augustus kreeg ik wel reactie en toen is het balletje gaan rollen.
ik heb al sinds ik willem heb problemen met zadels, hij heeft een karperrug en weggevallen bespiering. een erg moeilijke rug dus, wat voor de meeste zadelmakers iets is waar ze niet aan durven.

patrick kwam, ik geloof 4 uur te laat, maar goed, hij kwam, wel netjes van te voren gebeld. ik leg mijn wintec erop en hij zegt gelijk dit is geen zadel voor jou paard. ik had hem 1,5 jaar end oor verschillende zadelmakers is hij al aangepast geweest, maar hij was de 1e die zei dat het geen geschikt zadel was. hij had nog een zadel achterin liggen en legde hem op zijn rug. zou prima passen, was van voren iets verbreed, omdat willem weggevallen schoft heeft en een mediumboom er meteen overheen viel. (hij heeft altijd small gehad, wat dus verkeerd bleek.. dat is iets wat patrick weer goed heeft uitgelegd)
maar er werd meteen gezegd dat met een wolzadel zijn rug nooit meer goed zou komen. patrick durfde letterlijk te zeggen dat hij zijn rug weer goed kon krijgen. een maatzadel was geen optie, kon hij het ook in vinden. willem is 19, zijn niet veel paarden met zo'n rug, kan hem niet voor een volgend paard gebruiken etc. erg veel geld, wat ik dus niet kon investeren. alternatief was een 2e hands flair zadel zoeken.

toen merel. zadel lag op zich goed, maar moest alleen wat opgevuld worden en eventueel de singestoten veranderen, ivm ingebouwde voorsingel.

ik een flairzadel gevonden, 2ehands kn voor 500 euro.. ook geen geld. hoefde alleen van voren iets aangepast te worden om wat krapper te maken, met de lucht kon dat makkelijk weer versteld worden.

ik heb mijn zadel zelf naar zijn huisadres gebracht en einde van de maand maakte ik een afspraak ivm kosten, dat hij langs zou komen om hem op te komen meten.

hij kwam die betreffende dag weer uren te laat.. maar geen probleem, werd weer gecompenseerd in de kosten. willem zijn zadel lag dus niet goed, ik moest met een onderlegger blijven rijden. maar goed, ik eerst even aangekeken, want hij had natuurlijk geen bespiering, dus tja, dan ligt een zadel al snel lager. dat is ook het hele probleem met willem. maar goed, nog steeds positief, zowel aan mijn kant als de zijne. merel haar zadel helemaal uitmekaar gehaald en complete vulling erin en de singelstoot verplaatst. dat zou het moeten zijn volgens hem.

merel vertoonde al snel een schoftwondje, maar die ging niet verder, dus dachten dat het door die strand rit kwam. maar het ging van kwaad tot erger.

in de tussentijd was hij nog 1 keer langs geweest voor willem, ook weer uren te laat, vanwege gigantische verkeerschaos, iets waar hij niets aan kon doen, maar goed, savonds na 5 uur wachten was hij er. het zadel van willem aangepast en een stukje gereden. had het idee dat hij snel wegwilde, merel zijn we daarbij helemaal vergeten na te kijken. kwam hij eerst met een onderlegger van harrys horse, was een goede oplossing zei hij, maar leon en ik vonden het nix, en later was het een onding, hadden ze nooit moeten fabriceren en noem maar op. toen kwam hij met foam inlages. dus een dekje voor een gelpad en daarin schoof ik die inlages. dat zou moeten werken.

toen begon de ellende. merel had zo'n grote bult op haar schoft, leek wel een ei. je mocht er niet aan zitten, ze kon niet meer rollen, laat staan een zadel op. ik gelijk gebeld, willem zijn zadel lag weer scheef, had steeds last van schoft wonden(heeft hij nogal snel, vanwege zijn manegeverleden, kale schoft en veel witte plekken)

