Super slechte ervaring piaffe ruitersport!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MissJeanny

Re: Super slechte ervaring piaffe ruitersport!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:41

Ik had een maand geleden een BR winterdeken besteld.
Het duurde twee weken en er stond dat het een week tot 10 dagen kon duren.
Na twee weken belde ik er heen. Ze zocht in de computer en zag dat het geld allang binnen was maar het deken bleek op te zijn.
Nu zouden ze voor een andere oplossing zoeken.
Ze belden me vanmiddag op dat ik een andere deken kon krijgen.
Nu hebben ze vandaag een ander waterdicht deken gestuurd van ruim 60 euro. Terwijl het andere deken 35 euro kostte.

Ik vind dit heel netjes! Haha!

Nou vind ik ook dat ze dat even hadden kunnen melden. Maar zoals enkele anderen ook al zeiden fouten kunnen gebeuren! En als mijn andere deken nu snel komt blijf ik een tevreden klant. Knipoog

Als het nu ook maar snel komt Tong uitsteken

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 22:12

Ik heb goede en slechte ervaringen met piaffe.

Mijn moeder had een leren halster besteld voor mij, na een aantal weken nog niks ontvangen dus heeft ze gebeld, halster was er niet meer maar ze konden wel een kieffer halster leveren in die maat (die ook wel een 'stukkie' duurder was!) voor hetzelfde geld wat mijn moeder al had overgemaakt,

Nu heb ik er pas een regendeken besteld, kreeg een heel verkeerde bestelling binnen dus die moest weer terug, heb m terug gestuurd en wacht nu al 3 weken op de verzendkosten die ik vergoed zou krijgen.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 10:52

ik kom wel langs piaffe en ik bestel ook wel online.
heb eigenlijk nog nooit echt problemen ermee gehad.

ik ben dus erg positief erover.

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 14:09

Er wordt wel gezegd; ''waar mensen werken, worden fouten gemaakt'' , maar ze maken wel héél veel fouten. Er zijn niet voor niets enorm veel topics over Piaffe.
Het is altijd wel dat ze een verkeerde maat sturen, dan vraag ik me af hoe dat zo vaak kan gebeuren?
Imo is de deken in de betreffende maat op, en sturen ze maar een andere maat.

Maar anderzijds hebben ze ook weer goede kanten, verzendkosten worden netjes vergoed.
Vaak hebben ze ook een nette oplossing, bijv. een andere deken van meer geld.
Piaffe heeft zijn goede en slechte kanten.
Ik denk ook dat ze het gigantisch druk hebben, en dat er daarom ook veel fouten worden gemaakt.
Dit is natuurlijk geen excuus, maar ik denk dat het wel meespeelt.

Ondanks de slechte ervaringen, zou ik er wel nog gewoon blijven bestellen.
Ze hebben vaak scherpe prijzen, en leuke acties!
Je bestelling kan ook gewoon hartstikke goed gaan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 14:11

Moderatoropmerking:
Nog even een heel klein aardige herinnering.. Knipoog Alleen ervaringen uit 1e hand zijn toegestaan Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 14:13

Valentijn: nou ze maken dus niet altijd fouten, ik bestel er al heel lang en vrij regelmatig nog nooit geen problemen gehad. Als er eens iets niet was werd het nageleverd zonder dat ik er achteraan hoef te bellen. Gelukkig zijn er mensen die wel perfect zijn en geen fouten maken Knipoog

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 14:18

MISTRAL94 schreef:
Valentijn: nou ze maken dus niet altijd fouten, ik bestel er al heel lang en vrij regelmatig nog nooit geen problemen gehad. Als er eens iets niet was werd het nageleverd zonder dat ik er achteraan hoef te bellen. Gelukkig zijn er mensen die wel perfect zijn en geen fouten maken Knipoog

Dat zeg ik ook niet, want ik heb er ook een paar keer besteld, en toen is het een paar keer wel goed gegaan Ja
En fouten vind ik helemaal niet erg hoor, maar ik zie veel meer topics over Piaffe dan over Ooteman (bijv.).
Toen ik een keer iets verkeerd kreeg, heb ik wel heel lang er achteraan moeten zitten..
Ik zou teruggebeld worden, maar dat werd dan niet gedaan.
Aan zulke dingetjes erger ik me.

Maar goed, over het algemeen ben ik wel te spreken over ze.
Het schijnt dat de service is verbeterd, en voor mij zijn die dingen (die bij mij zijn misgelopen) niet een reden om niet meer te bestellen.

