Agradi beweert retour niet te hebben ontvangen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 08:58

ivy_power89 schreef:
De bezorger kwam met het pakket, die ik vervolgens geweigerd had. Ik had geen zin om weer een label uit te printen, en dan op eigen gelegenheid het pakket weer ergens naar toe te brengen. En de bezorger maakte er helemaal geen issue van.
Krijg ik een mail, dat ik €12.50(!) weigeringskosten moest betalen. Dat zouden ze van het geld afhouden wat ze terug zouden storten.
Ik heb gevraagd of ze de wettelijke regels wat betreft verzendkosten etc wel eens gelezen hadden, want wat ze nu deden mág gewoon niet (ik heb zelf ook 3 webshops, weet heel goed wat de regels zijn)

Dus ik heb gezegd, dat ik het volledige retour bedrag op mijn rekening verwachtte, en als ze wel die €12.50 eraf hadden gehouden ik er werk van zou maken. (ondanks dat het maar een klein bedrag is, maar als ze dit bij meer mensen doen is het makkelijk verdiend)

volgende dag stond het volledige bedrag op mijn rekening.

Dus TS, ik zou daar mee dreigen, ze zijn er schijnbaar erg gevoelig voor!

Ik heb dit ook gehad.
Het staat niet in hun algemene voorwaarden. Enkel op een andere pagina op de website. Dus het mag gewoon niet.
Lange strijd maar uiteindelijk ook gewonnen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 12:53

Wat ze doen is je een retourlabel geven als je akkoord bent met hun bizarre voorwaarden. Kan je niet akkoord gaan met de voorwaarden, dan heb je maar 1 optie: Het product houden en betalen.

Maar goed, dat willen de meeste mensen niet, dus gaan ze maar akkoord met die vreemde retour regels. Dus vinden ze dan 1 haartje of veegje op het product, dan ben je alsnog zuur.

ivy_power89

Re: Agradi beweert retour niet te hebben ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 13:01

Nou ik heb zelf 3 webshops en ben dus goed op de hoogte van hoe het hoort (en wat dus niet mag)

En als je ze daar op wijst hoor je ineens niets meer van ze

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 13:17

Tallie1979 schreef:
Wat ze doen is je een retourlabel geven als je akkoord bent met hun bizarre voorwaarden. Kan je niet akkoord gaan met de voorwaarden, dan heb je maar 1 optie: Het product houden en betalen.

Maar goed, dat willen de meeste mensen niet, dus gaan ze maar akkoord met die vreemde retour regels. Dus vinden ze dan 1 haartje of veegje op het product, dan ben je alsnog zuur.
Ik ben ook echt geen fan van hoe Agradi met retouren omgaat. Maar even een kleine nuance. Je gaat al akkoord met de garantie- en retoursvoorwaarden wanneer je wat besteld, niet pas als je er gebruik van wilt maken. De enige oplossing daartegen is dus niet bestellen daar (wat ik zelf ook doe als het ff kan na mijn eerdere ervaring met hun).

Andere retourvoorwaarden willen na bestellen (wanneer je besluit te willen retourneren) omdat je ze bizar vind is juridisch gezien eenzijdig de overeenkomst willen wijzigen. Dat Agradi dat niet gaat doen is, tenzij hun voorwaarden tegen de wet in gaan, hun recht. Ik raad daarom altijd aan om ook die voorwaarden goed te lezen alvorens je besteld, en niet enkel die omtrent levering.

Geld overigens ook voor Agradi, die mag niet zomaar extra eisen stellen die niet in hun retour- en garantievoorwaarden staan.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 13:21

Ik heb zonder problemen een deken geretourneerd die ik wel gepast had (maar wel netjes met iets eronder en ervoor gezorgd dat er geen haren, hooi of zand aan de deken zat toen ik 'm terug in de originele verpakking stopte.
Dit is gewoon keurig terug ontvangen en het bedrag is terugbetaald.

Het is dus echt niet zo dat ze alleen maar heel moeilijk en ingewikkeld doen met spullen die gepast zijn.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 15:21

Hier gepaste singels terug gestuurd. ook geen probleem.
Maar goed daar zie je ook niks aan.

