Albert van Es

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:06

YvonneS schreef:
Hoorde laatst nog een leuk verhaal over hem. Had ie een paard behandeld, was ie klaar, zei die tegen de eigenaresse van zet m maar weer op de kar. Loopt h ij weg en gaat koffie drinken. Komt ie terug staat ze er dus nog, paard verzetten geen stap. Had ie m helemaal op slot gezet, een geintje...
Weet niet of ik t grappig had gevonden als ie t bij mijn paard deed, maar als het echt zo is, is ie echt goed!

Ik heb ook een leuke anekdote; paard en ruiter krijgen les van Albert.. Stappen rustig rond...zonder dat ie wat zegt geeft het paard de amazone in ene een enorme drang naar voren ?!
Amazone schrikt ervan,en slaakt een gilletje.

"Ja" zegt Albert "ik geef em even wat impuls naar voren" Cool

Ik sta aan de kant te kijken naar een andere les vraagt ie aan mij hoe ik het vind..
Terwijl ik op dat moment bedenk; "ik zie mijn eigen fouten"
dus dat zeg ik em dan maar ook Scheve mond

Aan het eind van die les, ik wat moei in mijn schouders van het lange staan...
Komt ie achter mij langs en legt even heel snel zijn hand tussen mijn schouders.. "alsjeblieft" zegt ie en ik bespeur duidelijk een tinteling langs mijn ruggegraat!
Vermoeidheid is weg! Verward

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:24

Kan het alleen maar met Eleonoor eens zijn.
Dit valt onder de zelfde noemer als die zweverige types die flesjes die dan wel of niet goed zijn op paarden ruggen leggen en je opzadelen met dat geemmer met druppeltjes van dit en dat. Ik heb dat van dichtbij mogen bewonderen. Leuk voor het tussen de oren gevoel van de eigenaar, effect 0 voor het paard.

Als ik die zogenaamde grap hierboven lees over een paard wat op slot gezet is. Dan gaat het me koud over mijn rug.
Je kunt zeggen hij deed het express en er als een schaap bij gaan staan lachen. Maar welke !@$%%# doet zo iets nou expres??????????????????? Voor mij is het een teken dat hij maar wat aan rotzooit! Meer zo iets van als ik nou hier dit doe wat gebeurd er dan??? Levens gevaarlijk!!!!
Sorrie voor de gene die heilig in hem geloven maar als wie dan ook zo'n "grap" bij mijn paard zou durven uithalen dan is ie nog niet jarig! Boos!

Gelukkig ken ik Desiree al langer dan vandaag en weet ze wat ik hier van vindt. Maar gelukkig ken ik haar ook goed genoeg om te weten dat ze als een havik met haar neus er boven op zal blijven staan. Paddy's gezondheid gaat boven alles.

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:56

Nou ja, ik ken de familie van Es een beetje en dat zijn echt geeeeen zweverige types hoor. Hij zal er een gave voor hebben en hij gebruikt het, er zijn er zat die ook zon gave hebben en m niet gebruiken. En als mensen er baat bij hebben, wie ben jij dan om te zeggen dat het onzin is....

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:12

Nou, zullen we dit even laten rusten tot de 20e/21e januari? Hij komt 20 bij ons op stal voor 2 paarden (waarvan hij 1 al eerder heeft behandeld) en de 21e gaat Desiree naar hem toe. We zullen jullie laten weten hoe het uitpakt.
@Adrienne, onder normale omstandigheden zou ik het helemaal met je eens zijn, maar er zijn gewoon te veel mensen die absoluut niet onder de categorie zweverig, zwak of goedgelovig vallen, die ook naar hem toe gaan. Voorlopig geef ik hem het voordeel van de twijfel.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 22:24

monya schreef:
Dees, anders neem Iones ook eens mee hierheen? Laat me eens kijken of er nog wat is om de knie-regio sterker te maken.

Dat zal ik doen, maar ik heb zelf geen tweepaards trailer. Wat ik doe: ik kom Paddy brengen. uiteraard kom ik tussendoor omdat jij me moet leren om haar te trainen. En dan neem ik IOnes mee.

Djimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:38

Nopes ken um niej hahah maar wel laguh ik heet kimberly van es haha misschien is het wel familie Tong uitsteken

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 12:40

YvonneS schreef:
Nou ja, ik ken de familie van Es een beetje en dat zijn echt geeeeen zweverige types hoor. Hij zal er een gave voor hebben en hij gebruikt het, er zijn er zat die ook zon gave hebben en m niet gebruiken. En als mensen er baat bij hebben, wie ben jij dan om te zeggen dat het onzin is....

precies zo is het
Albert is het tegenovergestelde zelfs zou ik zeggen!
Heel erg direkt zonder er doekjes om te winden!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 14:39

ik ben vandaag geweest en hij heeft tegen mij gezegd dat ik mijn paard gauw moet laten afmaken omdat er anders ongelukken mee gebeuren, wat zouden jullie nu doen?
gelijk zijn advies opvolgen of het toch maar eens aanzien tot het misschien te laat is?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 15:39

Beetje weinig info alja...waarom zei hij dat eigenlijk?

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 19:05

alja schreef:
ik ben vandaag geweest en hij heeft tegen mij gezegd dat ik mijn paard gauw moet laten afmaken omdat er anders ongelukken mee gebeuren, wat zouden jullie nu doen?
gelijk zijn advies opvolgen of het toch maar eens aanzien tot het misschien te laat is?

Als ie dat zegt moet er toch meer aan de hand zijn dan alleen een peesblessure?? Een paard met alleen peesblessure hoef je niet meteen af te maken lijkt me. Wat heeft ie verder precies gedaan dan??

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 19:39

ik ben niet met hanimo geweest maar het Kees karel
met hanimo ga ik volgende week heen.
over KK zei hij dat hij een hersenbloeding heeft gehad en dat het daarom een gebed zonder einde was en dat het paard elke keer weer zijn eigen pijngrens overschrijd.
hij heeft ook altijd overal wonden en heeft in een korte tijd veel kreupelheden gehad en ook einschuss.
hij heeft er zelfs niets aan gedaan omdat het paard het niet meer waard was volgens hem

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 19:42

Kees Karel hahaha! Wat een naam!! Maar nu is het wel duidelijker....

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 19:47

eigenlijk heet hij Kraijcek maar hij heeft echt een kees karel hoofd Tong uitsteken

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 01:34

Nou ja, dat ie vaag is kunnen we dus echt niet meer zeggen!
Maar hoe kijk je hier zelf tegen aan Alja? Ik weet niks van KK. Geeft dit jou meer duidelijkheid (over iets wat je misschien al vermoedde) of vind je het alleen maar een lompe-kort-door-de-bocht reactie waar je niks mee kunt?

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 13:07

alja schreef:

Alja,

Waarom zei hij dat?
Kun je iets uitgebreider zijn?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 14:52

zie hierboven daar heb ik het verhaal al meer uitgelegd
ik geloof er zelf wel een want dat paard heeft gewoon iets niet goed in zijn hoofd maar dit had ik dus ook niet verwacht
dinsdag gaan we er idd geval nog mee naar de DA en dan gana we ook snel beslissen

yammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 15:08

Heeft er iemand een tel.nummer of adres van deze meneer. Iedereen schijnt te weten hoe je de beste man kan bereiken. Ik zou wel eens naar hem toe willen met mijn paard vandaar. Wie kan me er een pbtje sturen?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 17:15

alja schreef:
ik ben niet met hanimo geweest maar het Kees karel
met hanimo ga ik volgende week heen.
over KK zei hij dat hij een hersenbloeding heeft gehad en dat het daarom een gebed zonder einde was en dat het paard elke keer weer zijn eigen pijngrens overschrijd.
hij heeft ook altijd overal wonden en heeft in een korte tijd veel kreupelheden gehad en ook einschuss.
hij heeft er zelfs niets aan gedaan omdat het paard het niet meer waard was volgens hem

een hersenbloeding, daar kan niemand tegenop. Ik vrees dat ALbert gelijk heeft. Dat paard heeft nu ook geen fijn leven meer.

Je moet hem redden van het leven...

