stal gezocht ridderkerk of omgeving

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blijenata

Re: stal gezocht ridderkerk of omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 19:00

flaim schreef:
hoi

hier was ik weer op de vraag van tulandro terug tekomen het is bij van nugteren op de lagendijk.
het kost me voor mijn pony 180 euro in de maand.ongeveer 1 maart ga ik erheen heel spannend.
en ook voor de andere bedankt voor jullie tips.

groetjes

Ik zie dat je er 1 maart naar toe gaat, dus je staat er al,

ik wil even zeggen dat het een leuke en goede stal is, waar zomers veel weidegang is, lekker lang.

Mijn vriendin staat daar met haar paard en het bevalt haar goed.

veel plezier daar,

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 19:55

flugeltje schreef:
gezellig zo met al mijn stalgenoten hier....maareh weet nou iemand een leuke stal in de buurt tussen ridderkerk en sliedrecht
want daar ben ik wel erg nieuwsgierig naar

Bij ons is het nu gewoon rustig (alle ruzie makers zijn van de stal geschopt) de verzorging is top Ja

6x per dag voeren en wordt elke dag gemest en in de zomer weidegang met kleine koppels

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 00:10

huh ja maar jij staat toch in dalem ???
das voor mij iets te ver weg

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 09:07

Tja dat wel maar bij ons staat er ook iemand uit ridderkerk en er stonden heel veel mensen uit sliedrecht.
En er staat er een die komt van Nieuwgein Utrecht vandaan.
Schijnt toch moeilijk te zijn een goede stal te vinden.
Tja mijn enige eis was kleine weidegang en dat is moeilijk te vinden.
Ik ben tijdje geleden bezig geweest met een stal die 60 km van mijn huis lag......als mijn paard/pony er maar goed staat

limon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 10:10

tita schreef:
Tja dat wel maar bij ons staat er ook iemand uit ridderkerk en er stonden heel veel mensen uit sliedrecht.
Ik ben tijdje geleden bezig geweest met een stal die 60 km van mijn huis lag......als mijn paard/pony er maar goed staat

maar waarom wil jij bij van de Berg weg dan als alles daar goed is?

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 10:23

ik ga toch liever hier in de omg. staan...vind dat een beetje ver elke dag op en neer..

tita schreef:

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 10:29

Opaal schreef:
tita schreef:

maar waarom wil jij bij van de Berg weg dan als alles daar goed is?

Omdat ik een druk leven heb en ik zoek een stal waar ze meerder malen per dag tegen betaling naar buiten kunnen.
Of waar ze een stapmolen hebben, ik wil geen verzorgster meer dus daar begin ik niet meer aan

limon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 10:36

Oh oke, ja dan begrijp ik het. Ramona en ik hebben ons gisteren in laten schrijven bij van de Berg. Hij heeft mijn tel voor als er wat vrij komt bij jullie...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 11:17

goh?

nou is het mijn beurt waarom willen jullie weg bij Kees.
Ramona vertelde vorig week nog aan mijn moedertje dat het zo gezellig is bij jullie

limon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 11:22

tita schreef:
goh?

nou is het mijn beurt waarom willen jullie weg bij Kees.
Ramona vertelde vorig week nog aan mijn moedertje dat het zo gezellig is bij jullie

Ja dat is ook zo, zitten er daarom helemaal niet op te wachten om weg te gaan. Maar het onderhoud is op het moment zo slecht (van de bakken) dat we weinig keuze hebben als we onze paarden heel willen houden. Ook het vooerschema gaat zoals het hem uit komt en daar pas ik voor. Maar qua lokatie en zeker nu met de officiele wedstrijden vinden we nergens meer voor dit geld en dat is jammer...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 11:38

schrale troost het is bij ons nog goedkoper. Haha!

Dat voeren dat blijft he eens een boer altijd een boer.
Bij ons wijkt ie ook wel eens af maar nooit heel lang soms een uurtje later.
Maar ik ben al super blij met 6x per dag dus mij hoor je daar niet over klagen.
De bak wordt bij ons 1x soms 2x in de week gesleept en als het je niet bevalt dan geef je een schreeuw en meestal is ie een dag later alsnog gesleept Haha!

Enige nadeel is 1 paddock maar gelukkig vinden ze dat zelf ook te weinig en met de doorstart (die nog wel jaren kan duren ) zullen ze meer paddocks maken en waarschijnlijk meer service bieden (heb ik om gevraagd Haha!)
Mijn stal helaas die gaat niet weg ook al breng ik mijn pony ergens anders heen die stal blijft voor mijn 2e
Mijn huidige pony is oud aan het worden en daarom vind ik het nu zielig dat ie 23 uur per dag op stal staat.

