Urgente vraag ; Rendak !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Urgente vraag ; Rendak !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 20:50

Wat een verdrietig verhaal. Sterkte dit is echt niet fijn.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 20:58

Allereerst sterkte met het verlies.

Dat gezegd hebbende, gaat het echt niet helpen om ze nu te bombarderen met telefoontjes en boze mails. Het is niet goed gegaan, dat is vervelend, maar waar mensen werken worden fouten gemaakt.
Ik ken de Rendac niet anders dan als vriendelijk en behulpzaam. Maar ze kunnen weinig met een emotionele eigenaar, ze doen hun best maar hebben het doorgaans gewoon heel erg druk. Ze rijden niet voor niks nonstop tussen 06:00 en 22:00.

Morgenochtend even bellen en vriendelijk vragen of de melding er nu wel goed in staat.

Je paard ontploft echt niet.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 21:11

prugelpiet schreef:

Dat gezegd hebbende, gaat het echt niet helpen om ze nu te bombarderen met telefoontjes en boze mails. Het is niet goed gegaan, dat is vervelend, maar waar mensen werken worden fouten gemaakt.
Ik ken de Rendac niet anders dan als vriendelijk en behulpzaam. Maar ze kunnen weinig met een emotionele eigenaar, ze doen hun best maar hebben het doorgaans gewoon heel erg druk. Ze rijden niet voor niks nonstop tussen 06:00 en 22:00.

Morgenochtend even bellen en vriendelijk vragen of de melding er nu wel goed in staat.

Toen ik emotioneel was heb ik de dierenarts laten bellen. Zij heeft de eerste melding gedaan

Die waren ze kwijt …

Toen ik belde hoelaat ze kwamen n ze de melding kwijt waren bleef ik vriendelijk want een foutje is menselijk ; de mevrouw was aardig en zei dat ze vandaag nog zouden komen. Ik vroeg of ik daar op kon rekenen ; ik doe m’n uiterste best zei ze..

Toen ik vanavond weer belde en ze niet waren geweest was ik niet boos en niet emotioneel. Ik had verwacht dat ze het niet hadden gered en dan morgen ochtend zouden komen

Ik had echter niet verwacht dat er alweer iets mis was gegaan met de melding en dat ze alweer mijn gegevens kwijt waren.
Toen ik haar vertelde dat ik dit niet zo netjes vond ( en niet eens boos was ) gooide ze de haak erop.
Vervolgens belde ik terug want het had kunnen zijn dat de verbinding per ongeluk was verbroken .. maar toen ik mijn naam zei en wou vragen kreeg ik daartoe geen mogelijkheid en werd alweer de haak erop gegooid.

Ik heb heel veel geduld maar hier gaat toch echt iets goed fout in dat bedrijf.. niet alleen qua klantvriendelijkheid maar ook qua communicatie en 2 x gegevens en een melding kwijt raken dat kan eigenlijk ook niet. Dit alles heb ik nog even voor me gehouden en ik heb ze beslist niet gebombardeerd met telefoontjes.
Ik heb ze inmiddels wel gemaild omdat ik hoop dat ze met een oplossing komen voordat ik de politie moet bellen.

Misschien ontploft de pony wel of misschien niet.. dat ligt er net aan hoelang ze nog in de zon ligt morgen maar de mogelijkheid dat een pony ontploft omdat die er te lang ligt kan wel. Volgens m’n buurman is dit ook wel eens gebeurd .. ik hoop niet bij die van mij..inmiddels is de stank ondraaglijk en is dit niet de manier hoe het hoort te gaan..

pmarena

Re: Urgente vraag ; Rendak !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 21:18

Ik duim heel heel hard dat ze morgenochtend weg is..... en je echt aan de verwerking kan beginnen :(:)

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 21:21

prugelpiet schreef:

Ik snap best dat ze het misschien druk hebben, maar tot twee keer toe ophangen vind ik weinig vriendelijk of behulpzaam :n

