Pensionstalling omgeving Roosendaal/Breda

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mare

Re: Pensionstalling omgeving Roosendaal/Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 21:42

Mrijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 10:39

@ Mare: wat weet jij van de eigenaren/sfeer op de Bortledonk? Ik ga er volgende week staan, maar heb nog een beetje dubbel gevoel over de sfeer daar. Nu vind ik het het belangrijkst dat mijn paard het goed heeft en de feciliteiten top zijn (en dat is daar zeker het geval), maar een beetje gezelligheid...

Mare

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 10:58

Marijn4045 schreef:
@ Mare: wat weet jij van de eigenaren/sfeer op de Bortledonk? Ik ga er volgende week staan, maar heb nog een beetje dubbel gevoel over de sfeer daar. Nu vind ik het het belangrijkst dat mijn paard het goed heeft en de feciliteiten top zijn (en dat is daar zeker het geval), maar een beetje gezelligheid...

Ik heb je een pb gestuurd..

Djur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 14:49

Marijn, ik ben vorig jaar ook bij Borteldonk gaan kijken. Vond het er allemaal top uit zien, maar helaas niet zoveel sfeer. Ook voor de paarden niet, veel licht in de stallen maar minimaal contact tussen de paarden onderling, ook niet op de wei... maar goed da's ieder z'n eigen idee.

De stalling waar ik nu sta heeft het allebei (vind ik dan he). Op de website staat alles uitgebreid vermeld: www.stalsequence.nl Misschien het overwegen waard als je toch nog je twijfels hebt over Borteldonk.

Mrijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 22:02

Mijn beslissing om ergens anders te gaan staan is uitgesteld wegens een ernstige blessure bij mijn paard. Ik blijf dus nog 2 maanden bij Hans van Bedaf staan en kijk dan verder.
Ik vind Sequence er wel helemaal gewedig uitzien! Komen de paarden daar ook in de winter in het land? En kan je daar ook een beetje buitenrijden?

@Mare: slik, ik ben een beetje beduusd van je mail. Klinkt niet al te posotief allemaal... Weet je dit uit eigen ervaring, of via een roddelcircuit?

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 22:08

en Sansjo al een keuze gemaakt?

Sansjo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 23:49

Nee, ik heb nog geen keuze gemaakt. Kan ook nog niet zolang ik niet weet waar ik gevestigd ga worden met mijn eigen zaak. Maar er zijn in ieder geval heel veel mogelijkheden. Mijn voorkeur gaat uit naar een kleinschalige stal met dagelijks weidegang, binnenbak en altijd kunnen rijden ipv rekening te hoeven houden met wedstrijden en/of lessen. Daar ga ik tzt ook dus specifiek naar op zoek.

Djur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 00:51

Yep, de paarden komen ook in de winter buiten bij Sequence, mits het weer het toe laat uiteraard. En buitenrijden kan ook prima!
Het is heerlijk rustig op stal en geen gedring in de rijbak. Ik heb het er super naar m'n zin!

Mare

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 10:38

Marijn4045 schreef:
@Mare: slik, ik ben een beetje beduusd van je mail. Klinkt niet al te posotief allemaal... Weet je dit uit eigen ervaring, of via een roddelcircuit?

Eigen ervaring, geen roddels dus..

Mrijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 10:41

Mijn beslissing om daar te gaan staan is sowieso met een paar maanden uitgesteld. Tjalko moet de komende 8 weken meerdere keren per dag over het harde worden gestapt en dat is voor mij makkelijker te doen als ik dichtbij huis (Reigershof) sta.

Ik moet zeggen dat ik het niet zo heel belangrijk vind hoe de eigenaren tegen mij doen, maar als Tjalko zijn gezondheid in het spel is, is het een ander verhaal. Het is trowuens wel echt doodzonde, want voor die 250 euro krijg je daar verreweg het meeste waar voor je geld als je kijkt naar de faciliteiten en de omgeving.

Mare

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 10:46

In de zomer heb je daar veel last van dazen en horzels, das wel een nadeel. Daardoor kunnen de paarden dan alleen 's ochtends heel even naar buiten. Maar zouden er andere eigenaren in zitten, dan zou het echt super kunnen zijn daar.

