Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sorbetje schreef:Ik ben jaren klant geweest, altijd netjes geregeld en was tevreden. Het laatste jaar werd het steeds moeilijker en steeds minder vergoed (zat bij lange na niet aan mijn premie bedrag). Ook 1 paard opeens op chronisch, terwijl dit probleem al 6 jaar speelde en er eerder nooit wat over is gezegd. Ik heb het daarom ook stop gezet, de premie weegt niet op tegen de vergoeding.
miereneter schreef:Vientje, jij baseert je mening op één klant, jijzelf, die hen veel heeft gekost. Maar zo werkt het niet: de verzekering kan uitkeren aan de pechvogels, omdat ze ook een heleboel klanten hebben waarvan de paarden nooit wat mankeren. Die betalen ook allemaal een flinke premie. Dat is de winst en daarvan keren ze uit aan de paarden die wel wat hebben. Dus ik vind het niet zo terecht dat Equipe eenzijdig van alles uitsluit, of paarden uit de verzekering gooit.
Vooral dat eenzijdige, ook al staat het in de kleine lettertjes. Want het is meestal nogal interpretabel wanneer een verzekering het welletjes vindt, en het is nooit de klant die mag meebeslissen.
Spaansepony schreef:Maar advocaat van de duivel,
Stel ts verkoopt paard naar andere koper. Deze heeft nooit gevraagd naar een verzekering bij ts en heeft geen enkel idee dat het paard ooit in een verzekering heeft gestaan.
Koper krijgt van stalgenootje na 3 maanden te horen dat er paardenverzekeringen bestaan en koper informeert naar verzekering en sluit er 1 bij een andere verzekering af. Paard wordt geheel opgenomen tot de verzekering want er komt niks geks omhoog uit de keuring van de verzekering. Geen haan die er meer naar kraait toch?
En paard is weer verzekerd alleen op andere koper.
Padoertje schreef:Hier ook 2 paarden bij Equipe. Mijn 15 jarige is verkocht, dus nu alleen de 3 jarige daar nog. Ik merk wel dat de DA verslagen echt steeds meer compleet moeten zijn, ze vaker vragen om aanvullende informatie en dat de verwerkingsperiode langer duurt. Gelukkig heb ik nooit echt grote dingen gehad, wel wat kleine issues met de 3 jarige zoals ongelukje in de paddock en een fikse schimmelinfectie. Maar dat waren geen enorme bedragen.
TS, in hoeverre kun je nog samen met je DA een verslag aanleveren om dit besluit tegen te gaan?
karuna schreef:Ooit langer geleden was equipe een fijne verzekering, echter zijn ze nu verandert lijkt het in een maatschappij die wel paarden wil verzekeren maar niks meer wil uitkeren en als ze dat toch moeten doen bij voorkeur die dieren er meteen uitgooit want "te duur" maar wel de premies omhoog gooien steeds. En de voorwaardes van hun kant steeds ombuigen in hun voordeel waar je als klant niet tegen aan kunt vechten
AnjaK83 schreef:Padoertje schreef:Hier ook 2 paarden bij Equipe. Mijn 15 jarige is verkocht, dus nu alleen de 3 jarige daar nog. Ik merk wel dat de DA verslagen echt steeds meer compleet moeten zijn, ze vaker vragen om aanvullende informatie en dat de verwerkingsperiode langer duurt. Gelukkig heb ik nooit echt grote dingen gehad, wel wat kleine issues met de 3 jarige zoals ongelukje in de paddock en een fikse schimmelinfectie. Maar dat waren geen enorme bedragen.
TS, in hoeverre kun je nog samen met je DA een verslag aanleveren om dit besluit tegen te gaan?
Geen idee, niet denk ik... aangezien de reden is dat ze afgelopen jaren teveel gekost heeft.... Er is niets chronisch of afwijkends aan het licht gekomen tijdens alle dierenartsbezoeken. Alleen een kraakbeenafwijking die verholpen is en daarna domme pech.