Cellkick ( infrarood)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

franteir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 21:28

Iemand toevallig ervaring met het gebruik van een pad op meerdere plekken? Paard heeft last in de hals en aan de kogel. Zou eventueel een halspad willen aanschaffen en deze dan ook rond het been doen

LuffB

Re: Cellkick ( infrarood)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 22:20

@Frantier,

Ik heb de rugpad laatst gekocht, die zou echt te groot zijn voor het been. Geen ervaring met de halspad, mijn logica was dat de rug pad ook wel op de hals moest passen (dat klopt ook). Ik ben wel echt blij met de aanschaf en werking.

Let wel ook op dat de strap die erbij zit echt lang is, dus om hem stevig om het been te krijgen zou je iets anders moeten verzinnen dan die strap denk ik. Of het zelf moeten willen vasthouden.
Ze raden het af om er iets overheen te leggen, dus een bandage om hem op zijn plek te houden lijkt me niet handig en geeft misschien ook teveel druk op de pad en de pad kan de beenvorm ook niet zo makkelijk volgen natuurlijk.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 23:32

Ik gebruik sinds kort de Beenpad pro, omdat deze rond 'gevouwen' kan worden is deze naar mijn idee het meest handzaam voor de rest van het lijf. Ik gebruik hem ook bij het SI gewricht en de hals. Ik kan nog weinig vertellen over het effect omdat ik hem niet dusdanig vaak heb gebruikt. Wel stond mijn spierbevangen pony met veel pijn echt ontspannen te slapen met de pad op haar hals.

Komende periode wil ik de pad weer even vaker gebruiken om te kijken of ik haar achterhand wat losser kan krijgen, probleem zit vooral bij het galloperen dus dat zal de graadmeter moeten zijn denk ik. Wil over een tijdje best een update geven!

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 03:16

LuffB schreef:
…..
Ik zal morgen een nieuwe foto maken van hoe het er nu uit ziet.

Hopelijk hebben jullie er wat aan om de resultaten te zien, ikzelf ben er erg blij mee!

Hi LuffB, hoe gaat het ondertussen met de pony? Hoe lang heeft het proces uiteindelijk geduurd en is de mok daarna ook niet meer terug gekomen?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 06:55

Ik gebruik de hondenpad voor mijn honden en of het werkt.. geen idee. Wel weet ik dat ze het heerlijk vinden.

Doe actief behendigheid en ze liggen er regelmatig onder. Ik vind ze wel lekker los in het lijf

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 06:59

Heb onlangs zelf een topic gehad over infrarood en uiteindelijk de low laser van cellkick aangeschaft voor mijn honden en voor mezelf plus mijn beste vriendin.
Mijn ene hond had ontzettend veel spiertrillingen. Die zijn zeker 80% verminderd.
Mijn jonge hond, nu 8 maanden, had verschrikkelijke groeipijnen. Al maandenlang. Hij wordt uiteraard deskundig behandeld en via dierenarts ondersteunt met pijnstilling. Wekelijks hydrotherapie, infrarood en fysio krijgt hij. Ter extra ondersteuning dus inmiddels 3 weken ook thuis 5 dagen per week infrarood. Hij heeft nu nog maar 1 pijnlijke poot maar binnenkort CT scan want waarschijnlijk ED in die poot.

Mezelf. Heb long covid en daardoor ook ontregelde astma. Had net griep gehad toen de laser kwam. Ik hoeste nog erger dan heel Pieterburen bij elkaar aan geluiden maakt. Normaal houdt dat gerust maanden aan in de laatste jaren. Na 2 weken met infrarood laser bij longen is het volledig weg. Ik heb ook beduidend meer lucht!
Ik heb al 2 jaar lang dagelijks meerdere bloedneuzen. Al meerdere malen dicht laten branden in het ziekenhuis zonder blijvend resultaat en binnen 1 week was ik altijd terug bij af. Vond dat deel eng om te behandelen. Daar afgelopen week mee gestart. Heb nog wel af en toe kleine bloedingen maar geen hedtige bloedneuzen meer!!!
Plus ik ben langdurig deels ziek. Ik kon absoluut niet mijn normale werkuren maken. Dit al 14 maanden lang. Afgelopen week af kunnen spreken vanaf januari weer volledig werken!!! Zo onwijs blij mee

Op woensdag gaat hij rond de middag naar mijn beste vriendin waar hij tot zaterdag rond de middag blijft. Dan heb ik 5 dage profijt, zij 4 dagen.
Ze kon al jaren haar nek niet goed op en neer doen zonder misselijk te zijn enz. Dat gaat nu zonder problemen na 3 weken behandeling.
Zij had al maanden een stekend pijnlijke achillespees. Binnen 1 week was dat al stuk verminderd en verder geen update gevraagd maar ze loopt aanzienlijk beter!
Ze behandeld nu ook.de altijd wat geïrriteerde pootjes van haar pomsky (wordt ook via dierenarts behandeld natuurlijk). Heb daar nog niet naar gevraagd maar weet dat als ze de laser pakt dan biedt hij zich gelijk aan. Hij zal het zelf dus in elk geval als erg aangenaam ervaren.

Oftewel totaal!!! Geen spijt van deze laser.
Ben benieuwd of er daadwerkelijk ED/LPC operatie komt en wat dit doet met de herstel periode. Ik weet dat die periode normaal horror is. Zeker met een jonge hond. Uiteraard dit weer onder begeleiding van revalidatie arts en orthopeed plus dierenarts.

Mijn topic [MWS] Infrarood lamp, wat is een aanrader?

