Lease paard bij onzedroompaarden.nl

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Lease paard bij onzedroompaarden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:36

Ook wanneer een bedrijf nergens staat ingeschreven? Dan is het een particulier zonder eigen bedrijf die wel pretendeert een bedrijf te zijn. Ik vind het aanmelden van veel nieuwe bezoekers die zonder uitzondering zeer positief zijn reden voor grote voorzichtigheid!!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:39

Mensen, start elders een topic over leaseconstructies in de paardenwereld.

Op deze plek is geen ruimte voor meningen, zelfs niet voor die waardevolle meningen van jullie.
Kijk eens waar dit topic onder valt... "Ervaringen en diensten".

Aaaah ja, ervaringen. Tja dat moet ik hier niet zijn, ik heb in deze alleen mijn mening te bieden. Zo zou ik denken na het lezen van de moderatoropmerking.

Maak het probleem niet te groot en jezelf niet te belangrijk :)

En bij aanhoudende frustratie t.o.v. het medium Bokt, ik blijf het zeggen, zoek of start een ander tijdverdrijf.

BlackClaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:21

BigOne schreef:
Ook wanneer een bedrijf nergens staat ingeschreven? Dan is het een particulier zonder eigen bedrijf die wel pretendeert een bedrijf te zijn. Ik vind het aanmelden van veel nieuwe bezoekers die zonder uitzondering zeer positief zijn reden voor grote voorzichtigheid!!

Ik heb ooit contact gehad met dit bedrijf en een voorbeeld contract ontvangen daarin staat een bedrijfsnaam die is ingeschreven bij de kvk dus dat is gelukkig wel juist.

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:31

Ik heb mijn bericht verwijderd nadat ik het bericht van de mod las.
Blijkbaar mag een mening niet in dit topic.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 22:36

ED is niet de plek om een uitgebreide discussie te starten, maar je mag wel je mening gefundeerd geven over een bedrijf, ook als dat enkel is op basis van hoe het bedrijf zich profileert op het internet/social media/etc.

Zie de regels van ED en hieronder de quote.

Citaat:
Reageren in een topic op ED is ook toegestaan als je zelf geen ervaring hebt met de dienst. Maar, alleen als je reactie inhoudelijk wat toevoegt en de topicstarter wat aan je reactie heeft.

Pagina 1 staan ook nog genoeg kritische vraagtekens bij de opzet van dit bedrijf dus zo drastisch is er niet verwijderd.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 12:51

DexterM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 13:01

Wat leuk om Olivia weer tegen te komen! Ik heb haar een goed jaar geleden laten keuren om te kopen van onzedroompaarden. Helaas kreeg ik een negatief aankoop advies en ging de koop niet door, ook ik mocht haar toen leasen, maar was daar niet naar op zoek. Vond ook hoe eea ging rondom testrijden en wie nou de eigenaar was etc wel een beetje vaag destijds, verder aardige mensen.
Vraag me dus wel af hoe het met lease-koop zit met keuren? Krijg je de paarden goedgekeurd mee of keur je zelf voor de verplaatsing of keur je vlak voor het einde afbetalen en dus vlak voor de definitieve koop?

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 13:25

Om de twijfels bij jullie weg te nemen of dit bedrijf of persoon in kwestie wel bestaat is het antwoord ja.
Ik ben er als fotograaf namelijk 2x geweest om wat paarden op de foto te zetten en de paarden die op de website staan die zijn ook daadwerkelijk van haar (er staan ook foto's van mij op haar website, weliswaar zonder logo en naamsvermelding maar dat even ter zijde)

Dus ja, zij en de paarden bestaan echt en de paarden heten ook zo.
En de accomodatie en de paarden zelf zijn allemaal prima verzorgd.

Verder kan ik er weinig over zeggen omdat ik er verder inhoudelijk geen ervaring mee heb.
Ik zelf zou ook niet zo snel voor zo'n constructie kiezen omdat er idd behoorlijk wat haken en ogen aan zitten, en je echt wel alles goed zwart op wit moet vastleggen. Maar snap dat het voor sommige wel verleidelijk is dat je zo dus geen aanschaf kosten van het paard hebt. Geen idee hoe je dit Juridisch allemaal goed kunt regelen.

