paars schreef:Hier gekozen voor individueel ophalen door Rendac; grootste argument voor mij was dat ze met de vrachtwagen het erf niet opkomen en met deze trailer wel. Kon hem dus in laten slapen op het voor hem vertrouwde erf ipv langs de weg. Was verder heel naar. Chauffeur kwam uren te laat. Botte chauffeur die zijn halve gebit mistte. Paard is aan het halster de trailer ingetrokken vond ik niet fijn om te zien. Ik had zijn halster al afgedaan en wilde die eigenlijk bewaren. Mss dom dat ik er niet over had nagedacht maar het was me niet verteld. Lierkabel brak ook nog eens af. Dus duurde en duurde. Nee. Nooit weer. Halster ook niet gehouden. Had er geen fijne associatie meer mee…
Ik vind het heel knap en ook goed van je dat je je voorbereid op het onvermijdelijke moment. Vertrouw er maar op dat je op een dag aanvoelt wanneer het genoeg is geweest.
dat is gelukkig niet de ervaring die wij op stal hebben met de individuele ophaaldienst.
1 keer lag het paard nog in stal. Is heel rustig en respectvol met de lier uit zijn stal getrokken. (Dit moest wel aan zijn benen, want je kan zo'n dier nou eenmaal niet optillen)
Daarna is er een kar naast gezet en heeft hij het paard erop gedraaid. (Door het dier om te rollen)
En daarna werd de kar met paard de aanhanger in getrokken.
Dit is ongeveer 1,5 jaar geleden geweest.
Daarna is er ook nog een keer een paard individueel opgehaald die op het veldje achterop het terrein lag en voor zover ik weet is dat op dezelfde rustige manier gegaan.
Tegenwoordig heeft onze stal een erf abonnement. Dus komt de vrachtwagen ze vanaf dat veldje ophalen. Wat fijner is dan het kleine randje gras langs de sloot waar we eerst de paarden moesten laten inslapen, omdat de vrachtwagen dan op de weg kon blijven staan.