Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rider schreef:hienschkunst schreef:Ik denk zelf ook dat het reële risico dat er iets gebeurt klein is, maar toch wil ik goed ingedekt zijn mocht er onverhoopt een of ander onverwacht ongeluk gebeuren.
Ik wil je er in alle vriendelijkheid op wijzen dat het risico dat er iets misgaat behoorlijk reeël is als je met amateurs werkt.Er zijn veel dingen op een filmset waar paarden van kunnen schrikken, apparatuur maar ook handelingen van cast- en crewleden etc.
Er hoeft dan niet gelijk afschuwelijk letsel te zijn, maar denk aan een paard wat een camera omver loopt of een decorstuk sloopt. Als je daar niet goed voor verzekerd bent draait de eigenaar op voor die kosten en dat zou natuurlijk vervelend zijn.
Hou ook rekening mee dat onervaren dieren ervoor kunnen zorgen dat je opnameproces een stuk stroever verloopt en dat goedkoop dan ineens ook duurkoop kan zijn als de rest van je personeel moet overwerken...
troi schreef:Eens!
En daarnaast is de ellende dat paarden zeer kostbaar en zeer sterk zijn en dat dierenartsen zeer kostbaar zijn. Een banketstaaf wondje dat gehecht moet worden heeft zomaar een prijskaartje van 500 piek. Een paard dat in een worst case scenario overlijdt kan zomaar 15.000 waard zijn geweest (en das niet een heel bijzonder paard..).
Mijn punt is vooral dat het niet licht ingeschat moet worden. Ik heb de indruk dat jullie het zeer goed bedoelen maar weinig kaas hebben gegeten van paarden.
guppekop schreef:Mocht je grote tinkers leuk vinden (paarden met veel haar), hebben wij er ook wel een paar staan (https://www.stoeterijruijs.nl)
Onze hengst is helemaal zwart
Benfan schreef:Hoe zit het met kostuums/tuig voor de paarden? Er zit nogal verschil in 734 en 1412 en wat we nu gebruiken? Word daar ook nog aan gedacht?
Zit zelf in Drenthe, alleen is mijn paard grotendeels wit.
hienschkunst schreef:martinev schreef:Ik heb ook wel interesse, weer eens wat anders! Ik heb een gaaf zwart paard. Is het de bedoeling dat er ook echt acteurs op het paard gaan rijden? Of zit de acteur alleen op het stilstaande paard?
[ Afbeelding ]
Hoi, Martine! Wat een prachtig dier. Ja, de eigenaars rijden op hun eigen paarden, en er is één shot dat een acteur op een stilstaand paard zit, en het leidsel vasthoudt.
hienschkunst schreef:Benfan schreef:Hoe zit het met kostuums/tuig voor de paarden? Er zit nogal verschil in 734 en 1412 en wat we nu gebruiken? Word daar ook nog aan gedacht?
Zit zelf in Drenthe, alleen is mijn paard grotendeels wit.
Uiteraard, bedankt voor het meedenken! Zodra we uit alle reacties dankbaar een keuze gaan maken, gaan we in overleg met de eigenaren. Een paar mensen heeft al gezegd de juiste kostuums en tuigage te hebben voor die periode, en/of weet daar aan te komen.
Mochten we qua locaties in Drenthe belanden, onthoud ik graag je aanbod!
speurneusc schreef:leuk, heb ooit meegedaan aan de opnames van Redbad met paard hier in Eindhoven, zeer vermoeiend, maar gaaf om te doen en mee te maken. (ben niet in beeld geweest, tenminste niet herkenbaar)
hienschkunst schreef:speurneusc schreef:leuk, heb ooit meegedaan aan de opnames van Redbad met paard hier in Eindhoven, zeer vermoeiend, maar gaaf om te doen en mee te maken. (ben niet in beeld geweest, tenminste niet herkenbaar)
Goh, dat moet wel een leuke ervaring zijn geweest! Jammer dat je niet herkenbaar in beeld was. Eindhoven, bedoel je prehistorisch dorp Eindhoven? Die locatie overwegen we ook!