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 08:33

Zijn er inmiddels ook ervaringen met vetbulten bij honden? Daar zou ik graag wat over horen.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 09:46

Feline heeft uitgebreid gevlogd over Cellkick en peesblessure bij haar paard voor de geïnteresseerden, maar dat is geen hond met vetbulten. :o

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 10:03

Ik heb toevallig gister de topline laser van Cellkick binnen gekregen. Ik heb veel ervaringen gevraagd en met de BF korting nog getwijfeld maar nu met de kerstkorting toch besteld.
Ik wil hem gebruiken voor de hond (preventief) en mijn paard mocht het eens nodig zijn. En mezelf (pijnlijke gewrichten in 1 hand). Ik ben heel benieuwd of het resultaat gaat geven. :)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 10:51

LuffB schreef:
@Frantier,

Ik heb de rugpad laatst gekocht, die zou echt te groot zijn voor het been. Geen ervaring met de halspad, mijn logica was dat de rug pad ook wel op de hals moest passen (dat klopt ook). Ik ben wel echt blij met de aanschaf en werking.

Let wel ook op dat de strap die erbij zit echt lang is, dus om hem stevig om het been te krijgen zou je iets anders moeten verzinnen dan die strap denk ik. Of het zelf moeten willen vasthouden.
Ze raden het af om er iets overheen te leggen, dus een bandage om hem op zijn plek te houden lijkt me niet handig en geeft misschien ook teveel druk op de pad en de pad kan de beenvorm ook niet zo makkelijk volgen natuurlijk.

Niet geheel onbelangrijk; hoelang gaat de batterij ongeveer mee?

Ik heb bv de Catago backwarmer liggen, en die kan ik precies 1,5 keer op de warmste stand gebruiken en dan is die leeg. Dat is de hele reden dat ik het echt een onding vind en dus eigenlijk niet gebruik.

Is dat bij Cellkick wat beter geregeld?

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 11:07

Ladyson schreef:
Feline heeft uitgebreid gevlogd over Cellkick en peesblessure bij haar paard voor de geïnteresseerden, maar dat is geen hond met vetbulten. :o

Maar is dat dan het natuurlijke herstelproces of daadwerkelijk de Cellkick? En zo serieus neem ik haar mening sowieso niet om verschillende redenen en niet in de laatste plaats omdat ze influencer is en hoogstwaarschijnlijk 'vastzit' vanwege een 'samenwerking' of hoe noemen ze dat?

De meningen hier zijn waardevoller. Ik denk erover om er eentje aan te schaffen voor een van de paarden vanwege SI klachten, maar wil me dan verder nog verdiepen en het hoe en waarom. En pas nadat ik mijn paard voor controle bij de kliniek heb laten zien en de mening van de orthopeed heb gehoord over dit apparaat.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 11:34

Ik ben mezelf er ook pas in gaan verdiepen toen ik zag hoe mijn jonge hond reageerde op de infrarood behandeling bij een professional. Huj is gek op die behandeling en valt binnen 5 minuten in slaap op de behandel tafel. Pijn nam ook aanzienlijk af dus dat weet je wel genoeg.

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 13:42

Ik heb de rugpad en ik doe een dag of 4 met de batterij. Mijn merrie draagt ‘m dagelijks 30 min op de hoogste stand.

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 21:23

Taucha schreef:
LuffB schreef:
…..
Ik zal morgen een nieuwe foto maken van hoe het er nu uit ziet.

Hopelijk hebben jullie er wat aan om de resultaten te zien, ikzelf ben er erg blij mee!

Hi LuffB, hoe gaat het ondertussen met de pony? Hoe lang heeft het proces uiteindelijk geduurd en is de mok daarna ook niet meer terug gekomen?

De pony gaat goed. Na de 3de week behandelen was het helemaal weg. Zowel de mok als de vasculitis zijn daarna niet meer terug gekomen en dat is dan nu bijna 2 jaar geleden. Ik ben er nog altijd heel tevreden over. Helaas is de laser ondertussen wel kapot. Ik heb nog geen contact gehad met cellkick hierover, misschien dat ze hem zou kunnen repareren.

Sachertorte schreef:
De meningen hier zijn waardevoller. Ik denk erover om er eentje aan te schaffen voor een van de paarden vanwege SI klachten, maar wil me dan verder nog verdiepen en het hoe en waarom. En pas nadat ik mijn paard voor controle bij de kliniek heb laten zien en de mening van de orthopeed heb gehoord over dit apparaat.

Op de website zijn verschillende wetenschappelijke artikelen te lezen als je meer onderzoek wilt doen. Ik heb de rugpad met black friday gekocht, ook voornamelijk voor SI. Ik merkte in de eerste week (15 min pad op voor het rijden) gelijk al verschil. Soms doe ik 15 min SI en 15 min schoft/ zadel regio en dan gaat hij ook echt gapen. Dat doet hij niet heel snel.

Gisteravond zelf op mijn rug gelegd en ook daar voelbaar verschil in stijfheid en zeurderige pijntje.

Sachertorte schreef:
Niet geheel onbelangrijk; hoelang gaat de batterij ongeveer mee?

Ik heb hem nu in 3 weken gebruik 2 keer hoeven opladen. Denk dat je rond de 10x 15 minuten komt voordat je hem hoeft te laden. Misschien zelfs wel meer.

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 09:28

Ladyson schreef:

Ik vraag juist naar vetbulten, omdat dat eerder in dit topic genoemd wordt, maar ik er verder niets over kan vinden.
Daarbij vind ik echte ervaringen veel belangrijker. Dus ik hoop nog steeds op iemand die het heeft geprobeerd, want het is toch heel iets anders dan een wond of ontsteking.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 10:26

Ik was het die dacht te proberen op de vetbulten. Ik heb het niet regelmatig gedaan. Sorry anders had ik helaas wat kunnen aangeven hierover