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 13:52

Ik heb niet direct ervaring met het bedrijf, maar een van de paarden heeft wel bij ons op stal gestaan.
Ik kan niet zeggen dat ze een positieve indruk achter hebben gelaten... Paard kwam aan met stevige rainrot, hoeven die grondig gezien moesten worden door een hoefsmid en presteerde het om zich meerdere malen per week los te trekken (wellicht niet geleerd om mee te lopen aan een halster?). Nu moet ik er wel bij zeggen dat degene die het paard geleased had niet vaak op stal te vinden was, maar ze kwamen het paard ook niet zelf weer ophalen na meerdere keren verzoek daartoe van de stal.

ToLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 15:51

Ik ben dan echt een klant van dit bedrijf en ik ben heel tevreden!
Ze is heel flexibel en alles kan!

Dat mensen haat constructie niet waarderen kan ik begrijpen, maar als je dus daadwerkelijk op zoek bent naar een nieuw paard en zo eerst uit kan proberen is het een toffe uitvinding en zo ervaar ik het zelf!

Ja dan kost het even meer, maar je weet wel wat je koopt ipv dat je eerst miskopen doet!

Daarnaast nogmaals ben ik dankbaar dat ze zo flexibel is!

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 17:33

Interessant topic. Ik vraag mij af wat voor voordeel hier aan zit gezien je zelf voor de stallingskosten, dierenartskosten etc moet opdraaien.
De aanschaf van een paard is vaak het goedkoopst, daarna komen pas de echte kosten.

Vroeger was er op de manege waar ik reed een constructie om te leasen. Daarbij betaalde je een vaste prijs per maand. De stalling, ontworming, hoefsmid, dierenartskosten zaten daarbij in. Paard bleef dan wel op de manege wonen. Je kreeg er zelfs een zadel bij, maar mocht er dan ook voor kiezen deze zelf aan te schaffen.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 18:06

Ginam schreef:
Interessant topic. Ik vraag mij af wat voor voordeel hier aan zit gezien je zelf voor de stallingskosten, dierenartskosten etc moet opdraaien.
De aanschaf van een paard is vaak het goedkoopst, daarna komen pas de echte kosten.

Vroeger was er op de manege waar ik reed een constructie om te leasen. Daarbij betaalde je een vaste prijs per maand. De stalling, ontworming, hoefsmid, dierenartskosten zaten daarbij in. Paard bleef dan wel op de manege wonen. Je kreeg er zelfs een zadel bij, maar mocht er dan ook voor kiezen deze zelf aan te schaffen.

Ja precies! Zo ben ik op mijn 12 ook met een "eigen pony" begonnen. Mijn ouders leasde een pony van de manege, die ik zo goed als mijn eigen pony kon beschouwen. We gingen iedere week naar de ponyclub en af en toe op wedstrijd. Eigenaar zorgde voorde vaccinaties, bekappen e.d. pony bleef alleen op de manege staan. Daar heb ik en mijn ouders heel veel van geleerd.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 18:15

De 7e in dit topic met 1 of 2 berichten.
En al die 7 zijn positief...

Van de niet nieuwe mensen zijn de ervaringen wisselender, van voorzichtig positief naar minder positief.

Voor iedereen die een eerlijk beeld wil wel even verstandig om te kijken wie allemaal al lang lid zijn hier, en wie specifiek om hier een positieve reactie achter te kunnen laten lid geworden zijn.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 08-09-24 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: gequote post verwijderd

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 23:14

U betaald alleen een maandelijks lease bedrag en de onderhoudskosten zoals de stalling die u kiest.

