Paard zorgverzekering beëindigd door Equipe

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paard zorgverzekering beëindigd door Equipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 07:04

Maar je betaald ook 1000en euro's premies en overname kosten

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 07:34

sorbetje schreef:
Ik ben jaren klant geweest, altijd netjes geregeld en was tevreden. Het laatste jaar werd het steeds moeilijker en steeds minder vergoed (zat bij lange na niet aan mijn premie bedrag). Ook 1 paard opeens op chronisch, terwijl dit probleem al 6 jaar speelde en er eerder nooit wat over is gezegd. Ik heb het daarom ook stop gezet, de premie weegt niet op tegen de vergoeding.

Dit herken ik enorm. Ik heb mijn paard 10 jaar geleden verzekerd omdat ik toen nog student was.
Door de jaren heen paar kleine dingen gehad en was altijd tevreden. Nu vorig jaar discussie over een bloedafname wat ik al heel apart vond.

Dit jaar heeft mijn paard helaas astma gekregen door een pollenallergie. En ze weigeren de aangeraden behandeling met pufjes te vergoeden. Ook de Equihaler vergoeden ze niet. Allen door mijn dierenarts voorgeschreven. Ze zeggen dat dit gebruiksvoorwerpen zijn >;) Ik denk toch echt dat het medicatie is.

Dus mijn ervaring is dat Equipe een waardeloze verzekering is zodra er echt wat is en ze de aangeraden behandeling door een dierenarts dus niet vergoeden.
Ik heb dus al 10 jaar de duurste verzekering, maar zou Equipe echt afraden. Mijn tweede paard ook niet verzekerd bij hen en was oorspronkelijk ook van plan te gaan beëindigen toen opeens astma aan het licht kwam.
Het is niet het geld waard. Als ik gewoon de premie had gespaard, had ik enorm veel geld op mijn spaarrekening gehad en hiervan ook nog tandarts en vaccinaties kunnen betalen over de afgelopen 10 jaar.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 08:38

Mijn paard is van haar 11e tot haar 21e verzekerd geweest bij Equipe, waarvan een groot deel de hoogste verzekering wat betreft ziektekosten (toen 4+ geloof ik). Meerdere jaren de volledige maximale uitkering ontvangen ivm stalongelukken, Einschuss, en gewoon een algemene kwetsbare pechvogel zijn :+ Juist de eerste 4-5 jaar was het echt een drama en heb ik stevig op de verzekering "verdiend" en de maximale uitkering per jaar ontvangen. Ze hebben altijd zonder morren en binnen de termijn uitgekeerd, er is nooit gesproken over beëindigen / uitsluiten. Wat mij betreft dus echt alleen maar een positieve ervaring met Equipe. Een aantal jaar geleden heb ik de verzekering zelf stopgezet omdat ivm haar leeftijd de kosten-baten verhouding weg was, de premie werd relatief hoog zonder dat de evt uitkeringen daar nog tegenop wogen.

Maar ook toen al stond in de kleine lettertjes van de polis dat ze bij hoge (/chronische) kosten het recht voorbehouden zijn de verzekering te beëindigen / delen uit te gaan sluiten. Dat lijkt me ook niet meer dan logisch, ze zijn een verzekering en geen filantropische instelling voor paardeneigenaren. Ik vond het zelf toen bijzonder dat ze dat bij mijn paard nooit gedaan hebben in elk geval, ik verwachtte het op den duur nl wel. Gezien de berichten hier kan ik me voorstellen dat Equipe door de jaren heen vooral stricter en kritischer is geworden, zie voornamelijk reacties van de laatste paar jaar waar ze moeilijk doen / op hun rechten gaan staan. Het ligt eraan wat er precies in je polisbeschrijving staat of het inderdaad klopt wat ze doen, maar wat de TS beschrijft vind ik niet heel raar.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:28

Vientje, jij baseert je mening op één klant, jijzelf, die hen veel heeft gekost. Maar zo werkt het niet: de verzekering kan uitkeren aan de pechvogels, omdat ze ook een heleboel klanten hebben waarvan de paarden nooit wat mankeren. Die betalen ook allemaal een flinke premie. Dat is de winst en daarvan keren ze uit aan de paarden die wel wat hebben. Dus ik vind het niet zo terecht dat Equipe eenzijdig van alles uitsluit, of paarden uit de verzekering gooit.

Vooral dat eenzijdige, ook al staat het in de kleine lettertjes. Want het is meestal nogal interpretabel wanneer een verzekering het welletjes vindt, en het is nooit de klant die mag meebeslissen.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:35

Hier ook 2 paarden bij Equipe. Mijn 15 jarige is verkocht, dus nu alleen de 3 jarige daar nog. Ik merk wel dat de DA verslagen echt steeds meer compleet moeten zijn, ze vaker vragen om aanvullende informatie en dat de verwerkingsperiode langer duurt. Gelukkig heb ik nooit echt grote dingen gehad, wel wat kleine issues met de 3 jarige zoals ongelukje in de paddock en een fikse schimmelinfectie. Maar dat waren geen enorme bedragen.

TS, in hoeverre kun je nog samen met je DA een verslag aanleveren om dit besluit tegen te gaan?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:51

miereneter schreef:
Vientje, jij baseert je mening op één klant, jijzelf, die hen veel heeft gekost. Maar zo werkt het niet: de verzekering kan uitkeren aan de pechvogels, omdat ze ook een heleboel klanten hebben waarvan de paarden nooit wat mankeren. Die betalen ook allemaal een flinke premie. Dat is de winst en daarvan keren ze uit aan de paarden die wel wat hebben. Dus ik vind het niet zo terecht dat Equipe eenzijdig van alles uitsluit, of paarden uit de verzekering gooit.