Moniqueedgar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 13:31

ik heb inderdaad goede en slechte ervaring met piaffe.Ik heb afgelopen maandag een bestelling gedaan onder rembours ,komen dus extra kosten over maar dan heb je als het goed is de volgende dag.Maar goed tot op heden niets ontvangen ik gemaild hebben ze het kinderbroekje niet en kan nog wel twee weken duren Boos! .Ik vind het echt belachelijk dat ze mij daar niet zelf van op de hoogte brengen is wel zo netjes

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 13:41

Ik bestel er ook nooit meer. Bij mij is het gigantisch mis gegaan met een paar laarzen die binnen de garantietermijn kapot zijn gegaan. Ik moest ze op sturen en zij zouden ze laten maken.
Na een aantal x over een weer mailen bleek dat ze ze niet binnen hadden gekregen.
Gelukkig had ik track en trace en op de site v.d ptt zag ik dat ze daar geleverd waren.
Bleek dat ze ze bij de nieuwe laarzen hadden opgeslagen.
Zo gingen er weer wat weken voorbij. En uiteindelijk na best vervelende mails is het dan in orde gekomen. Ik kreeg er een zakje paardensnoep bij als goedmaker, wat natuurlijk wel aardig was.
Ik heb die mails thuis op mijn pc staan en als ik nog eens in de verleiding wil komen om iets te bestellen, lees ik t nog even.. dan ga ik wel weer naar de gewone ruitersportzaak. Liever iets meer geld kwijt en makkelijker problemen op lossen dan dit gedoe met postorder...

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 13:59

Ook ik heb wat problemen gehad met piaffe, heb 6 weken moeten wachten op mijn cap, en een bestelling van een regendeken was geannuleerd zonder dat ik er iets vanaf wist.
Uiteindelijk ben ik vanaf zaandam maar daar heen gereden, met mijn cap in verkeerde maat en 2 regendekens die ik al eerder had besteld en totaal niet waterdicht bleken te zijn,ook waren er 2 gespen spontaan afgebroken.
Eenmaal in de zaak heb ik mijn cap omgeruild, 2 spik splinter nieuwe regendekens mee gekregen(deze dekens waren een stuk duurder maar ik heb niks extra betaald). Heb ik gratis een vliegendeken gekregen plus een dekje voor de halve prijs. Ik was behoorlijk negatief ingesteld toen ik daar heen reed, maar ze hebben het dubbel en dwars goed gemaakt.Voortaan bestel ik niet meer online maar rijd ik er wel heen, de service in de winkel is top en hele leuke spontane mensen.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 14:30

Pfff hier ook nog 1!!!

Zo'n slechte service, drama gewoon. Je kan bellen tot je een ons weegt, alles loopt gewoon langs elkaar heen daar!

Altijd verkeerde leveringen, maten/kleuren ze maken er een potje van :@

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 14:38

Megantjuh schreef:
Pfff hier ook nog 1!!!

Zo'n slechte service, drama gewoon. Je kan bellen tot je een ons weegt, alles loopt gewoon langs elkaar heen daar!

Altijd verkeerde leveringen, maten/kleuren ze maken er een potje van :@

Dat is natuurlijk ook dikke onzin, zijn ook genoeg mensen die wel positieve ervaringen hebben met leveringen die wel goed zijn Knipoog

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:06

Mijn pakketje is kwijtgeraakt, we hadden al gemaild en ze zouden erachter aan gaan. Niks gehoord. Dus nu heb ik net even gebeld en nou zou ze het weer uitzoeken. Dus ik ben benieuwd Vork

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:00

randie schreef:
Mijn pakketje is kwijtgeraakt, we hadden al gemaild en ze zouden erachter aan gaan. Niks gehoord. Dus nu heb ik net even gebeld en nou zou ze het weer uitzoeken. Dus ik ben benieuwd Vork

Was het pakketje al verzonden?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:05

ze zeiden van wel..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:06

Tja dan moet je TNT erop aanspreken want daar gaat de laatste tijd ook erg veel mis is mijn ervaring Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:29

dat is ook waar.
al gaat er bij piaffe wel veel fout.

angy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 20:11

Ik heb 4 weken geleden ook een bestelling geplaatst en ik kreeg de van de teugelstoppen 1 exemplaar. Mailtje gestuurd of ze de andere na konden nazenden aan 1 teugelstop heb je zo weinig. Halstertouw is ook nagezonden omdat ze die niet op voorraad hadden. De rijbroek zat niet goed terug gestuurd op 8 maart en nog steeds geen geld op mijn rekening. De antwoord mailtjes zijn ook kort door de bocht en niet vriendelijk. Ik heb daar een opmerking over gemaakt en ze zouden daar rekening mee gaan houden als ze meer personeel zouden hebben. Tja...., bij deze ook geen Piaffe meer voor mij.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 15:01

Ook ik heb een erg slechte ervaring achter de rug (nu ja, nog niet volledig achter de rug...) met Piaffe Ruiterport.
Nochtans had ik er al enkele keren wat besteld en dit zonder problemen.

