Huis- en dierenoppas gezocht – september in de Gers (Zuid-Frankrijk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 10:35

henshem schreef:
Mijn oppas krijgt geen gevulde ijskast omdat zij vegetarisch is en zelf boodschappen doet. Wel voldoende koffiebonen etc in huis voor haar. Verder maakt zij gebruik van een van onze auto’s die voorzien is van een volle tank. Zij laat de twee honden 3x per dag uit en geeft ze hun eten. En de paard/pony afdeling mest ze uit en ze geeft hooi en krachtvoer. Hiervoor krijgt ze een onkostenvergoeding van €30 per dag.

Als de bijrijder oppast is het enkel de goed gevulde koelkast en meestal wel een cadeautje (maar die mag jaarrond met onze auto en trailer ook op pad) bij een andere oppas gevulde koelkast, wijntje op voorraad en een vergoeding. Ondanks dat ons huis ook echt wel lekker is om te zitten. De beestjes kosten mij een uur tot anderhalf uur pd aan minimale zorg, een ander is daar (zeker aan het begin) gewoon langer mee bezig.

En dat de tuin rommelig is bij thuiskomst er wat achterstallig werk is, zeker na 2 weken is dat wel te overzien en lossen we zelf wel op. Als iemand vrijwillig dat oppakt is het fijn, maar zeker geen must.

Ik zou in de advertentie zeker even erbij zetten hoeveel werk het is, want teveel voor 1 persoon lijkt alsof het mega veel werk is en je een dagtaak hebt aan uitmesten, verzorgen, onkruid wieden etc.

verootjoo

Re: Huis- en dierenoppas gezocht – september in de Gers (Zuid-Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 10:51

Wat een gepiep zeg. Als je zo’n huis wilt huren ben je per week 1000€ minimaal kwijt.
Nu kan je er gratis in en bespaar je dus in twee weken 2000€ door wat klusjes te doen. Op een ‘normale’ vakantie hoef je die idd niet te doen, maar goed, daar betaal je dan ook een hoop voor, om helemaal niks te hoeven doen.

Je kan drie dagen het terrein niet af, maar dat terrein is 12 hectare!

Ik zou me er prima kunnen vermaken met ons gezin maar in september gaan de kids weer naar school.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 11:09

Wat een gepiep zeg. Je gaat op vakantie, geeft een hoop geld uit en dan ben je een krent met je huis oppas.
‘t is geen gepiep Verootjoo. Het is een verschil van mening. En dat is prima, geen gepiep.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 11:21

Over die jachtdagen: is het georganiseerde jacht of privé?
Vermits het op vaste dagen is lijkt het me georganiseerde jacht te zijn?
Die hebben een agenda, per datum een perceel.
Die agenda kan je gewoon vragen, of staat zelfs openbaar op internet als het bos van het ONF is (al jagen die normaalgezien niet 's zondags).

En waarom zou je niet het terrein afkunnen? Staan de jagers op je oprit? Of heeft je huis geen toegang tot een openbare weg?
Jacht is een ding in Frankrijk maar ze sluiten geen openbare wegen af dus opgesloten in huis lijkt me wat overdreven.

Tijdens een jachtpartij in de bossen/velden gaan wandelen net waar ze bezig zijn is voor niemand interessant maar er is genoeg openbare ruimte.
En het terrein lijkt me idd ook groot genoeg om je te vermaken als je toch thuis moet/wil blijven.

Het kan handig zijn om weet te hebben van de agenda van de jacht, dat geeft meer vrijheid.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 11:26

Ik denk dat er best een doelgroep is die dit een fijne ruil vindt. :)
Dan denk ik vooral aan de wat jongere mensen die niet genoeg geld hebben voor een luxe vakantie, maar op deze manier toch kunnen genieten van een ander land, natuur en dieren.
Of de mensen die overwegen te emigreren met hun eigen dieren en op deze manier kunnen ervaren of het echt bij ze past.
Als deze constructie zo ongewoon was, zou er niet een website als Trusted Housesitters bestaan waar 230.000 leden gebruik van maken voor gratis oppas. :o
Ik zou zelf wel voor een volle koelkast zorgen, omdat ik dat gastvrij vind.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 11:28

verootjoo schreef:
Wat een gepiep zeg. Als je zo’n huis wilt huren ben je per week 1000€ minimaal kwijt.
Nu kan je er gratis in en bespaar je dus in twee weken 2000€ door wat klusjes te doen. Op een ‘normale’ vakantie hoef je die idd niet te doen, maar goed, daar betaal je dan ook een hoop voor, om helemaal niks te hoeven doen.

Ik zou me er prima kunnen vermaken met ons gezin maar in september gaan de kids weer naar school.

Je kan toch niet gaan en staan waar je wil en qua tijd zit je toch enigszins gebonden aan de verzorging van de dieren. Dat is het verschil met een gewone vakantie waarbij je met niets of niemand rekening hoeft te houden.

