Ervaring met kopen paarden bij v/d poll in leusden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

somokkele

Re: [EG] paarden bij v/d poll in leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:35

Goh, wat een verhalen over v/d Poll. Zelf nooit een paard bij hem vandaan gehaald. Maar heb wel van dichtbij meegemaakt hoe het in zijn werking gaat.

Een paard bij hem vandaan, blijkt ontzettend te bokken en raar gedrag te vertonen. Vervolgens foto's gemaakt. Arthrose en flink. Navraag bij het KWPN gedaan........ Paard had allang geslacht moeten zijn.......... De oude eigenaren hadden het paard naar de slager gebracht..

Nu snap ik trouwens ook waarom Myra zulke leuke afstammingen kan verkopen voor zo weinig geld!! Vroeg me al tijden af hoe ze dat nu deed!! Elke x toch een aantal paarden in de bak.

Petto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 15:43

Ik heb een jaar of 8 een merrie verkocht aan v/d Pol. Erg mooi paard maar met een draadbeen.
Man was netjes maar wel een echte handelaar...
Weet toevallig iemand waar ze is?
Novella,donkerbruin,draadbeen,Cabochon X Ulster

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 16:05

Ha ha ik hoef dus geen 6 jarige gribaldi x cocktail merrie te kopen voor het astronomische bedrag van 1500 euro?? Tja als je hierop ingaat dan weet je al dat het mis is.. Wat niet wil zeggen dat dat bij iedereen zo gegaan is hoor!

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 00:40

Needje schreef:
Waarom heb je m daar heen gebracht dan?

het was een weever en niet zon beetje ook, wat je ook deed ze deed het altijd, ze heeft onweis lang te koop gestaan maar ook omdat ze met rijden heel moeilijk was, heel leif hoor maar ze was ernstig overbouwd en een hele lage hals aanzet, voor de dressuur was het dus drie keer niks en springen op zich wel, maar moest ze nog een hoop leren, ze was heel lang en niet echt makkelijk wend baar, ook was ze niet voor 100procent verkeers mak. elke keer knapte de kopers er op af, ze stond al heel lang te koop en ik kon haar echt niet meer houden, voor ons was dus de enige oplossing om haar naar hem terug te brengen, dit is ook al heel lang geleden en inmiddels heeft ze nog geen vast baasje echt heel sneu, bij andere handelstallen die ik gebeld heb moest je er een paardje voor teug nemen en dat ilde ik niet..

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 15:59

Ik heb een paar jaar terug ook een topic over van der Poll geopend. Mijn merrie heb ik bij Myra vandaan, zo'n 7,5 jaar geleden. Dit paard komt ook bij van der Poll vandaan.

Toen ik haar kocht steigerde ze elke dag wel. Zat zoveel stress in haar. Ik heb heel veel blessures en kwalen gehad met dit paard. Ze bleek atrose te hebben en er was een stukje kootbeen afgebroken. Ik weet zeker dat dit paard al pijn had toen ik haar kocht en niet lekker in haar vel zat. Toen Myra haar bij me afleverde was ze ook helemaal plat gespoten omdat ze de trailer niet in durfde. Na 6 jaar heb ik haar afgestaan aan de paarden opvang stichting in Zeeland, zodat ze nu als recreatiepaard een rustig leven kan leiden. Ze werd mij verkocht als dressuurpaard. Maar heb haar nooit lekker kunnen starten, door alle stress. Toen ik haar ook kocht had ze littekens in haar mondhoeken en bij haar schoft. Zelf was ik toen 18 jaar en had niet veel ervaring bij de aankoop van een paard. Ik zal dan nu ook nooit meer een paard kopen wat bij van der Poll vandaan komt.

Ik was wel stapelgek op dit paard en heb al met al een erg leuke tijd met haar gehad. Maar van de 6 jaar dat ik haar had, heeft ze wel 2 jaar stil moeten staan door blessures. Met veel rust en geduld heeft ze na de eerste maanden nooit meer gesteigderd.

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 12:37

wat een hoop reactie zeg ik dacht echt dat ik de enige zou zijn allemaal bedankt hoor nog meer reacties welkom.
zouden we hier ook nog mee kunnen doen?????
groetjes linda

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:44

Dat denk ik niet.
Wat zou je er mee willen doen?
Hij verkoopt voornamelijk in een lagere prijsklasse. Dat kan je imo geen topper verwachten. En je moet zelf laten keuren.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:14

Ik denk ook niet dat er wat "aan te doen" valt. Dan zal je moeten bewijzen dat de verkoper van te voren op de hoogte was van de slechte toestand van het paard en dat bewust heeft verzwegen. Daarnaast heb je als koper ook nog een onderzoeksplicht. Zal dus heel lastig worden. En een feit is nu eenmaal dat er slechte paarden zijn op de markt. Zal altijd zo blijven, vrees ik.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:26

Iedereen praat zo negatief.......waarom wordt het allemaal op hun afgeschoven ?
Van wie koopt HIJ die paarden ?
Juist ja, de particulier die vaak ook maar het halve verhaal verteld.

