Wel een manege, maar in de buurt, de Ripse Ruiters heeft sinds dit najaar het grootste deel van de manegepaarden en ponies in een grote loopstal staan. Geen pensionklanten dus maar wel een behoorlijke verandering in de bedrijfsvoering.
Ladyson
Geplaatst: 28-02-26 15:43
Zorgstal in Helvoirt is combi pensionstal/rusthuis. De eigenaresse is wel bijzonder dus je moet het dan eigenlijk even van een bokker hebben, maar op hun website kun je wel even loeren.
En mijn pensionada staat bij Van der Kruis varierend in een groep van 20 (zomer) tot 70 (winter) paarden. Vaak wel wondjes, en dat zie ik vooral gebeuren rondom de hooiruiven (die er in de zomer niet zijn). Maar ook dat ze echt hun eigen groepjes vormen en soms afstand/rust van de kudde nemen.
Ik vind het wel een gewetensvraag die je stelt haha. Even hardop nadenken. Doordat je een pensionstal bent, is er toch vaak al meer onrust door de wisselingen. Ik denk dat de impact daarvan op een grote kudde kleiner is dan op een kleine kudde + dat heeft als voordeel meer bewegingsruimte. Ik kies voor de grote kudde.
Met een kleine kudde maakte ik me altijd druk als er een nieuw paard bij kwam, nu met de grote kudde heb ik daar eigenlijk helemaal geen last van. Alleen toen mijn paard zelf nieuw in de kudde kwam, was het even slikken..