Ervaring(en) opfok Stoeterij Black Horses in Sliedrecht?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 14:29

Oke, ik zag dat Versace in Emst woont en daar heb ik ook paarden staan.. Daardoor werd ik nieuwsgierig, of ik haar ken. Zo kwam ik op haar facebook en daar gaat ze helemaal los over de lindehoeve...

De berichten die ze daar plaatst zijn echt walgelijk. Die is puur uit op het kapot maken van een bedrijf.

Gitana

Re: Ervaring(en) opfok Stoeterij Black Horses in Sliedrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 14:32

Heftig. Ik vond het ookal raar dat ik uit het niets een pb kreeg met de vraag of ik daar mijn paard nog heb staan

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 14:39

Ik ging er vanuit bij het bericht van Versace dat het om oa haar jaarling ging en dat er dingen gebeurden waar ze als eigenaar dus ook niet over geïnformeerd was.

Als het niet om haar paard gaat vind ik het op z'n zachtst gezegd niet netjes zoals ze hier schrijft.

Nu kan ik niet oordelen over hoe het in Nederland verloopt qua gras etc of hoe de opfok verder is maar zolang er alles aan gedaan word om de dieren gezond te houden en de eigenaren hier van op de hoogte worden gehouden/bij betrokken worden lijkt mij dat ze niet perse verkeerd bezig zijn.
Het type opfok kan wel of niet bij je passen maar dat betekend niet automatisch dat iets goed of slecht is.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 14:48

Ik ging er ook vanuit dat het om een paard van Versace ging. En dat het oa een heads-up mbt de grootte van de groepen ging. Dat kan ik begrijpen, mijn eerste paard heeft lang op een fijne stal gestaan, maar de groep werd te groot voor hem en hij viel echt enorm in. Uiteindelijk in een nevenkuddetje gekomen en daar bloeide hij (toen was ie al wel 15) helemaal op. Hij gedijdde ook niet in zo'n grote groep.

Maar als het niet om het paard van Versace zelf gaat, had ze dat wel even duidelijker mogen melden.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 14:51

Maar als je het er zo bij ziet staan dan bel je toch even naar de betreffende stal met de vraag of het wel goed gaat.. in plaats van direct overal te gaan lobbyen..
Sommige jaarlingen zien er bij binnenkomst in de opfok niet uit en krijgen daarna nog wat stress van de verhuizing bijvoorbeeld..

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 14:55

Als je in de berichten historiek van Versace een blik werpt, wordt algauw duidelijk dat ze van de ene naar de andere stal hopt en over allen slecht te praten heeft...

Sommigen is ze zelfs na luttele maanden alweer weg maar zit ze nog steeds over te moddergooien...

Bovendien blijken haar eigen paarden wel non stop maagzweren te hebben dus of zij zelf dan zoveel beter bezig is dan al de stallen die ze bekritiseert, is rijkelijk de vraag...

Het wordt zelfs nog beter... Ook de jacht op een dartmoor fokker blijkt bij deze geopend...

Zo zie je maar hoe schadelijk zulke individuen kunnen zijn voor een bedrijf als de lindehoeve

NGL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 15:30

Gitana schreef:
Maar als je het er zo bij ziet staan dan bel je toch even naar de betreffende stal met de vraag of het wel goed gaat.. in plaats van direct overal te gaan lobbyen..
Sommige jaarlingen zien er bij binnenkomst in de opfok niet uit en krijgen daarna nog wat stress van de verhuizing bijvoorbeeld..

Hi! Ik werk al aardig wat jaren op de Lindehoeve ( als ik het goed heb ben je degene die Gitana nog van mij hebt gekocht ) ik vind het fijn om te lezen dat er ook mensen zijn die niet zwart wit uit gaan van een paar foto’s die op internet gegooid worden.