Ooit eens ergens, paar jaar terug, deken gekocht die als retour waren gekomen maar niet voor de normale prijs weer verkocht konden worden.
Moet zeggen dat ik niet eens begrijp dat ze die retour akkoord hadden bevonden, want echt duidelijk haren.
In zo'n geval snap ik weigering ook wel.
En ik denk dat er maar weinig mensen dat dan eerlijk zeggen, ze hadden gelijk

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 16:21

Hier ook hele slechte ervaringen met Agradi. Dingen naar mijn oude adres sturen terwijl in het systeem allang mijn oude adres was verwijderd. En dan volhouden dat ik dit niet goed had doorgegeven, terwijl ik de bevestiging van de wijziging nog in mijn email had. Eindeloos heen en weer geëmmer over de telefoon en de mail, tot zeer onbeschoft gedrag aan toe. Toen van de ene op de andere dag niets meer gehoord en enkele weken later kreeg ik het product opeens toegestuurd :?
Ook de bizar lange levertijd is heel irritant, terwijl bij de producten staat dat ze leverbaar zijn. En ze willen niet nasturen, dus alle andere producten worden ook on hold gezet tot dat ene product leverbaar is.
Ze zijn ooit een heel pakket van mij kwijt geraakt. Een vrij groot pakket ook nog, met een stuk of 10 artikelen. In mei besteld en pas in september van dat jaar ontvangen, na héél veel gezeur. Eerst legden ze het bij mij neer, want zij hadden het verzonden en toen was het volgens hen mijn probleem. Dat werd letterlijk zo tegen me gezegd: maar dat is uw probleem mevrouw, niet het onze. Vervolgens werd er wederom niet meer gereageerd op berichten. Toen ben ik dan zelf maar met het verzendbedrijf gaan bellen. Die gaven aan dat zij het pakket nog helemaal niet in ontvangst hadden genomen, terwijl ik daarvan dus wel een mail had gekregen van Agradi!!
Na heel veel heen en weer gesteggel is er eindelijk iemand echt gaan kijken en bleek het pakket 'vergeten' te zijn en in een hoek van het sorteercentrum te staan. Nou, daar hebben we dus 4 maanden over moeten doen. Nooit hebben ze me iets aangeboden, nooit hebben ze gezocht, nooit hebben ze zelf contact gezocht met het verzendbedrijf. En blijkbaar hebben ze er ook weinig problemen mee te liegen tegen hun klanten. Echt walgelijke klantenservice.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 18:23

Wauw wat bizar al deze verhalen #)
Ik bestel echt al jaren heel veel bij agradi maar eigenlijk nooit problemen. Nu met de nieuwe website wel maargoed misschien dat er nog kinderziektes zijn. Ik heb 3 weken geleden 2 weken moeten wachten op een bestelling en nu moest ik een week wachten, ik heb ze vandaag opgebeld hoe het ervoor stond aangezien alles op voorraad was en er schijnen inderdaad nog wat foutjes te zitten in het systeem. Gelukkig is mijn bestelling nu wel verzonden. Maar wat slecht zeg als ik zo al de reacties lees

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-24 10:01

Pffff het stoom komt uit mijn oren!
Ik weer gemaild nav mijn post op social media. En weer blijven ze volhouden 'hebben we niet ontvangen.'
Word er echt woest van. Vind het zo asociaal.

Heb geen rechtsbijstandverzekering dus die inschakelen gaat helaas niet. Moet ik nu dan maar gewoon betalen? -:(-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 10:11

Wat bizar dit. Hoe kan je nou bewijzen dat je het echt retour hebt gestuurd? Dat is bij alle retouren zo natuurlijk.
Aan de andere kant, als mensen hier misbruik van maken, dan kan je natuurlijk niet standaard de kosten op je nemen als bedrijf zijnde.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 10:17

Annabel schreef:
Pffff het stoom komt uit mijn oren!
Ik weer gemaild nav mijn post op social media. En weer blijven ze volhouden 'hebben we niet ontvangen.'
Word er echt woest van. Vind het zo asociaal.

Heb geen rechtsbijstandverzekering dus die inschakelen gaat helaas niet. Moet ik nu dan maar gewoon betalen? -:(-

Ik zou aangeven dat je dit op Bokt hebt geplaatst en dat de kans zeer groot is dat veel mensen een negatieve Google Review zullen achterlaten als jij niet geloofd wordt door dit bedrijf (of dat je Boos gaat inschakelen of iets dergelijks).

