Stalling gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwiaa

Re: Stalling gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 12:18

Wat is er mis met het plekje van Judith? Lijkt toch mooie oplossing, al is het maar tijdelijk?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 12:21

Dat vroeg ik me ook al af. Waarom ga je daar niet op in? Super mooi aanbod lijkt me.

Happyhrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-22 12:22

Kiwiaa schreef:
Wat is er mis met het plekje van Judith? Lijkt toch mooie oplossing, al is het maar tijdelijk?

Sorry, ik denk dat ik dat mischien heb gemist? Ik zal even terug lezen

Happyhrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-22 12:23

Fitzroy schreef:
Dat vroeg ik me ook al af. Waarom ga je daar niet op in? Super mooi aanbod lijkt me.

Ik had een pb gestuurd, maar er is geen mogelijkheid tot uitrijden, bos zou echt met de trailer moeten.. en dat is toch wel een een belangrijk punt voor mij..

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 12:27

Je kan later nog kijken voor een andere plek natuurlijk, of je ergens op een wachtlijst laten zetten. Je hangt daar niet je hele leven aan vast. Als de nood zo hoog is en er effectief zo weinig opties zijn in die buurt, moet je water bij de wijn gaan doen vrees ik en blij zijn dat je een optie hebt die toch enkele vakjes afvinkt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 12:35

Ik zie je nu alleen maar onmogelijkheden benoemen. Het is nu eenmaal zo dat dit geen goedkope regio is. Je beste kans is bij iemand privé, of zelf een stuk weiland huren. Maar daarvoor moet je in de regio zitten om al een beetje een netwerk opgebouwd te hebben. Daarom is het aanbod van Judith echt zo gek nog niet. Van daaruit kun je rustig verder zoeken. En er zit een bak bij, dus je kan gewoon rijden :j

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:28

Ik zou in mijn handjes knijpen met Judith's aanbod.
Zoals ze schrijft mag je ook tijdelijk komen, tot je iets anders hebt.
Als je zo omhoog zit, neem je dat toch aan?

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:46

Happyhrs schreef:
Muiz schreef:
In die omgeving staan ook veel paarden aan huis. Als je eens een dagje stallen gaat kijken kan je bij die paarden aan huis stallen briefjes in de bus doen? Zeker als je alleen weidegang en bos wilt is dat misschien makkelijker dan stallen die sowieso vol zitten.

Daar is helaas meestal het probleem, dat hun paarden gewoon op stal staan snachts en met slecht weer, waardoor veel geen schuilstal hebben.. dat vind ik wel belangrijk als er geen stal is.. droog en uit de wind kunnen staan is voor elk paard wel een levensbehoefte

Wat is het probleem dan? Als ze een stal hebben voor in de nacht is er toch een stal? En je wilt toch juist in de avond op stal zeg je in je OP?

Zou inderdaad voor nu op Judith's aanbod in gaan en daarna pas zoeken naar wat anders als je in de buurt woont en weet wat je zoekt.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:50

Sorry dat ik het zeg Ts, maar ik heb je nog geen 1x in dit topic sympathiek gezien. Van alles wordt aangeboden, voor allerlei soorten wensen.
En elke keer sla je ze in de wind. En dan vind ik je reden waarom niet eens zo duidelijk. Je maakt van veel een probleem wat er niet is.

Neem gewoon eens stal die fijn is voor je paard! Nu even niet aan jezelf denken, als is bos of niet. Je hebt spoed, zeg je zelf. Maar dat lijk je niet te hebben.
Anders zou iets denk ik allang zijn aangenomen.

Ik zit al een tijdje mee te lezen, en ik merk dit gewoon. Misschien zit ik verkeerd, maar zo lijkt het wel.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:59

Waar is er over spoed gesproken eigenlijk, TS heeft toch nog drie maanden in de OP? :=

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 14:04

RianneH schreef:
Waar is er over spoed gesproken eigenlijk, TS heeft toch nog drie maanden in de OP? :=

Ah ja klopt. Sorry, verkeerd begrepen.