nou toen kwam het hoor. hij was zelfs eerder dan mij en kwam nogal pissig binnen. dat ik hem in kwaad daglicht zette op bokt ennoem maar op. dus toen ben ik tegen hem uitgevallen. hij zei dat willem nix meer waard was, dat ik het zadel in de wilgen moest hangen en dat het niet meer goed ging komen. ik kon maar beter gaan mennen en weet ik veel wat. dus ik werd in eerste instantie boos. eerst mij 3 maanden geleden voorhouden dat je de rug goed zou maken en nu ineens is mijn paard nixmeer waard. kortom, hij wist hetnie meer, want een maatzadel wilde ikniet kopen. ik ben stom geweest door hem op mij in te laten praten, ik was echt heel verdrietig door het nieuws, ik wilde hem serieus aanhet mennen zetten of in pension, dat hij zijn dagen kon slijten.
ook beweerde hij dat mijn osteopaat toendertijd met hem over willem heeft gehad en dat hij mij eennegatief rijadvies heeft gegeven. iets wat de osteopaat dus ontkent, ik heb hem nl voor de neus van patrick opgebeld.
ik heb meerdere topics geplaatst en in die topics krijg ik de wind van voren, je kan ze vinden onder mijn naam.

merel haar zadel heeftie aangepast, het zou komen van het springen(wat hij al 3 jaar doet met dit zadel, maar sinds patrick eraan heeft gezeten kwam er ellende van)

anyways.. had met hem afgesproken dat hij willem mocht gebruiken als model, van wat een paard kan krijgen als je slecht met zadels omgaat.
maar ik was zo beduusd, dat ik niet helder kon denken.

na een gesprek met mijn vriend is hij zo uit de pan gesprongen. geen vinger zou patrickmeer aan onze paardenleggen.

we hebben 2 weken niets kunnen doenmet merel vanwege dat ei, die ze nu nog in mindere mate heeft en nooit meer weggaat. het zadel is aangepast door onze oude zadelmaker en zei dat het zadel compleet verkeerd was gevuld. nu heeft ze niets geen problemen meer, de voorsingel er weer op.

we hebben iris van happy-athlete in de hand genomen en die vertelde mij dat dat luchtzadel het beste is wat ik voor mijn paard heb kunnen doen. dus in dat geval tnx voor de tip patrick. maar van alle spieren in zijn lijf was juist zijn rug het minst erg, laten we zeggen eigenlijk redelijk goed. door zijn manegewerk heeft hij zijn rug heel handig afkunnen sluiten voor al dat gehobbel, waardoor hij minimale schade had aan blokkades.
ze zei me ook dat ik vooral moest blijven rijden en dat ik absoluut niet moest gaan mennen. daar zou ik de hele rug mee kapot maken. ze zei ook dat er qua werfels ws wat fout zat, maar dat hij er prima mee kon functioneren.

tot op de dag van vandaag loopt willem als een trein, lekker los door het lijf, gaat echt zitten met galloperen en dat is gekomen door een combi van luchtzadel en massage. het zadel heb ik zelf een paar pompjes gegeven en arie boer komt hem nakijken. hij ligt nu best goed. die foam inlages gebruik ik nog steeds en ook dat is een goede uitvinding geweest van patrick.

dus tja. het zadel en de inlages waren goed en dat hij dat te laat komen compenseerd met korting is niet meer dan logisch. wij steken ook veel tijd in hem. maar hij praat mij teveel naar je hand en ik vergeef het hem nooit dat hij mijn paard niets waard heeft genoemd. ik ben sterk doorhem gaan twijfelen terwijl hij gewoon zelf niet meer wist wat met willem aan te moeten.

nou hij is gegroeid in bespiering doordat de spierblokkades weer doorbloed worden en de spieren weer worden gebruikt, dus als je je werk beter had gedaan, had jij mij nu nog als klant en meerdere mensen op stal, maar die willennu ook niets meer te maken hebben met hem. hem hem nog een boze email gestuurd afgelopen december ofzo en nooit meer wat gehoord.

zo gedetaileerd genoeg?

