Gezocht een laatste redmiddel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-25 11:38

Sanano schreef:
ik bedoelde eigenlijk meer of je hem dan wou afstaan of is dit het verkeerde woord?
Aangezien je ook de optie doet om hem in te slapen vanwege de eetproblemen en gezondheid?

Afstaan in de zin van verkoop ga ik niet doen.
Als hij een baasje treft waar hij ondanks alle goede zorgen toch bevangen raakt en net als ik die keus van inslapen niet kan maken dan zou dat voor hem lijden betekenen.
Dat zou voor mij wel de makkelijkste keus zijn want dan hoef ik die keus niet te maken maar dat vind ik absoluut niet eerlijk naar hem.
Ik weet gewoon dat als je als eigenaar voor die keus staat je eerder bereid bent je grenzen te verleggen omdat er ook nog goede momenten zijn ten kosten van je dier.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 13:40

Een paard in een kudde willen zetten en niet willen dat het te veel eet is geen doen.
De andere paarden moeten wel kunnen eten. Of ze moeten allemaal hetzelfde probleem hebben.
En staar je ook niet blind op hooi laten analiseren. Meningen zijn er erg over verdeeld.

Ik zou met zulke ,eisen, ze lekker in eigen beheer houden want jij gaat nergens blij zijn plus je het min of meer een ander zijn probleem maakt.
En dat klinkt misschien niet aardig maar zo gaat het 9 vd 10 keer wel.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-25 14:27

Popstra schreef:
Een paard in een kudde willen zetten en niet willen dat het te veel eet is geen doen.
De andere paarden moeten wel kunnen eten. Of ze moeten allemaal hetzelfde probleem hebben.
En staar je ook niet blind op hooi laten analiseren. Meningen zijn er erg over verdeeld.

Ik zou met zulke ,eisen, ze lekker in eigen beheer houden want jij gaat nergens blij zijn plus je het min of meer een ander zijn probleem maakt.
En dat klinkt misschien niet aardig maar zo gaat het 9 vd 10 keer wel.

Tja wat moet ik hier op zeggen?wil ik hier wel op reageren?
Ik begrijp je punt maar er zijn vast plekken waar ze ook in kuddes niet onbeperkt gevoerd worden of in iedergeval wel hooi laag in suiker krijgen.
Ik hoop deze plek te kunnen vinden met behulp van bokt is dat raar?
De woord keuze dat ik nergens blij ga zijn vind ik inderdaad wat van ,je formuleert het zelf al perfect want deze situatie is verre van blij.
Ik hoop gewoon ergens anders hem een eerlijke kans te kunnen geven en daar wil ik alles aan gedaan hebben ook als dat betekent dat ik zulke reacties moet incasseren van bepaalde bokkers.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 15:06

Je begrijpt me verkeerd en mss komt mijn bericht ook wel wat verrot over maar het is gewoon de realiteit dat dit met jouw wensen heel lastig te vinden is en je denk ik wat water bij de wijn moet doen omdat je anders nooit wat gaat vinden.
Sterkte er mee

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-25 15:19

Popstra schreef:
Je begrijpt me verkeerd en mss komt mijn bericht ook wel wat verrot over maar het is gewoon de realiteit dat dit met jouw wensen heel lastig te vinden is en je denk ik wat water bij de wijn moet doen omdat je anders nooit wat gaat vinden.
Sterkte er mee

Dan begreep ik je verkeerd inderdaad.
Ik snap je punt zeer zeker en weet dat het lastig is om de plek te vinden maar ik wil het gewoon nog niet opgeven.
Alleen water bij de wijn is dus de situatie als wat ik nu heb om maar zo te zeggen dus dan heeft uitbesteden geen zin.

Sanano

Re: Gezocht een laatste redmiddel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 15:24

Oké ik wens je dan succes om een plekje te vinden voor hem maar denk ook dat inderdaad moeilijk wordt.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 16:03

Ik denk dat je combinatie van eisen het lastig maakt. Shettie scharreltuin is al genoemd, maar die wilde ik ook opperen. Ik heb een deel van de paddock daar van relatief dichtbij meegemaakt en de eigenaresse is enorm begaan met de pony’s en zoekt altijd naar de beste oplossing. Ze doet enorm moeite om hooi laag in suiker te vinden en om te voeren op veel verschillende plekken uit netten met kleine maas. Ze heeft echter ook een aantal puinpaden, wat voor jouw pony dan niet zou kunnen (ook niet met af en toe hoefschoentjes?).
Er staat ook een pony’tje naast die niet onbeperkt kan, zij heeft zo’n hooikast op timer. Echter: zij staat ivm haar beperkt voeren en gedrag niet in de groep.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-25 16:18