Ik heb mevrouw versage/ Massimo dan ook zelf benaderd op de dag dat zij berichten begon te verspreiden via messenger.
Ik heb haar ook gemeld het niet netjes te vinden dat zij zonder eerst bij ons te komen of ons te bellen met eventuele vragen zo de boel op internet gooit alsof wij dieren bewust leed aan zouden doen.
In alle uren dat zij heeft besteed aan het maken en delen van foto’s had zij ook hier kunnen komen, en ook de rest van de gehele opfok kunnen bekijken bijvoorbeeld.
We hadden een normaal gesprek kunnen voeren en deze hele poppenkast was dan niet eens nodig geweest.
Ik heb haar 2 keer gemeld dat ze welkom is, mevrouw komt niet bij ons maar gooit vervolgens nog meer op internet. Zoiets zegt mij dan ook wel genoeg.
Erg brutaal vind ik het dat zij zelf geen klant is , niet kenbaar maakt wie ze is door haar gezicht te laten zien bij ons en zomaar de weilanden betreed waar geen eigendom van haar staat.
Zou het normaal zijn als wij haar erf zomaar betreden zonder toestemming en foto’s gaan maken van dingen die wij niet leuk vinden ?
Klakkeloos op een toetsenbord mensen motiveren haat te verspreiden over een bedrijf zonder kennis te hebben van zaken vind ik heel jammer maar is tegenwoordig helaas bijna “normaal”

Hoe zagen ze eruit bij aanbreng op 20-04-2024 bijvoorbeeld
Wanneer gingen bepaalde paarden achteruit , wat hebben we hieraan gedaan , waarom staan ze weer op het land , wat doen we er nu aan , ze weet niks en wil ook niks van ons aanhoren of aannemen.
vanuit welke hoek maak je je foto’s … ook dat is een punt waar ik over val, de paarden zijn inderdaad niet dik en sommige ervan zelfs erg schraal.
Maar maak een foto in een zand stuk met een vieze pomp of een foto in een ander deel van de wei met de rest erbij ?…. Het is bewust kiezen voor een beeld creëren waarin wij paarden zouden verwaarlozen.
Dat gaat mij als groot dierenliefhebber zeker aan het hart aangezien we hier hard werken voor de paarden met vooral ook veel liefde voor de paarden ! Anders hadden we wel een kantoorbaan genomen.
Als wij niet bezig waren met de zorg voor deze paarden( want ja ook wij zien dat deze groep het niet heel goed doet ) hadden wij niet de moeite genomen de hele groep bijvoorbeeld weer naar huis te halen …om ze bij te voeren etc dan hadden we ze zoals mevrouw beweerd aan hun lot over gelaten. Ik heb ook zoals hier inmiddels vermeld is ook gezien dat mevrouw niet alleen ons zwart maakt maar dit bijna een dagbesteding is voor haar over allerlei bedrijven en mensen.
Hoe serieus ik haar moet nemen twijfel ik dan sterk aan,. Maar dit neemt niet weg dat de naam van een bedrijf sterk te kakken word gezet op deze manier

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 15:34

Ik zou daar als bedrijf toch wel achteraan gaan, zij heeft wettelijk geen toestemming jullie grond te betreden en als ik daar zelf een paard had staan, zou ik dat wél kwalijk nemen dat ongeoorloofden zomaar bij de paarden kunnen én het bedrijf hier niets tegen onderneemt.

Jullie hebben haar naam en toenaam, ga klacht neerleggen wegens erfvredebreuk wegens onrechtmatig toegang verschaffen op jullie domein én eventueel ook nog wegens laster en eerroof

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 15:36

Of gewoon denken: we hebben jaaaaren achter elkaar tig dieren in de opfok. Dan zal er best eens 1 niet helemaal passen. En het is dan hoe je het oplost

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 15:40

Ik ben het met je laatste stuk niet eens. Hoe jullie hier reageren geeft mij juist het gevoel dat jullie een bedrijf zijn wat ziet wat er beter kan. Ook ik heb bijvoorbeeld op mijn stal wel eens een stuk giftig onkruid niet gezien, als een klant dan naar mij toekomt denk ik: oliebol! Maar het gebeurd gewoon! Zoiets met zo'n waterbak zou mij ook kunnen gebeuren. Dat je daar dan op een forum eerlijk in bent, zegt we willen altijd verbeteren... Dan ben je een professionele stal.

En als iemand je dan hier zo neer probeert te halen en toch zo netjes blijft.

