kyrkelover schreef:We gaan de herfst/winter in. Vaak ook een moment zeker bij de volbloeden dat er weer een selectiemoment is.
Echt goede winterbanen zijn er hier niet en met niet alles wil men volgend jaar nog koersen. Zo weet ik dat er 1 met pensioen gaat, maar die zou ik nooit als rijpaard aanbieden. Die gaat dus ook gratis naar een adres waar hij lekker de wei op kan. Er zullen er vast nog meer komen, maar daar nog niks van gehoord.
Ja dus, even rondvragen helpt.
Oa een 5 jarige. Wel echt damespaardje.
Vlug dier, maar wel braaf. Niet voor beginners vind ik. Eigenaren/trainer etc ken ik allemaal en verzorg hem regelmatig
Leuk die extra info!
Trouwens wat flauw om alle uitgekoerste dieren af te schrijven.
Zijn geweldige dieren icm een passende baas. Tis alleen zelden een kant-en-klaar type rijpaard, dat moet je je wel realiseren

Geplaatst: 06-10-25 10:13
               Geplaatst: 06-10-25 10:13				         

), dan zie je ook elke fout wel terug. Waar ik ooit 1x op een 'gewone' warmbloed reed en dacht gewoon van achter naar voor rijden en hop paard in balans, gaf na en ik kon zo rijden. Daar liep ik met mn volbloed dus elke x wel te prutsen want het klopte nooit helemaal. Maar ja wel een paard waar als ik mn evenwicht verlies, ze stil staat zodat ik niet val. Waar mn dochter met 4 al los op kon rijden, want ze doet zo ontzettend voorzichtig. En die zich voor 1000% inzet om het voor mij te doen. Het zijn wel paarden voor wat kalme ruiters, die niet snel stressen, angstig of nerveus zijn. Want dan nemen ze dat over en ik denk dat je dan een beroerde combi hebt.
 ), dan zie je ook elke fout wel terug. Waar ik ooit 1x op een 'gewone' warmbloed reed en dacht gewoon van achter naar voor rijden en hop paard in balans, gaf na en ik kon zo rijden. Daar liep ik met mn volbloed dus elke x wel te prutsen want het klopte nooit helemaal. Maar ja wel een paard waar als ik mn evenwicht verlies, ze stil staat zodat ik niet val. Waar mn dochter met 4 al los op kon rijden, want ze doet zo ontzettend voorzichtig. En die zich voor 1000% inzet om het voor mij te doen. Het zijn wel paarden voor wat kalme ruiters, die niet snel stressen, angstig of nerveus zijn. Want dan nemen ze dat over en ik denk dat je dan een beroerde combi hebt.