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 12:47

opaal schreef:
Alane schreef:
Met alle respect voor sommige mensen... maar op pagina 1 pak eik er zo 2 uit die dan wel een negatieve reactie hebben met een of de betreffende zadelmaker... maar zelf niet helemaal het gehele verhaal vertellen...
verhaal 1: Passier zadel... betrefende bokker geeft aan dat alleen een een bepaalt Passier zadel haar voorkeur heeft, deze ook aanraadt bij mensen, maar vergeet dat een zadel beide moet passen...
De andere bokker heeft het ook over een Passier.. mischien een idee om weer eens te informeren bij Passier hoeveel verkeerd gevulde zadels uit Nederland bij hen komen...
De andere heeft/had meerdere zadels..

dat een zadelmaker advisseerd om een ander zadel te kopen en de paardeneigenaar ziet dat als opdringen ipv goedbedoelt advies en tegenstrijdig op eigen bevindingen en voorkeuren.. weet niet of daar de zadelmaker schuld aan is...
Ik heb voor onze jonge paardjes een Sommer Novelle aangeschaft, als mijn zadelmaker mij vertelt dat ze eruit zijn gegroeid en ik beter een ander zadel kan aanschaffen.. dan beticht ik hem niet van het proberen een ander zadel aan mij te slijten... maar ga ik kijken naar een ander zadel, en dat hoef niet een zadel van hem te zijn.. mijn zadelmaker geeft me maten en ik ga zoeken..... en mijn zadelamker zoekt mee Haha!

Ik zal je vertellen dat onze beruchte man niet eens een zadel aanpast wat hij niet geschikt vind voor je paard (misschien enige plus puntje van hem). Daarbij weet ik dan ook weer dat hij dat niet altijd goed ziet want Flugeltje haar zadel was ook niks aan te doen volgens hem. Zij moest een nieuwe kopen. Maar is gewoon goed gemaakt door Hulsebos nu.

Mijn Passier kocht ik op Marktplaats voor maar 600 euro wat echt geen geld is voor zo'n zadel in deze staat! Ik had zoiets van, is het niet passend te maken op mijn paard kan ik het altijd nog voor meer geld weer verkopen of inruilen. Maar volgens Patrick lag het perfect (wat ik zelf ook al dacht) maar moest alleen de vulling even vernieuwd worden. Voordat deze vulling vernieuwd was, was het zadel echt recht! En zaten er ook geen proppen in de vulling en lag het zeker niet achterover! Haha!

+ dat ik ook nog is geld moest betalen voor dat advies.....dat vond ik wel schofterig

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 13:12

Mijn huidige zadelmaker komt gewoon langs en kijkt of er aanpassing nodig is. Als dat niet nodig is, hoef je niks te betalen. Service. En nee, niet alleen omdat ik een zadel gekocht heb van hem, bij een vriendin van me kwam ie ook zo langs, constateerde dat ze haar zadel 5 cm naar achteren moest leggen en klaar. Kostte ook niks.
Snap best dat je niet voor niks heel het land door kan rijden om gratis advies te geven, maar qua prijs verschilt het nogal om zowiezo 30 euro voorrijkosten te betalen of helemaal niks! Als je dan de keuze hebt wordt het makkelijk natuurlijk. En het idee van de mobiele werkplaats is goed (daarom had ik hem ook ingeschakeld), (en is die bus nou al eens opgeruimd Vork Haha! ), maar niet alles kan ter plekke en dan ben je even goed je zadel kwijt. Verder denk ik dat je moeilijk in kan schatten hoe lang je bij een klant bezig bent en daardoor kan je toch nooit je volgende afspraken op tijd halen? Daarbij duurde het maken van een afspraak zo lang dat ik zowiezo sneller af was geweest met een zadelmaker met "thuiswerkplaats".

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 15:09

opaal schreef:
Ik zal je vertellen dat onze beruchte man niet eens een zadel aanpast wat hij niet geschikt vind voor je paard (misschien enige plus puntje van hem). Daarbij weet ik dan ook weer dat hij dat niet altijd goed ziet want Flugeltje haar zadel was ook niks aan te doen volgens hem. Zij moest een nieuwe kopen. Maar is gewoon goed gemaakt door Hulsebos nu.

Mijn Passier kocht ik op Marktplaats voor maar 600 euro wat echt geen geld is voor zo'n zadel in deze staat! Ik had zoiets van, is het niet passend te maken op mijn paard kan ik het altijd nog voor meer geld weer verkopen of inruilen. Maar volgens Patrick lag het perfect (wat ik zelf ook al dacht) maar moest alleen de vulling even vernieuwd worden. Voordat deze vulling vernieuwd was, was het zadel echt recht! En zaten er ook geen proppen in de vulling en lag het zeker niet achterover! Haha!

