Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jetm schreef:Op Bokt heb ik wel eens gelezen dat lichtrijden op Joker ontzettend vermoeiend is en niet voelt als op een echt paard en als je het niet in balans doet klopt dat ook wel.
Moonlight17 schreef:Mijn laatste jokerles heb ik zelfs vliegende wissels gemaakt, verlichte zit getraind en geprobeerd te springen. Dat laatste is wel relatief moeilijk, aangezien Joker geen sprong kan nabootsen. Met joker op een speciaal bord heb ik ook kwartpirouettes gedaan. Er is weinig wat je niet op joker kan en juist het passieve van zulke simulators maakt overduidelijk dat veel ruiters meeliften op de beweging van hun paard ipv weten welke beweging ze maken en zouden moeten maken bij bepaalde oefeningen. Laatst keer een Z ruiter die niet eens wist hoe ze deed lichtrijden en moest galopperen.
Shadow0 schreef:Zijn er ook filmpjes die wel representatief zijn? En hoe simuleert zo'n simulator de links-rechts beweging die je in stap ook hebt?
irmaz schreef:Connaisseur schreef:Heeft er iemand misschien ook ervaring met een Joker in Brabant? Er zitten verschillende mensen die het aanbieden zo te zien maar met allemaal geen ervaring.
https://horse-awareness.nl/
Ik kan haar echt aanbevelen, ze heeft veel kennis van zowel de biomechanica van de ruiter als het paard en neemt echt goed de tijd om alles uit te leggen en te laten voelen
nuevo_mien schreef:tammiebels schreef:Ik volg dit topic met veel interesse. Ik ben dan ook al een poos aan het denken of dit iets is voor onze dochter.
Zij zit scheef op haar pony en krijgt maar niet het goede gevoel te pakken dat ze recht zit. Soms vraag ik me af of haar iets plaagt in de vorm van vastzittende spier of iets.
Ik ben dan ook op zoek naar iets van een simulator die ook de juiste instructie erbij heeft om haar het goede te laten voelen (en wellicht kan constateren of het in haar zelf zit of dat ze bijvoorbeeld eens naar een fysio kan gaan).
Bestaat er zo'n adres in Overijssel? Ik heb op de link gekeken en de dichtsbijzijnde in een zadelpasser. Ik kan niet vinden of zij ook juiste begeleiding kan geven op een joker
Bij De Reggehoeve hebben ze ook een simulator en dat is te combineren met les op eigen pony/ paard.
Shadow0 schreef:Zijn er ook filmpjes die wel representatief zijn? En hoe simuleert zo'n simulator de links-rechts beweging die je in stap ook hebt?
BrankaZ schreef:girlyggirl schreef:Super jammer dat er niks in noord- noord holland zit
Ik heb het idee dat deze lijst niet compleet is Tessa Roos van Rijkunst in Beweging zit in Obdam. Dat is al redelijk Noord Holland Noord.
romyvs schreef:Weet iemand ook een simulator te zitten in de buurt van Eindhoven?
Liefst eentje waarmee ook “gesprongen” kan worden.
Onze dochters zouden dit erg graag eens uitproberen.
martinev schreef:Ik heb laatst ook een keer op een Joker gezeten, vond het geinig, en gezellig met het clubje vriendinnen met wie we het deden, maar kan nou niet zeggen dat ik er wat van geleerd heb eigenlijk. Het gaat er in mijn hoofd gewoon niet in dat ik met mijn lichaam dat ding aan de praat moet houden, terwijl je op je paard gewoon zo stil mogelijk wil zitten. Ik moest mijn bovenbenen aanspannen van de instructrice, om dat paard aan de gang te houden, terwijl ik dat op mijn paard absoluut niet wil. Ik heb dus ook echt niet het idee dat dit mijn rijden of mijn houding gaat verbeteren.
Ik zou wel heel erg graag nog eens op een Otto zitten, heb het gevoel dat je daarop echt je hulpen kan gaan verfijnen en dat zou ik top vinden! Vooral bij de series waar we nu druk mee bezig zijn, ik heb het gevoel dat ik al gauw teveel doe, en dat komt er op zo'n Otto dan goed uit!
irmaz schreef:romyvs schreef:Weet iemand ook een simulator te zitten in de buurt van Eindhoven?
Liefst eentje waarmee ook “gesprongen” kan worden.
Onze dochters zouden dit erg graag eens uitproberen.
https://www.horse-awareness.nl
Zit net ten zuiden van Eindhoven.
myk_en_shant schreef:Klopt wat je zegt bromfiets, in correcte uitgevoerde beweging, is het in beweging houden van de joker licht en kost weinig moeite. Maar heel veel instructeurs die met de joker werken, weten amper wat een correcte beweging is, gezien ze weinig kennis hebben over de biomechanica van mens en paard.