Stalling / weidegang gezocht omgeving soest baarn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 20:39

Ik zou mijn dieren ook niet op 2,5 uur reistijd zetten of laten staan. Zelfs niet als er iemand is die er elke dag voor zorgt. Vakanties zijn echt de hoge uitzondering dat ik niet in de buurt ben. Dus dat begrijp ik absoluut.

Soms is een lange zoektijd een voordeel en soms een nadeel TS.

Is de stal van Jelle24 niet wat je zoekt? Zij heeft een plekje, maar is niet actief op zoek naar iemand. Misschien eens kennis gaan maken als je een dagje die kant op gaat?

BeFunny, jij mag wel een beetje dimmen, met je grote giechel.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 21:01

GamblersCup schreef:
Ik zou mijn dieren ook niet op 2,5 uur reistijd zetten of laten staan. Zelfs niet als er iemand is die er elke dag voor zorgt. Vakanties zijn echt de hoge uitzondering dat ik niet in de buurt ben. Dus dat begrijp ik absoluut.

Is de stal van Jelle24 niet wat je zoekt? Zij heeft een plekje, maar is niet actief op zoek naar iemand. Misschien eens kennis gaan maken als je een dagje die kant op gaat?

Het gaat om 1 dagje om even in real life te kunnen kijken bij verschillende stallen zoals ik begrepen had.

Voor één dagje zou het geen probleem moeten zijn om je paard wat minder te zien.

AnnemiekvM

Re: Stalling / weidegang gezocht omgeving soest baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 21:04

Misschien wil een stalgenootje de paarden tussendoor controleren. Neem aan dat je paard niet alleen staat. Dat geeft jou weer wat lucht.

Happyhrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 12:35

AnnemiekvM schreef:
Misschien wil een stalgenootje de paarden tussendoor controleren. Neem aan dat je paard niet alleen staat. Dat geeft jou weer wat lucht.

Mijn paard staat aan huis met een veulen, niet op een stalling

Happyhrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 12:37

mvdende schreef:
GamblersCup schreef:

Het gaat om 1 dagje om even in real life te kunnen kijken bij verschillende stallen zoals ik begrepen had.

Voor één dagje zou het geen probleem moeten zijn om je paard wat minder te zien.

Er is niemand die kan voeren en water bij vullen + ze zitten dan samen de hele dag in de stal... zoals ik zei ga ik ze niet zo laten staan... daar kan ik nou eenmaal niks aan doen, ik ken niemand in de omgeving

Happyhrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 12:41

Jelle24 schreef:
bren979 schreef:
Volgens mij bieden deze mensen soms een plek in het weiland naast het bos aan. Weinig faciliteiten, maar dat wil je volgens mij niet. Nu staat er geen advertentie voor weidegang op mp, maar je kan altijd vragen toch?

Leuke lease pony midden in de Soester duinen
€ 95,00
https://link.marktplaats.nl/m1806207168 ... ialbuttons

Heb idd geen advertentie mbt pensionklanten.
Wel en plekje maar niet actief opzoek, we zijn een hecht en klein clubje dus de sociale klik onderling is ook erg belangrijk.

Ik heb idd geen faciliteiten
Water, stroom en een creatieve zadelkast dan heb je het wel gehad.

Wel km aan ruiterpaden en de soesterduinen

Hoi! Zou je me eventueel een berichtje willen sturen over wat er wel inbegrepen is enz?

Ik kan zelf door een blessure in mijn rug geen stallen meer mesten etc, dat is waarom het helaas nog moeilijker is iets te vinden, thuis doe ik het nu omdat het moet, maar zet ze nu daarom zo lang mogelijk op de wei dat ik daar bijna geen last van heb

Happyhrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 13:45

GamblersCup schreef:

Bedankt! Ik had de hele reactie van Jelle niet gezien door al het gezeik.. ik heb gereageerd en wacht het even af :)

Happyhrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 18:32

Hoi!

Ik ga geen namen noemen niks maar ik krijg ook veel berichten van mensen die bepaalde plekken afraden ( van mensen die reageren of algemeen )

En ik weet niet zo goed wat ik daar mee moet, heel veel kan op eerste opzicht perfect lijken maar sommige verhalen die ik voorbij hoor komen.. ik word gewoon een beetje bang.

Want echt het laatste wat ik wil is dat ze in slechte omstandigheden komt te staan en al helemaal niet dat ik er niks van af zou weten.. en dat is bij de mensen waar ik van hoor wel zo geweest

Pas na weken of maanden er achter komen dat er gewoon nooit goed met de paarden is omgegaan.. ik vertrouw echt niet zo maar alles en iedereen die mij iets verteld etc.

maar wil hier wel echt voorzichtig mee zijn.
Als ik een verkeerde plek kies en ik kom er achter dat ze lange tijd verwaarloosd zou worden vergeef ik mijzelf dat niet.

Ik heb helaas nou echt niet ( na de verhuizing ) elke dag tijd om naar stal te gaan.. vind ik zelf echt niet leuk maar om persoonlijke redenen kan dat gewoon echt niet, dat is ook waarom ik echt een stalling zoek

( nogmaals dit gaat niet perse om mensen die gereageerd hebben op mijn topic, ook waarschuwingen vooraf van bepaalde plekken )

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 18:48

Ik snap dat je je daar zorgen om maakt, maar echt, de kans op grove verwaarlozing op een stal waar de paarden er bij een stalbezoekje goed bij staan is niet groot. Ga dus gewoon bij een aantal plekken kijken, praat niet alleen met de eigenaar van de stal maar ook met een aantal pensionklanten en maak dan je keuze.