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 13:42

meeste bedrijven zijn al genoemt, als je richting Bergen op Zoom gaat, is manege paardenhoeve ook echt een aanrader..

het is een sfeervolle gezellige manege, ruime boxen, binnenbak buitenbakken paddocks enz enz..

ik geloof niet dat ze een website hebben, maar daar zijn de utirijmogelijkheden ook goed, de manege ligt direct aan het bos, en het is ook nog eens een heel mooi bos, met zandvlaktes, heuvels, en je kunt ook vanuit de manege naar de polder of de malanen..ook een natuurgebied

Sansjo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 13:47

Manege Paardenhoeve klinkt ook wel aantrekkelijk. Weet je zo ook wat voor prijskaartje hieraan hangt? Dat geldt trouwens voor alle tips van jullie. Kunnen jullie mij hier allemaal een prijs van geven wat de kosten per maand zijn en wat je hier alllemaal voor krijgt. Maakt de keuze ook wat makkelijker denk ik.

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:00

235,- stallings kosten
mooie ruime box
3 keer super brok en 2 keer hooi
elke dag stro opstrooien
1x per week hele box leeg en nieuw bed
binnen bak, buitenbak, bos, heide
weidegang 4 uur per dag, word erin gezet en eruit gehaald.
en je kan elke dag gratis in de les als er plek is, (is altijd wel een plekje vrij)

En er zijn natuurlijk natte poetsplaatsen en opzadel plaatsen , je hebt je eigen kast en dekenrek etc.

~~van iemand die daar staat met haar arabierenruin, e-pony maat~~~

Misz_El

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 17:31

Liesbosch in Breda is ook leuk!! Ik weet alleen de prijs niet!!

Ik ben op zoek ook naar een stal vlakbij of in Etten-Leur het mag niet veel duurder zijn dan 150 euro

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:42

ik kan je echt de bameerhoeve aanraden.
ik sta er namelijk ook met mijn paard.
de stalling kost 150/175 euro, ligt eraan wat voor paard je heb(pony of paard)
ze gaan dagelijks naar buiten, en er is wel een binnenbak maar daar zijn ze mee bezig.

Arabian_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 22:59

www.debameerhoeve.nl
heb bij peerdeblom gestaan. is ook niet echt iets vieze stallen!..paardehoeve ook niet.heel weinig buiten!enveel lessen zodat je bijna niet kon rijden en is nu ook nog is heel duur.
molenzicht (hebk gewerkt)vind ik ook niet echt zo geweldig.zandberge zou ik al helemaal nooit doen..is helemaal niks.hebbe ze t liefst dat je in een lege stal staat.en late je paard in noodweer gewoon buiten staan.ook moet je alles zelf maken enzo. en zorge dat er gras in de wei zit..dat was helemaal niks
eigenlijk is t bij allemaal wel wat! alleen waar ik nu staat niet. dat is echt heel goed..(de bameerhoeve )

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 10:46

Citaat:
ik kan je echt de bameerhoeve aanraden.
ik sta er namelijk ook met mijn paard.
de stalling kost 150/175 euro, ligt eraan wat voor paard je heb(pony of paard)
ze gaan dagelijks naar buiten, en er is wel een binnenbak maar daar zijn ze mee bezig.

Citaat:
heb bij peerdeblom gestaan. is ook niet echt iets vieze stallen!..paardehoeve ook niet.heel weinig buiten!enveel lessen zodat je bijna niet kon rijden en is nu ook nog is heel duur.
molenzicht (hebk gewerkt)vind ik ook niet echt zo geweldig.zandberge zou ik al helemaal nooit doen..is helemaal niks.hebbe ze t liefst dat je in een lege stal staat.en late je paard in noodweer gewoon buiten staan.ook moet je alles zelf maken enzo. en zorge dat er gras in de wei zit..dat was helemaal niks
eigenlijk is t bij allemaal wel wat! alleen waar ik nu staat niet. dat is echt heel goed..(de bameerhoeve )

Heel lief van jullie Anoek en Stephanie alleen ken Syl mij al he Buddy

Arabian_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 11:23

wij zijn gewoon lief maar wete wij tog niet dat ze je ken maar als ze je kent dan weet ze toch dat ze eigelijk hier moet komen staan..dat ze hier t beste staat

yentlekyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 11:17

miekelover schreef:
ik zit naast manege keytenburg. Een boer met camping met pension stalling.Jan mies heet het Overdekte buitenbak. Iedere dag weidegang. Ook in de winter

hoekan dat nou??
jan mies is mijn oom hij heeft wel een stal maar niet naast keytenburg maar wel in vroenhout ;)
en hij heeft geen camping.
of ik moet wat gemist hebben maar volgens mij nie hoor;)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 11:51

Oud topic, dus een slotje.