Ik heb in de eerste week van januari een Passier S&T hoofdstel & een Dominic deken bij hen besteld. Nadat ik mijn overschrijving gemaakt had nam ik enkele dagen later contact met hen op (via mail) om te vragen of mijn geld goed aangekomen was. Ik kreeg meteen een mailtje terug, dat alles nu naar het verzendhuis zou gaan, “al was het niet zeker of alles wel op voorraad was”, schreven ze nog.
Na een week had ik nog steeds niks, dus ik mail nog eens beleefd terug hoe het nu zat.
“Oh ja, het hoofdstel was er nog niet, dat kon wel een kleine 2 weken duren”, lieten ze me weten. OK, geen probleem, maar even wat feedback was toch niet verkeerd geweest.

Een kleine 2 weken later hoor ik weer niets, dus mail ik nòg een keer om te vragen hoe het nu zat. Nou, dat gingen ze even voor me navragen. Ok, zeg ik en ik vraag vriendelijk om me dan toch alsjeblieft verder op de hoogte te houden. Doen ze natuurlijk niet, dus mail ik nóg eens, na nóg eens 2 weken.
“Oh, ik geloof dat er wel een bestelling van Passier is toegekomen, ik zal even voor je kijken of jouw hoofdstel er bijzit”. Dat zat er dus helaas niet bij... Nou ja, ik was intussen al 1.5 maand aan het wachten dus stelden ze me voor om een ander hoofdstel te nemen? Ja, de BR vond ik wel mooi, na nog eens een week of 2 laten ze me pas weten of de BR er nog was in de maat van mijn paard en volledig zwart. Ok, dus eindelijk sturen ze die dan op (kostte trouwens enkele eurie minder dan de Passier, maar goed, daar ging ik niet moeilijk over doen, ik was al lang blij dat ik eindelijk mijn hoofdstel ging hebben). Krijg ik dat hoofdstel terug, helaas past het dus niet, mijn paard heeft nogal een lang hoofd en blijkbaar vallen die BR’s klein uit. Het was het losse bakstuk dat te kort was. Ik vraag hen of ik dan niet beter alles terugstuur zodat ze mijn geld terug konden overmaken (het deken was overigens wel goed) maar ze stellen voor om enkel het bakstuk terug te sturen, dan konden ze een langer vinden.
Ok dan, weer extra verzendkosten voor mij, maar ja...

Ik vraag wederom om feedback (wat mij wel normaal lijkt voor een bestelling van rond de 200 euro die je 2 maand ervoren gedaan hebt) en die gingen ze mij zeker geven, maar helaas, ik heb zo’n 2 keer per week een mailtje moeten sturen om hen er aan te doen herinneren dat ik nog op dat bakstuk aan het wachten was. Dat bleek dan eindelijk opgestuurd te zijn, maar 2.5 week na de datum van verzending had ik nog steeds niks in de bus dus was ik intussen nogal pissed en gefrustreerd dus heb ik het hele hoofdstel op de bus gedaan, nu is dat 2 weken geleden. Goed, bakstuk is verloren gegaan op de post zeker, daar kan niemand wat aan doen...
Maar ik heb nog steeds mijn geld niet terug en vorige week donderdag zeiden ze me dat ze het “weer even voor me gingen nakijken” en pas VANDAAG, weer een week later krijg ik een mailtje om te vragen of ik mijn gegevens nog eens kan sturen zodat ze de overschrijving kunnen doen. Je kan wel begrijpen dat mjn geduld helemaal op is. Ik zit hier op mijn werk en heb mijn Iban en Bic code hier helemaal niet dus ik zeg dat ik het vanavond zal versturen, maar ik vroeg me af of ze dat niet gewoon konden opzoeken op mijn overschrijving van januari (jaja, je leest het goed, een bestelling van 4 (!!!!!) maanden terug). Krijg ik een antwoord van “nou nee, ben je mal, weet je wel hoeveel bestellingen we krijgen?”
Pff, het zal mij een worst wezen hoeveel bestellingen ze krijgen, in ieder geval is mijn bestelling en afzegging nog altijd niet rond.