Hilary schreef:
Ik denk dat je combinatie van eisen het lastig maakt. Shettie scharreltuin is al genoemd, maar die wilde ik ook opperen. Ik heb een deel van de paddock daar van relatief dichtbij meegemaakt en de eigenaresse is enorm begaan met de pony’s en zoekt altijd naar de beste oplossing. Ze doet enorm moeite om hooi laag in suiker te vinden en om te voeren op veel verschillende plekken uit netten met kleine maas. Ze heeft echter ook een aantal puinpaden, wat voor jouw pony dan niet zou kunnen (ook niet met af en toe hoefschoentjes?).
Er staat ook een pony’tje naast die niet onbeperkt kan, zij heeft zo’n hooikast op timer. Echter: zij staat ivm haar beperkt voeren en gedrag niet in de groep.

Ja ik weet het,heel lastig!
Ik ga haar eens berichten want hooi laag is suiker is wel interessant,kleine maas daarin tegen weet deze meneer wel raadt mee.
Puinpaden is niet prettig voor hem en 24/7 schoenen ook niet ideaal.
Ik had al foto’s gezien met shetten met schoenen.
Ik ben opzoek geweest naar plakbeslag maar door de afwijkende maten niet passend voor hem.

Sterrebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 18:44

Ik heb geen verstand van graasmsskers en ben er ook niet perse fan van. Maar zou de pony niet met graasmasker op onbeperkt hooi kunnen staan als je daar 1 probleem mee zou kunnen oplossen?
Sorry als ik ergens misschien overheen heb gelezen. Zag wel graasmasker icm gras. Maar met hooi evt uit netten? Of is dat echt paardje pesten?

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 18:56

Paddock paradise Harmelen heeft een nieuw stuk speciaal voor kleine pony's gemaakt wat pas geopend is. Ik heb geen idee of het aan al je eisen voldoet, maar je zou eens kunnen informeren. 2 Shetlanders die bij ons niet op het gras mochten zijn daar heen verhuisd. Van wat ik kan zien ziet het er wel mooi uit.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-25 19:23

Sterrebell schreef:
Ik heb geen verstand van graasmsskers en ben er ook niet perse fan van. Maar zou de pony niet met graasmasker op onbeperkt hooi kunnen staan als je daar 1 probleem mee zou kunnen oplossen?
Sorry als ik ergens misschien overheen heb gelezen. Zag wel graasmasker icm gras. Maar met hooi evt uit netten? Of is dat echt paardje pesten?

Ik weet niet of dat een optie is maar 24/7 korf in een kudde zal hij ook zijn fysieke contacten missen denk ik?
Hij is wel heel handig met een korf die is zelfs verder dicht gemaakt omdat hij zo behendig ermee is maar kort en hooinet weet ik niet of dat lukt of juist voor veel frustratie zal gaan zorgen?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 12:53

Ik begrijp heel goed dat je dit topic opent, er moet maar eens het juiste plekje voorbij komen. Maar weet dat er ook niets mis mee is met waar die nu staat proberen het management zo goed mogelijk te houden en dan de laatste beslissing te nemen wanneer het niet meer gaat. Probeer daarbij niet al te veel problemen te zien. Graasmasker is misschien wel dé oplossing of hoefschoenen of.... Blijkt het dat niet te zijn, maak je het net zo snel ongedaan. Het is grof gezegd, maar je hebt niks te verliezen.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-25 16:14

Gini schreef:
Ik begrijp heel goed dat je dit topic opent, er moet maar eens het juiste plekje voorbij komen. Maar weet dat er ook niets mis mee is met waar die nu staat proberen het management zo goed mogelijk te houden en dan de laatste beslissing te nemen wanneer het niet meer gaat. Probeer daarbij niet al te veel problemen te zien. Graasmasker is misschien wel dé oplossing of hoefschoenen of.... Blijkt het dat niet te zijn, maak je het net zo snel ongedaan. Het is grof gezegd, maar je hebt niks te verliezen.

Jou advies zou ik zeker ook aan een ander gegeven hebben en voor nu is dat wel een beetje het idee wat ik heb.
Maar het stomme is dat ik me ook schuldig zal voelen als hij wel weer bevangen wordt en die pijn heeft.
Zo lastig ,kon je je gevoel maar uit zetten.