Tja oer Hulsebos ook genoeg te vinden op bokt en andere fora, en ook niet allemaal positief...
Of 600 euro voor jou Passier veel of weinig geld is of was, ligt aan veel factoren en niet alleen het optische...
Door verkeerd onderhoud kan het wol in de kussen steen hard worden, je zadel ligt dan wel geheel recht en is glad, maar dat is echt niet goed voor je paard. Maar dat is algemeen...
Een zadel zou minimaal 2 X per jaar door een zadelmaker gecontroleerd moeten worden op ligging...

flugeltje schreef:
+ dat ik ook nog is geld moest betalen voor dat advies.....dat vond ik wel schofterig
Dit zegt meer over jou dan over HM, je had ook eerst kunnen informeren of er kosten aan verbonden zijn/waren... tenminste dat lijkt me logisch...

Vwb het te laat komen... Als iemand bij jouw paard is en je hebt veel vragen verwacht je ook antwoorden en niet een zoemer die afgaat en een stem die zegt:"helaas je tijd is om, ik vertrek nu naar mijn volgende afspraak" want dan is die persoon niet betrokken en absoluut klantonvriendelijk etc etc..

Schoppen en vooral natrappen is heel gemakkelijk... maar soms als je terug kijkt blijkt het antwoord op de schuldvraag veel algemener en breder te zijn en redelijk vaak voort te komen op slecht luisteren en onjuiste aannames.

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 16:01

@ Alane

Kan ik de rekeningen van de fisio die ik heb liggen naar jou sturen Alane? Je zit hier nou te zeiken over schoppen en na trappen maar dat heeft hij zelf in de hand geworpen, vind je niet! Mijn paard is de dupe van deze kwakzalver! Dat beest loopt met een pijnlijke rug door al deze ellende.

En dan dat verhaal over een vulling die hard wordt in een zadel door slecht onderhoud, is helemaal een onzin verhaal! Vet jij je vulling van je zadel in of zo om het goed te onderhouden? Ja sorry hoor maar wordt hier echt een beetje triest van. Een vulling van een zadel wordt harder naar mate het ouder word en niet door slecht onderhoud! Haha!

Oh ja en een uurtje te laat komen is bij mijn geen probleem maar 6uur later wel helaas zoals bij de eerste afspraak. De daarop volgende afspraken meer dan 3 uur! Maar goed als jij dat niet zo erg vind, bel Patrick! Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-07 19:33, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Irrelevante quote verwijderd voor leesbaarheid.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 16:05

Had jij een nieuw of 2e hands zadel???
Ik wil ze de kost niet geven die de onderkant van hun zadels invetten/in olieën...
En vwb het naschoppen/natrappen... lees je eigen geschreven stukken nog eens terug en dan kritisch alsof het een stukje is door een ander geschreven... mischien dat je dan dat leest wat ik ook lees...

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 16:23

@ Alane

Van het pas maken van een zadel heb ik geen verstand maar voel echt wel of een vulling keihard is. En denk daarbij ook dat je beter een wat hardere vulling in je zadel kunt hebben dan een gehobbelde vulling zoals het nu was nadat hij er mee bezig is geweest. Ook denk ik niet dat je een nieuw Passier zadel koopt voor 600 euro dus kun je zelf wel invullen dat het tweede hands is ja! Haha! Staat trouwens ook vermeld in mijn eerste bericht dus denk dat je nog beter moet gaan lezen. Hamer

En ik denk dat ik mijn berichten hetzelfde lees als jij, misschien ook wel de bedoeling van deze berichten in dit topic.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-07 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 16:37

Met de vulling in mijn zadel was ook niks mis, zei ie zelf, was prima vulling. Maar daarna was ie wel gebobbeld en keihard opgevuld. Schiet mij maar lek...

Ik vind het een beetje vervelend dat er door degenen waar het wel goed is gegaan gedaan wordt of het onze eigen schuld bijna wel zal zijn, mijn verhaal is naar mijn mening gewoon hoe het gegaan is, heb niks overdreven, gewoon verteld wat er gebeurd is. Nou, vertel mij dan maar wat ik wel of niet had moeten doen!

