Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
opaal schreef:Alane schreef:Met alle respect voor sommige mensen... maar op pagina 1 pak eik er zo 2 uit die dan wel een negatieve reactie hebben met een of de betreffende zadelmaker... maar zelf niet helemaal het gehele verhaal vertellen...
verhaal 1: Passier zadel... betrefende bokker geeft aan dat alleen een een bepaalt Passier zadel haar voorkeur heeft, deze ook aanraadt bij mensen, maar vergeet dat een zadel beide moet passen...
De andere bokker heeft het ook over een Passier.. mischien een idee om weer eens te informeren bij Passier hoeveel verkeerd gevulde zadels uit Nederland bij hen komen...
De andere heeft/had meerdere zadels..
dat een zadelmaker advisseerd om een ander zadel te kopen en de paardeneigenaar ziet dat als opdringen ipv goedbedoelt advies en tegenstrijdig op eigen bevindingen en voorkeuren.. weet niet of daar de zadelmaker schuld aan is...
Ik heb voor onze jonge paardjes een Sommer Novelle aangeschaft, als mijn zadelmaker mij vertelt dat ze eruit zijn gegroeid en ik beter een ander zadel kan aanschaffen.. dan beticht ik hem niet van het proberen een ander zadel aan mij te slijten... maar ga ik kijken naar een ander zadel, en dat hoef niet een zadel van hem te zijn.. mijn zadelmaker geeft me maten en ik ga zoeken..... en mijn zadelamker zoekt mee
Ik zal je vertellen dat onze beruchte man niet eens een zadel aanpast wat hij niet geschikt vind voor je paard (misschien enige plus puntje van hem). Daarbij weet ik dan ook weer dat hij dat niet altijd goed ziet want Flugeltje haar zadel was ook niks aan te doen volgens hem. Zij moest een nieuwe kopen. Maar is gewoon goed gemaakt door Hulsebos nu.
Mijn Passier kocht ik op Marktplaats voor maar 600 euro wat echt geen geld is voor zo'n zadel in deze staat! Ik had zoiets van, is het niet passend te maken op mijn paard kan ik het altijd nog voor meer geld weer verkopen of inruilen. Maar volgens Patrick lag het perfect (wat ik zelf ook al dacht) maar moest alleen de vulling even vernieuwd worden. Voordat deze vulling vernieuwd was, was het zadel echt recht! En zaten er ook geen proppen in de vulling en lag het zeker niet achterover!
opaal schreef:Ik zal je vertellen dat onze beruchte man niet eens een zadel aanpast wat hij niet geschikt vind voor je paard (misschien enige plus puntje van hem). Daarbij weet ik dan ook weer dat hij dat niet altijd goed ziet want Flugeltje haar zadel was ook niks aan te doen volgens hem. Zij moest een nieuwe kopen. Maar is gewoon goed gemaakt door Hulsebos nu.
Mijn Passier kocht ik op Marktplaats voor maar 600 euro wat echt geen geld is voor zo'n zadel in deze staat! Ik had zoiets van, is het niet passend te maken op mijn paard kan ik het altijd nog voor meer geld weer verkopen of inruilen. Maar volgens Patrick lag het perfect (wat ik zelf ook al dacht) maar moest alleen de vulling even vernieuwd worden. Voordat deze vulling vernieuwd was, was het zadel echt recht! En zaten er ook geen proppen in de vulling en lag het zeker niet achterover!
flugeltje schreef:Dit zegt meer over jou dan over HM, je had ook eerst kunnen informeren of er kosten aan verbonden zijn/waren... tenminste dat lijkt me logisch...+ dat ik ook nog is geld moest betalen voor dat advies.....dat vond ik wel schofterig
WowAmigo schreef:Met de vulling in mijn zadel was ook niks mis, zei ie zelf, was prima vulling. Maar daarna was ie wel gebobbeld en keihard opgevuld. Schiet mij maar lek...
Ik vind het een beetje vervelend dat er door degenen waar het wel goed is gegaan gedaan wordt of het onze eigen schuld bijna wel zal zijn, mijn verhaal is naar mijn mening gewoon hoe het gegaan is, heb niks overdreven, gewoon verteld wat er gebeurd is. Nou, vertel mij dan maar wat ik wel of niet had moeten doen!
Fouten maken kan en mag iedereen* (laat ik het voor zijn), maar vervolgens niet op komen dagen op een afspraak en niet reageren op TWEE boze mails terwijl je daar toch echt voor met iemand samenwerkt, dat lijkt toch nergens op!
* alleen liever niet 2x achter elkaar...
Alane schreef:Ik ken HM helemaal niet persoonlijk, enkel en alleen als bokker.. hij is ook niet mijn zadelmaker heb nog nooit een zadel door hem laten opvullen...
Alane schreef:@ WowAmigo
Kijk, ik bedoelde ook niet dat iedereen met een slechte ervaring zit te liegen of het aangedkt heeft.. absoluut niet...
Maar uit een paar reacties lees je dat er echt meerdere kanten aan het verhaal zitten...
Als je het not-done vind dat iemand kosten berekent omdat die langs komt voor advies, hoe kun je dan een objectief verslag verwachten?
Als het te laat komen 'vergoed' is door prijscompensatie, waarom dan negatief belicht vertellen?
FlairS schreef:Het rare is dus dat mijn zadel ,dat nu scheef zakt, een Hulsebosch is die voor het opvullen niet scheeftzakte.
roosje84 schreef:Met het voorbeeld van de smid wil ik aangeven dat het voor ieder persoonlijk is. Je hoort van meerdere goede en slechte verhalen en bij de ene werkt het super bij de ander niet...