Ik ben blij met mijn oppas en heb het er graag voor over dat ik met een gerust hart een aantal dagen van huis kan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 11:29

henshem schreef:
verootjoo schreef:

Je kan toch niet gaan en staan waar je wil en qua tijd zit je toch enigszins gebonden aan de verzorging van de dieren. Dat is het verschil met een gewone vakantie waarbij je met niets of niemand rekening hoeft te houden.

Nee, maar daar betaal je nu dus ook niet voor. Om volledig vrij te zijn :)

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 11:37

Ik zou het heerlijk vinden om er te zitten en alles te runnen.
En ik hoef er niet eens een vergoeding voor. Maar ik zit dan met eigen werk en mijn eigen dieren die dan dus niet mee kunnen.
Maar niet iedereen ziet dit als iets negatiefs. Stilzitten is voor mij niet weggelegd dus waarom zou dit betaald moeten worden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 11:52

Omdat je al 200-300 euro kwijt bent enkele reis (brandstof + overnachting). Plus je mag van de 14 dagen er 6 niet weg. Die ook nog eens in het weekend vallen. Juist wanneer er leuke dingen georganiseerd worden op de meeste plekken.

Op de overige dagen moet je klusjes doen, terreinonderhoud en de zes dieren verzorgen.

Je moet ook nog eens 2 dagen op proef komen. Waarbij je weggestuurd kan worden. Dus risico op het verlies van 600 euro zonder “vakantie”. Dus je moet dan of alsnog geld hebben voor een betaald huisje. Of je kan terug naar huis. Weg 600 euro en geen “vakantie” gehad.

Dan moet je ook nog eens een stel zijn zonder kinderen. En over 1,5 maand al moeten kunnen.

Dat alles bij elkaar maakt het lastig om iemand te vinden die dit gratis wil doen.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 12:28

Ik weet niet of je Facebook hebt,maar daar is een groep die heet huizen oppas en huizenruil.
Ik heb vroeger gebruikt gemaakt van een site die heet voor-elkaar , maar na de laatste (niet zo goede) ervaring,zijn we weer terug bij familie en vrienden die op willen passen.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 12:39

MarlindeRooz schreef:
Omdat je al 200-300 euro kwijt bent enkele reis (brandstof + overnachting). Plus je mag van de 14 dagen er 6 niet weg. Die ook nog eens in het weekend vallen. Juist wanneer er leuke dingen georganiseerd worden op de meeste plekken.

Op de overige dagen moet je klusjes doen, terreinonderhoud en de zes dieren verzorgen.

Je moet ook nog eens 2 dagen op proef komen. Waarbij je weggestuurd kan worden. Dus risico op het verlies van 600 euro zonder “vakantie”. Dus je moet dan of alsnog geld hebben voor een betaald huisje. Of je kan terug naar huis. Weg 600 euro en geen “vakantie” gehad.

Dan moet je ook nog eens een stel zijn zonder kinderen. En over 1,5 maand al moeten kunnen.

Dat alles bij elkaar maakt het lastig om iemand te vinden die dit gratis wil doen.
Die 200/300 euro was je ook kwijt geweest als je zelf een vakantiehuis had gehuurd daar.
Die 6 dagen niet weg kunnen is een mogelijkheid, niet een gegeven.
En je mag 2 weken in een groot huis, met zwembad, middenin de bossen verblijven in ruil voor een aantal klusjes.
Dit is echt een mooie kans voor mensen die wel graag wat verder weg willen, maar niet de mogelijkheid hebben om 2 weken een vakantiehuis(je) te betalen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 12:42

MarlindeRooz schreef:
Nou dan heb je vast snel veel kandidaten.

Ik zou zelf ook een vergoeding aanbieden. Op zijn minst geld voor eten en brandstof. Zeker omdat je drie dagen per week niet weg mag. En er best veel klusjes en eisen zijn. Voor vier paarden uitmesten is geen licht werk.

Hier ben ik het wel mee eens. Vergoed in ieder geval de bezine. Dat zou het voor mijn gevoel gelijkwaardiger maken.

En die eis van onkruid verwijderen tussen het grind.... Haha, doe dat k.klusje fijn zelf wanneer je weer thuis bent, denk ik dan. Dat je dat vraagt, geeft mij een vreemd gevoel. Dit behoort niet tot het hoognodige werk voor een oppasser. Dat moeten de eigenaren zelf op orde hebben en houden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 12:49

Polar schreef:
MarlindeRooz schreef:

Die 200/300 euro was je ook kwijt geweest als je zelf een vakantiehuis had gehuurd daar.
Die 6 dagen niet weg kunnen is een mogelijkheid, niet een gegeven.
En je mag 2 weken in een groot huis, met zwembad, middenin de bossen verblijven in ruil voor een aantal klusjes.
Dit is echt een mooie kans voor mensen die wel graag wat verder weg willen, maar niet de mogelijkheid hebben om 2 weken een vakantiehuis(je) te betalen.