Maar alsnog, binnen 3 maanden een nieuwe stal vinden waar je een hele dag voor moet inplannen, lijkt mij enigszins spoed. Je moet namelijk alle stallen op een rijtje krijgen om te bezoeken in die ene dag. Meestal kan je zo'n dag ook maar 1x in de zoveel keer doen.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 14:06

sanne1221 schreef:
Van Vulpen Hollandsche Rading
24/7 weidegang en geen binnenstallen.
150 euro per maand.
bos dicht in de buurt.
Zondag gesloten.

Deze zou ik ook aanraden.

Stal Arends niet, maargoed dat is gewoon niet mijn manier van paarden houden. Is erg persoonlijk natuurlijk.

Misschien stal Boshuis? (Groenekan, maar goed te bereiken vanaf de snelweg.)

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 15:40

Deze stallen zijn vanuit Soest of Baarn op de fiets echt wel heel ver ben ik bang. Van stal Boshuis weet ik dat ze een wachtlijst hebben.

Happyhrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-22 21:15

Happyhrs schreef:
Muiz schreef:

Wat is het probleem dan? Als ze een stal hebben voor in de nacht is er toch een stal? En je wilt toch juist in de avond op stal zeg je in je OP?

Zou inderdaad voor nu op Judith's aanbod in gaan en daarna pas zoeken naar wat anders als je in de buurt woont en weet wat je zoekt.

Zoals ik duidelijk heb vermeld is een bos in de buurt gewoon een must. Dus waarom jullie er op door gaan vind ik raarder.
Als je geen tips heb comment dan niet.
De situatie is voor mij al stressvol genoeg en dit hoef ik er niet bij.

Ik rijd met haar bijna nooit meer in de bak / het weiland, omdat ik heb gemerkt dat zij het veel leuker vind om bosritten te maken, ( en dat in spanje waar ik haar vandaan heb ze dat ook altijd gedaan heeft.) en ik vind het zelf ook veel leuker ik merk dat de motivatie er dan wel is. En dat ze er plezier in heeft. Dat vind ik het belangrijkste.

Ik vraag zeker niet om te veel. En heb ook al gezecht dat geld het laatste probleem is maar ik wel gewoon verschillende opties en eventueel natuurlijk de goedkoopste optie wil kiezen als die aan de 2 eisen voldoet.

Ik doe ZEKER niet moeilijk maar ik zeg aan het begin dat ik maar 2 eisen heb en bijna iedereen stelt dingen voor die daar niet aan voldoen... reageer dan niet.

En ik hoef hierop geen reacties van " ja maar er zijn bijna geen stallen alleen particulier etc etc" dat snap ik nu ook wel. Maar dat gaat mijn situatie niet veranderen, mischien zien mensen uit soest / baarn / omgeving dit wel die plek erbij hebben. Dat is waar ik naar zoek.

Dus mij af gaan zeiken dat ik alleen maar negatief doe wil ik hier niet zien. Ik heb zelf genoeg aan mijn hoofd en de situatie is al vervelend genoeg.

Happyhrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-22 21:16

Voor de mensen die wel gewoon behulpzaam geweest zijn geld dit natuurlijk niet.. maar ik moest er wat van zeggen want hier word ik alleen maar verdrietiger van. Bedankt

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 21:33

Ehm je schrijft dat het een stressvolle situatie voor je is. Dat je geen tijd hebt om een dag te gaan zoeken. Daarmee geef je de indruk dat je erg omhoog zit. Dan wordt je een tijdelijke plek aangeboden maar dat sla je af omdat er niet direct bos in de buurt is.
Kun je je voorstellen dat dat mensen verbaast? En vervolgens reageer je niet bepaald sympathiek op mensen hier die alleen maar willen helpen.

Succes met je zoektocht in ieder geval, ik wens je een fijne plek +:)+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 22:14

Misschien moet je je bedenken dat de 2 dingen die jij wilt, niet zo makkelijk te vinden zijn in die omgeving. En dat mensen met opties komen die weliswaar niet aan die 2 dingen voldoen maar je wel van dienst willen zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 22:49

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 23:30

Koekie73 schreef:
Ehm je schrijft dat het een stressvolle situatie voor je is. Dat je geen tijd hebt om een dag te gaan zoeken. Daarmee geef je de indruk dat je erg omhoog zit. Dan wordt je een tijdelijke plek aangeboden maar dat sla je af omdat er niet direct bos in de buurt is.
Kun je je voorstellen dat dat mensen verbaast? En vervolgens reageer je niet bepaald sympathiek op mensen hier die alleen maar willen helpen.

