dieseltje09 schreef:Ik heb blijkbaar een niet te laden paard gekocht, hij is 3 zo groen als het gras waar die nu op loopt en was gister met geen mogelijkheid te laden bij het ophalen.
Ibbel schreef:Nee, je hebt een groen paard gekocht dat nooit geleerd heeft wat een trailer is. Dat is iets heel anders dan een 'niet te laden paard'.
Als je er morgen een zadel op gooit en eraf gebokt wordt heb je ook geen 'niet te berijden paard' gekocht. Dan heb je nog steeds een groen paard gekocht wat niet geleerd heeft wat bereden worden inhoudt.
En persoonlijk vind ik het rete-unfair om een paard dat niet getraind is om te laden komend weekend met kunst en vliegwerk in een vrachtwagen te stoppen en half Nederland door te rijden.
Daarná zou je idd wel eens een 'niet meer te laden paard' kunnen hebben.
Ik wens je de wijsheid en vooral het geduld om je paard om te plek waar hij nu staat éérst te trainen in het laden. Daar ga je de volgende 20 jaar dat je dit paard hebt profijt van hebben.
Dreamboy schreef:Worden ze niet trailermak geboren dan?
Volgens "de boer/fokker"
wel
Zo hebben we de onze 2 jarige ook bij de fokker opgehaald. Had nog nooit een trailer van binnen gezien.
Dus trailer via de stalgang tussen de deuren en de bezem op de hakken geladen.
Het grootste probleem was hem er weer uit te krijgen
. Het paard was nog geen klopje op de hals gewend, merkten we in de trailer toen hij van schrik bijna ging liggen.
Maar het is helemaal goed gekomen.
Onze huidige 2 jarige is al eens bij de veearts geweest voor een OCD operatie. Die moesten we eerst een klein beetje sederen en toen hem met zn 2en in t paardenwagentje geschoven. Die loopt er heel makkelijk op alsof hij nooit anders heeft gedaan.
Paarden lopen echt niet snel een trauma op.
Ik heb nooit paarden gehad niet echt niet (meer) te laden zijn. Wel zweer ik inmiddels bij mijn Monty Roberts trainingshalster. Zo fijn.