Informatie over thijs taconis

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Masada

Re: Informatie over thijs taconis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 15:26

Taconis heb ik 3 keer bij een paard gehad.
Over de persoon zelf:
Ik vind het een enge man. Ik krijg kippevel als ik hem in de ogen kijk.
Nu hoor je wel vaker dat mensen met een 'gave' op een bepaalde manier kijken.
Ook mijn vriend had datzelfde gevoel en zei dat als hij Taconis recht in de ogen keek dat Taconis zijn gezicht afwende. Maar ja, ik had gewoon een naar gevoel van die man en het was dat ik van anderen hoorde dat hij op zulke grote stallen kwam dus had ik hem het voordeel van de twijfel gegeven. Overigens op de stallen waar hij 2 tot 3 jaar geleden kwam die mij bekend zijn daar komt hij dus niet meer omdat uiteindelijk toch de paarden niet opknapte.
Taconis heeft mijn paarden behandeld met kruiden, vieze middeltjes. Het was de ene keer voor het afweersysteem te verbeteren van een ziek paard en een andere keer voor het ontgiften van mijn pony omdat hij zoveel jeuk had en ook zijn afweersysteem te verbeteren.
Ook heeft hij mij zalf gegeven voor drukkingen afkomstig van het zadel.
Wat zijn de resultaten geweest:
Mijn paard is niet beter geworden doordat haar afweersysteem beter werd.
De pony had zomerexceem en heeft nog jaren jeuk gehad.
En de bultjes zijn niet verdwenen door de zalf maar door een ander middel en zijn niet meer teruggekomen omdat ik een ander zadel had gekocht.
Dus de conclusie is bij mij dat het niets heeft toegevoegd.
Ik kan wel begrijpen dat als je paard is opgegeven of is uitbehandeld bij de reguliere geneeskunde dat je het nog probeert met zo iemand als Taconis. Dan heb je niets en kan het alleen maar beter worden(of niet). Dan heb je niets te verliezen.

@liesje23 Weet je zeker dat Taconis nog bij Jespers komt? Ik heb zo mijn twijfels.

Ik ga hier niet zeggen dat Taconis een oplichter is want dat kan ik niet bewijzen.
Echter zal ik hem bij niemand aanbevelen.
Misschien was mijn gevoel, intuitie toch wel goed.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:04

poppekontje schreef:

@liesje23 Weet je zeker dat Taconis nog bij Jespers komt? Ik heb zo mijn twijfels.

Dat weet ik zeker. Ik kon daar laatst nog heen om mn paard te behandelen, omdat ik niet op de gebruikelijke stal en tijdstip kon. Ik kon dus naar Jespers als ik hm behandeld zou willen hebben. En laatst sprak ik nog een meisje die daar lest en die ook overweegde om hm door hem te laten behandelen.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:17

liesje23 schreef:
poppekontje schreef:

Dat weet ik zeker. Ik kon daar laatst nog heen om mn paard te behandelen, omdat ik niet op de gebruikelijke stal en tijdstip kon. Ik kon dus naar Jespers als ik hm behandeld zou willen hebben. En laatst sprak ik nog een meisje die daar lest en die ook overweegde om hm door hem te laten behandelen.

Komt hij dan voor een paard van Jespers zelf of van een pensionklant.
Daar zit natuurlijk nogal wat verschil in.
Bij de stal waar ik Taconis heb gezien wordt ook gelest bij jespers maar daar mag hij niet meer komen.

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 19:18

Ik heb hem ook 1x bij mijn paard gehad. Dit is al enige jaren geleden inmiddels. Mijn paard heeft hij wel degelijk in het gewricht gespoten vandaar dat ik ook heb afgezien van meerdere behandelingen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 19:32

Mag ik dan ook een mening over het feit dat als hij in een regio 'ontdekt' wordt dat hij dan zeg maar weggaat uit die regio?
dus dat hij daar niet meer behandeld?
(dit heb ik niet gevonden, maar een vriendin van mij)

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 13:01

IvysToeter schreef:
Mag ik dan ook een mening over het feit dat als hij in een regio 'ontdekt' wordt dat hij dan zeg maar weggaat uit die regio?
dus dat hij daar niet meer behandeld?
(dit heb ik niet gevonden, maar een vriendin van mij)

ik snap je vraag niet helemaal.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 16:19

precies zoals het er staat.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 16:39

Volgens mij behandelt hij paarden door heel NL. Duitsland en Belgie, en is het niet zo dat hij bijv in de regio den Haag niet meer behandelt omdat hij daar veel ontevreden klanten zou hebben.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 17:49

dat wilde ik dus gewoon even nog weten....
het schijnt wel ook dat heel veel reguliere dierenartsen walgen van hem...?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 18:33

Het schijnt ook zo te zijn dat mensen niet geloven dat er mensen op de maan geweest zijn.....