Nee je moet die 3 dagen per week sowieso thuisblijven want je weet niet of die dag de jacht langs komt.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 13:01

Volgens iemand anders in dit topic was dat op te zoeken, maar dan heb je alsnog 8 dagen waarop je kunt gaan en staan waar je wil.
Je krijgt in ruil voor wat klusjes gratis een huis aangeboden, met zwembad, in een prachtige omgeving...
Ideaal voor mensen die niet teveel kunnen betalen, maar toch een keer Nederland uit willen.

Vlekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 13:17

Klinkt als een mooi huis en een pracht plek, maar onkruid trekken mwah, doe dit al meer dan genoeg thuis en op stal, eeuwige onkruid trekken in de paddock

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 14:24

Jeetje jongens...als we het er niet mee eens zijn ( ik snap jullie en deel dezelfde mening) kunnen we toch ook niét reageren?

Als je interesse hebt reageer je wel.

Mo, erg jammer dat ik net een babytje heb...ik had wel een paar weken willen ontstressen! Helaas met baby niet te doen! Of misschien juist wel..even helemaal weg.
Maar gaat partner niet voor elkaar krijgen zo last minute.

Heel veel succes naar je zoektocht!!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 14:48

Hoeveel van de mensen die hier reageren met "in ruil voor een paar klusjes" hebben daadwerkelijk dagdagelijkse ervaring met paarden aan huis en de bijbehorende zware werkdruk die dat met zich mee brengt om alles operationeel, op orde, proper en functioneel te houden?

Dat is echt niet zomaar wat klusJES?!

En het zwembad... Ja tegen zelf onderhouden mag je het eventueel gebruiken... Dus ook daar extra werk voor en na je het gebruikt.

Zelfs ts omschrijft het notabene zelf als zwaar werk dat niet door 1 persoon haalbaar is!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 14:59

Maar: Ts biedt een deal aan. Als je het een slechte deal vindt, doe je het niet en hoef je niet (uitgebreid) te analyseren waarom je het een slechte deal vindt?

Als je twijfelt probeer je te onderhandelen, bijvoorbeeld over reiskosten.
(bij voorkeur via pb)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 15:03

Of je kan het zien als TS uitleggen waarom ze nog steeds geen kandidaten heeft en haar tips geven die haar misschien uiteindelijk wel een kandidaat kunnen opleveren. Het is maar hoe je het interpreteert hé

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 15:07

Ik kan me ook voorstellen dat dit een fijne deal is voor iemand die ook wat dagen moet werken, maar dat overal kan doen. Of een combinatie wil van wat dagen vooral met een boekje onder een boom doorbrengen en wat dagen op pad, zonder op een park met allemaal andere toeristen te staan.
Met de reiskosten en de gewone boodschappen kun je zo een leuke low-budget vakantie hebben.
Wel eens dat de tekst wat aantrekkelijker kan vergeleken met de informatie die daarna kwam.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 15:11

Ik heb mijn paarden aan huis en zoals het later toegelicht is, zijn de klusjes niet zo zwaar als dat sommige mensen het opvatten.
Je hoeft niet dagelijks de volledige oprit onkruidvrij te houden, 4 stallen uit te mesten, constant in de weer te zijn met van alles en nog wat.

En verder eens met Mysa.
Als je het niet wil doen, hoef je niet te gaan en als de eisen te streng zijn, zal er water bij de wijn moeten worden gedaan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 15:12

Little_Gift schreef:
Of je kan het zien als TS uitleggen waarom ze nog steeds geen kandidaten heeft en haar tips geven die haar misschien uiteindelijk wel een kandidaat kunnen opleveren. Het is maar hoe je het interpreteert hé

Dat laatste geldt natuurlijk ook voor de oproep zelf ;)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 15:28

En wie zegt dat dat niet zo is dan?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 19:18

mysa schreef:
Maar: Ts biedt een deal aan. Als je het een slechte deal vindt, doe je het niet en hoef je niet (uitgebreid) te analyseren waarom je het een slechte deal vindt?

Als je twijfelt probeer je te onderhandelen, bijvoorbeeld over reiskosten.
(bij voorkeur via pb)

Het is een topic op openbaar discussieforum, geen advertentie ;)

Ik vind het in ieder geval logisch dat er weinig animo is gezien alle voorwaarden in het nadeel van de oppasser zijn. Je moet minstens €500 in heen en terugreis investeren met een kans dat het na 2 inwerkdagen toch niks wordt (en "inwerken" tijdens je "gratis vakantie" komt ook best vreemd over). Mensen die zulk bedrag makkelijk kunnen missen, kunnen ook makkelijk een vakantiehuisje zonder verplichtingen betalen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 19:28

Fly_high schreef:
Je moet minstens €500 in heen en terugreis investeren met een kans dat het na 2 inwerkdagen toch niks wordt

Waar komt die 500 toch vandaan?
Ik heb even gekeken en ik ben in Gers voor <100 euro. Dus 200 euro heen- en terugreis. Dat is diesel.
Zou ik hetzelfde verbruik hebben met een benzineauto zou ik er zijn voor 110 euro, dus 220 heen en terug.