Oke, dus stalling + nog een extra lease bedrag?
Lijkt me dan goedkoper om het paard direct zelf te kopen.. anders is het een soort van afbetalen? Of mag je na bijv een jaar alsnog volle mep betalen?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 10:19

Moderatoropmerking:
Op bokt staan we zowel positieve als negatieve ervaringen met bedrijven en diensten toe. Het is goed wanneer gebruikers beiden kunnen lezen wanneer ze ernaar op zoek zijn. Dit betekent wel dat zoals eerder ook al in dit topic is vermeld alleen reacties geplaatst mogen worden met eigen ervaringen, discussies hierover zijn niet toegestaan op Ervaringen en diensten en dienen dan ook niet geplaatst te worden. Berichten die niet aan de regels voldeden heb ik moeten verwijderen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 21:59

Bijzonder dat er alleen positieve reacties zijn van mensen die zich hier speciaal voor hebben aangemeld. Die zou ik niet serieus durven te nemen.
Een auto leasen vind ik veilig, omdat je precies weet wat je kwijt bent per maand en hoe het zit met de kosten bij bijvoorbeeld schade.
Een paard leasen en verplaatsen lijkt mij riskant. Beter even sparen en dan kopen. Of een verzorgpaard zoeken.

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 22:18

Ik heb een keer lesgeven aan iemand die hier een paardje hadden geleased, ik vermoede dat er lichamelijk iets mis was met de merrie wat na DA onderzoek ook zo bleek.

Merrie is weer opgehaald en vervolgens opnieuw te lease aangeboden. Gaat wel om een flinke tijd terug, eenderzijds werd zonder problemen het paardje opgehaald anderzijds sneu dat dier weer opnieuw te lease/huur stond.

truitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 15:42

Wat een bizarre gewaarwording dat mensen hier zonder dat ze de eigenaar zelf kennen of er zelf klant zijn, een bedrijf of persoon op zo'n harde wijze naar beneden halen. Hebben jullie enig idee wat dit met een mens of bedrijf kan doen? Aannames gaan roeptoeteren die helemaal niet bewezen zijn? Waarom zouden de positieve ervaringen nepaccounts zijn? Wauw, de mensen die hier zo over mensen schrijven zouden zich moeten schamen. Als je een probleem hebt met iemand, of iemands werk of paard, bespreek dit dan direct met deze persoon, zodat hij of zij de eerlijke kans krijgt om daarop te reageren.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 17:43

Ik ben zoals eerder vermeld ook al eens bij deze dame geweest vanwege een paard die te koop stond. Ook ik heb geen positieve ervaring.

De konijnen waar ze in handelt heb ik daar ook gezien toen. Ze had ook kittens voor verkoop toen.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 18:10

Ginam schreef:

Dat was bij ons vroeger op de manege ook zo inderdaad. Lijkt me een fijnere constructie.
Soms werd de dierenarts minder snel gebeld dan je zou willen. Maar goed dat hou je altijd met lease denk ik.

TS als je dit gaat doen inderdaad heel goed de voorwaarden navragen. Ik denk dat er hier in het topic genoeg tips gegeven zijn daarvoor.

Maar waarom ga je niet op zoek naar een verzorg of bijrijdpaard? Zijn er genoeg van en stuk betere voorwaarden.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 21:41

Moderatoropmerking:
Helaas heb ik weer berichten moeten verwijderen die niet voldoen aan de regels van ED. Een discussie over nieuwe leden met ervaringen mag inderdaad op Boktzaken plaatsvinden waar al een topic is gemaakt. Dit topic graag echt over onzedroompaarden houden met eigen ervaringen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 00:04

Voordat ik mijn merrie had zag ik een paard te koop staan. Ik smolt direct maar kon haar niet kopen!

Even later zag ik haar in de lease staan ik dacht dat dit dus een optie was en zag een andere eigenaar. Goed gesprek gehad en leuke meid! Ik heb zelf geen ervaring qua echt leasen maar ik zou het bij haar wel aandurven of in ieder geval durven proberen.

Clairetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 13:04

De mensen met negatieve ervaringen kom ik graag mee in contact.