Fouten maken kan en mag iedereen* (laat ik het voor zijn), maar vervolgens niet op komen dagen op een afspraak en niet reageren op TWEE boze mails terwijl je daar toch echt voor met iemand samenwerkt, dat lijkt toch nergens op!

* alleen liever niet 2x achter elkaar...

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 16:43

WowAmigo schreef:
Met de vulling in mijn zadel was ook niks mis, zei ie zelf, was prima vulling. Maar daarna was ie wel gebobbeld en keihard opgevuld. Schiet mij maar lek...

Ik vind het een beetje vervelend dat er door degenen waar het wel goed is gegaan gedaan wordt of het onze eigen schuld bijna wel zal zijn, mijn verhaal is naar mijn mening gewoon hoe het gegaan is, heb niks overdreven, gewoon verteld wat er gebeurd is. Nou, vertel mij dan maar wat ik wel of niet had moeten doen!

Fouten maken kan en mag iedereen* (laat ik het voor zijn), maar vervolgens niet op komen dagen op een afspraak en niet reageren op TWEE boze mails terwijl je daar toch echt voor met iemand samenwerkt, dat lijkt toch nergens op!

* alleen liever niet 2x achter elkaar...

Ik sluit me hier volledig bij aan! Haha!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 17:11

Ik ken HM helemaal niet persoonlijk, enkel en alleen als bokker.. hij is ook niet mijn zadelmaker heb nog nooit een zadel door hem laten opvullen...

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 17:27

Alane schreef:
Ik ken HM helemaal niet persoonlijk, enkel en alleen als bokker.. hij is ook niet mijn zadelmaker heb nog nooit een zadel door hem laten opvullen...

Dan snap ik niet wat je op dit topic doet! Het is hier bedoeld voor bokkers die goede of slechte ervaringen met Hm willen delen met anderen. En is niet bedoeld om gedupeerden zoals wij een gevoel te geven dat het onze eigen schuld is.
Je mag best je mening hebben maar geef die niet als je zelf nooit met hem te maken hebt gehad en eigenlijk dus niet weet waar je het over hebt.
Laatst bijgewerkt door opaal op 04-04-07 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 17:28

Ik snap jou wel, Alane, "aan elk verhaal zitten twee kanten" is het meestal. In een topic over Hulsebosch zijn ook Bokkers die wel goede ervaringen hebben.
Maar nou spreek ik even voor mezelf, maar ik dacht dat ik het realistisch heb weergegeven. En met mijn ervaring kan ik me dus in ieder geval goed voorstellen dat de andere verhalen ook kloppen en niet overdreven zijn of iets dergelijks, hoe raar dat ook afsteekt tegen de verhalen waarbij het weer goed is gegaan.

De adviezen op Bokt van hem, daar kan ik niks over zeggen, ben ik het doorgaans gewoon met hem eens, maar ja, dat zadel van mij he...

En het is gewoon goed als er ook andere verhalen dan alleen maar positieve verhalen bekend zijn, want ik denk bijvoorbeeld ook wel 2x na voordat ik Hulsebosch ga bellen!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 17:38

Omdat ik het geheel stijlloos vind om zo over mensen/bedrijven te praten... En hoor je dit met de betreffende persoon op te lossen en dat doe je niet door uitspraken als 'schofterig'
Ik kan me nl niet voorstellen dat HM jullie gedwongen heeft om of tot iets...
Neem nu het verhaal van GekkeKoei... ik zie daar echt het probleem niet zo... de erbij gehaalde fysio en ook zijzelf zegt dat wat HM heeft gedaan goed is...
vwb haar paard Merel... Als mijn paard een drukking toont, dan wordt eerst gekeken waar dat vandaan komt of is gekomen en niet verder gereden zoals het daar schijnbaar gebeurd is..

Zeker is het heel vervelend dat iets niet naar wens is opgelost of dat iets niet goed gegaan is... maar ik begrijp absoluut niet wat de meerwaarde is van dit topic, of wat je ermee denkt te bereiken? Wat leverd je dit topic nu op?

Als ik mijn zadelmaker laat komen ter controle, en die roept dat iedere 5 jaar de vulling eruit moet, prima mooie info... mijn vraag zou zijn moet dat ook met mijn zadel gebeuren? Wat gaat dat kosten? en dan hoe verder? vaker controle etc etc... Heb btw mijn zadelmaker er nog nooit over gehoord, en heb ook geen idee of hij dat doet of bijvult...

