Heeft er al iemand ervaringen met rijbroeken gekocht bij Temu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Re: Heeft er al iemand ervaringen met rijbroeken gekocht bij Temu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 13:59

Temu staat redelijk slecht bekend als het aankomt op bescherming van je betaalgegevens. Dat zou voor mij al één van de redenen zijn er niet aan te beginnen.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 14:08

Ik heb geen rijbroek maar wel een legging van Temu waar ik regelmatig mee rijd.Deze is prima qua kwaliteit :)

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-24 14:48

Tigs , jij draagt Marie Jo beha's gemaakt in Tunesie. het merk is er ook nog trots op dat in 2024 meer toiletten hebben gebouwd voor de medewerkers en airco hebben gemaakt voor zover dat gaat werken in die overvolle zalen met lange tafels met ratelende machines net zoals in China en zoveel lage lonen landen. Hetzelfde concept. Maar omdat de bh's duur zijn maakt dat niet uit?

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 15:53

Rizette schreef:
Tigs , jij draagt Marie Jo beha's gemaakt in Tunesie. het merk is er ook nog trots op dat in 2024 meer toiletten hebben gebouwd voor de medewerkers en airco hebben gemaakt voor zover dat gaat werken in die overvolle zalen met lange tafels met ratelende machines net zoals in China en zoveel lage lonen landen. Hetzelfde concept. Maar omdat de bh's duur zijn maakt dat niet uit?

Ik denk dat je wellicht een wat vertekend beeld hebt over (Oeigoeren) fabrieken in china’s.

Lange tafels met ratelende machines is echt niet hetgeen waar iedereen over valt als je het hebt over Temu (/Shein/Ali), maar over de genocide, mishandeling, dwangarbeid. Het gaat hier niet eens over laag loon, het gaat over concentratiekampen. Daar hebben ze echt geen airco hoor, of fatsoenlijke toiletgebouwen.

Dat men daar hedendaags zijn ogen voor dichtknijpt kan ik echt nauwelijks geloven.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 16:00

En het gaat ook om de combinatie van én uitbuiting én onveilige producten én gejatte designs én het opzuigen van al je gegevens. En nee, je kunt het niet perfect doen, maar dat is geen reden om niet op zn minst te proberen een íets betere optie te kiezen dan degene die sowieso onderaan de lijst bungelt.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 16:34

Tieneke schreef:
Credits voor wie hier nog probeert. Maar zulke posts vallen helaas vaak in dovemansoren. Het is treurig dat ethiek, gezondheid, privacy in het niet vallen tegenover goedkope wegwerp.

Een betere wereld begint bij jezelf. En de wereld is groter dan enkel jouw vier muren en portemonnee.

Ik wil hier nog de druk op het klimaat aan toevoegen. Treurig dat mensen niet verder kijken dan hun eigen bubbeltje.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 18:04

_Reneee schreef:
Ik wil hier nog de druk op het klimaat aan toevoegen. Treurig dat mensen niet verder kijken dan hun eigen bubbeltje.

JA MAAR ANDERE MENSEN HEBBEN KINDEREN EN/OF GAAN OP VLIEGVAKANTIE EN IK NIET DUS IK HEB AL VOLDOENDE GEDAAN VOOR HET KLIMAAT.

Sorry, ik dacht ik gooi hem er alvast in dan hebben we die onzin ook weer gehad. :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 18:08

Onzin is het niet, het is gewoon een feit dan :D

Tja iedereen doet dingen anders. En waar jij van gruwelt gruwelt vast de ander bij jou van (jou niemand hier persoonlijk)

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 18:14

Geen feit, onzin. :D

Er zijn bar weinig mensen die niet op vliegvakantie gaan of geen kinderen hebben puur en alleen voor het klimaat. Mensen doen die dingen niet omdat ze er niet zo'n behoefte aan hebben, geen geld voor hebben of andere redenen in die richting. Allemaal geldige redenen om dat niet te doen, maar dat maakt je nog geen klimaatheld.