Maar ga jij nou over 1.5 jaar ergens anders wonen?
Ik dacht dat ik dat ergens had gelezen iets van Velp?

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 11:51

[quote="tita"]
Mijn huidige pony is oud aan het worden en daarom vind ik het nu zielig dat ie 23 uur per dag op stal staat.

Als je iets gevonden hebt in de buurt graag een Pb tje naar mij Haha! Haha! Haha!
(Zoekt namelijk nog steeds vrolijk door )

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 11:53

Haha! he mariekie je ava is saai geworden ...ja hoor ik laat het wel weten

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 12:48

tita schreef:
Haha! he mariekie je ava is saai geworden ...ja hoor ik laat het wel weten

Klopt ik heb last van meelezers en roddelaars Clown

Ontopic maar weer Knipoog

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 15:24

nou ja ik hoor het al het valt dus niet mee om hier iets te vinden in de omgeving.....

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:30

Haha! yep veel succes of je moet genoegen nemen met weinig service dan ken ik nog wel wat stallen voor je

Er zijn stallen zat maar alleen niet de juiste

Als in in Dordtrecht zou wonen dan denk ik dat ik mijn paard op de hoge Devel zou zetten (of hebben ze daar geen weidegang)

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 20:13

Ik bleef lekker bij Kees staan, dit is de 3e stal waar ik sta en het bevalt me goed. Knipoog
In Alblasserdam heb je te weinig mogelijkheden (buitenbak die het grootste gedeelte van het jaar ongeschikt is om in te rijden, in de binnenbak manegelessen dus dan kan je niet rijden, 1 paddock en geen weidegang).

Ik trek morgen wel bij Kees aan de bel, binnenbak moet hoognodig gesleept worden en 't schot van de buitenbak mag ook wel gerepareerd worden anders blijven we die kuilen houden. Clown

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 13:10

_Nicky schreef:
Ik bleef lekker bij Kees staan, dit is de 3e stal waar ik sta en het bevalt me goed. Knipoog
In Alblasserdam heb je te weinig mogelijkheden (buitenbak die het grootste gedeelte van het jaar ongeschikt is om in te rijden, in de binnenbak manegelessen dus dan kan je niet rijden, 1 paddock en geen weidegang).

Ik trek morgen wel bij Kees aan de bel, binnenbak moet hoognodig gesleept worden en 't schot van de buitenbak mag ook wel gerepareerd worden anders blijven we die kuilen houden. Clown

Veel succes ga mijn fjord nu ook minimaal 3 dagen weghalen daar. Wil eerst wel eens zien of we na het feest nog wel wei over hebben. Haha!

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 19:43

Ik heb er ook overgedacht om Talish even ergens anders neer te planten. Denk toch even in Alblasserdam als het zou kunnen. Maarja ik kijk wel tegen die tijd wel. Duurt tenslotte nog een poosje.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 09:28

tja wij hebben weer mazzel als het de hele week droog blijft dan gaan de paarden as vrijdag of zaterdag lekker het land in voor 2 uurtjes helemaal blij Ja

PaolaPromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 10:13

_Nicky schreef:

Oei dus jij bent de oorzaak van de nieuwe toestand van de bakken nu?? Clown Lips are sealed Nu zijn ze allebei niet meer te rijden... Lips are sealed Knipoog

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:03

nou sorry hoor...maar het was toch even hard nodig dat die bak gefreesd werd...en daar hebben wij ook over lopen zeuren..want hij was zo hard als beton..en nu is hij echt wel super goed..een beetje zwaar misschien maar das over een paar dagen ook weer weg..

PaolaPromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:46

flugeltje schreef:
nou sorry hoor...maar het was toch even hard nodig dat die bak gefreesd werd...en daar hebben wij ook over lopen zeuren..want hij was zo hard als beton..en nu is hij echt wel super goed..een beetje zwaar misschien maar das over een paar dagen ook weer weg..

De binnenbak was inderdaad nodig maar buiten was hij eindelijk wat harder en nu is hij weer loodzwaar en ongelijk Frusty

Een zware bak is geen probleem maar dan moet hij wel op alle plaatsen even zwaar zijn.
Laatst bijgewerkt door PaolaPromise op 14-03-07 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:48

Kan wel nodig zijn, maar deze bak is niet echt geschikt als je een paard heb met een griffelbeentje wat ooit gebroken is geweest. Tenzij ik het riscio wil lopen om mijn paard kreupel te rijden. Kijk het wel even aan en hopelijk wordt het weer gauw een stuk beter.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:50

Ik lees het al weer ik ga daar dus niet staan Haha!