Wat ik hiermee zeggen wil is dat je overal moet opletten waar je koopt.
In mijn ogen zelfs beter bij een particulier, koopp je bij een handelaar dan sta je wettelijk veel sterker. ( consumentenrecht)

Ik koop dus liever uit de handel dan particulier..........

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 20:48

dat ben ik niet helemaal met je eens als je als particulier je paard niet kwijt raakt ga je al snel over op een handelaar waardoor de "minder goede" paarden daar heen gaan zodat ze ze sneller kwijt zijn denk ik
groetjes

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 22:54

Hebben we het hier over Myra uit Berkhout, Noord-Holland. Verkoopt ook (goedkope) paarden op marktplaats met bijna allemaal een gebrek..?

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 23:02

NehnaDagmar schreef:
Hebben we het hier over Myra uit Berkhout, Noord-Holland. Verkoopt ook (goedkope) paarden op marktplaats met bijna allemaal een gebrek..?

Ja, dat is dezelfde Myra.

Maar niet alle paarden mankeren iets dat hun gezondheid schaadt, ben ook eens bij een paard wezen kijken dat ze zelf aanbood en daar was op een schoonheidsfoutje (niet aan het bewegingsapparaat) na niets mis mee. Dier is van een bokker en die heeft er voor zover ik weet nog steeds veel plezier van.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 10:27

Ik ben ook wezen kijken bij Myra en heb daar werkelijk een heel leuk dier zien staan en heb al bevestigd dat ik hem wil kopen, MITS hij goedgekeurd wordt door een dierenarts. Dat schijnt nogal moeilijk te zijn, maar ik houd voet bij stuk...

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:43

Agossie schreef:
Ik ben ook wezen kijken bij Myra en heb daar werkelijk een heel leuk dier zien staan en heb al bevestigd dat ik hem wil kopen, MITS hij goedgekeurd wordt door een dierenarts. Dat schijnt nogal moeilijk te zijn, maar ik houd voet bij stuk...

laat hem inderdaad goed keuren en neem hem op proef, kan haast altijd bij mira!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:55

heeft er iemand een link van een advertentie van die myra of een website?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 19:50

Ik heb de koop afgezegd. Ik vertrouwde het niet meer. Ze wilde eerst geld hebben vóórdat het dier gekeurd zou zijn door een door mij uitgekozen dierenarts, plus het was moeilijk om het dier bij deze dierenarts te krijgen, terwijl het wèl naar mijn huis geleverd kon worden, wat verder is... Helaas kon ik het niet eens worden met haar en ik heb de koop dus stopgezet. Jammer voor het paard, hij is echt gaaf! Ik ga verder met mijn zoektocht...

Je kunt eventueel op Marktplaats kijken, bij dieren en dan bij paarden/overig. Als je dan Berkhout intypt, komen er vanzelf advertenties van Myra. Ze heeft echt hele leuke dieren staan, maar JIJ bepaalt de voorwaarden van de koop, let daar goed op! En betaal helemaal NIETS voordat het dier is gekeurd door een door jou uitgekozen dierenarts! (dus bijvoorbeeld de Faculteit, Emmeloord of Bodegraven ofzo).

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 23:09

Agossie schreef:
Ik heb de koop afgezegd. Ik vertrouwde het niet meer. Ze wilde eerst geld hebben vóórdat het dier gekeurd zou zijn door een door mij uitgekozen dierenarts, plus het was moeilijk om het dier bij deze dierenarts te krijgen, terwijl het wèl naar mijn huis geleverd kon worden, wat verder is... Helaas kon ik het niet eens worden met haar en ik heb de koop dus stopgezet. Jammer voor het paard, hij is echt gaaf! Ik ga verder met mijn zoektocht...