De Service is voor mijn persoonlijke ervaring dus verschrikkelijk slecht, omdat ik wel tig keer een mailtje heb moeten sturen om te vragen hoe het nu zat, ze geven gewoon geen feedback totdat jij de lastige klant begint uit te hangen...

Orabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:01

Citaat:
De Service is voor mijn persoonlijke ervaring dus verschrikkelijk slecht, omdat ik wel tig keer een mailtje heb moeten sturen om te vragen hoe het nu zat, ze geven gewoon geen feedback totdat jij de lastige klant begint uit te hangen...

Ben het helemaal met je eens, dat gevoel kreeg ik ook!

magic12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:04

er zijn hier al verschillende topics over maar ik heb er nooit problemen mee gehad alleen de laatste keer toen stuurde ze me acryl bandages ipv fleece dus ik gebeld en ze zei dat die niet meer verkrijgbaar waren.. Toen dacht ik ook bel dan eerst voordat je iets opstuurd..:S

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:13

Dat had ik dus ook.
Ik had een jasje besteld dat in promotie stond, samen met 2 nieuwe setjes van HH. Ik had op voorhand ook gemaild met hun om te vragen of ik de dekjes in Full kon krijgen en de beschermers in Cob, ging en was volgens hun geen enkel probleem.
Na 3 weken nog steeds niets ontvangen, ik gemaild: "Ja, de COB beschermers zijn vandaag (toevallig?) pas binnengekomen, je order kan nu weg."
Ok, prima, na opnieuw een week of 2 wachten: niets ontvangen. Ik mail. Krijg terug: "Ja, er was een probleem met het jasje, hebben u zovaak proberen te bellen, maar u hebt uw nummer verkeerd opgegeven." Ik dadelijk gecontroleerd: nummer was prima ingegeven, en dan nog: ze konden toch ook eens mailen??? Ze hadden dan dus zomaar een ander jasje opgestuurd, terwijl het jasje dat ik bestelde nog steeds op hun website stond.
Krijg ik mijn bestelling binnen, was al zo ongelooflijk boos. En ja hoor: jasje in verkeerde kleur en maat, dekjes ook in verkeerde maat. Er bleef dus niet veel goeds over.
Ik was zo boos en ze zeiden dat ik hun moest bellen, want hun directeur wou mij spreken. Dus: ik moest moeite en kosten doen om hun fout goed te maken? Ik had zoiets van: dan moeten ze maar mailen!
Stelden ze voor dat ik alles opstuurde en ze het geld terug overmaakten. Heb ik toch mooi niet gedaan, want wie weet hoe lang ik dan nog op mijn centen had mogen wachten... Nee, ik bestel echt nooit meer bij Piaffe, er zijn genoeg shops die wel eerlijk en betrouwbaar zijn!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:53

Bij mij is het zelfs zo dat ik gewoon niks meer via i-net durf bestellen... Ik hoop dat dat geld snel op mijn rekening staat, dan zal ik hen nog wel eens mailen met mijn idee Boos!

Het ergste is dan nog dat het terugsturen van dat hoofdstel mij nog eens 14 euro gekost heeft... die ben ik gewoon kwijt dus...
En dan te zeggen dat ik het bij hen besteld had omdat het hoofdstel daar 20 euro goedkoper was... pfff... Het had mij al veel zorgen bespaard als ik het gewoon in de zaak in de buurt gekocht had.

VeertjeV schreef:
Citaat:

Ben het helemaal met je eens, dat gevoel kreeg ik ook!

Dat mailden ze dan ook "ik denk dat iedereen jou onderhand wel kent".
Rolleyes
Net of ik was de lastige klant...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:41

nouja schandalig zeg....

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 20:13

Ben heel toevalllig vandaag er geweest. Werd netjes geholpen, alleen sjeez wat zijn daar veel spullen zeg! Tis wel beetje rommeltje maar goed, beetje neuzen is ook leuk. De prijs van m'n nieuwe dekje zit 8 euro onder de prijs van alle andere webshops, dus vind het wel best. Heb 2x wat besteld via internet, het duurde wat langer omdat de spullen besteld moesten worden (heb ik netjes een mailtje over gekregen btw!) maar het waren geen spullen die ik per direct nodig had.