(= reactie op Opaal)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 17:44

@ WowAmigo

Kijk, ik bedoelde ook niet dat iedereen met een slechte ervaring zit te liegen of het aangedkt heeft.. absoluut niet...
Maar uit een paar reacties lees je dat er echt meerdere kanten aan het verhaal zitten...
Als je het not-done vind dat iemand kosten berekent omdat die langs komt voor advies, hoe kun je dan een objectief verslag verwachten?
Als het te laat komen 'vergoed' is door prijscompensatie, waarom dan negatief belicht vertellen?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-07 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 17:48

@ Alane

Ten eerste wil ik met dit topic bereiken dat er niet meer slachtoffers komen. Ten tweede vind ik het niet stijlloos om op deze wijze over een bedrijf of persoon te praten zodat anderen gewaarschuwd zijn als het bedrijf of persoon zelf stijlloos met mensen omgaat. Het is met hem niet op te lossen want neemt zijn telefoon niet op als je hem belt en beantwoord zoals je kunt lezen in dit topic je mail niet. Hij heeft mij zeker nergens toe gedwongen maar ik ga er als leek wel vanuit dat hij verstand van zaken heeft. En ik vind het dan van hem schofterig als hij mij het idee geeft verstand van zaken te hebben terwijl hij die niet heeft naar mijn idee.

En dat is wat ik wil bereiken! Gerechtigheid!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-07 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 17:50

Alane schreef:
@ WowAmigo

Kijk, ik bedoelde ook niet dat iedereen met een slechte ervaring zit te liegen of het aangedkt heeft.. absoluut niet...
Maar uit een paar reacties lees je dat er echt meerdere kanten aan het verhaal zitten...
Als je het not-done vind dat iemand kosten berekent omdat die langs komt voor advies, hoe kun je dan een objectief verslag verwachten?
Als het te laat komen 'vergoed' is door prijscompensatie, waarom dan negatief belicht vertellen?

Nou bij mij is het te laat komen of de kosten van de fisio die ik nu door zijn schuld heb of de kosten van het weer in orde maken van mijn zadel door geen enkele prijscompensatie of excusses vergoed!!!!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-07 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote ingekort voor leesbaarheid.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 17:51

Jeetje ik schrik toch wel van deze reacties zeg, had ik niet verwacht. Bloos!
Heb geen ervaring met hem, maar heb vorig jaar wel eens een email gestuurd over mijn wintec Isabell Werth die ik wilde laten nakijken door deze zadelmaker. Uiteindelijk is dat niks geworden aangezien er een andere pony zou komen en ik het zadel verkocht heb omdat het niet pastte op deze pony.

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 17:56

Ik zou blij zijn geweest met dit topic voordat ik hem had laten komen! Had me een hoop geld en frustratie bespaard!

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 17:56

Het rare is dus dat mijn zadel ,dat nu scheef zakt, een Hulsebosch is die voor het opvullen niet scheeftzakte. Boos!

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 17:58

FlairS schreef:
Het rare is dus dat mijn zadel ,dat nu scheef zakt, een Hulsebosch is die voor het opvullen niet scheeftzakte. Boos!

Nou idd, dan is bij mij ook 1+1=2! Vork

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 18:07

Ik heb wel goede ervaringen met HM

Natuurlijk snap ik Opaal en iedereen die slechte ervaringen met HM heeft, maar ik denk dat het een eindeloze discussie wordt. Natuurlijk is het goed dat er ook andere verhalen worden verteld maar ik denk persoonlijk dat er bij over meerdere bedrijven goede en slechte verhalen bestaan.
Dat is net zoals bij een hoefdsmid, de een vindt een smid geweldig, bij de andere persoon loopt zijn paard knudde door hetzelfde beslag..

Vandaag heb ik van HM netjes een factuur gekregen van zijn bezoek. Ook heeft hij netjes 4 singelstoten op mijn KN gemaakt plus opgevuld. Tevreden dus!

