Ervaring stal Okkema en de Mersken

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lotjeeuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-25 23:36

OneLiner schreef:
Lotjeeuhhh schreef:
Volgende week heb ik vakantie. Dus mocht iemand nog een fijn adresje weten. Ik ben van plan om een bezoekje te brengen bij de Terpen, De noeste hoeve, de Galoper en de nieuwe Heuvel.

Friesian Horse Stables in mijnsheerenland of was je daar al geweest?

Daar ga ik inderdaad ook een kijkje nemen.

Lotjeeuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-25 11:23

vicky schreef:
Ted kop jansen in Diever.
Zeker de moeite waard

Dat is een goede tip. Die was ik bijna vergeten. Die heeft erg mooie friese paarden staan.

har166

Re: Ervaring stal Okkema en de Mersken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 12:08

De Horperhoeve in Zweeloo/ Schoonoord.

Lotjeeuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-25 12:20

har166 schreef:
De Horperhoeve in Zweeloo/ Schoonoord.

Dankje!

Marie_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 12:26

Stal Sibma

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 19:43

Friesian Horse Stables in mijnsheerenland of was je daar al geweest?[/quote]

Daar hebben wij onze eerste Friesse merrie vandaan een hele fijn paard is dat, daar hebben we al zoveel plezier van gehad18 januari geloof ik hebben ze daar een open dag, we gaan daar weer kijken of ze wat leuks hebben voor erbij.

Lotjeeuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-25 20:46

zacharyhill schreef:
Friesian Horse Stables in mijnsheerenland of was je daar al geweest?

Daar hebben wij onze eerste Friesse merrie vandaan een hele fijn paard is dat, daar hebben we al zoveel plezier van gehad18 januari geloof ik hebben ze daar een open dag, we gaan daar weer kijken of ze wat leuks hebben voor erbij.[/quote]

Ik zag de open dagen van verschillende stallen ook voorbij komen. Ik wil daar heel graag naar toe, alleen heb ik nu een leuke merrie onder optie bij de Mersken. Ik ga komende week voor de tweede keer proefrijden. Ze is wel veel groener, dan waar ik in eerste instantie naar opzoek ben.

OneLiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 20:56

Lotjeeuhhh schreef:
Ik zag de open dagen van verschillende stallen ook voorbij komen. Ik wil daar heel graag naar toe, alleen heb ik nu een leuke merrie onder optie bij de Mersken. Ik ga komende week voor de tweede keer proefrijden. Ze is wel veel groener, dan waar ik in eerste instantie naar opzoek ben.

Ja die open dagen zijn altijd wel leuk om naartoe te gaan.

Wel leuk een merrie onder optie, veronica toevallig? Dat vond ik echt een leuke!

Lotjeeuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-25 21:03

OneLiner schreef:
Lotjeeuhhh schreef:

Ja die open dagen zijn altijd wel leuk om naartoe te gaan.

Wel leuk een merrie onder optie, veronica toevallig? Dat vond ik echt een leuke!

De merrie staat (nog) niet op hun website. Veronica was al onder optie en ik zie dat ze niet meer op de website staat. Ben je zelf al bij de Mersken geweest?

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 22:52

Lotjeeuhhh schreef:
vicky schreef:
Ted kop jansen in Diever.
Zeker de moeite waard

Dat is een goede tip. Die was ik bijna vergeten. Die heeft erg mooie friese paarden staan.

Absoluut!

Zowel onbeleerd als gereden en echt mooie dieren.

OneLiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 23:03

Lotjeeuhhh schreef:
De merrie staat (nog) niet op hun website. Veronica was al onder optie en ik zie dat ze niet meer op de website staat. Ben je zelf al bij de Mersken geweest?

Nou wel heel leuk, maar je kijkt ondertussen nog wel verder?
Ik zie nu inderdaad dat ze van de site af is. Had destijds contact over haar maar ben uiteindelijk niet gaan kijken omdat ik nog erg twijfel of ik voor een Fries of KWPN'er wil gaan.

Lotjeeuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-25 23:23

OneLiner schreef:
Lotjeeuhhh schreef:

Nou wel heel leuk, maar je kijkt ondertussen nog wel verder?
Ik zie nu inderdaad dat ze van de site af is. Had destijds contact over haar maar ben uiteindelijk niet gaan kijken omdat ik nog erg twijfel of ik voor een Fries of KWPN'er wil gaan.

Dan zou ik voor een KWPN'er gaan. Budgettaire gezien.

Ik doe steeds meer consessies in mijn zoektocht, terwijl ik mijn budget steeds meer op moet schroeven.

OneLiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 23:29

Lotjeeuhhh schreef:
Dan zou ik voor een KWPN'er gaan. Budgettaire gezien.

Ik doe steeds meer consessies in mijn zoektocht, terwijl ik mijn budget steeds meer op moet schroeven.

Maakt weinig verschil hoor haha. Een goede KWPN'er is echt niet goedkoper, lijkt alleen wel nog lastiger te vinden dan een Fries.
Ik heb nu al een Fries dus misschien is wat anders juist wel leuk, maar ik ben wel gek op Friezen.

Het is voor mij wel herkenbaar dat je steeds je budget wat moet opschroeven en je toch altijd duurder uit bent dan je hoopte.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 12:58

Ted kop zou ik alleen heen gaan als je een flink budget hebt..... 5 jaar terug was ik opzoek naar een fries en had toen een budget van 15k, en daar begon het bij Ted kop toen bij, die heeft de betere friezen staan voor het hogere segment.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 13:15

ivy_power89 schreef:
Ted kop zou ik alleen heen gaan als je een flink budget hebt..... 5 jaar terug was ik opzoek naar een fries en had toen een budget van 15k, en daar begon het bij Ted kop toen bij, die heeft de betere friezen staan voor het hogere segment.

Wilde ik ook net zeggen, bij Ted mag je een hele dikke beurs meenemen.

Lotjeeuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-25 13:21

FriesWytske schreef:
ivy_power89 schreef:

Wilde ik ook net zeggen, bij Ted mag je een hele dikke beurs meenemen.

Dat klopt helemaal! Ik heb contact gehad met TKJ en hij heeft er twee staan, die binnen mijn budget vallen. Dus daar ga ik zeker kijken!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 13:45

Is het zo lastig vinden dan?
Weet niet wat je zoekt? Maar er staan best veel Friezen te koop

Edit even opgezocht
Maar tussen 5-8 jaar en een beetje fijne aanleuning lijkt mij geen moeilijke zoektocht? Of is het allemaal niks?

Lotjeeuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-25 14:00

Kabayo schreef:
Is het zo lastig vinden dan?
Weet niet wat je zoekt? Maar er staan best veel Friezen te koop

Edit even opgezocht
Maar tussen 5-8 jaar en een beetje fijne aanleuning lijkt mij geen moeilijke zoektocht? Of is het allemaal niks?

Ik vind het geen makkelijke zoektocht. Ik heb nu een aantal paarden bekeken en het valt mij echt tegen.

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 23:15

Succes! Ben benieuwd waar je mee thuis komt.