mysa schreef:Lang gedacht dat het me niet warm genoeg kon zijn, Frankrijk beviel ook altijd qua temperatuur. Tot we een hittegolf in zuid-oost Frankrijk meemaakten. Daar wil ik in de zomer echt niet meer naartoe. Zelfs aan zee was het niet te doen. Zal ergens eerste decennium van deze eeuw zijn geweest.
Over afval: in mijn jeugd hadden we in Nederland ook een brandkuil, iedereen. Althans in het buitengebied.
Fijn dat je een oppas hebt gevonden, voor najaar of volgend voorjaar?
Het ligt er erg aan waar je zit. Zelfs op de plek kan het verschillen. Wij hebben in ons vorige huis in Frankrijk meerdere hittegolven gehad en het niet ervaren als hittegolven. Die plek was heel schaduwrijk. Wat dus in de winter een groot nadeel was.
En het maakt ook erg uit of je op vakantie een hittegolf krijgt of dat je er woont. Op vakantie kun je dan weinig anders dan het maar ervaren. Als je hier woont, gaat het leven gewoon door. Het leven speelt zich dan meer binnen af en je werk gaat ook gewoon door en iedereen heeft airco's en zo. Je merkt het dan lang niet zo op en als je weer thuis bent is het richting einde dag en alweer afgekoeld tot een heerlijke 27 graden om lekker buiten te eten en een wijntje te drinken. Ik zou niet meer anders willen en kan niet wachten tot het weer volop zomer is, hoewel we van de week ook ruim boven de 20 hadden.
De oppas is voor dit najaar en ik vermoed (omdat er hier wat veranderd is) dat we niet volgend jaar lente ook nog gaan. Voorlopig blijft het zo. Maar je mag me altijd een pb sturen als je wilt oppassen, je weet maar nooit!