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 00:55

Nou, ik ben benieuwd hoe het gaat donderdag..........Syl, het paard waarmee ik naar Van Es ga, liep vandaag als een trein.

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 19:20

Kendra schreef:
Nou, ik ben benieuwd hoe het gaat donderdag..........Syl, het paard waarmee ik naar Van Es ga, liep vandaag als een trein.

Zul je altijd zien, de afspraak staat en ze lopen weer goed...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 13:24

Ik en Alja gaan er vrijdag naartoe, ik heb een afspraak m 13.00uur, en zij een half uur na mij.

Als Albert zo goed weet wat een paard of mens mankeert, hoop ik ook dat hij merkt dat ik zelf ook vast zit in mijn schouders en dat hij mij kan helpen.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:15

Een vriendin van mij heeft giga last van haar rug - hij kwam de stal binnen en riep: "Ik voel dat iemand hier gigantisch last heeft van de rug". Maar goed, ze loopt ook als een rugpatient, dus het was ook wel een schot voor open doel. Hij heeft wel iets aan haar gedaan, maar echt geholpen heeft dat niet.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 22:59

Hij is geweest!!

Tja, hoe was het? Anders dan ik had verwacht in ieder geval. Ik haalde Syl uit de box en het vreemde vond ik dat hij niks hoeft te zien (dus ik hoefde niet te stappen of draven) en dat hij ook niks vroeg (bv wat is het probleem). Ik bond hem dus aan de box en vervolgens begon Albert met een uiteenzetting. Het klopte als een bus – en hij kon echt niets weten van dit paard. “Je zit wat te prutsen met je linkerhand en rechts wil hij niet aannemen. Ik zal je even wat helpen”. En wees vervolgens op een plekje boven in de schouder waar een los stukje kraakbeen zat. Ik voelen aan beide kanten en ja, het ene plekje voelde los aan en aan de andere kant zat alles vast – wat dus blijkbaar moest. “Ik leg er wel even wat overheen”, zei hij – en deed vervolgens iets (drukte en wreef een beetje) Toen ik weer voelde, zat het vast. Echt waar.
Grootste probleem van Syl is dat hij af en toe blokkeert (hij stopt echt, eng gewoon) – en niemand kan daar tot nu toe iets structureel aan doen. Van Es bekijkt/bevoelt de achterhand van het paard en zegt: “Zo kan hij toch niet goed lopen, dit kan helemaal niet, hij kan en toe wel helemaal stoppen.” Klopte dus ook weer . Hij heeft wat ‘pezen en spieren verlegd’ (whatever that may be) en nu moet het beter gaan. Syl ging zich helemaal strekken naar achteren, voelde wel lekker blijkbaar. Daarna, op stal ging ie heel erg staan schuren. Volgens Van Es een normale reactie, hij zei: “Je moet het vergelijken met een been waar je slaap in hebt gehad, als daar alles weer op gang komt begint het ook te tintelen. Dat voelt je paard nu ook, maar hij weet niet waar het vandaan komt."
Tot slot meldde hij nog even dat Syl en ik niet zo goed bij elkaar pasten – maar dat wist ik al, ik heb daar lang over nagedacht en besloten dat ik dit paard niet kwijt wil en dat we onze weg dus maar moeten vinden. En dat heb ik hem ook verteld.
In de wei ging Syl een potje staan bokken!! Vanavond gewoon gereden. Weinig verschil gemerkt, maar dat kan vanzelf nog komen. Maar hij is in ieder geval niet een keer geblokkeerd. Dat zegt niet alles want deze week liep ie toch als een trein. Ik houd jullie op de hoogte.
Over 8 weken moet ie nog een keer.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 23:11

Wauw Kendra!
Dat klinkt heel indrukwekkend.

Hou je ons op de hoogte of er verder nog verbetering/verandering in zit te komen?

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:04

Echt heel apart zeg!! Misschien dat ik ook maar is heen ga. Mijn paard blijft ook steeds maar iets scheef in zijn lijf en in de aanleuning. Misschien is er behalve mij ook wel een oorzaak voor van zijn kant! Wil je me misschien PB-en wat hij vraagt voor een behandeling en zijn tel nummer??