Het is heel spannend je paard weer uit handen te geven als je ze aan huis hebt (gehad) maar het klinkt wel als de enige optie voor je. Dus doe je best, maar realiseer je ook dat je niet meer kan doen dan je best.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 19:20

Kwaad spreken is vaak makkelijker en leuker dan de positieve punten benoemen.

Wat voor de 1 een negatieve punt is is voor een ander minder belangrijk of ziet het compleet anders.

Lijsken heeft een goed punt, je paard zal echt niet compleet verwaarloosd worden.

Soms moet je gewoon dingen proberen en je hebt nu niet de luxe positie dat je kunt kiezen uit tig stallen die aan jou wensen voldoen en je hebt een tijdsbestek waar je middenin zit.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 19:36

Happyhrs schreef:
Hoi!

Ik ga geen namen noemen niks maar ik krijg ook veel berichten van mensen die bepaalde plekken afraden ( van mensen die reageren of algemeen )

En ik weet niet zo goed wat ik daar mee moet, heel veel kan op eerste opzicht perfect lijken maar sommige verhalen die ik voorbij hoor komen.. ik word gewoon een beetje bang.

Want echt het laatste wat ik wil is dat ze in slechte omstandigheden komt te staan en al helemaal niet dat ik er niks van af zou weten.. en dat is bij de mensen waar ik van hoor wel zo geweest

Pas na weken of maanden er achter komen dat er gewoon nooit goed met de paarden is omgegaan.. ik vertrouw echt niet zo maar alles en iedereen die mij iets verteld etc.

Als ik een verkeerde plek kies en ik kom er achter dat ze lange tijd verwaarloosd zou worden vergeef ik mijzelf dat niet.

Ik heb helaas nou echt niet ( na de verhuizing ) elke dag tijd om naar stal te gaan.. vind ik zelf echt niet leuk maar om persoonlijke redenen kan dat gewoon echt niet, dat is ook waarom ik echt een stalling zoek

( nogmaals dit gaat niet perse om mensen die gereageerd hebben op mijn topic, ook waarschuwingen vooraf van bepaalde plekken )

Ik ga een poging wagen.
Want wederom ga je af op verhalen van mensen. Zo kom je nergens, overal heeft iemand wel eens een negatieve ervaring en vergeet niet dat er misgunst of jaloezie kan spelen.

Ga dus op zijn minst zelf kijken of kijk of iemand uit die buurt kan kijken voor je en desnoods een stukje filmen. Zoals ik eerder probeerde aan te geven denk in oplossingen en niet in problemen. En laat je niet lijden door wat anderen zeggen.

Happyhrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 21:07

BeFunny schreef:
Happyhrs schreef:
Hoi!

Ik ga een poging wagen.
Want wederom ga je af op verhalen van mensen. Zo kom je nergens, overal heeft iemand wel eens een negatieve ervaring en vergeet niet dat er misgunst of jaloezie kan spelen.

Ga dus op zijn minst zelf kijken of kijk of iemand uit die buurt kan kijken voor je en desnoods een stukje filmen. Zoals ik eerder probeerde aan te geven denk in oplossingen en niet in problemen. En laat je niet lijden door wat anderen zeggen.

Dat doe ik ook zeker niet, maar ik moet er wel rekening mee houden, ik heb mijn paard aan huis gezet ivm een slechte stalling die in eerste opzicht perfect leek ( toen ook al rugblessure etc daardoor is hij ook erger geworden)

Maar helaas pas veel te laat gezien hoe er met de paarden om werd gegaan.. mijn paardje werd steeds banger voor van alles terwij ze eerst nergens bang voor was, dus ze werden waarschijnlijk opgejaagd naar buiten, en sinds dien is zij erg bang geworden voor zwepen, ook met longeren
Toen kwam ik er achter dat ze beschimmeld hooi gevoerd kregen. En er dagen gewoon geen brok gevoerd werd.. Dus probeer ook van mijn standpunt te begrijpen dat ik dit al een keer mee heb gemaakt en ik verhalen van andere best wel geloof

Ik ben ook van te voren bij die stalling gaan kijken maar er zijn zo veel problemen die je niet op eerste opzicht kunt zien, of die andere ook nog niet door hebben/ het niet boeit

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 23:58

Maar dat je daar een slechte ervaring hebt gehad maakt niet elke stal slecht ;)

Wat veel mensen hebben geprobeerd is om aan te geven. Juist omdat je nu niet kan kijken. Nu gewoon te kiezen voor iets wat haalbaar is en mogelijk. Zoals die twee opties die je hier aangeboden werden. Dan heb je even adempauze en kun je als je verhuist bent en geen 2,5 uur reistijd meer hebt in de omgeving een rondje doen. Het wordt beter weer dus heerlijk even een fietstochtje maken.

Je kunt nu niet kijken en als alles waar je iets negatiefs over hoort afvalt blijft er niks over. Je laat je daar echt teveel door beïnvloeden

Je paard hoeft er niet te blijven. Je kunt dan wel rustig aan verder zoeken of op de stal die je in gedachten hebt op de lijst te zetten zodat als daar ruimte is,je dus daarheen kan.

Alles wat geopperd wordt sla je in de wind en als er wat over gezecht wordt is dat gedoe.

Maar mensen denken met je mee. Het is alleen niet wat je wil lezen. Maar kennelijk wil je wel lezen dat iets niet goed is.

Ga het allemaal nog eens goed overdenken en laat je vooral niet beïnvloeden door enkel negatieve verhalen. Als je paard toch niet goed staat dan staat het je altijd vrij om iets anders te zoeken.

Het is jou paard dus jou keuze, maar je maakt het ook voor jezelf zo moeilijk.

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 12:50