Je kunt eventueel op Marktplaats kijken, bij dieren en dan bij paarden/overig. Als je dan Berkhout intypt, komen er vanzelf advertenties van Myra. Ze heeft echt hele leuke dieren staan, maar JIJ bepaalt de voorwaarden van de koop, let daar goed op! En betaal helemaal NIETS voordat het dier is gekeurd door een door jou uitgekozen dierenarts! (dus bijvoorbeeld de Faculteit, Emmeloord of Bodegraven ofzo).

heel verstandig van je! je omt vast wel weer een ander leuk paard tegen!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 23:43

luwaniej1 schreef:

heel verstandig van je! je omt vast wel weer een ander leuk paard tegen!

Daar ben ik van overtuigd!! Haha! (Heb al weer een leuke gezien!! Ja ) Ach, daarbij heb ik geen haast.

Ik heb een heel vriendelijk bericht gekregen van Myra dat ze het ook jammer vindt dat het zo gelopen is en uitleg waarom ze het zo wil. Erg jammer dat het zo moest lopen. Ik hoop voor haar en het paard dat ze een leuke en goede nieuwe eigenaar vindt.

mel77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 00:24

Bedankt Agossie,

Ik heb ook eventjes en berichtje geplaats om het verhaal ook duidelijk van mij kant uit te leggen. Normaal reageer ik niet zo snel op bokt maar ik had zoiets van weet je ik leg het zelf ook eventjes uit.

Nogmaals succes met het vinden van je paardje, er lopen er genoeg rond.
Ik ga verder op zoek naar een leuke eigennaar voor Zselle'r.

groetjes

mel77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 00:32

HIer wil ik wel eventjes op reageren over hoe het is gegaan.

Ze heeft het paard dus gekocht via de mail en telefoon.
Ze wilde het paard laten keuren in Utrecht, prima. BIj afkeuring kosten voor mij, ik heb gezegt dat is goed.
Volgende dag belde ze me op van ik heb de verzekering gebeld en het paard kan ook bij jou gekeurd worden dan hoeven we niet zo te slepen met het paard. Ik zeg is ook goed ik maak wel een afspraak. Afspraak gemaakt voor vandaag. Daarna belde ze me op van nee ik wil toch het paard laten keuren in Utrecht, ik heb een afspraak gemaakt om 2 uur kan jij dan ook. Ik vertelde haar ik kan het paard niet brengen, ik ben onzeker met een trailer aangezien ik al een ongeluk heb gehad met een dodelijke afloop van 1 van mijn paarden. Dus bij mij zit de angst erin. In de omgeving rijden met een trailer gaat wel aardig maar ik moet niet verder weg of op een snelweg.

Zij vertelde mij dat ze zelf ook onzeker is om met een trailer te rijden en dat ze niemand anders kon regelen en of ik een oplossing wist.

Ik kon niet zomaar iemand regelen die het niet erg vind om een hele dag bijna kwijt te zijn voor een keuring van een paard.

Toen heb ik gezegt van okay ik heb iemand gevonden die hem wel bij je stal of op de kliniek kan brengen maar die gaat dan wel meteen weer weg omdat die meer dingen moet doen. Ook heb ik toen gezegt dat ik dan wel het aankoop bedrag moet hebben en dat het paard dan word overhandigt aan hun en dan neem ik de transsport kosten voor mij rekening. En dat er dan een contract word opgesteld dat als het paard word afgekeurd dat de koper dat paard weer retour brengt naar die man ( is niet zo ver weg) of naar mij en dat ze het aankoop bedrag weer netjes terug krijgt.

Ik begrijp ook wel dat zij zoiets heeft van ja ik betaal niet eerder voordat ik weet of het paard gezond is, maar ik geef niet zomaar een paard aan iemand mee met het eigendoms bewijs zonder te betalen, die persoon kan er dan zo mee weg rijden bij wijzen van spreken en ik ben mijn paard kwijt.

Het laatste wat ik haar berichte was dat ik naar een andere oplossing ging zoeken en of zij dan ook rond wilde kijken of ze iets kon regelen. Ik had de afspraak van mij met een dierenarts wel laten staan.

Ze berichten mij later op de dag met een net bericht dat ze dus van de verkoop afzag.

Het paard heb ik wel laten keuren vandaag omdat ik die afspraak had laten staan en hij is goedgekeurd.

Ik dacht ik reageer maar eens een keertje.

ps ik heb inderdaad leuke paarden staan voor niet teveel geld ( ook duurdere trouwens) en als ze een maar hebben die ik ook heb gezien of kan zien dan vermeld ik dat erbij.
Paarden die echt niet goed zijn kan ik zelf altijd terug brengen. Ik verkoop paarden van anderen en niet alleen van Ab vd Pol

Jenda: ik weet nog welk paard het is en je weet waarom ze gesedeerd was, je was er zelf bij toen ze raar deed in de trailer, ze was net gekeurd en verzekerd en ik zou haar wegbrengen. ( dit was niet zo lang na het trailer ongeluk) Jenda begon te springen in de trailer en ik heb haar toen uitgeladen. De volgende dag heeft iemand haar voor mij weggebracht en heb ik haar sedalin gegeven.
Een paar weken/maanden later heb je me nog een keer gebeld om te vertelen dat het heel goed ging en dat je een startkaart had aangevraagt en geen problemen meer had met de trailer.