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 22:06

Toen ik rendac liet komen moest ik online aanmelden, chipnr paard ingeven en betalen voor ze kwamen ophalen…

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 22:35

Inderdaad, hier ook altijd geweten (en volgens mij staat dat ook gewoon op hun site) dat je éérst moet betalen vooraleer ze komen ophalen. Toch als het een paard betreft.
Voor ander vee niet.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 22:38

Little_Gift schreef:
Inderdaad, hier ook altijd geweten (en volgens mij staat dat ook gewoon op hun site) dat je éérst moet betalen vooraleer ze komen ophalen. Toch als het een paard betreft.
Voor ander vee niet.

Vanmorgen vroeg ze het adres waar de factuur naar toe moest dus dat lijkt me sterk..
maar al zou het zo zijn dan kunnen ze dat zeggen en dan maak ik het over ..
Is iets heel anders als een melding kwijt raken ( tot 2x toe /gegevens kwijt raken ) en de haak erop gooien.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 22:39

Duhelo schreef:
Toen ik rendac liet komen moest ik online aanmelden, chipnr paard ingeven en betalen voor ze kwamen ophalen…

Hoe lang is dat geleden?

Ik wilde, dit jaar 8 jaar geleden, vantevoren al zijn overlijden aangeven.
Hij zou maandag eind van de middag ingeslapen worden dus ik belde vrijdag ervoor al.
Nee dat kon niet, mocht pas bellen als hij dood was.
Toen dacht ik nog wel ja dan hoor je van mij dus niks anders dan snikken.
En ja ik snap heus wel dat het om wat voor reden niet door had kunnen gaan. Maar ja niet geschoten altijd mis, :+ Zelfbehoud ook.
Dus idd maandag na het inslapen gebeld en er kwam geen zinnig woord meer uit.
Uiteindelijk heeft iemand anders de telefoon overgenomen.

Rekening kwam pas maanden later, ingeslapen op 1 oktober rekening kwam in december.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 22:40

Ik heb 2 januari dit jaar met de Rendac gebeld ivm inslapen van onze pony.
Ik hoefde geen ubn en of chipnummer door te geven.
De rekening kreeg ik via de mail bijna 3 maand na het ophalen.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 22:42

Little_Gift schreef:
Voor ander vee niet.

Ik heb 3 keer een paard op moeten laten halen (10 jaar geleden, 4 jaar geleden en een paar maanden geleden) en alle drie de keren telefonisch gemeld, de volgende dag netjes opgehaald en na een maand of 2 de factuur ontvangen. Nooit vooraf hoeven betalen en ook nooit online gemeld.

Sterkte ts, wat een nare situatie zo!

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 22:44

Brainless schreef:
Wintu schreef:
Waarom moet een dierenarts je precies helpen met de Rendac? Je kan het gewoon online doen of anders gewoon bellen. Je moet oa je ubn nummer door geven, zodat een chauffeur weet waar ie moet zijn. Hier komen ze meestal volgende werkdag.

Ze hebben alleen je adres nodig (of het een paard of pony is) en evt plek waar hij ligt.
Ik heb nog nooit een ubn hoeven door te geven als particulier.

Misschien is dat het verschil. Mijn UBN moet ik vermelden en is ook gekoppeld aan mn gegevens bij de Rendac.

Je hebt als particulier voor paarden toch ook een UBN?

Zover ik het op het internet kan vinden, is een UBN ook gewoon verplicht bij de Rendac?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 22:45

Little_Gift schreef:
Voor ander vee niet.

Nog nooit van te voren hoeven te betalen.
Bellen, aangeven wat het betreft, naam/adres en evt extra aanwijzingen.
Factuur krijg je (veel) later thuis.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 22:45

Lay_D schreef:

Alleen een adres? Ook geen klantnummer?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 22:46

Wintu schreef:
Je hebt als particulier voor paarden toch ook een UBN?

