Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rizette schreef:Tigs , jij draagt Marie Jo beha's gemaakt in Tunesie. het merk is er ook nog trots op dat in 2024 meer toiletten hebben gebouwd voor de medewerkers en airco hebben gemaakt voor zover dat gaat werken in die overvolle zalen met lange tafels met ratelende machines net zoals in China en zoveel lage lonen landen. Hetzelfde concept. Maar omdat de bh's duur zijn maakt dat niet uit?
Tieneke schreef:Credits voor wie hier nog probeert. Maar zulke posts vallen helaas vaak in dovemansoren. Het is treurig dat ethiek, gezondheid, privacy in het niet vallen tegenover goedkope wegwerp.
Een betere wereld begint bij jezelf. En de wereld is groter dan enkel jouw vier muren en portemonnee.
_Reneee schreef:Ik wil hier nog de druk op het klimaat aan toevoegen. Treurig dat mensen niet verder kijken dan hun eigen bubbeltje.
prompter schreef:Ik heb geen kinderen, ga niet op vliegvakantie en ik koop ook niks op chinese webshops. Goh het kan allemaal samen gaan, maar die eerste twee doe ik inderdaad niet voor het klimaat maar omdat het bij me past, en dat laatste doe ik omdat ik weet wat gevaarlijke stoffen doen en ik wil ook niet dat er bewezen dwangarbeid voor mij gedaan wordt.
Rizette schreef:prompter schreef:Ik heb geen kinderen, ga niet op vliegvakantie en ik koop ook niks op chinese webshops. Goh het kan allemaal samen gaan, maar die eerste twee doe ik inderdaad niet voor het klimaat maar omdat het bij me past, en dat laatste doe ik omdat ik weet wat gevaarlijke stoffen doen en ik wil ook niet dat er bewezen dwangarbeid voor mij gedaan wordt.
Dat weet je niet of je daar wel of geen spullen vandaan hebt. Niet direct dan in ieder geval.
[***] schreef:Geen feit, onzin.
Er zijn bar weinig mensen die niet op vliegvakantie gaan of geen kinderen hebben puur en alleen voor het klimaat. Mensen doen die dingen niet omdat ze er niet zo'n behoefte aan hebben, geen geld voor hebben of andere redenen in die richting. Allemaal geldige redenen om dat niet te doen, maar dat maakt je nog geen klimaatheld.
Er zijn echt heel weinig mensen die zeggen 'joh mijn allergrootste droom is 12 kinderen op de wereld zetten en 3x per jaar naar de Malediven maar het enige dat mij tegenhoudt is onze planeet.'
verootjoo schreef:Rizette schreef:Waar koop jij jouw ruitersportuitrusting Verootjoo?
Ariat en Kingsland doen veel qua duurzaam en verantwoord ondernemen en produceren. Dan weet je dat je goed zit.
Pikeur en Cavallo doen ook hun best.
Betekent niet dat andere merken per se slecht zijn, die heb ik niet uitgezocht.
verootjoo schreef:Het staat gewoon open en bloot op internet hoor. Of moet ik er voor jou een studie van maken, terwijl je de uitkomst weinig interesseert.
Als je geïnteresseerd bent kun je zo uitzoeken wat bedrijven doen aan sustainability
Overigens is productie in China niet per definitie slecht.
Rizette schreef:Tigs , jij draagt Marie Jo beha's gemaakt in Tunesie. het merk is er ook nog trots op dat in 2024 meer toiletten hebben gebouwd voor de medewerkers en airco hebben gemaakt voor zover dat gaat werken in die overvolle zalen met lange tafels met ratelende machines net zoals in China en zoveel lage lonen landen. Hetzelfde concept. Maar omdat de bh's duur zijn maakt dat niet uit?
Tiggs schreef:Rizette schreef:Tigs , jij draagt Marie Jo beha's gemaakt in Tunesie. het merk is er ook nog trots op dat in 2024 meer toiletten hebben gebouwd voor de medewerkers en airco hebben gemaakt voor zover dat gaat werken in die overvolle zalen met lange tafels met ratelende machines net zoals in China en zoveel lage lonen landen. Hetzelfde concept. Maar omdat de bh's duur zijn maakt dat niet uit?
Heb je nou serieus mijn posts doorgespit om een excuus te vinden waarom het niet erg is dat jij iets koopt wat in een concentratiekamp is gemaakt?