Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zuidpool29 schreef:Ik snap niet zo goedvwat het wedstrijd niveau van mijn paard te maken heeft met Duits klassieke dressuur.
Ik heb nog geen wedstrijd met hem gereden. Mijn paard gaat altijd schoudervoor (want dat is namelijk recht)
Zuidpool29 schreef:en oefeningen zoals wendingen om de achterhand, traversale, ubertreten en renver gebruik ik ter losmaking van de knie en sterker worden van de achterhand zodat het paard steeds beter en verzameld zal gaan, de knie goed kan buigen waardoor hij uiteindelijk de meest verzamelde gangen als piaffe en passage zal kunnen. Moeilijk uit te drukken in wedstrijdniveau
GabberGill schreef:Ik begrijp een heleboel wat in dit topic staat. Alleen ik snap zeker de wens van TS.
Je zit nu in een bepaalde situatie. Kom je hier nog uit? Kan je hem ooit terugnemen of heb je daar geen idee van.
De reden dat ik dit vraag is omdat ik denk dat ik je alles kan bieden wat je vraagt. Ik ben alleen niet opzoek naar een paard, maar zou hier wel mocht het nodig zijn een plaats voor hem hebben.
Ook sta ik dan open voor onkostenvergoeding vanuit mij.
Het is niet makkelijk en ik zie hier een heleboel dingen voorbij komen. Mocht je hem niet naar je zin verkocht krijgen denk erover na. Nogmaals ik hoef hem niet hier te hebben maar ik snap wat je wilt en als ik hierin kan helpen doe ik dat met liefde. Het zou fijn zijn als je uit dit pakket komt dat hij er weer voor je staat. Ik zou dit in jouw geval namelijk zeker overwegen zodat ik mijn maatje kon houden. Daarom bied ik het aan.
Ibbel schreef:Het lijkt me toch zo simpel: je hebt een instructeur die jij hoog hebt zitten. Die kent jou en je paard. Die heeft ongetwijfeld een netwerk.
Zeg tegen je instructeur dat je je paard moet verkopen en vraag hem om te zoeken.
Moeilijker hoeft het volgens mij niet te zijn.
Zuidpool29 schreef:@babootje
Ik vraag met mijn topic uitsluitend waar ik mensen kan bereiken die volgens dezelde methoden rijden. Ik verkoop mijn paard niet volgens dit topic en bovendien is het al dan niet wedstrijd rijden geen voorwaarde voor het verkopen van mijn paard aan een bepaalde doelgroep en zegt al zeker niet dat ik mijn paard scheef rijd? Mijn (grand prix (dresuur en spring) geclassificeerde trainer kan prima beoordelen of ik mijn paard al dan niet scheef rijd.
Ik heb inmiddels genoeg reacties gehad en een aantal waardevolle tips via pb.
Ik heb boven in het topic reeds aangegeven dat ik geen behoefte heb aan een discussie over verschillende rijstijlen
pillow schreef:Je hoeft geen wedstrijden te rijden om aan te kunnen geven tot op welk niveau een paard is afgericht. Kortom welke oefeningen en graad van verzameling ed beheerst hij. Niet zo moelijk toch.
CharleyT schreef:pillow schreef:Je hoeft geen wedstrijden te rijden om aan te kunnen geven tot op welk niveau een paard is afgericht. Kortom welke oefeningen en graad van verzameling ed beheerst hij. Niet zo moelijk toch.
Een kwalificatie in een bepaalde klasse, bereikt door wedstrijden te rijden en je laten beoordelen door verschillende juryleden die geen enkel belang hebben bij de verkoop van je paard is voor mij persoonlijk waardevoller dan alleen het verhaal van de verkoper.
Zuidpool29 schreef:Ik snap jullie punt mbt wedstrijden echter ik rijd geen wedstrijden en was niet van plan dat nu nog even gauw te doen om mijn paard beter te kunnen verkopen. Mijn vraag was “hoe bereik ik mensen met een specifieke rijstijl”. Niet “ hoe verhoog ik de kans om mijn paard te verkopen”. En er is ook helemaal niks gezegd over het niveau van mijn paard wat relevant is voor dit topic. Ik probeer mijn paard ook niet te verkopen via dit topic en hij hoeft helemaal niet verkocht aan iemand die wedstrijden wilt rijden.
In dat opzicht is deze discussie in mijn specifieke topic niet relevant.
Zoals meermaals aangegeven weet mijn instructeur niemand anders had ik dit topic niet geopend.
Ik wil iedereen bedanken voor de tips.
Ik heb al een wat beter beeld hoe het aan te pakken.
Gezien ik nogal veel aan mijn hoofd heb heb ik nu gewoon geen zin om -voor mij - irrelevante vragen te beantwoorden.
CharleyT schreef:pillow schreef:Je hoeft geen wedstrijden te rijden om aan te kunnen geven tot op welk niveau een paard is afgericht. Kortom welke oefeningen en graad van verzameling ed beheerst hij. Niet zo moelijk toch.
Een kwalificatie in een bepaalde klasse, bereikt door wedstrijden te rijden en je laten beoordelen door verschillende juryleden die geen enkel belang hebben bij de verkoop van je paard is voor mij persoonlijk waardevoller dan alleen het verhaal van de verkoper.
Zuidpool29 schreef:Ik snap jullie punt mbt wedstrijden echter ik rijd geen wedstrijden en was niet van plan dat nu nog even gauw te doen om mijn paard beter te kunnen verkopen. Mijn vraag was “hoe bereik ik mensen met een specifieke rijstijl”. Niet “ hoe verhoog ik de kans om mijn paard te verkopen”. En er is ook helemaal niks gezegd over het niveau van mijn paard wat relevant is voor dit topic. Ik probeer mijn paard ook niet te verkopen via dit topic en hij hoeft helemaal niet verkocht aan iemand die wedstrijden wilt rijden.
In dat opzicht is deze discussie in mijn specifieke topic niet relevant.
Zoals meermaals aangegeven weet mijn instructeur niemand anders had ik dit topic niet geopend.
Ik wil iedereen bedanken voor de tips.
Ik heb al een wat beter beeld hoe het aan te pakken.
Gezien ik nogal veel aan mijn hoofd heb heb ik nu gewoon geen zin om -voor mij - irrelevante vragen te beantwoorden.
GabberGill schreef:Ik heb 2 jaar terug gekeken voor een Z geklasseerd dressuurpaard. Ik ging zitten. Hij deed een leuk trucje alleen de basis en een normale rem waren ver te zoeken. Niks voor mij hahahaha. Veel te veel gewicht in de handen en te strak in het lichaam.
Ik zou eerder voor dit paard gaan dan menig Z geklasseerd rijpaard hier in Nederland