Zover ik het op het internet kan vinden, is een UBN ook gewoon verplicht bij de Rendac?

Als je paard op een pension staat kun je gewoon het zelf aanmelden bij Rendac.
Voor het particulier ophalen van grotere dieren is geen UBN en/of chipnummer verplicht.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 22:47

Wintu schreef:
Lay_D schreef:

Ik moest inderdaad alleen mijn adres en emailadres doorgeven en heb tevens aangegeven dat ze bij ons op het erf konden komen.

Rocco_Love12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 22:48

Duhelo schreef:

Dat gaat vermoedelijk over de Belgische rendac, die werkt heel anders. In Nederland krijg je de factuur enkele weken later.

Voor het in Nederland melden vragen ze niet om je ubn nummer maar om je persoonlijke meldnummer. Die kan je telefonisch of per mail aanvragen. En dan het bandje inspreken of via de app het overleden dier aanmelden. Dit kan tot 23:59 voor de volgende werkdag.

Veel sterkte TS!

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 22:50

Lay_D schreef:
Wintu schreef:

Ik moest inderdaad alleen mijn adres en emailadres doorgeven en heb tevens aangegeven dat ze bij ons op het erf konden komen.

Apart, ik moet altijd een klantnummer aangeven en dan staat de ophaalplaats al vermeld in hun bestand, even as UBN. Maar goed misschien werkt het anders als je geen klantnummer hebt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 22:52

Pony was 18 april ingeslapen en 17 juli kreeg ik de factuur per mail.
Ze factureren per kwartaal. Dus april/mei/juni krijg je in juli.

Ik heb wel een klantnummer bij hen (heb helaas al vaker wat moeten aanmelden) maar bij hun staat geen UBN geregistreerd.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 22:59

Wintu schreef:
Apart, ik moet altijd een klantnummer aangeven en dan staat de ophaalplaats al vermeld in hun bestand, even as UBN. Maar goed misschien werkt het anders als je geen klantnummer hebt.

Wellicht stond ik nog in het systeem? In 2013 heb ik ze ook moeten bellen.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 23:03

Allereerst sterkte met het verlies van jullie pony! :(:)

Hier eenzelfde ervaring met rendac. Mijn paard op een vrijdag moeten laten inslapen in de zomer.. Meteen gebeld en helaas konden ze hem maandag pas ophalen.. maandag om 15.00 uur gebeld om te vragen wanneer ze zouden komen aangezien ik had verwacht dat hij al opgehaald zou zijn en ik er absoluut niet bij wilde zijn..
en toen kwam ook het verhaal dat ze mijn melding kwijt waren.. uiteindelijk is mijn paard dinsdag laat in de middag pas opgehaald. Ik kreeg vooraf wel een telefoontje van de chauffeur om door te geven dat hij eraan kwam.
De geur was vreselijk en ook hier stond het zeil ontzettend bol.

Dit is niet zoals je afscheid wil nemen…
Ik hoop dat je morgenvroeg iemand aan de lijn krijgt die je kan helpen.

Een UBN ed werd overigens niet gevraagd!

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 23:05

Brainless schreef:
Pony was 18 april ingeslapen en 17 juli kreeg ik de factuur per mail.
Ze factureren per kwartaal. Dus april/mei/juni krijg je in juli.

Ik heb wel een klantnummer bij hen (heb helaas al vaker wat moeten aanmelden) maar bij hun staat geen UBN geregistreerd.

Ah bij ons wel, maar we staan niet als particulier.