Ik denk dat dit topic reclame is voor jullie, ik vond jullie bedrijf al prachtig en als ik jullie communicatie zie dan zou ik mijn paard zo brengen.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 16:00

Helemaal eens met Ruitje!Ik vind het juist heel professioneel dat jullie eerlijk zijn en aangeven daar wat mee te doen. Ik ken meerdere mensen die zeer tevreden zijn over de Lindehoeve en ook na wat deze dame hier claimt, zou ik jullie overwegen.

Zo iemand die hier dit soort dingen komt schrijven en ongevraagd op iemands terrein foto's gaat maken, neem ik veel minder serieus hoor.

Dat gezegd hebbend; TS ben je al wat verder? Ik weet nog wel wat fijne plekjes maar dat is in Friesland.

NGL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 16:06

ruitje schreef:
Ik ben het met je laatste stuk niet eens. Hoe jullie hier reageren geeft mij juist het gevoel dat jullie een bedrijf zijn wat ziet wat er beter kan. Ook ik heb bijvoorbeeld op mijn stal wel eens een stuk giftig onkruid niet gezien, als een klant dan naar mij toekomt denk ik: oliebol! Maar het gebeurd gewoon! Zoiets met zo'n waterbak zou mij ook kunnen gebeuren. Dat je daar dan op een forum eerlijk in bent, zegt we willen altijd verbeteren... Dan ben je een professionele stal.

En als iemand je dan hier zo neer probeert te halen en toch zo netjes blijft.

Ik denk dat dit topic reclame is voor jullie, ik vond jullie bedrijf al prachtig en als ik jullie communicatie zie dan zou ik mijn paard zo brengen.

Wat een lieve reactie dankjewel.
Ik denk ook dat we nooit zullen stoppen met leren en willen leren.
Ieder persoon heeft zn eigen visie met dingen die beter kunnen of anders kunnen en zolang je daarvoor openstaat kun je ook alleen maar groeien en van elkaar leren.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 16:07

@NGL jaa klopt! :)
Vervelend hoor zulke mensen... ik denk ook dat eventuele reputatieschade verwaarloosbaar is.
Als mensen bij jullie langskomen zien ze direct dat jullie alles dik in orde hebben en met liefde en kennis met paarden werken

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 16:53

Dat denk ik ook. Als je de foto’s van de broodmagere verwaarloosde zielige groep van versace naast de foto’s van jullie zelf legt, zie je al dat de soep opgediend door versace wat minder heet gegeten wordt.
Maar had bokt niet gewoon regels over delen van ervaringen niet uit eerste hand? Versace is geen klant bij die opfok en had dus mensen die interesse hadden in de Lindehoeve gewoon per pb kunnen berichten. Als bedrijf leg je verantwoording af bij je betalende klanten of de daarvoor bestemde instanties, niet aan voorbijgangers zoals versace die zonder toestemming je land betreden. Daarnaast ging dit topic over ervaringen met Black Horses en niet Lindehoeve of opfokbedrijven in het algemeen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 17:44

Pluim voor jullie van de Lindenhoeve, hele nette reacties die mij (als ik een jaarling zou hebben) juist vertrouwen zou geven.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 17:53

Eens. Zeer nette reacties.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 11:31

DiantaM schreef:
Pluim voor jullie van de Lindenhoeve, hele nette reacties die mij (als ik een jaarling zou hebben) juist vertrouwen zou geven.

Nou zeg dat! +:)+

NikkivdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-24 12:45

Koekie73 schreef:
Helemaal eens met Ruitje!Ik vind het juist heel professioneel dat jullie eerlijk zijn en aangeven daar wat mee te doen. Ik ken meerdere mensen die zeer tevreden zijn over de Lindehoeve en ook na wat deze dame hier claimt, zou ik jullie overwegen.

Zo iemand die hier dit soort dingen komt schrijven en ongevraagd op iemands terrein foto's gaat maken, neem ik veel minder serieus hoor.

Dat gezegd hebbend; TS ben je al wat verder? Ik weet nog wel wat fijne plekjes maar dat is in Friesland.

Dit topic is een beetje zijn eigen leven gaan leiden :=

Bedankt voor je vraag :) Gelukkig wel! Ik heb een hele fijne opfok gevonden bij iemand aan huis. Het voelt heel goed en ziet er super uit. Het is een kleinschalig groepje en ik mag haar daar ook uit de kudde halen. Op ongeveer een uur rijden, dus ik ben heel blij :):)