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 21:14

wat is dat nu weer voor een off topic onderwerp

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 21:15

ik heb niet het hele topic gelezen maar wilde ook even reageren als tevreden klant van thijs taconis.

Ik hou zelf helemaal niet van dat soort types, maar uit pure nood en goede ervaringen door de mensen bij ons op stal toch een gevraagt of hij naar mijn paard wilde kijken.

ik mocht heel kritisch zijn van hem. heb dan ook mijn paard uit zijn box gehaald waar hij niet bij was en hem eerst op stand aan hem voorgesteld.

Hij wist mij op stand al een paar problemen die ik met rijden ondervind te vertellen (en niet de standaard problemen) en dat mijn paard achter waarschijnlijk kreupel was gezien de bespiering van zijn kont.

Hij heeft mij toen voor in verhouding met de kliniek zeer goedkoop uit de brand kunnnen helpen.

Hij is bij ons op stal voor zo'n beetje elk paard een keer geweest en ik hoor eigenlijk alleen maar goede verhalen.

er is 1 negatieve de voornaamste klacht was dat hij haar veel geld koste, maar ze deed dat ook het tegen overgestelde van wat hij aan haar vroegt te doen.

Bovenstaande is een zeer beknopt verhaal voor meer detail kun je me een pm sturen.

Groetjes

x__Nandii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 21:29

wat een vreselijke verhalen zeg

xtvax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:07

Ik heb hem ook bij mijn paard gehad.
Volgens hem had hij ook nierproblemen en last van zn knieen. (Helaas voor hem, had ik zijn bloed al laten onderzoeken op nierproblemen, en hij had niets) Nagelbijten / Gniffelen . Maar goed, hij zei dat dat niet altijd uit het bloed te halen was. O ja, ook had hij last van zn weerstand...

Ik wist het ook niet meer, dus heb het geprobeerd, kruiden voor zn weerstand en voor zn nieren. Knieen wilde ik niet laten inspuiten. 2 weken later kwam ie weer, ja hoor, weerstand was beter en hij had ook geen last meer van zn nieren.....nou IK heb niet gemerkt dat mn paard er beter van was geworden. Naar mijn idee dus onzin.

Ik sta bij Leone op stal (reactie hier vlakboven). Daar zijn er wel die tevreden zijn, want hij komt er nog steeds..... MAAR ik volg hem en zijn verrichtingen op stal regelmatig, maar 80% heeft hetzelfde.... nierproblemen, weerstand en knien... eventueel nog baarmoeder... andere problemen zijn er bijna niet. Raar dat dan niet eens gezocht wordt naar de oorzaak van die nier- en weerstand problemen....i.p.v. al die kruiden.

Ander paard op stal heeft hij ook ingespoten in de knieen (hij noemt het zelf accupuntuur, maar hij spuit wel degelijk iets in met een dikke naald). Dit paard is er geen millimeter op vooruit gegaan...maar kostte wel weer hoop geld (100 euro per knie per keer... kassa!!) Geld, geld!

Nee, van mij geen positieve reactie..... ik zeg niet dat hij niemand kan helpen, maar kijk wel uit...want 9 van de 10 heeft van hetzelde last.

meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 10:49

Vind Thijs een goede en zeker ook een vriendelijke man, die zeker niet bewust geld aan je wil verdienen.

En fouten zal die gerust maken, maar zoveel veeartsen ook heb dat al meerder keren meegemaakt.
Dat er een slecht stuk in de bit heeft gestaan zou kunnen maar weet ook dat er een in een paarden blad een heel goed stuk gestaan heeft en dat hou je toch ene keer is iemand goed de ande keer slecht.

Heb hem vaak aan het werk gezien en bij particulieren en bij topruiters, en als hij echt zo slecht is als vele zeggen had hij nu allang geen werk meer.
In zijn vierspan lopen ook paarden vaak die ten dode opgeschreven waren, maar toch lapt hij ze op en kunnen gewoon mee de marathon meelopen.

