Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
prugelpiet schreef:Allereerst sterkte met het verlies.
Dat gezegd hebbende, gaat het echt niet helpen om ze nu te bombarderen met telefoontjes en boze mails. Het is niet goed gegaan, dat is vervelend, maar waar mensen werken worden fouten gemaakt.
Ik ken de Rendac niet anders dan als vriendelijk en behulpzaam. Maar ze kunnen weinig met een emotionele eigenaar, ze doen hun best maar hebben het doorgaans gewoon heel erg druk. Ze rijden niet voor niks nonstop tussen 06:00 en 22:00.
Morgenochtend even bellen en vriendelijk vragen of de melding er nu wel goed in staat.
Je paard ontploft echt niet.
prugelpiet schreef:Allereerst sterkte met het verlies.
Dat gezegd hebbende, gaat het echt niet helpen om ze nu te bombarderen met telefoontjes en boze mails. Het is niet goed gegaan, dat is vervelend, maar waar mensen werken worden fouten gemaakt.
Ik ken de Rendac niet anders dan als vriendelijk en behulpzaam. Maar ze kunnen weinig met een emotionele eigenaar, ze doen hun best maar hebben het doorgaans gewoon heel erg druk. Ze rijden niet voor niks nonstop tussen 06:00 en 22:00.
Morgenochtend even bellen en vriendelijk vragen of de melding er nu wel goed in staat.
Je paard ontploft echt niet.
Little_Gift schreef:Inderdaad, hier ook altijd geweten (en volgens mij staat dat ook gewoon op hun site) dat je éérst moet betalen vooraleer ze komen ophalen. Toch als het een paard betreft.
Voor ander vee niet.
Duhelo schreef:Toen ik rendac liet komen moest ik online aanmelden, chipnr paard ingeven en betalen voor ze kwamen ophalen…
Little_Gift schreef:Inderdaad, hier ook altijd geweten (en volgens mij staat dat ook gewoon op hun site) dat je éérst moet betalen vooraleer ze komen ophalen. Toch als het een paard betreft.
Voor ander vee niet.
Brainless schreef:Wintu schreef:Waarom moet een dierenarts je precies helpen met de Rendac? Je kan het gewoon online doen of anders gewoon bellen. Je moet oa je ubn nummer door geven, zodat een chauffeur weet waar ie moet zijn. Hier komen ze meestal volgende werkdag.
Ze hebben alleen je adres nodig (of het een paard of pony is) en evt plek waar hij ligt.
Ik heb nog nooit een ubn hoeven door te geven als particulier.
Voor ander vee niet.
Wintu schreef:Je hebt als particulier voor paarden toch ook een UBN?
Zover ik het op het internet kan vinden, is een UBN ook gewoon verplicht bij de Rendac?
Wintu schreef:Lay_D schreef:Ik heb 2 januari dit jaar met de Rendac gebeld ivm inslapen van onze pony.
Ik hoefde geen ubn en of chipnummer door te geven.
De rekening kreeg ik via de mail bijna 3 maand na het ophalen.
Alleen een adres? Ook geen klantnummer?
Duhelo schreef:Toen ik rendac liet komen moest ik online aanmelden, chipnr paard ingeven en betalen voor ze kwamen ophalen…
Lay_D schreef:Wintu schreef:
Alleen een adres? Ook geen klantnummer?
Ik moest inderdaad alleen mijn adres en emailadres doorgeven en heb tevens aangegeven dat ze bij ons op het erf konden komen.
Brainless schreef:Pony was 18 april ingeslapen en 17 juli kreeg ik de factuur per mail.
Ze factureren per kwartaal. Dus april/mei/juni krijg je in juli.
Ik heb wel een klantnummer bij hen (heb helaas al vaker wat moeten aanmelden) maar bij hun staat geen UBN geregistreerd.
Citaat:Het UBN-nummer (Uniek Bedrijfnummer) is een uniek nummer dat door de overheid wordt gebruikt om bedrijven en organisaties te identificeren. Dit nummer wordt niet door Rendac zelf gebruikt, maar door veehouders en andere stakeholders die met Rendac in contact komen. Rendac gebruikt dit nummer om meldingen van dode dieren te registreren en te verwerken.
Wanneer je een melding van een dode dier maakt bij Rendac, zul je je UBN-nummer moeten opgeven, samen met de diercode en het aantal te melden dieren. Het UBN-nummer wordt gebruikt om de melding te koppelen aan je bedrijf.
-Namiro- schreef:Allereerst sterkte met het verlies van jullie pony!![]()
Hier eenzelfde ervaring met rendac. Mijn paard op een vrijdag moeten laten inslapen in de zomer.. Meteen gebeld en helaas konden ze hem maandag pas ophalen.. maandag om 15.00 uur gebeld om te vragen wanneer ze zouden komen aangezien ik had verwacht dat hij al opgehaald zou zijn en ik er absoluut niet bij wilde zijn..
en toen kwam ook het verhaal dat ze mijn melding kwijt waren.. uiteindelijk is mijn paard dinsdag laat in de middag pas opgehaald. Ik kreeg vooraf wel een telefoontje van de chauffeur om door te geven dat hij eraan kwam.
De geur was vreselijk en ook hier stond het zeil ontzettend bol.
Dit is niet zoals je afscheid wil nemen…
Ik hoop dat je morgenvroeg iemand aan de lijn krijgt die je kan helpen.
Een UBN ed werd overigens niet gevraagd!
Rocco_Love12 schreef:Duhelo schreef:Toen ik rendac liet komen moest ik online aanmelden, chipnr paard ingeven en betalen voor ze kwamen ophalen…
Dat gaat vermoedelijk over de Belgische rendac, die werkt heel anders. In Nederland krijg je de factuur enkele weken later.
Voor het in Nederland melden vragen ze niet om je ubn nummer maar om je persoonlijke meldnummer. Die kan je telefonisch of per mail aanvragen. En dan het bandje inspreken of via de app het overleden dier aanmelden. Dit kan tot 23:59 voor de volgende werkdag.
Veel sterkte TS!