Vooral dat eenzijdige, ook al staat het in de kleine lettertjes. Want het is meestal nogal interpretabel wanneer een verzekering het welletjes vindt, en het is nooit de klant die mag meebeslissen.

Dat is ook juist de basis van een verzekering toch, dat ze verdienen op de niet-pechvogels? Je verzekert puur een risico. Ze zijn een bedrijf wat ook moet blijven draaien en dat draait op een positieve balans inkomsten vs kosten. Ze dekken zich in door dit soort constructies om de kosten van de pechvogels in de hand te kunnen houden, als ze dat niet doen gaan ze failliet namelijk want je kunt extreem leeglopen ziektegevallen bij paarden(zoals duidelijk te zien in dit topic helaas -O- ). Leuk is anders, maar zolang het in de voorwaarden staat (wat ik in deze niet weet, want mijn eigen polissen zijn verouderd) handelen ze correct volgens wat overeengekomen is. Dat dat erg zuur is wanneer je wel eentje hebt die die grenzen bereikt is natuurlijk zo, maar het mág dan wel volgens de gestelde overeenkomst waar je als klant voor tekent. Dat de kleine lettertjes vaak lastig te interpreteren zijn ben ik zeker met je eens trouwens, daar zijn de meeste verzekeringen vreselijk gehaaid in.

Ik deel gewoon mijn eigen ervaring en heb dat in mijn vorige bericht er ook bijgezet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 10:00

Ooit langer geleden was equipe een fijne verzekering, echter zijn ze nu verandert lijkt het in een maatschappij die wel paarden wil verzekeren maar niks meer wil uitkeren en als ze dat toch moeten doen bij voorkeur die dieren er meteen uitgooit want "te duur" maar wel de premies omhoog gooien steeds. En de voorwaardes van hun kant steeds ombuigen in hun voordeel waar je als klant niet tegen aan kunt vechten

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 10:51

Daarom heb ik mijn paard niet verzekerd, maar leg elke maand een bedrag opzij

AnjaK83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 16:12

Spaansepony schreef:
Maar advocaat van de duivel,

Stel ts verkoopt paard naar andere koper. Deze heeft nooit gevraagd naar een verzekering bij ts en heeft geen enkel idee dat het paard ooit in een verzekering heeft gestaan.
Koper krijgt van stalgenootje na 3 maanden te horen dat er paardenverzekeringen bestaan en koper informeert naar verzekering en sluit er 1 bij een andere verzekering af. Paard wordt geheel opgenomen tot de verzekering want er komt niks geks omhoog uit de keuring van de verzekering. Geen haan die er meer naar kraait toch?
En paard is weer verzekerd alleen op andere koper.

Zou kunnen inderdaad, behalve dan dat ik mijn paard nooit zou verkopen... <3

AnjaK83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 16:16

Padoertje schreef:
Hier ook 2 paarden bij Equipe. Mijn 15 jarige is verkocht, dus nu alleen de 3 jarige daar nog. Ik merk wel dat de DA verslagen echt steeds meer compleet moeten zijn, ze vaker vragen om aanvullende informatie en dat de verwerkingsperiode langer duurt. Gelukkig heb ik nooit echt grote dingen gehad, wel wat kleine issues met de 3 jarige zoals ongelukje in de paddock en een fikse schimmelinfectie. Maar dat waren geen enorme bedragen.

TS, in hoeverre kun je nog samen met je DA een verslag aanleveren om dit besluit tegen te gaan?

Geen idee, niet denk ik... aangezien de reden is dat ze afgelopen jaren teveel gekost heeft.... Er is niets chronisch of afwijkends aan het licht gekomen tijdens alle dierenartsbezoeken. Alleen een kraakbeenafwijking die verholpen is en daarna domme pech.

AnjaK83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 16:19

karuna schreef:
Ooit langer geleden was equipe een fijne verzekering, echter zijn ze nu verandert lijkt het in een maatschappij die wel paarden wil verzekeren maar niks meer wil uitkeren en als ze dat toch moeten doen bij voorkeur die dieren er meteen uitgooit want "te duur" maar wel de premies omhoog gooien steeds. En de voorwaardes van hun kant steeds ombuigen in hun voordeel waar je als klant niet tegen aan kunt vechten

Equipe is niet zelf de risicodrager maar alleen een tussenpersoon. Wellicht is daar wat in veranderd en is een eventueel nieuwe partij veel minder flexibel. Ik zal de polis er eens op na slaan of dat gewijzigd is afgelopen jaren. Dat zou ook een wijziging in beleid verklaren.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 18:22

AnjaK83 schreef:
Padoertje schreef:

Geen idee, niet denk ik... aangezien de reden is dat ze afgelopen jaren teveel gekost heeft.... Er is niets chronisch of afwijkends aan het licht gekomen tijdens alle dierenartsbezoeken. Alleen een kraakbeenafwijking die verholpen is en daarna domme pech.

Heb je ze al gebeld en gevraagd wat eventueel nog wel mogelijk is om het besluit terug te draaien. Je hebt een DA verklaring dat dat been gewoon gezond is nu.

MyWishMax

Re: Paard zorgverzekering beëindigd door Equipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 20:17

Werkte hier niet, helaas. Hier ook verslag dat het niet chronisch was en paard weer volledig goed. Maar werd niet teruggedraaid.