En luister naar Billy's verhaal anders was haar Billy er nu meer als Tacones er niet was geweest en dat is voor zoveel paarden, alleen niet iedereen verteld zijn verhaal op bokt.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 17:42

Mijn persoonlijke ervaringen met Taconis zijn ronduit slecht. Zowel met hem als zijn duitse leerlinge die er ook vrolijk op losspuit.
Knieeen en nieren zijn in de chinese geneeskunde met elkaar verbonden, dus dat je de nieren kan behandelen door de knieen sterker te maken is op zich (chinees gezien) geen onzin. Echter, de behandelmethode van inspuiten en de hoeveelheid die hij zo behandeld plaats ik een grote vraagteken bij. Bij veel navragen bij Taconis en zijn leerlinge weigeren ze aan te geven waarmee wordt in gespoten en waar precies. Zover ik kan achterhalen zijn nu drie verhalen de ronde:
- inspuiten in het gewricht met middel X
- inspuiten van knie banden met een blistermiddel om de banden strak te trekken en daardoor de knie functie sterker te maken
- inspuiten kniebanden met traumeel van Heel.

Tweede optie is zelfs door conculega's genoemd van hem. Het idee daarachter is dat als de kniebanden sterker is, je daarmee de niermederiaan sterker maakt en dus de nieren behandeld. Dit idee wordt mede bevestigd door hun instructie dat je het paard na inspuiten 10 dagen heel hard moet trainen. Principe is dan dat de training de stijfheid van de knieen moet overnemen. Bij veel patienten wordt dat trainen niet goed gedaan. In veel gevallen niet eens mogelijk, als je nagaat dat ik bij diverse paarden diverse andere kreupelheden aan een van de andere benen zag en de beesten niet eens konden lopen. Dus spuit was onnodig, lekker kassa voor Taconis, want het kon worden herhaald tot de eigenaar eens ging nadenken.
Maar, op het optie 2 of 3 is, kan ik me voorstellen in geval het echt een verstoring is op de nier mederiaan en het behandelen van de knie de juiste remedie voor de verstoring, kan ik me voorstellen dat een paar paarden daarvan opknappen. Al zou ik met optie 2 nooit in de zee gaan. Helaas willen ze het niet prijs geven, dus zou ik elke behandelling op deze wijze afkeuren.

Chinese kruiden zijn trouwens niet per definitie onschadelijk. Dus pas op met opmerkingen, baadt het niet, het schaat dus WEL!! Een aantal kruiden kunnen bij langdurig gebruik grote schade geven bij paarden. Aangezien de samenstelling van zijn kruidenmengsels en druppels geheim zijn, zal je hiermee goed bedacht moeten zijn wat je geeft.

Het jammere is dat een man als Taconis veel stuk maakt van de orginele chinese geneeskunde. Hij pakt er dingen mee, maar gebruikt niet het totale pakket waar juist deze geneeskunde zo sterk in is. Op zich wel commercieel gedacht, maar niet TCM waardig.

Heb trouwens inderdaad meegemaakt bij zijn leerling dat ze adviseerde geen dierenarts erbij te halen. Dat is heel fout!! Paard werd behandeld voor de knieen en bleek later een doorgescheurde pees te hebben in het voorbeen en een zware schieffel. Helaas is de eigenaresse van het paard zo dom geweest toch eerst haar advies op te volgen en pas na een paar dagen zwaar trainen (wat dus moet na injecteren knieen) ging nadenken of het wel wijs was en toen was het leed al geleden.

Wil je met deze mensen in zee gaan, prima, moet iedereen zelf weten. Hou wel je verstand er goed bij, vraag goed na waar hij/zij mee bezig is (al is het antwoord prachtig van hun en lu#llen ze aardig met je mee en verkooptechnisch zijn ze goed bezig). Hou ze als last-line of defence, zoek aub eerst een goede dierenarts op om te achterhalen wat er aan de hand is.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:35

misschien rakel ik weer een hoop op, maar toch wil ik even eea kwijt.

Waarom is hij niet mega-bekend als hij zooooooo ontzettend goed is voor de paarden????????

Bij ons op stal is hij inmiddels ook geweest, en ik vertrouw em voor geen meter. Ik heb vrij goeie mensenkennis, en weet na 1 x wat voor vlees ik in de kuip heb..

Hij heeft bij ons een 10 tal paarden 'onderzocht' en daaruit is het volgende resultaat..

1 was 100% ok.... (terwijl hij weg duikt als ik over zijn rugspieren ga!)
1 hart-ruis (is voorheen door een gerenomeerd da uitgesloten!)
1 vocht achter het hart (paard heeft al 3 jaar last van mok en luchtwegproblemen, zorgenkindje)
1 hart en nieren (paard heeft tumoren in zijn hoofd en is hier voor behandeld)
1 knieen (paard heeft problemen met schouders!)
1 knieen (paard heeft een scheef bekken, heeft Tac niet gezien!)
1 knieen en nieren (paard kan niet eens draven van de pijn in zijn rug)
1 nieren (paard is niet blij)
1 baarmoeder (paard is met regelmaat hengstig)
1 baarmoeder (paard is nooit hengstig en heeft een hart-ruis, wat hij niet gezien heeft!)