Er zijn echt heel weinig mensen die zeggen 'joh mijn allergrootste droom is 12 kinderen op de wereld zetten en 3x per jaar naar de Malediven maar het enige dat mij tegenhoudt is onze planeet.' :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 18:15

Nee, maar het blijft een feit dat ze op die manier niet vervuilen en wellicht een stuk minder vervuilend zijn dan diegenen die maar drammen dat die ander het niet goed doet

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 18:17

Ik heb geen kinderen, ga niet op vliegvakantie en ik koop ook niks op chinese webshops. Goh het kan allemaal samen gaan, maar die eerste twee doe ik inderdaad niet voor het klimaat maar omdat het bij me past, en dat laatste doe ik omdat ik weet wat gevaarlijke stoffen doen en ik wil ook niet dat er bewezen dwangarbeid voor mij gedaan wordt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 18:23

Ja het kan ook allemaal samen.
Maar het blijft een feit welke reden er ook achter zit sommige mensen minder vervuilen dan de mensen die ze op de vingers tikken.

Ali word van mij ook niet rijk.
En wat ik er gekocht heb zijn gebruiksartikelen waar ik vrolijk een paar jaar mee doe.
Dus geen eendags artikelen.
Waarvan ik zeker weet wat hier ligt voor 3 keer zoveel gewoon daar vandaag komt.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-24 18:38

prompter schreef:
Ik heb geen kinderen, ga niet op vliegvakantie en ik koop ook niks op chinese webshops. Goh het kan allemaal samen gaan, maar die eerste twee doe ik inderdaad niet voor het klimaat maar omdat het bij me past, en dat laatste doe ik omdat ik weet wat gevaarlijke stoffen doen en ik wil ook niet dat er bewezen dwangarbeid voor mij gedaan wordt.

Dat weet je niet of je daar wel of geen spullen vandaan hebt. Niet direct dan in ieder geval.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 18:41

Bij Temu weet ik het zeker. Daar kan en wil ik niet aan meewerken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 18:41

Rizette schreef:
prompter schreef:

Dat weet je niet of je daar wel of geen spullen vandaan hebt. Niet direct dan in ieder geval.

Dat kan je prima weten :)
Ik koop bv gewoon producten met een transparante productie, dat is echt geen rocket science.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-24 18:44

[***] schreef:
Geen feit, onzin. :D

Er zijn bar weinig mensen die niet op vliegvakantie gaan of geen kinderen hebben puur en alleen voor het klimaat. Mensen doen die dingen niet omdat ze er niet zo'n behoefte aan hebben, geen geld voor hebben of andere redenen in die richting. Allemaal geldige redenen om dat niet te doen, maar dat maakt je nog geen klimaatheld.

Er zijn echt heel weinig mensen die zeggen 'joh mijn allergrootste droom is 12 kinderen op de wereld zetten en 3x per jaar naar de Malediven maar het enige dat mij tegenhoudt is onze planeet.' :D

Er zijn heel veel mensen die heel veel doen of laten voor het klimaat of het milieu of gewoon consuminderen. Maar dat zijn niet de grootste schreeuwers en al helemaal niet diegene die een cruiseschip laten uitwijken zodat het nog veel meer olie moet verstoken. Die mensen schreeuwen niet van de daken dat ze het zelf zo goed doen of in ieder geval veel beter dan de andere. En er zijn erbij die het zelfs nog onbewust doen omdat ze gewoon heel sober leven. best wel bijzonder dat een soort bescheidenheid ook vaak bij hen past. Minder ikke ikke, minder anderen de les lezen, en meer met en voor elkaar en samen.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-24 18:48

Waar koop jij jouw ruitersportuitrusting Verootjoo?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 19:26

Rizette schreef:

Ariat en Kingsland doen veel qua duurzaam en verantwoord ondernemen en produceren. Dan weet je dat je goed zit.
Pikeur en Cavallo doen ook hun best.
Betekent niet dat andere merken per se slecht zijn, die heb ik niet uitgezocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 19:33

BigOne schreef:
Maar zolang er dagelijks 82 vrachtvliegtuigen vol , alleen van Temu op Schiphol landen, tja.