Als je chatgpt er op los laat, krijg je dit.
Citaat:
Het UBN-nummer (Uniek Bedrijfnummer) is een uniek nummer dat door de overheid wordt gebruikt om bedrijven en organisaties te identificeren. Dit nummer wordt niet door Rendac zelf gebruikt, maar door veehouders en andere stakeholders die met Rendac in contact komen. Rendac gebruikt dit nummer om meldingen van dode dieren te registreren en te verwerken.
Wanneer je een melding van een dode dier maakt bij Rendac, zul je je UBN-nummer moeten opgeven, samen met de diercode en het aantal te melden dieren. Het UBN-nummer wordt gebruikt om de melding te koppelen aan je bedrijf.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 23:15

-Namiro- schreef:
Allereerst sterkte met het verlies van jullie pony! :(:)

Hier eenzelfde ervaring met rendac. Mijn paard op een vrijdag moeten laten inslapen in de zomer.. Meteen gebeld en helaas konden ze hem maandag pas ophalen.. maandag om 15.00 uur gebeld om te vragen wanneer ze zouden komen aangezien ik had verwacht dat hij al opgehaald zou zijn en ik er absoluut niet bij wilde zijn..
en toen kwam ook het verhaal dat ze mijn melding kwijt waren.. uiteindelijk is mijn paard dinsdag laat in de middag pas opgehaald. Ik kreeg vooraf wel een telefoontje van de chauffeur om door te geven dat hij eraan kwam.
De geur was vreselijk en ook hier stond het zeil ontzettend bol.

Dit is niet zoals je afscheid wil nemen…
Ik hoop dat je morgenvroeg iemand aan de lijn krijgt die je kan helpen.

Een UBN ed werd overigens niet gevraagd!

Bedankt .
Ik vind het echt heel erg hoe ze hiermee omgaan. Meldingen kwijt raken en dan kan er nog geen excuses van af.

Dit is puur alleen omdat ze het alleen recht hebben vermoed ik. Stel dat een honden crematorium vaak dit soort fouten zou maken; dan zijn ze zo failliet. Maar omdat je alleen bij de rendak terecht kan met een overleden paard kunnen ze doen wat ze willen. Grote fouten maken zonder excuses. In dit geval bij jouw paard hadden ze ook avonds of de volgende ochtend vroeg kunnen komen om hun fout goed te maken .. dat was toch heel anders overgekomen .. je zit toch in extra stress als je weet dat hij nog niet is opgehaald..

Maar daar houden ze geen rekening mee. Bij mij gooien ze zelfs de haak erop toen ik vroeg hoe het kon dat ze 2 x een melding en mijn gegevens kwijt raken ..
Een simpele excuses ; en we komen morgen ochtend was ik tevreden mee geweest..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 23:25

Ik herken het Rendac ook totaal niet in dit verhaal.
Vier keer een paard/pony laten ophalen, waarvan recent anderhalf jaar geleden voor een vriendin die zelf te emotioneel was.
Hele vriendelijke mensen, altijd heel begripvol en de rekening kwam een maand of 2 later.

Heel veel sterkte TS. Wat een verdrietige situatie.
Hopelijk is het snel opgelost.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 23:31

Rocco_Love12 schreef:
Duhelo schreef:

Dat gaat vermoedelijk over de Belgische rendac, die werkt heel anders. In Nederland krijg je de factuur enkele weken later.

Voor het in Nederland melden vragen ze niet om je ubn nummer maar om je persoonlijke meldnummer. Die kan je telefonisch of per mail aanvragen. En dan het bandje inspreken of via de app het overleden dier aanmelden. Dit kan tot 23:59 voor de volgende werkdag.

Veel sterkte TS!

In België idd eerst betalen alvorens ze komen ophalen. Ik belde wel elke keer de dag voor het inslapen, en dat was geen probleem. Na het bellen gewoon ook via de site doorgeven en betalen.

Zo heeft er bij de vorige pensionstal een shetlandpony bijna 2 weken aan de kant gelegen omdat eigenaar niet betaald had. Gelukkig in de winter dus geen stank overlast.

Tot 2x toe gegevens en melding kwijt raken + haak neergooien vind ik wel echt niet klantvriendelijk.