Is misschien niet helemaal netjes, maar dit is iets wat wel vaak werkt. Bedrijven willen die negatieve reclame niet. En uiteraard nooit meer iets kopen bij Agradi. Ik was zelf ook vaste klant, maar na de berichten hier op Bokt denk ik dat ik mijn spullen toch liever ergens anders koop.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 10:31

Ik denk dat dat toch echt eigen risico is bij retourneren. Het kan uit de verpakking gevallen zijn etc. Als zij hem nu echt niet hebben binnen gekregen, dan is het toch logisch dat jij hem moet vergoeden. Ik denk dat iedereen er gewoon nooit bij stilstaat dat dit risico erbij hoort, we retourneren zo makkelijk iets. Tenzij jij kunt bewijzen dat het 100% zeker in de verpakking zat en het bij hun aangekomen is, zou ik me er maar gewoon bij neerleggen en dan maar die 40€ betalen, zuur maar als dat het maar is

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 10:43

Annabel schreef:
Ook met rechtsbijstand kun je niet zo heel veel. Uiteindelijk ben jij zeer waarschijnlijk verantwoordelijk voor de spullen totdat het ontvangen is door de webshop. Dus tenzij je kan bewijzen dat het aan hun overhandigd is zit je juridisch gezien snel vast.

Ik geloof, om heel eerlijk te zijn, echt dat ze gewoon bij het inboeken van de retour een fout hebben gemaakt. Maar helaas zul je dat moeten bewijzen als Agradi blijft zeggen dat het niet binnen is gekomen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 10:49

Maar hoe moet je dat bewijzen?
dat gaat gewoon niet.
Dan ben je als klant gewoon altijd de l..

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 10:52

Annabel schreef:
xAnthea schreef:
Kan je niet aantonen met track en trace dat het is toegekomen?

Sorry, ik heb het niet duidelijk neergezet zie ik nu!

Ik heb meerdere items terug gestuurd. Ze beweren dat ze de andere items wel hebben ontvangen, maar dat het bit er niet bij zat..

Wat was het gewicht van de zending.
Wat waren de andere items? Lichtgewicht items of ook zwaar? Wellicht dat je op deze manier kan aantonen dat de vervoerder het pakket met bit (= relatief zwaar pakket) heeft ingenomen.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-24 10:54

@ rien10, dat kon ik niet vinden bij DHL helaas. Maar dat is ook niet de moeite denk ik. Zaten meerdere bitten in en vliegenmaskers. Dus of er nou 2 of 3 in zaten maakt ook niet veel uit..

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 10:55

Nee, daar heb je gelijk in. Met deze truc kom je er niet uit. Bah lastig.
Verder heb ik geen idee eigenlijk.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 11:03

Cemlys schreef:
Ik denk dat dat toch echt eigen risico is bij retourneren. Het kan uit de verpakking gevallen zijn etc. Als zij hem nu echt niet hebben binnen gekregen, dan is het toch logisch dat jij hem moet vergoeden. Ik denk dat iedereen er gewoon nooit bij stilstaat dat dit risico erbij hoort, we retourneren zo makkelijk iets. Tenzij jij kunt bewijzen dat het 100% zeker in de verpakking zat en het bij hun aangekomen is, zou ik me er maar gewoon bij neerleggen en dan maar die 40€ betalen, zuur maar als dat het maar is

Ben ik met je eens, mensen denken echt ontzettend makkelijk over retourneren en meestal gaat het ook gewoon goed, maar er zit ook gewoon een (klein) risico aan. Van de winkel naar jou zit je goed, terug is gewoon een ander verhaal.

Als ik iets retourneer dan maak ik een filmpje van de staat van de producten, dat ik ze in de doos doe, de doos dicht doe en de doos weeg. Bij de vervoersdienst wordt het weer gewogen en zo kan ik dus bewijzen dat alles door de vervoersdienst ontvangen is. Is dan bij levering niet alles aangekomen dan komt dat door de vervoersdienst. Maar dan nog, als je niet verzekerd verzend (en dat is je eigen keus/verantwoordelijkheid) dan wordt het alsnog een lastig verhaal.

Maar dit zonder meer op Agradi afwentelen zonder dat je zelf weet hoe en wat is ook niet fair.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 11:09

DuoPenotti schreef:
Maar hoe moet je dat bewijzen?
dat gaat gewoon niet.
Dan ben je als klant gewoon altijd de l..
Yup, komt het wel op neer ja. Maar de andere optie is dat de webshop altijd de banketstaaf is en klanten zouden kunnen claimen dat ze het retour hebben gedaan wanneer dat niet zo is.