Ik neem aan dat je chargeert.. _O-
Was het maar zo'n feest, qua vracht, op SPL :(

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-24 19:34

verootjoo schreef:
Rizette schreef:

Ariat en Kingsland doen veel qua duurzaam en verantwoord ondernemen en produceren. Dan weet je dat je goed zit.
Pikeur en Cavallo doen ook hun best.
Betekent niet dat andere merken per se slecht zijn, die heb ik niet uitgezocht.

In welke landen produceren Ariat en Kingsland? Duurzaam is inmiddels een heel breed begrip.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 19:39

Het staat gewoon open en bloot op internet hoor. Of moet ik er voor jou een studie van maken, terwijl je de uitkomst weinig interesseert.
Als je geïnteresseerd bent kun je zo uitzoeken wat bedrijven doen aan sustainability :)

Overigens is productie in China niet per definitie slecht.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-24 19:51

verootjoo schreef:
Het staat gewoon open en bloot op internet hoor. Of moet ik er voor jou een studie van maken, terwijl je de uitkomst weinig interesseert.
Als je geïnteresseerd bent kun je zo uitzoeken wat bedrijven doen aan sustainability :)

Overigens is productie in China niet per definitie slecht.

Het is maar een vraag, lijkt me geen probleem toch als jij dat weet en ik het nog moet gaan zoeken?. Ik kan het niet zomaar vinden waar ze precies produceren. Dus leek me een redelijke vraag als je dat allemaal al onderzocht hebt. Raar dat jij er vanuit gaat dat het me niet interesseert, waarom zou ik het dan vragen?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 14:13

Rizette schreef:

Heb je nou serieus mijn posts doorgespit om een excuus te vinden waarom het niet erg is dat jij iets koopt wat in een concentratiekamp is gemaakt? :')

En mocht je je zorgen maken: mijn recentste aankoop is van Armed Angels.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-24 14:35

Tiggs schreef:
Rizette schreef:

Heb je nou serieus mijn posts doorgespit om een excuus te vinden waarom het niet erg is dat jij iets koopt wat in een concentratiekamp is gemaakt? :')

Ik heb niks doorgespit, volgde dat topic en kwam weer boven omdat ik mij verbaasde over jouw reactie terwijl jezelf met boter op het hoofd loopt. Je hoort mij niet zeggen dat het wel zo kan zijn dat ik onbewust al heel veel aanzet heb gegeven tot kinderarbeid. Domweg omdat de info niet up to date is. Er zou een lijst moeten zijn van bedrijven waar ze precies produceren maar over het algemeen wordt dat met een waas van nevelen omhuld. Ik koop nog helemaal niks van Temu, tenminste niet bewust. Ik vraag om reacties over de kwaliteit en van dat concentratiekamp wist ik nog niets maar vraag me ook af hoe stellig die info klopt of dat alles voor het gemak over 1 kam geschoren wordt. China is erg groot met heel veel mensen. Iedereen heeft hier in dit kleine land wel een mening en wel een idee maar weinig kennis en niemand weet blijkbaar precies welk bedrijf waar en hoe produceert en voor hoeveel procent van de productie. Hoe weet jij dat al die producenten die verkopen via Temu via fabrieken uit een concentratiekamp produceren ? Is dat een gedeelte, allemaal? Of wordt er voor het gemak gezegd allemaal omdat Temu een bedreiging is voor de portemonnee van heel veel mensen dat snap ik sowieso.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 14:49

Temu is met alle textiel hit or miss. Ik zou het niet aandurven met rijbroeken eerlijk gezegd.
Dan zou ik eerder gewoon een Decathlon broek kopen. Die zijn ook vrij betaalbaar altijd.