Bovendien krijgen alle paarden een weerstandkuur, je kent het wel, en de nodige toevoegingen aan het voer of injecties (die vooralsnog geen reet hebben geholpen).. Kassa!!!!
Je moet de paarden die behandeld zijn door rijden... Echt niet dus!! Een paard heeft niet voor niks pijn!!!
Als een paard niet eens zelf kan draven, waarom dan nog even extra belasten??

Wat ik idd ook erg raar vind, is het feit dat ie zo geheimzinnig doet over zijn spullen.. Ik denk dat ik eens wat laat testen bij de apotheek.. weet ik iig wat erin zit..
Maar ik zal em nooit bij mijn paard laten komen!!

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 10:48

Ik heb die man ook een antal keren meegemaakt en de diagnose is vaak hetzelfde. Clown
Ik vertrouw die man voor geen meter.
Je hoeft hem maar aan te kijken en dan zie je het al.
Bij mij komt hij er dan ook niet in.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 10:59

Ik snap eigelijk niet voor de diergeneeskundige raad ligt voor het inspuiten,

verder wat heeft die man gestudeerd voor zijn accapunctuur? De opleiding in china is een volwaardige uniefsopleiding van acht jaar. Moet ik zeker niet veel zeggen over wat ik vind van de meeste beoeffenaars in belgie en nederland.
Zijn prijzen zijn gewoon abnormaal, chinese kruiden zijn duur, maar ook niet zo duur Lachen

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 10:59

Als ik het zo lees kan die man gewoon niks beters bedenken dan 'nierproblemen', 'vocht achter het hart' en 'iets in de knieën' hahaha. Haha! Haha!
Ben iig blij dat ik dit even heb gelezen allemaal. Nagelbijten / Gniffelen

Viev1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 20:25

Gisteren is Taconis ook bij mijn paard geweest. Voor het eerst overigens.
Ik had dit topic helaas niet gelezen, anders had ik er misschien anders over nagedacht.
Mijn paard had last van een urineweginfectie en ook van zijn knieeën. Tevens kreeg ie
een middeltje voor de weerstand.

Maar mijn vraag: Taconis drukt achter op de rug bij het paard en bij de mijne zag je duidelijk
dat het pijn deed. Dat waren dus zijn oa. zijn knieeën.
Hoe heeft hij dit bij jullie onderzocht?

Ik ben nu al wel van mening dat als mijn kruiden op zijn ik geen andere meer doe.
Als mijn paard dan niet beter is ga ik naar de kliniek.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:44

Citaat:
Maar mijn vraag: Taconis drukt achter op de rug bij het paard en bij de mijne zag je duidelijk dat het pijn deed. Dat waren dus zijn oa. zijn knieeën.

Ik denk dat als je maar hard genoeg drukt op een bepaald plekje, het altijd wel pijn doet. Taconis heeft dit bij mijn paard ook gedaan, en bij de mijne waren het zijn nieren. Enige weken later (na een kuurtje wazige kruiden), was er geen reactie meer op die plek...dus de kruiden hadden geholpen...of????
Maar wie zegt mij dat dit echt het geval was, en Taconis niet 'gewoon' net op een ander plekje drukte? Net iets meer naar achteren of naar links of naar rechts. Dat is voor de 'leek' niet te zien.
En zoals ik al eerder aangaf: vocht achter het hart, en last van een knie....goh, wat lijken al die paarden toch op elkaar! Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:06

wow taconis maakt diergeneeskunde echt makkelijk

*gooit haar cursussen weg* vervangt het door drie blaadjes nierproblemen, knieproblemen en vocht achter het hart Lachen

meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 11:07

katiavl schreef:
wow taconis maakt diergeneeskunde echt makkelijk

*gooit haar cursussen weg* vervangt het door drie blaadjes nierproblemen, knieproblemen en vocht achter het hart Lachen

Taconuis heeft ook jarenlang ervaring en alles opgedaan bij een chinees die hem dus veel geleerd heeft

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 11:13

meisje schreef:
Taconuis heeft ook jarenlang ervaring en alles opgedaan bij een chinees die hem dus veel geleerd heeft

Ja, dus Verward hij heeft geen papieren en doet dingen die die niet mag doen.
alle paarden hebben bij hem hetzelfde.