Momenteel is de wet zo dat de webshop verantwoordelijk is tot het in jouw handen is (incl problemen met verzending dus) en jij verantwoordelijk vanaf ontvangst tot het weer in de handen van de webshop is. Enige mogelijke discussie is dat je met een verzendlabel van de webshop zou kunnen beargumenteren dat het verzendbedrijf door de webshop gemachtigd is tot ontvangst. Dan zou de verantwoordelijkheid daarmee overgedragen zijn. Echter zijn advocaten het hier niet over eens en ken ik hier geen eenduidige jurisprudentie op. Dat zou dan dus best een gok zijn die je mogelijk met een civiele zaak moet uitvechten.

Maar eigenlijk is het probleem gewoon dat verzendbedrijven compleet vrij zijn van enige verantwoording en alles theoretisch in de sloot kunnen gooien en dan zeggen "jammer dan", en dat een andere partij daar dan de banketstaaf voor is. Soms de webshop, soms de koper. Zelfs als we opzettelijke schade (dumpen of stelen) niet erbij halen, werkt dat ook gewoon enorme onzorgvuldigheid in de hand. Fouten hebben voor hun immers toch geen gevolgen, en de al zeer gelimiteerde concurrentie is net zo erg dus je klanten kunnen nauwlijks weglopen als het ze niet bevalt.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 11:19

Cemlys schreef:

Dit inderdaad. Agradi kan er ook niks aan doen dat het bit er onderweg ergens is uitgevallen.
Zijn ze coulant en klantvriendelijk? Nee niet per se, maar ze staan gewoon in hun recht hier.
Terug sturen is altijd op eigen risico.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 13:09

De laatste tijd zijn ze bij Agradi inderdaad niet zo vriendelijk...al moet ik zeggen dat het bij meer bedrijven een sport lijkt om de spot te drijven met hun klanten.

Eigenlijk al jaren tevreden klant tot ik 2 flessen Cowboy Magic bestelde en deze beide (ondanks de grote hoeveelheid plastic) waren gaan lekken. 1 zo goed als leeg, de ander 1/4 gevuld. De doos was doorweekt, mijn laminaat spekglad en alle overig bestelde spullen voorzien van CM.
Agradi gemaild met foto's, kreeg als reactie of ik de lekkende flessen wilde filmen. Alsof ik de lekkende producten even 4 dagen in de woonkamer zou laten staan in afwachting van reactie.
Uiteindelijk 1 fles vergoed gekregen.
Eigenlijk was ik niet tevreden over de oplossing: 1 fles vergoeden terwijl er feitelijk 2 waren leeggelopen + al het extra werk om de overige producten + laminaat CM vrij te krijgen (ik heb nog steeds een gladde vlek) maar ik was de manier van communiceren vrij snel zat; al jaren klant en bij 1 melding moeilijk doen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 13:15

Wat gek joh. Ik had laatst een pot dure poeder met een kleine barst erin door slecht inpakken en het poeder stoof eruit bij het openen van de doos. Er was dus een deel uit en ik wist niet precies hoeveel. Plus de verpakking was nu niet meer luchtdicht dus minder lang houdbaar. Moest de pot met inhoud weggooien (was wel zonde natuurlijk) en toen kreeg ik een nieuwe opgestuurd. Was 2 dagen later in huis. Ook een fles manenspray die bijna helemaal leeg gelopen was over alle andere spullen heen is zonder enig probleem vergoed. Kreeg meteen een nieuwe. Gelukkig was de rest allemaal hard materiaal en even onder de kraan en weer schoon. Waarom ze dan bij anderen zo moeilijk doen snap ik niet..

hooffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 13:49

De service van agradi is altijd ver te zoeken helaas. Sinds ze nu een nieuwe website hebben lijkt er nog meer mis te gaan met alles.
Maar als je de ervaringen online bekijkt , dan zou je er haast niets meer durven te bestellen

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 13:52

Bizar he, die recensies.
Ik was altijd goed tevreden over agradi maar vind die retour kosten echt onzin en heb laatst iets besteld wat dpd niet eens geprobeerd heeft af te leveren dus bestel tegenwoordig elders.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 13:55

DPD is dan bij ons doorgans weer beter dan PostNL
Als het enigszins kan wil ik niks met PostNL te maken hebben of ik moet het bij een afgiftepunt neer kunnen laten zetten.

Dus denk dat wat dat betreft agradi he voor niemand goed kan doen.