Succes met je zoektocht in ieder geval, ik wens je een fijne plek +:)+

Eens

Fitzroy schreef:
Misschien moet je je bedenken dat de 2 dingen die jij wilt, niet zo makkelijk te vinden zijn in die omgeving. En dat mensen met opties komen die weliswaar niet aan die 2 dingen voldoen maar je wel van dienst willen zijn.

En eens

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 23:58

Ik vermoed dat jij wil een speld in de hooiberg is, zeker als je weinig tot geen tijd hebt om ter plekke alles te bekijken.

Dan kan je super stressen want de verhuisdag komt dichtbij maar je kan ook gebruik maken van een tijdelijke oplossing en vandaar verder zoeken. Dat geeft veel meer rust want je hebt in ieder geval een plekje.

Maar het is niet raar dat mensen dingen aanbieden die niet aansluiten bij jou wensen, het geeft alleen maar aan dat jouw ideale stalling heel lastig te vinden is en als die er is dan staan er 10 anderen klaar die er ook willen staan.

Een andere mogelijkheid is om je rijbewijs te halen en een auto te kopen waarmee je de cirkel een stuk groter maakt. Ik weet niet of het haalbaar is, maar in het kader van denken in oplossingen.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 00:38

TS, wat een vervelende situatie zit je in.
Ik woon al mijn hele leven in Baarn en ken eigenlijk alle stallen in de omgeving wel. Doordat 2 grote stallen recentelijk zijn gestopt of gaan stoppen (Zonneveld en Willemshoeve) zijn er lange wachtlijsten voor eigenlijk alle stallen rondom het bos. Je maakt meer kans op een stal zoals die van Judith, en dan kan je in de tussentijd jezelf op een wachtlijst laten zetten. Als je nog een rondje door de omgeving gaat rijden zou je nog kunnen aanbellen in Soest bij de particulieren op de Wieksloot en de Staalwijklaan, maar ik geef je daar weinig kans. Je zou meer kans maken in de polder, bijv. bij Cees Blom in Soest.
Succes!

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 01:47

Off topic, maar waarom stopt Zonneveld met pension? Toch wel nieuwsgierig naar omdat ik daar nog stage gelopen heb!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 10:56

Happyhrs schreef:
En die advertentie had ik gezien, ze zoeken helaas alleen een ruin

Toch contact opnemen ;-). Wij hebben ook een, kleine, pensionstal in Friesland en onze voorkeur gaat ook naar een ruin maar soms nemen we ook wel eens een merrie.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 11:06

SusanH schreef:

Deze heeft ook een lange wachtlijst, staat mijn paard ook op. Kan ineens snel gaan natuurlijk, aangezien de meeste mensen hier in de omgeving bij meerdere stallen op de wachtlijst staan. Maar ik denk niet dat het binnen de drie maanden gaat zijn die TS aangeeft.

TS, mocht je echt uiteindelijk omhoog zitten weet ik nog een fijne plek in Renswoude. Niet op fietsafstand, maar je paard staat er top met veel weidegang en er zijn uitrijmogelijkheden. Misschien voor de time being als overbrugging een optie.

Happyhrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-22 11:45

Dat mensen er nogsteeds op doorgaan.. laat maar weer ik ben zo ook de motivatie kwijt.

Tuurlijk kan ik gaan voor een optie niet bij het bos maar dan garandeer ik dat ik zeker 3-4 maanden niet kan rijden of er totaal geen plezier aan heb, en mijn paard ook niet.

Maar sinds jullie perse een persoonlijke rede moeten hebben om op te houden is hier bij mijn uitleg die niet nodig is.

We gaan deels ( ook andere omstandigheden maar het gaat om alles samen ) verhuizen omdat we hier nu 2 jaar wonen en echt niet gelukkig zijn. Ik zie ondertussen 4 verschillende therapeuten/ psychologen omdat ik extreem slecht in mijn vel zit. Het enige wat mij nog een beetje blij maakt is ( bijna) dagelijks rijden. Dat ga ik nou eenmaal niet ook nog eens opgeven.

Dus ja. Een bos moet nou eenmaal in de buurt zitten.

Verder ga ik hier niet meer op in