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 18:33

pardon?? je ziet het probleem in mijn verhaal niet zo?? zou jij het pikken als een zadelmaker je vertelde dat je paard nix meer waard is? want dat zijn de letterlijke woorden die hij heeft gebruikt.
dat nix meer waarde paard loopt anders nog prima en loopt beter danmenig ander pensionpaard bij mij op stal.

en doorgereden met een drukking? zelf nooit eens een schoftwondje gehad? mijn vriend rijd endurance en hij had de dag ervoor een lange strandrit gemaakt met voor het eerst een ankypad. dus logische gedachte dat het daardoor konkomen. de schoft was gewoon weer rustig na 2 dagen longeren en er kwam weer haar op. maar een maand later nadat hij de avond ervoor had gesprongen zat er ineens een giga ei op en was het erg heet. de dierenarts stond op nieuwjaarsdag dus op stal voor dit probleem.

dus ga mij nou niet vertellen wat ik allemaal verkeerd doe en dat we zijn blijven doorrijden.
en patrick nix anders dan goeds gedaan?? uhm.. nee? heb gezegd dat het idee van het luchtzadel goed was. dat hij vervolgens keer op keer de boel scheef heeft opgepompt dat is de fout die hij gemaakt heeft.

eerst maar eens met patrick te maken hebben en dan pas terug komen.

maar ik zal jenog eens vertellen wat meneer letterlijk aan de telefoon heeft gemeld. dat hij willem naar arie boer heeft doorgestuurd, omdat hij een ander oog op de situatie wilde hebben. hij zou ook geregeld hebben dat het kostenloos was, dat hij voor die kosten op zou draaien.. nou moet nog steeds wachten daarop.

dat geeft in mijn ogen al aan dat hij niet meer wist wat met willem te doen. nou prima.. hij is nou eenmaal moeilijk. dat wist ik allang. maar om daarvoor een paard nix waard te noemen en mij tot meerdere malen toe verkapt te dik en te zwaar heeft genoemd en dat dat negatief zou werken voor zijn rug moet ik ook maar normaal slikken?

met mijnverhaal wil ik mensen met dezelfde ervaringen een har onder de riem steken. de negatieve verhalen komen gewoon teveel overeen om zomaar toevalte wezen.

en als je positieve reacties hebt over hem,?? nou dan ben ik alleen maar blij voor jullie. had gewenst dat het bij mij ook zo posietief was gebleven.. maar helaas... na 3 afspraken begon het prutsmuts.

ik heb zat zadelmakers versleten, maar zo bont als hij het gemaakt heeft, heeft nog nooit iemand gedaan.

feit is feit, je kan en mag niet beloven dat iets goedkomt en als het puntje bij paaltje niet is zoalsje verwachte dat je eenpaard waardeloos vind. sorry maar tis niet zo gek dat dat heel erg steekt. mijn paard is mijn alles en ik hou er niet van om beticht te worden alsiemand die geen kosten wil maken. vandaar dat iedere maand de masseur komt he voor 120 euro per keer.

maar goed, ben er gewoon helemaal klaar mee. ik heb negatieve ervaringen met deze man. en er is hier niemand die kan oordelen over mijn paarden zonder ons en de paarden te kennen.

ff offtopic: en tja.. die hoefsmid Haha! mijn smid wordt ook door het slijk gehaald hier op bokt, maar voor mij werktie super, hij is degene die willem blootvoets heeft kunnen laten lopen wat geen enkele smid aandurfde.

feit is feit, je kan alleen putten uit eigen ervaringen en je kan lezen over andemans ervaringen. van daaruit kan je zelf de keuze maken. maar het aanbod zadelmakers is nou eenmaal beperkt..

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 18:38

Met het voorbeeld van de smid wil ik aangeven dat het voor ieder persoonlijk is. Je hoort van meerdere goede en slechte verhalen en bij de ene werkt het super bij de ander niet...

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 18:44

roosje84 schreef:
Met het voorbeeld van de smid wil ik aangeven dat het voor ieder persoonlijk is. Je hoort van meerdere goede en slechte verhalen en bij de ene werkt het super bij de ander niet...

Nou een scheef, gehobbeld zadel werkt bij niemand goed!

Maar fijn dat het bij jou allemaal nog goed is, wil je over een half jaar nog eens spreken Haha!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 18:45

HM is al 2 keer geweest en het gaat allemaal prima hoor!