Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ZarahZoe schreef:@foxy80 ik zal mijn best doen om jullie op de hoogte te houden.
@Olympia96 Die opgeblazen buik herken ik wel, maar mestwater heeft Zoë niet en eigenlijk ook nooit gehad. Ik heb al een hoop geprobeerd qua voer en het maakt wel een hoop verschil, maar ik krijg haar niet helemaal 100%. Door aanpassingen van het voer en supplementen heb ik haar al wel van bijna niet kunnen bewegen naar redelijk happy gekregen dus dat voer uitmaakt is zeker zo. Welke verandering in het voer zorgde bij jouw paard voor verbetering? Mag ook in pb.
Nietsmar schreef:Ts, als ik je dan een paar tips mag geven;
Stop met het voeren van natriumbicarbonaat. Er wordt dan pas na de maag ontzuurd waardoor de hele darmflora naar de knoppen gaat.
Stop met het voeren van lijnzaadolie, bevat omega 3 en is dus ontstekingsbevorderend.
Wat voor vitaminebrok krijgt ze en welke magnesium? Ik moet nu werken maar wil best even met je mee denken.
Olympia96 schreef:Ik herken een aantal van de klachten die je beschrijft, hoewel de hoofdklacht extreem mest water was bij mijn merrie (geen bijzonderheden in onderzoek lab).
Ben toen bij een voedingsadvies uitgekomen (na alle poeders en middelen en therapieën). Ben een jaar verder maar mijn merrie is erg veranderd in positieve zin. Het lijkt behoorlijk hormonaal gerelateerd te zijn, maar de verbetering is enorm. Terugkijkend zie ik een paard dat gevuld lijkt met gas. [ [url=m/iihbkg.jpg]Afbeelding[/url] ]
En dit is ze nu een jaar later. Met ander voer, maar nog steeds onbeperkt hooi.
[ [url=m/3KHsCY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze is ook qua humeur zo veel opgeknapt. Wellicht is jouw case heel anders, en misschien heb je dit al geprobeerd, maar niet geschoten…
Rizette schreef:Olympia96 schreef:Ik herken een aantal van de klachten die je beschrijft, hoewel de hoofdklacht extreem mest water was bij mijn merrie (geen bijzonderheden in onderzoek lab).
Ben toen bij een voedingsadvies uitgekomen (na alle poeders en middelen en therapieën). Ben een jaar verder maar mijn merrie is erg veranderd in positieve zin. Het lijkt behoorlijk hormonaal gerelateerd te zijn, maar de verbetering is enorm. Terugkijkend zie ik een paard dat gevuld lijkt met gas. [ [url=m/iihbkg.jpg]Afbeelding[/url] ]
En dit is ze nu een jaar later. Met ander voer, maar nog steeds onbeperkt hooi.
[ [url=m/3KHsCY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze is ook qua humeur zo veel opgeknapt. Wellicht is jouw case heel anders, en misschien heb je dit al geprobeerd, maar niet geschoten…
Wat moest jij gaan voeren? Wat waren de grote veranderingen in het voer?