Hier een pony ingeruild. Geld bijgelegd. Paard bleek verre van omschrijving. Totaal niet braaf zoals omschreven. Heeft het paard niet terug willen nemen. Met als smoes geen stallen vrij. Uiteindelijk paar 1000€ lichter. Pony had ze vrij snel verkocht. Paard uiteindelijk voor een habbekrats kunnen verkopen.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 23:33

Clairetje81 schreef:
De mensen met negatieve ervaringen kom ik graag mee in contact.

Hier een pony ingeruild. Geld bijgelegd. Paard bleek verre van omschrijving. Totaal niet braaf zoals omschreven. Heeft het paard niet terug willen nemen. Met als smoes geen stallen vrij. Uiteindelijk paar 1000€ lichter. Pony had ze vrij snel verkocht. Paard uiteindelijk voor een habbekrats kunnen verkopen.

Oei, dat klinkt niet als een fijne ervaring. :(

lisa_floorxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 22:43

Ik heb wel ervaring met dit bedrijf. Niet met een lease paard maar ik ben daar op locatie geweest voor een rijles op een paard wat hoger opgeleid zou zijn.

Mijn vraag naar de eigenaar was of het mogelijk was om te lessen op een paard wat wat hoger opgeleid zou zijn in de dressuur. Ik ben zelf geen beginner meer maar was erg benieuwd hoe een paard voelt waar al wat ‘knopjes’ op zitten om zo zelf ook weer wat meer ervaring op te doen. Die was mogelijk volgens mevrouw. Nou zo gezegd zo een afspraak gemaakt.

Toen ik aankwam heb ik de eigenaar zelf niet gezien. Wel was er een stagiaire die mij les zou gaan geven. Ik heb 50 euro voor een les betaald dus had ook verwacht dat ik wel van een gediplomeerd iemand les zou krijgen. Daar begon het al mee. Ik mocht het paard zelf opzadelen maar op het moment dat ik de stal open deed kreeg ik vrij dreigend het achterwerk naar me toe gekeerd. Vervolgens op de poetsplek reageert het paard erg negatief op het borstelen. Voornamelijk op het gebied waar de singel ligt. Ook het zadel wat er op moet vind ik echt niet lekker liggen. Had nog na gevraagd of het wel het juiste zadel is.

Met dat ik richting de bak gaat is het al schemerig. De baklampen doen het niet dus worden er 2 bouwlocaties neergezet. Waardoor er een klein stukje van de bak verlicht word, maar ook meer in m’n gezicht geschenen word omdat de lampen op de grond staan. Ook is er een lekkage waardoor er een gedeelte van de bak erg nat is maar waar voornamelijk ook veel lawaai vanaf komt waardoor ik de stagiaire niet kan verstaan.

Als ik eenmaal opgestegen ben merk ik dat het geen paard is wat dressuurmatig hoog loopt, het paard is erg scheef en achteraf hoor ik ook dat het paard veel ingezet word voor kinderlesjes. Wel had hij hij ooit wat z-oefeningen geleerd volgens de stagiaire. Ik baalde hier ontzettend van. Mijn destijdse bijrijpaard was beter te rijden en soepeler in het lijf.

Had ik wat aan de les? Nee ook niet. Al had de stagiaire ontzettend haar best gedaan en was dit een aardige meid.

Waarom ben ik dan niet naar de eigenaar gegaan? Omdat ik eigenlijk van alles bij elkaar een zure smaak ik m’n mond had en graag weer naar huis wilde. Ik had achteraf niet op het paard moeten gaan zitten en gewoon weer naar huis moeten gaan. Al was dat een uur rijden…

Naast dit alles was het een hele mooie locatie, mooie stallen, poetsplaats en bakbodem. Alleen jammer dat de dieren er verwaarloosd bij zaten. Konijnen in kleine hokjes, main coon katten helemaal vervilt. (Ik ben een kattenmens en schrok toen ik de katten aanhaalde). En tot slot stonk het er ontzettend naar kattenpis.

Ik zal hier zelf nooit maar dan ook nooit een paard leasen. Als je niet eens een ‘nieuwe’ klant kan verwelkomen…

En wat ik altijd heel bijzonder vind met dit soort ‘bedrijven’.. overal staan de recensies uit. Wat zegt dat?