In je profiel staat dat je na 6 problemen met haar kreeg. Littekens kan ik met niet herineren ik heb haar heel kort gehad.
Ik heb helaas geen rontge ogen dus ik kon toen ook niet zien of ze rond die tijd dat jij haar kocht al die problemen had, helaas anders had ik haar zelf wel terug gebracht.
Ik heb je er verder ook nooit over gehoord alleen die ene keer dat het goed met jenda

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 08:10

Erg lastig als we elkaar begrijpen, maar dat we er niet uitkomen... Knipoog

Ik vind het echt heel jammer. Verdrietig Het is ècht een heeeeel leuk paard! En superbraaf! Ja

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 08:16

Maar is er geen mogelijkheid om de koop alsnog door te laten gaan?
Als ik t bericht van Myra lees is t dus geen probleem om m door je eigen DA te laten keuren. Alleen rijdt zij liever niet met de trailer. Dus zal je zelf voor vervoer kunnen zorgen.
Op zich is t niet raar dat zij eerst geld wilt als je t paard ergens anders mee naar toe neemt. Evt. kunnen jullie een soort contractje opstellen waar duidelijk in staat dat als jouw DA t paard toch alsnog niet goedkeurd, je t paard weer terug kan brengen met volledige teruggaaf van het geld.
Het zou zonde zijn als je je droompaard laat schieten hierdoor!

Myra, als je al die verhalen over vd Poll hoort, ga je dan niet twijfelen om zaken met m te blijven doen? Jouw naam wordt hierdoor toch wel een beetje naar beneden gehaald. Bloos
Laatst bijgewerkt door Needje op 10-08-06 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 09:30

via myra ben ik ook aan mijn paard gekomen wij zijn samen naar van de poll toe gegaan om naar mijn huidige paard te kijken, ze was toen, kwam toen prof over ik vraag mij daad werkelijk af of zij weet van de zjoemelderij van van de poll.
ik weet wel naar het lezen van alle ber dat ik niemand aanraad om daar een paard vandaan te halen ( mits het goedgekeurd is door een eigen da)
ik heb idd geval contact met mijn rechtsbijstant want ik ga zeker kijken of er daadwerkelijk niets of juist iets mee gedaan kan worden
hou jullie op de hoogte

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 09:43

De enige oplossing voor Agossie om het paard te kopen en dus laten keuren is dat Myra zelf aanwezig is bij de goedkeuring op De Kliniek in Uithof. Als ie goed is geeft Agossie het geld. Ik snap beide personen wel. Ik snap dat Myra het geld wil hebben voordat ze het paard meegeeft en ik snap dat Agossie het paard pas wil betalen als het is goedgekeurd. problemen die er zijn is bijv: stel dat er wat gebeurd tijdens het transport. Wie is er dan verantwoordelijk?, Stel dat ie wordt afgekeurd wie gaat hem ophalen? en het allerbelangrijkste en dat kan myra ook weten. NOOIT je paard laten keuren door de verkopende partij en diens veearts. Je ziet dat het bij v/d Poll misgaat hoe aardig iemand ook is en overkomt ALTIJD je paard laten keuren door je EIGEN veearts. De keuring die Myra heeft laten doen bij het paard is dus voor de nieuwe eigenaar volstrekt nutteloos. (no hard feelings naar Myra toe) maar dat is dus onacceptabel voor Agossie om het paard te kopen.

helaas is hierdoor de aankoop afgeketst.... jammer.

Ik moet eerlijk gezegd wel erg schrikken van de reacties over v/d poll. Ik ken 3 mensen die erg blij zijn met hun paard via v/d Poll en nog nooit een probleem hebben gehad. ik ken 1 iemand die wel problemen had met een paard, maar dat het zo erg was had ik niet verwacht.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 10:09

Ik heb Myra een (imo goed) voorstel gedaan. Ik zie in principe nog steeds van de koop af, maar ik ben heel benieuwd hoe ze op mijn voorstel reageert. Als dat positief is, kunnen we misschien toch weer 'om de tafel'...

Plus ik zou het dier ook röntgenologisch laten keuren!